Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «Πώς θα τους το διδάξω;»
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
John Dewey
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Άξονες Συνέντευξης.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.

Alexander S. Neill «πιστεύω ότι το παιδί είναι εφοδιασμένο με λογική και ρεαλισμό. Προτιμώ να βγάζω οδοκαθαριστές παρά νευρωτικούς σοφούς»

Εργογραφία- Δικτυογραφία Η σελίδα του Σάμερχιλ. Περιγράφεται το μοντέλο “αυτοκυβέρνησης” στο σχολείο του Νιλ. Νeill,A.S. (1976). Σάμερχιλ, το ελεύθερο σχολείο. Αθήνα: Καστανιώτης Νeill,A.S. (1975). Ελευθερία όχι αναρχία, Αθήνα: Μπουκουμάνης Νeill,A.S. (1972). Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης, Αθήνα: Μπουκουμάνης Holt, J. (1979). Πέρα από το Σάμερχιλ, Αθήνα: Καστανιώτης Hart, H. (εκδ.) (1975). Σάμερχιλ: υπέρ και κατά, Αθήνα: Μπουκουμάνης

Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Η προβληματική του ορισμού Σκοποί της ανοιχτής αγωγής Μέθοδοι της ανοιχτής αγωγής

Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Η προβληματική του ορισμού Ανοιχτή αγωγή: ευρύ φάσμα τάσεων από την πλευρά της παιδαγωγικής θεωρίας και της εκπαιδευτικής πράξης Απόπειρες αποσαφήνισης του όρου επικέντρωσαν το ενδιαφέρον τους: 1. Οργανωτική διάσταση της ανοιχτής αγωγής 2. Δεοντολογική διάσταση της ανοιχτής αγωγής 3. Επαναστατική διάσταση της ανοιχτής αγωγής Ανοιχτή αγωγή: μορφή αγωγής η οποία χαρακτηρίζεται από ορισμένους κανόνες σύμφωνα με τους οποίους οι παιδαγωγούμενοι επιδιώκουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σύμφωνες με τα ενδιαφέροντα τους, ενώ οι παιδαγωγοί, σεβόμενοι τους παιδαγωγούμενους, τείνουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πλούσιο σε εκπαιδευτικές δυνατότητες παρέχοντας βοήθεια ανάλογα με την προσωπικότητα και τις κλίσεις των παιδαγωγούμενων.

Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Σκοποί ανοιχτής αγωγής 1. Βελτίωση παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος: Γνώσεις και δεξιότητες καθορίζονται από τους ίδιους τους μαθητές 2. Καλλιέργεια των δυνατοτήτων του παιδιού => Σκεπτόμενα άτομα με ενεργό ρόλο στην κοινωνική ζωή και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας 3. Νέα στάση εκπαιδευτικού σχετικά με το ρόλο του: Αξιοποίηση "αντιδράσεων" των μαθητών Διαμεσολαβητής ανάμεσα στη γνώση και το μαθητή

Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Μέθοδοι ανοιχτής αγωγής Ενεργός ρόλος του μαθητή Ελεύθερη μάθηση ανάλογη με το ρυθμό και τις ανάγκες του μαθητή Διδασκαλία σε ομάδες μαθητών διαφορετικών ηλικιών Ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς εξετάσεις ούτε βαθμολογίες Αυτοαξιολόγηση του μαθητή Ειλικρίνεια, διάλογος, αλληλοσεβασμός στη σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή Χώρος ανοιχτός ή με ελεύθερη διαρρύθμιση Ποικιλία μαθησιακού υλικού =>έρευνα και ανακάλυψη

Summerhill

ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ SUMMERHΙLL Μαθητές: εσωτερικοί ηλικίας 5-16 χρονών από διάφορες χώρες 45 ανά έτος χωρίζονταν σε 3 ομάδες κατά ηλικίες 5-7, 8-10, χρονών Χώρος: διαρρύθμιση κτιρίων δημιουργεί ατμόσφαιρα χώρου διακοπών Ημερήσιο πρόγραμμα 9:30 -13:00 40λεπτες παραδόσεις από εκπαιδευτικούς 13:00-17:00 Ελεύθερος χρόνος Απογεύματα Διάφορες ενασχολήσεις σε εργαστήρια καλών τεχνών, Αγγειοπλαστικής, Ξυλουργείο, Μηχανουργείο Βράδια Δευτέρα: Κινηματογράφος, Τρίτη: Διαλέξεις ψυχολογίας Τετάρτη: Χορός, Πέμπτη: Ελεύθερη, Παρασκευή: Διάφορες εκπλήξεις, Σάββατο: Σχολική Συνέλευση Εργασία: προαιρετική παρακολούθηση και επιλογή μαθημάτων, προαιρετική εξωσχολική εργασία, χωρίς βαθμούς, εξετάσεις, λήψη αποφάσεων διευθέτησης κοινοτικής ζωής με δημοκρατικό τρόπο Μέθοδος: Το παιδί που θέλει να μάθει, θα μάθει οπωσδήποτε και είναι αδιάφορο με ποια μέθοδο θα επιτευχθεί, χωρίς νέες συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας, επιθυμία ως κίνητρο για μάθηση

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ =>Καλή φύση του παιδιού =>Ελευθερία =>Δημοκρατική αυτοκυβέρνηση

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ =>Ελεύθερη σεξουαλικότητα =>Απουσία θρησκευτικής και ηθικής αγωγής =>Ατομική διάσταση στην αγωγή

ΣΧΕΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΜΕΝΟΥ Εκπ/κός-μαθητής: =>ισότιμη σχέση με τους μαθητές =>αγάπη, υπομονή, εμπιστοσύνη προς τα παιδιά =>δεν καθοδηγεί τους μαθητές =>ειλικρίνεια, κατανόηση =>παροχή βοήθειας στο μαθητή =>χιούμορ =>φιλικότητα, στοργή

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ A. S. NEILL

Το σχολείο του Summerhill σήμερα

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΥΤΑΡΧΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Το παιδαγωγικό σύστημα του Neill Το φοιτητικό κίνημα της δεκαετίας του `60

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΥΤΑΡΧΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Το παιδαγωγικό σύστημα του Neill Το φοιτητικό κίνημα της δεκαετίας του `60

Τα εναλλακτικά σχολεία – Το Πειραματικό Λύκειο του Όσλο ως παράδειγμα εναλλακτικού σχολείου

Ο Δαυίδ ήταν σχεδόν από βρέφος στο Summerhill. Το μάθημα ήταν μια ανάγκη γι’ αυτόν. Τώρα διδάσκει μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.