Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς 2011-2012 «Ο λόγος στους μαθητές»
Συμμετέχοντες Οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου και οι καθηγητές: Βαλάσκα Έφη, Αγγλικής Φιλολογίας Νταρλαδήμας Βαγγέλης, Μαθηματικός Παπαδάτου Μάχη, Νομικών Επιστημών Παπασταθοπούλου Αριστέα ,Φιλόλογος Ράμμου Γεωργία, Μαθηματικός Ρεντίφης Δημήτρης, Φυσικός Ρούσκας Σπύρος Φυσικός Ψιλογιαννοπούλου Μαρία Φιλόλογος,
Ξεκινήσαμε γράφοντας τις απόψεις μας
Συζητήσαμε ατομικά ή σε ομάδες τις σκέψεις μας και διαμορφώσαμε τις προτάσεις μας
Καταλήξαμε στο τι μας βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα Οι καθηγητές δείχνουν να μας αγαπάνε και αυτό με κάνει να τους σέβομαι. Μπαίνουν στην τάξη με χαμόγελο, ρωτάνε για μας και δείχνουν να ενδιαφέρονται. Μας επιτρέπουν και μας βοηθάνε να συμμετέχουμε στην παράδοση. Αντί να μιλάνε συνέχεια οι καθηγητές να γίνεται περισσότερη συζήτηση σε σχέση με το μάθημα Να υπενθυμίζουν την προηγούμενη ύλη στην παράδοση. Να κάνουμε επαναλήψεις και να ασχολούνται με τα κενά μας.
Καταλήξαμε στο τι μας βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα Να υπάρχει ησυχία για να ακούμε τους καθηγητές. Ενώ κάνουμε πράγματα που νευριάζουν τους καθηγητές αυτοί ελέγχουν τα νεύρα τους και δεν μας το δείχνουν ούτε φωνάζουν. Να μας αναλύουν με πιο απλό τρόπο από τον σύνθετο που συνήθως χρησιμοποιούν
Προσδιορίσαμε τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να μαθαίνουμε καλύτερα Φοβάμαι να απαντήσω σε ερωτήσεις και να συμμετέχω στο μάθημα επειδή οι καθηγητές είναι απότομοι και ειρωνεύονται. Στο μάθημα εξετάζονται 1-2 συγκεκριμένα παιδιά μόνο, και στους υπόλοιπους δεν δίνεται σημασία. Γίνεται μάθημα μόνο για τους καλούς μαθητές. Σαν προτεραιότητα μπαίνει το να τελειώσουμε την ύλη και όχι αν τα καταλάβαμε ή αν έχουμε αφήσει κενά. Σηκώνω χέρι και με αγνοούν.
Δεν τιμωρούνται όσοι διακόπτουν το μάθημα και δεν αφήνουν τους άλλους να λειτουργήσουν. Η παράδοση γίνεται μιλώντας συνεχώς και ακατάπαυστα και με κάνει να βαριέμαι. Το κάθε μάθημα θεωρείται σαν να έχουμε μόνο αυτό να διαβάσουμε, δεχόμαστε πολλές εργασίες και δεν μπορώ να ανταπεξέλθω. Γίνεται παράδοση του μαθήματος εν τάχει με αποτέλεσμα να μην το καταλαβαίνω και να μην προλαβαίνω να κρατήσω καλές σημειώσεις. Αυτοί που κάνουν φασαρία δεν σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρονται.
Οι καθηγητές ενημερώθηκαν και συμφώνησαν ποιες από τις προτάσεις μας τους αφορούν και ποιες δέχονται να ακολουθήσουν
Παρακολούθηση της διδασκαλίας από το συντονιστή Επιλογή προτάσεων Αλλαγή πρακτικής Παρατήρηση διδασκαλίας από το συντονιστή
Νέος γύρος συνεντεύξεων με τους μαθητές Συντονιστής και μαθητές συναντηθήκαμε για ένα ακόμα γύρο συνεντεύξεων και συζητήσαμε για τις αλλαγές που έφεραν οι προτάσεις μας στον τρόπο διδασκαλίας
Διεργασίες συντονιστή-καθηγητών Παρακολούθηση διδασκαλίας Έμφαση στις προτάσεις των μαθητών που ακολούθησαν οι καθηγητές στη διδασκαλία τους 2ος γύρος συνεντεύξεων Επίδραση στους μαθητές
Επαναπροσδιορισμός των στόχων από τους καθηγητές Οι καθηγητές επαναπροσδιόρισαν τους στόχους τους, συνέχισαν ή αναθεώρησαν την πρακτική τους για δεύτερη φορά κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι στην ανταπόκριση που έλαβαν από εμάς.
Απολογισμός Το τέλος της σχολικής χρονιάς σηματοδότησε τις διεργασίες για απολογισμό της όλης προσπάθειας. Επισημάναμε και ανιχνεύσαμε αδυναμίες, αστοχίες της φετινής χρονιάς και προκλήσεις για την επόμενη χρονιά. Κάναμε τον απολογισμό μας σαν μαθητές και αναλάβαμε τις δικές μας ευθύνες. Συνειδητοποιήσαμε τις δυσκολίες του να διδάσκεις.
Επίλογος Ευχαριστούμε τους καθηγητές μας που πήραν μέρος Η αρχή έγινε. Κάνουμε μικρά βήματα και ανακαλύπτουμε νέες προκλήσεις Συνεχίζουμε και την τρέχουσα σχολική χρονιά πιο έμπειροι και με περισσότερες ιδέες
Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας,