Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή Εισηγητής: Αντώνης Βεντούρης Αριστοτέλειο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Άγγελος Μάρκος Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Δημιουργός Μοντέλων Εκδ
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
« ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΠΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΩ ΒΙΒΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ» Υποψ. Διδάκτωρ Επιβλέπουσα Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΛΓΕΒΡΟ - ΠΟΛΥΩΝΥΜΙΚΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Διδακτορική διατριβή Σταύρος Δ. Βολογιαννίδης URL:
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Η Θεωρία της Gottfredson
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Διδακτική της Πληροφορικής
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Παραπομπές και Δομή.
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
32ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Παρουσίαση Ερευνητικών Ενδιαφερόντων
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή Εισηγητής: Αντώνης Βεντούρης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Τεστ  Όργανο - εργαλείο  Διαδικασία

Ορισμός με την ευρύτερη έννοια  Η συστηματική διαδικασία παρατήρησης της συμπεριφοράς ενός ατόμου και περιγραφής της με τη βοήθεια αριθμητικών κλιμάκων ή κατηγορικών συστημάτων (Cronbach, 1970)

Σημασία τεστ στο πλαίσιο διαμορφωτικής αξιολόγησης  Συλλογή αξιοποιήσιμων δεδομένων  Συστηματική επεξεργασία τους  Εξαγωγή συμπερασμάτων

Βαθμός  Αδυνατεί να παρασχέσει συγκεκριμένες πληροφορίες που θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση του μαθητή

Ανάλυση δεδομένων  Παραγοντική Ανάλυση των Αντιστοιχιών (AFC)

Πειραματική εφαρμογή ΕΕξετασθέντες: 21 εκπαιδευόμενοι ΚΕΕ ΜΜεταβλητές έρευνας: 9 Δημογραφικές μεταβλητές: 4 Μεταβλητές τεστ: 5 ΙΙδιότητες μεταβλητών: 35 Δημογραφικές ιδιότητες: 16 Ιδιότητες τεστ: 19

Μεταβλητές  Ηλικία  Φύλο  Εθνικότητα  Απασχόληση  Χρήση ενεστώτα  Χρήση αορίστου  Χρήση αντωνυμιών  Χρήση λεξιλογίου  Κοινωνικοπολιτισμική γνώση

Εφαρμογή AFC : άξονας κοινωνιοκοπολιτισμικών γνώσεων

Εφαρμογή AFC: άξονας χρόνων

Εφαρμογή AFC: Επίπεδα 1Χ2

Συμπεράσματα  Με την ανάλυση δεδομένων μπορούν να αναδειχθούν οι επικρατέστερες συσχετίσεις μεταξύ των συμπεριφορών (θετικών – αρνητικών) των μαθητών  Λαμβάνονται υπόψη χαρακτηριστικά που συχνά παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση συγκεκριμένων συμπεριφορών  Δίνεται η ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να σχεδιάσει το πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των μαθητών

Ευχαριστώ Grazie Obrigado Thank you Merci

Ενδεικτική βιβλιογραφία  Βεντούρης, Α., F(a)=aε.δ+υ(μ). Εισαγωγή στη γενική διδακτική. Αθήνα: Μπόνιας.  Κασσωτάκης, Μ., Η αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.  Μάρκος, Α., «Το λογισμικό analysis: η περίπτωση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών». Στο Τετράδια ανάλυσης δεδομένων (υπό δημοσίευση), Θεσσαλονίκη: Τυπωθήτω.  Μάρκος, Α., Μενεξές, Γ., Παπαδημητρίου, Γ., «Η παραγοντική ανάλυση των αντιστοιχιών μέσω του λογισμικού C.HI.C. Analysis». Πρακτικά 19ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ε.Σ.Ι. Καστοριά.  Bachman, L., Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.  Gage, N., Berliner, D., Educational psychology. Chicago: Rand McNally & Company.  Greenacre, M., Blasius, J., Correspondence analysis in the social sciences: Recent developments and applications. London: Academic Press.  Guba, E., Lincoln, Y., Effective Evaluation: Improving the Usefulness of Evaluation Results Through Responsive and Naturalistic Approaches. San Francisco: Jossey Bass Inc Publications.  Guba, E., Lincoln, Y., “Fourth generation: Evaluation”. In Husén, T., Postlethwaite, N., ,  Hughes, A., Testing for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.