ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
2.
Tο θέατρο στο μεσαίωνα…
1.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δ΄1
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αττική Κωμωδία.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Καραγιάννη Μαρία Κόλλια Ελεάνα 1. Γενικά Βίος Δραματικοί Αγώνες Καινοτομίες Έργα 2.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Δρ ά μα & Θ έ α τ ρ ο. Το δράμα αποτελεί είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης το οποίο συνθέτει στοιχεία από τα δύο είδη που προηγούνται χρονικά, το έπος.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Ο αθλητισμός στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Σκηνική μουσική - Η όπερα
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ ΔΡΑΜΑ ΚΩΜΩΔΙΑ ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ ΔΡΑΜΑ ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΑΤΥΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ ΜΕΣΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΝΕΑ ΚΩΜΩΔΙΑ

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Όλες οι δραματικές παραστάσεις διδάσκονταν κατά τη διάρκεια των γιορτασμών προς τιμήν του Διόνυσου. Στην Αθήνα γίνονταν συνολικά τέσσερις εορτές προς τιμήν του Διονύσου, κατά τους χειμερινούς και τους εαρινούς μήνες. Οι δραματικές παραστάσεις διεξάγονταν μέσω των δραματικών αγώνων.

ΤΡΑΓΩΔΙΑ Σε αυτήν εξυμνείται ο ηρωικός άνθρωπος που συγκρούεται με τη Μοίρα, την Ανάγκη, τη θεία δικαιοσύνη. Ηθικό υπόβαθρο της τραγωδίας είναι το τριαδικό σχήμα: ύβρις-άτη-δίκη. Οι συγγραφείς τραγωδιών αντλούν τα θέματά τους από την ανεξάντλητη πηγή των μύθων –μοναδική εξαίρεση οι Πέρσαι του Αισχύλου και αι Βάκχαι του Ευριπίδη-, τους οποίους όμως συνδέουν με την επικαιρότητα της εποχής και τους καθιστούν φορείς των προβληματισμών τους.

ΣΑΤΥΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ Το όνομα του προήλθε από τον χορό του δράματος αυτού που αποτελείτο από υποδυόμενους Σατύρους. Κύριο και καθοριστικό χαρακτηριστικό του ήταν ο χορός των Σατύρων, τους οποίους οδηγούσε ο Σειληνός. Άλλα χαρακτηριστικά του ήταν η κωμική πλοκή, το αίσιο τέλος, η ελεύθερη χρήση και συχνά η παρωδία μυθολογικών θεμάτων, καθώς και η περιστασιακή παρωδία θεμάτων από τις τραγωδίες που είχαν προηγηθεί, το εύθυμο ύφος, η μικρότερη έκταση (σε σχέση με την τραγωδία) και η μεγαλύτερη χαλαρότητα στο μέτρο και βεβαίως η χαρακτηριστική όρχηση Καθιερώθηκε ως έθιμο μετά από κάθε τριλογία τραγωδιών, ή μετά από τρεις χωριστές τραγωδίες ν΄ ακολουθεί σατυρικό δράμα ως τρόπο ψυχαγωγίας.

ΚΩΜΩΔΙΑ Από την αρχαία κωμωδία διασώθηκαν μόνο 11 του Αριστοφάνη, ένα ολοκληρωμένο του Μενάνδρου. To σχήμα της δράσης ακολουθεί μια τυπική παραμυθιακή δομή, με σταθερά σημεία μια μετακίνηση τον ήρωα με σκοπό την εκτέλεση ενός σχεδίου που θα του επιτρέψει να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που τον απασχολεί, τη συνάντησή του με κάποιον βοηθό ή συνεργάτη, τη σύγκρουσή τον με έναν ή περισσότερους αντιπάλους και τον τελικό του θρίαμβο. To άσεμνο κυριαρχεί στη γλώσσα και τη σκηνική εικόνα. Ο ιαμβικός ψόγος, στοιχείο που παρουσιάζεται ενισχυμένο από την εποχή του Κρατίνου, παρέμεινε κυρίαρχο γνώρισμα του είδους ως τις απαρχές του 4ου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΧΟΡΟΣ ΠΡΟΣΩΠΑ Μετά τις μεταρρυθμίσεις που έκανε ο Σοφοκλής στο Θέατρο όλοι οι ρόλοι μοιράζονται σε τρείς υποκριτές. Όλα τα πρόσωπα τα υποδύονταν άντρες οι οποίοι φορούσαν προσωπεία. Οι ηθοποιοί ήταν επαγγελματίες και είχαν ιδιαίτερα προνόμια. Σε κάποια έργα συμμετείχαν και βουβά πρόσωπα Αποτελείται από 15 άτομα κατανεμημένα σε δυο ημιχόρια. Αυτός που έδινε το ρυθμό ήταν ο αυλητής και όλος ο χορός ήταν απλά ντυμένα .Εξέφραζε τα συναισθήματά του μέσω της όρχησης και συμμετείχε κυρίως στα χορικά μέρη της παράστασης. Αποτελείται συνήθως από γυναίκες ή από γέροντες.

ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Το πολιτικό πλαίσιο δεν ευνοεί την ανάπτυξη της τραγωδίας παρ’ ολ’ αυτά συνέχισε την ύπαρξή της ως μορφή <<αναγνωστική>>. Η νέα κωμωδία αναπτύσσεται στην ελληνιστική εποχή και ειδικότερα στα χρόνια μετά το 320 π.Χ. Ο κορυφαίος εκπρόσωπός της είναι ο Μένανδρος, που έζησε στην Αθήνα (342-292 π.Χ.). Η Νέα Κωμωδία είναι μια κωμική και ρομαντική ηθογραφία, χωρίς πολιτικές αιχμές, που διατηρεί την αθυροστομία χωρίς όμως σατιρικά στοιχεία. Περιγράφει κωμικές καταστάσεις και χαρακτηρίζεται από την εξεζητημένη πλοκή της (οικογενειακά ζητήματα, χαμένα παιδιά, γάμους μετ'εμποδίων κ.τ.λ.) Σε αυτήν αναδεικνύονται οι ηθοποιοί, οι οποίοι αντικαθιστούν πλήρως τα χορικά και καταλήγουν να χαίρουν μεγαλύτερου θαυμασμού από τους δραματουργούς. Η Νέα κωμωδία παραστάθηκε με μεγάλη επιτυχία κατά τη διάρκεια των ελληνιστικών χρόνων και επηρέασε αργότερα τη ρωμαϊκή δραματογραφία.

ΡΩΜΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Κατά τη δημοκρατική περίοδο, οι συγγραφείς άρχισαν να παράγουν κωμωδίες και τραγωδίες. Ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος του λαού αρέσκονταν σε άλλου είδους θεάματα. Μια δημοφιλής μορφή διασκέδασης ήταν οι μονομαχίες. Οι μονομάχοι αγωνίζονταν είτε μέχρι θανάτου, είτε «μέχρι να χυθεί αίμα» με μια ποικιλία όπλων και σεναρίων. Ένα άλλο δημοφιλές θέαμα περιελάμβανε ζώα από μακρινές χώρες, τα οποία εκτίθονταν για να τα δει το κοινό, ή συνδυάζονταν με μονομαχία. Γινόντουσαν επίσης ιπποδρομίες και αρματοδρομίες. Κάποια στάδια-θέατρα, όπως το θέατρο του Διονύσου κάτω από την ακρόπολη, μπορούσαν επίσης να γεμίσει με νερό και να στηθούν ψεύτικες ναυμαχίες

ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΛΙΟΣ ΕΥΘΥΜΗΣ ΞΕΝΙΑΔΗΣ