ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιώργος Κάκαρης Γ
Advertisements

Ιωάννης Βηλαράς
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Μαργαρίτα Λυμπεράκη
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
Ανδρέας Λασκαράτος ( ) Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς ή σκέψες απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλλονιά.
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ… ΣΕ ΔΡΑΣΗ
Διονύσιος Σολωμός.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κωνσταντίνος Θεοτόκης Κέρκυρα (η μητέρα του ήταν ανιψιά του Ιάκωβου Πολυλά) Παρακολουθεί μαθήματα φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.

Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Π.Π.Σ. Α.Π.Θ. Ε
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Διονύσιος Σολωμός γεννήθηκε στις 8 Απριλίου του 1798 στη Ζάκυνθο. Σε πολύ μικρή ηλικία έμεινε ορφανός και το 1808 έφυγε για σπουδές στην Ιταλία, με τη.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Έλενα Τασίου Ε’ Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
Ζάχος Χαράλαμπος Παπαγεωργίου Λάμπρος Εργασία για το Στρατή Μυριβήλη Γ΄ Γυμνασίου
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
Η αναγεννησιακή παιδεία
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Άντον Τσέχοφ 1.
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Οδυσσεας Ελυτης.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ : ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΡΧ. ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Η εξέλιξη της ποίησης.
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Λογοτεχνική Σχολή Σύνολο λογοτεχνών που δρουν συνειδητά και οργανωμένα ως ομάδα, έχοντας κοινά χαρακτηριστικά στα θέματα, στο ύφος και στον τρόπο έκφρασης

(κυρίως Ζάκυνθος και Κέρκυρα). τόπος Επτάνησα (κυρίως Ζάκυνθος και Κέρκυρα). Δεν κατακτήθηκαν ποτέ από τους Τούρκους. Τα κατείχαν οι Βενετοί έως το 1815, οπότε οργανώθηκαν σε αυτόνομη κοινοπολιτεία. Επίσημη γλώσσα ως τα 1820 παρέμενε η ιταλική.

ποιητές και πεζογράφοι

Η ποίηση Κυριαρχία Ρομαντισμού Ελευθερία Φύση Θρησκεία Έρωτας Θάνατος Επιστροφή στις ρίζες του λαϊκού πολιτισμού Χρήση της δημοτικής γλώσσας Θέματα: Ελευθερία Φύση Θρησκεία Έρωτας Θάνατος

Κορυφαίοι δημιουργοί

Ύμνος εἰς την ἐλευθερίαν Η γυναίκα της Ζάκυθος Διονύσιος Σολωμός Ύμνος εἰς την ἐλευθερίαν Η γυναίκα της Ζάκυθος Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι Ο Κρητικός Έγραψε:«Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό, τι είναι Αληθές.» «Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;» Γράφει ποιήματα στα ιταλικά Αρχίζει να γράφει στα ελληνικά και μάλιστα στη δημοτική

Μοναδική φωνή στη νεοελληνική ποίηση Είπε: Ανδρέας Κάλβος Ωδαί Λυρικά Μοναδική φωνή στη νεοελληνική ποίηση Είπε: «Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ (1794-1875) Ανήκε κοινωνικά στην τάξη των αριστοκρατών της Ζακύνθου πνευματικά στον κύκλο του Σολωμού δε φοίτησε ποτέ σε Πανεπιστήμιο, Λύκειο ή Γυμνάσιο Είχε για δάσκαλο τον Α. Μαρτελάο, υμνητή του Διαφωτισμού Επομένως, πέρασμα από τις αξίες του ρομαντισμού στις αξίες του Διαφωτισμού

«Βασιλικός» 1830 οικογενειακό δράμα: αναφορά στην καθημερινή ζωή οι ήρωες είναι πραγματικά πρόσωπα από το αστικό περιβάλλον Ιδεολογικό δράμα (κοινωνική και ιδεολογική αντιπαράθεση): κριτική απέναντι στην ξένη κυριαρχία διακήρυξη αξιών της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης Ο Μάτεσης για να αποφύγει την αντιπαράθεση με τους Άγγλους τοποθετεί την υπόθεση του έργου στην ενετική περίοδο (18ο αιώνα)

Υπόθεση Ο Δαρείος Ρονκάλας, γνήσιος εκπρόσωπος της σκληρής αριστοκρατίας, αρνείται να παντρέψει την κόρη του Γαρουφαλλιά με το Φιλιππάκη, άρχοντα από τα δεύτερα σπίτια, εξαιτίας ταξικών και οικονομικών εμποδίων Για να ενδώσει τελικά, ύστερα από την αποκάλυψη της εγκυμοσύνης της κόρης του και την παρέμβαση του γιού του, Δραγανίγου.

Σύγκρουση παλιάς και νέας τάξης Ο πατέρας, αριστοκράτης που στηρίζεται στη βία, την αδικία, το οικονομικό συμφέρον Ο γιος, υπερασπιστής του νέου ιδανικού της μόρφωσης, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ισότητας, της ελευθερίας σκέψης εντοπίζει την πηγή της ανισότητας στην ιδιοκτησία

Η καταγγελία του Μάτεση Ο Μάτεσης πίστευε ότι το θέατρο σχετίζεται με την κοινωνική πραγματικότητα ο άνθρωπος είναι στο κέντρο του κόσμου Η μόρφωση μπορεί να ελευθερώσει τον άνθρωπο Ο κόσμος αξίζει να γίνει πιο δίκαιος Δε μιμείται αλλά Δημιουργικά αφομοιώνει τα ευρωπαϊκά ρεύματα ιδεών (διαφωτισμό)

Η Σάτιρα Ένας αποτελεσματικός τρόπος για κοινωνική κριτική Αναπτύχτηκε ιδιαίτερα στα Επτάνησα Ο πιο γνωστός από τους Επτανήσιους σατιρικούς ήταν … μετά τον Σολωμό… ο Ανδρέας Λασκαράτος.

Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901) Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901) Ανήκε σε παλαιά αριστοκρατική οικογένεια Ήταν γνώστης της ιταλικής και της αρχαίας ελληνικής γλώσσας Ήταν φίλος με τον Σολωμό Σπούδασε δικηγόρος στην Ιταλία όπου γνώρισε τις φιλελεύθερες ιδέες Εκδότης σατιρικής εφημερίδας Το 1856 δημοσίευσε ένα από τα πιο επαναστατικά έργα της εποχής του, τα «Μυστήρια της Κεφαλονιάς»

Τα Μυστήρια της Κεφαλονιάς (1856) σατιρίζει τις προλήψεις, τις κοινωνικές συμβάσεις και τις δεισιδαιμονίες τη διαφθορά του ορθόδοξου κλήρου της Κεφαλονιάς Το έργο έγινε αφορμή για τον αφορισμό του. Ο Λασκαράτος κατέφυγε στο Λονδίνο και έγραψε την «Απόκριση» στον αφορισμό του.

Κων/νος Θεοτόκης (1872-1923) Γεννήθηκε στην Κέρκυρα Από αριστοκρατική οικογένεια Με σπουδές στο Παρίσι (φιλολογία,μαθηματικά, ιατρική,χημεία) Γνώστης 5 ζωντανών και 5 νεκρών γλωσσών Ασχολήθηκε με : Μετάφραση Ποίηση Πεζογραφία

Οι ιδέες του Είχε έντονα πατριωτικά αισθήματα (εθελοντής) Έγινε οπαδός των σοσιαλιστικών ιδεών – με την ιδεολογική και ανθρωπιστική έννοια Πρωτεργάτης στην ίδρυση σοσιαλιστικού ομίλου Δημοτικιστής Έγραψε κοινωνικά μυθιστορήματα, με στόχο να δείξει την επίδραση που ασκεί στην ανθρώπινη συμπεριφορά το χρήμα και η κοινωνική ανισότητα

Το έργο του Με τα νατουραλιστικά μυθιστορήματα του : «Η τιμή και το χρήμα» «Ο Κατάδικος» «Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα» Προτείνει μια δίκαιη και προοδευτική κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και αξιοπρέπειας

Συμπέρασμα Οι επτανήσιοι λογοτέχνες του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου ήταν μορφωμένοι αριστοκράτες που πήραν ευρωπαϊκή παιδεία που υιοθέτησαν τις φιλελεύθερες ευρωπαϊκές ιδέες του ρομαντισμού και του διαφωτισμού και προσπάθησαν να διαμορφώσουν με τα πρωτοπόρα έργα τους την κοινωνία γύρω τους. Τα Επτάνησα μας έδωσαν τον εθνικό μας ποιητή, το πρώτο θεατρικό έργο μετά την Κρητική Αναγέννηση, τον οξύ κριτικό καταγγελτικό λόγο για την αμάθεια, την διαφθορά, τις κοινωνικές συμβάσεις και την κοινωνική αδικία.

Η ομάδα μας Σας ευχαριστούμε! Θάνου Χριστίνα Μαλισόβας Γιώργος Μυλωνάς Νίκος Ριζούλης Αλέξανδρος Χατζή Σμαρώ Δασκαλοπούλου Ηλιάνα Λιάπης Νίκος Μπιτιλούλης Χρήστος Παπακωνσταντίνου Βάιος Τσιότρα Φωτεινή Σας ευχαριστούμε!