Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ. (IFLA,
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Θέμα : «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες για Παιδιά – International Children’s Digital Library» Διδάσκων : κ. Καπιδάκης Σαράντος Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια Ιανουάριος 2006

Ψηφιακές Βιβλιοθήκες:οργανωμένες συλλογές ψηφιακών πληροφοριών Ψηφιακές Βιβλιοθήκες για παιδιά: Η πρόσβαση είναι δυνατή από οπουδήποτε και οι πληροφορίες που παρέχονται είναι διαθέσιμες σε μεγάλους και παιδιά Πολλοί χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν τις ίδιες πληροφορίες ταυτόχρονα Όλες οι πληροφορίες παραμένουν διαρκώς ενημερωμένες στις τελευταίες εξελίξεις των γεγονότων Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες Παροχή ψυχαγωγίας, δημιουργικής μάθησης και εξερεύνησης σε ευχάριστο περιβάλλον Κατανοητό σύστημα αναζήτησης των πληροφοριών με βάση τον τίτλο, τον συγγραφέα, τη λέξη-κλειδί, τον τόπο και τη χρονολογία έκδοσης κ.α. Ψηφιακά αντικείμενα οργανωμένα με ευχάριστο τρόπο (βιβλία με χρωματιστά εξώφυλλα, παιχνίδια και χαρούμενες εικόνες)

Τρεις βασικοί παράμετροι που παίζουν ρόλο στη δημιουργία μια παιδικής ψηφιακής βιβλιοθήκης: α) Βιβλιοθηκονόμοι, β) Εκπαιδευτικοί και γ) Μαθητές Έρευνα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες στο Πανεπιστήμιο του Maryland  Πενταετές πιλοτικό πρόγραμμα 1ος χρόνος: να γίνει αντιληπτή η ύπαρξη των τάξεων του παιδικού σταθμού 2ος χρόνος: ολοκληρωμένες πρωτότυπες δραστηριότητες 3ος χρόνος: η μελέτη των αλλαγών στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς 4ος χρόνος: να γίνει η τεχνολογία διαθέσιμη στο κοινό και να εφαρμοστεί στις σχολικές αίθουσες 5ος χρόνος: να πραγματοποιηθεί η δημοσίευση των τελικών συμπερασμάτων από τις έρευνες  Συγκέντρωσε παιδιά, βιβλιοθηκονόμους, εκδότες, εκπαιδευτικούς και ειδικούς τεχνικούς λογισμικών προγραμμάτων οι οποίοι εκθέτουν τις ανάγκες σε παιδιά ηλικίας 3-13  Η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου παρουσιάζει 50 εκδόσεις ψηφιακών βιβλιοθηκών σε μία ιστοσελίδα που είναι προσβάσιμη στα παιδιά από όλο τον κόσμο  Προσφέρει 175 βιβλία, από 30 χώρες σε 18 γλώσσες και η ιστοσελίδα αυτή τα επόμενα 5 χρόνια θα αναπτυχθεί σε παιδικά βιβλία από 100 διαφορετικές εθνικότητες  Τα βιβλία είναι προσβάσιμα στο κοινό και επιτρέπεται το σκανάρισμα. Χρονολογούνται ότι έχουν εκδοθεί από το 1923  Η Anne Carlson Weeks, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου, η οποία βρίσκεται και στην ομάδα της έρευνας ICDL, ευχήθηκε πως το πρόγραμμα θα γενικευτεί σε 5 διαφορετικές περιοχές και μέσω εικόνων, φωτογραφιών και γραφικών συμβόλων τα παιδιά θα προσεγγίζουν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα βιβλία

Ανάλυση των μεθόδων μελέτης στα παιδιά από την Επιστημονική ομάδα στο Maryland Η αλληλεπίδραση των υπολογιστών, θα έπρεπε να επιτρέψει στα παιδιά να έχουν άμεση άποψη στον τρόπο κατασκευής νέας παιδικής τεχνολογίας Οι καινοτόμες ιδέες των παιδιών χρειάζεται να λαμβάνονται υπόψιν στην πρόοδο της τεχνολογίας. Με την πολύτιμη βοήθεια τους, δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε προς το καλύτερο τη ζωή των παιδιών Κάθε φορά που η τεχνολογία εξουσιοδοτεί ένα παιδί να κάνει κάτι που ποτέ δε φανταζόταν και ποτέ δεν είχε καν ονειρευτεί, τώρα δημιουργούνται νέες μελλοντικές αξίες Τα παιδιά έχουν τη δική τους άποψη και προτιμήσεις για θέματα που τα απασχολούν Τεχνολογία = σεβασμός προς τα παιδιά Δύσκολη θεωρείται η κατανόηση του κόσμου ενός παιδιού Γι’ αυτό το λόγο χρειάζεται συνδυασμός διαφόρων τεχνικών (συνεργατική αναζήτηση πληροφορίας), που θα εμπλουτίζει τις γνώσεις τους Τα παιδιά είναι καταναλωτές της τεχνολογίας

Συνεργατική αναζήτηση πληροφορίας:3 στάδια -Αλληλεπίδραση Πληροφορίας -Μετέχων Σχέδιο -Τεχνολογικό Βάπτισμα Αλληλεπίδραση Πληροφορίας: παρατηρούμε κατά πόσο επηρεάζονται τα παιδιά από τις διαθέσιμες τεχνολογίες. Γίνεται παρατήρηση της συμπεριφοράς τους με άλλα παιδιά και πώς αυτά χειρίζονται την τεχνολογία. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από παιδικές ζωγραφιές και από εμφανίσεις βίντεο Μετέχων Σχέδιο: πρόκειται για σχεδιάγραμμα ιδεών χρησιμοποιώντας οικιακά υλικά. Στην παρούσα μελέτη οι ενήλικες παρατηρούν ένα γκρουπ παιδιών στα οποία έχουν δοθεί χρώματα, κουτιά και άλλα υλικά. Αυτό προσφέρει καινοτομία ιδεών Τεχνολογικό Βάπτισμα: Οι ενήλικες παρατηρούν τα παιδιά να κάνουν χρήση νέων πραγμάτων σαν να πρόκειται για κάποιο ρομπότ, εκτείθοντας τα παιδιά σε κάποιο είδος τεχνολογίας το οποίο σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν θα είναι την ευκαιρία να εξερευνήσουν. Οι διαθέσιμες τεχνολογίες προβληματίζουν τα παιδιά για πιθανές μελλοντικές κατασκευές

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ  Το πρόγραμμα Search Kids  Στόχοι Μελέτης  Η Διαδικασία Σχεδιασμού  Στάδια Σχεδιασμού  Στόχοι Σχεδιασμού  Ρόλοι των Παιδιών  Συμμετέχοντες στο Σχεδιασμό

SEARCH KIDS  Έρευνα που αποσκοπεί να οδηγήσει τα παιδιά στην οργάνωση, την εξερεύνηση και την επεξεργασία των πολυμέσων

ΣΤΟΧΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ Μέσω της βοήθειας των παιδιών να γίνουν κατανοητές οι ανάγκες τους στο περιβάλλον μάθησης, να δημιουργηθούν νέες τεχνικές εικόνας και ερευνητικές μέθοδοι όσον αφορά τις ψηφιακές βιβλιοθήκες για παιδιά Ειδικότερα: i.Μελετήθηκε με ποιό τρόπο τα παιδιά χρησιμοποιούν την τεχνολογία που έχουν στα χέρια τους ii.Έγινε κατανοητή η επίδραση μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης στα παιδιά που μπορούν να λάβουν το ρόλο του ερευνητή και του μαθητευόμενου iii.Τυποποιήθηκαν νέες μέθοδοι έρευνας για την ανάπτυξη τεχνολογιών όσον αφορά τις παιδικές ψηφιακές βιβλιοθήκες iv.Αναπτύχθηκαν εργαλεία συνεργασίας, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες μαζί v.Δημιουργήθηκαν κατάλληλα εργαλεία και δόθηκαν ευκαιρίες εκμάθησης και εξάσκησης στους δασκάλους για να μπορέσουν να αναπτύξουν δραστηριότητες για τη χρήση μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης

Διαδικασία Σχεδιασμού Συνεργασία και Έρευνα δασκάλων και μαθητών Το στάδιο χωρίζεται σε 3 μέρη: a.Ερευνητικό πλαίσιο (παρατήρηση τεχνολογίας) b.Πλαίσιο συμμετοχής (ιδέες και απόψεις παιδιών) c.Συμβολή της τεχνολογίας (έκθεση των παιδιών σ’ αυτή)

ΣΤΟΧΟΙ: Διαδικασία Σχεδιασμού  Να παρατηρήσουν πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία  Να αναπτυχθούν καινούργιες τεχνικές που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ψυχαγωγούνται, να εξερευνούν και να επικοινωνούν μέσω της δημιουργικής μάθησης  Να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο οι ενήλικες θα βοηθήσουν τα παιδιά να εξελιχθούν σε σχεδιαστές και εφευρέτες

ΡΟΛΟΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ  Χρήστης (user): τα παιδιά συνεισφέρουν στην έρευνα και στη διαδικασία της ανάπτυξης με τη χρήση της τεχνολογίας  Δοκιμαστής (tester): τα παιδιά συμμετέχουν στη διαδικασία σχεδίασης ως σχεδιαστές χρησιμοποιώντας πρωτότυπα αντικείμενα μέσω της τεχνολογίας  Πληροφοριοδότης (informant): τα παιδιά συνεισφέρουν στη διαδικασία του σχεδιασμού δίνοντας πολύτιμες ιδέες και χρήσιμες πληροφορίες  Συνεργάτης Σχεδιασμού (design partner): τα παιδιά συνεισφέρουν στην αναζήτηση και στη σχεδίαση διαδικασιών

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SEARCHKIDS Το Πανεπιστήμιο του Maryland κάνει μια προσπάθεια να αναπτύξει ένα περιβάλλον ψηφιακής βιβλιοθήκης για παιδιά που περιλαμβάνει πολλές πηγές πολυμέσων. Η έρευνα έχει 4 πεδία: 1.Αναζήτηση-άντληση πληροφοριών ( querying )Αναζήτηση-άντληση πληροφοριών ( querying ) 2.Ξεφύλλισμα ( browsing )Ξεφύλλισμα ( browsing ) 3.Οργάνωση της πληροφορίας των πολυμέσωνΟργάνωση της πληροφορίας των πολυμέσων 4.ΠαρουσίασηΠαρουσίαση

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Όλες οι αναζητήσεις στο πρόγραμμα search kids γίνονται με το να κλικάρεις πάνω σε εικόνες. Δεν θα συναντήσουμε ποτέ αναζητήσεις με λογικούς τελεστές. Εικόνα 1: Τα παιδιά μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για ζώα κλικάροντας πάνω στην κατηγορία zoo. Γεωγραφικές πληροφορίες μπορούν να αντλήσουν από το εικονίδιο Σφαίρα της Γης Εικόνα 2: Πληροφορίες για ζώα αντλούν από τα εικονίδια που περιγράφουν το τι τρώνε, πού ζουν, πώς κινούνται και πώς κατηγοριοποιούνται ταξινομικά

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Τα παιδιά λατρεύουν τη διαδικασία εξερεύνησης. Έτσι λοιπόν στόχος του προγράμματος Search Kids είναι να δώσει στα παιδιά οπτική αναζήτηση της πληροφορίας. Το Πανεπιστήμιο του Maryland αποφάσισε να δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη για παιδιά η οποία θα τα καταστεί ικανά να μπορούν να αναζητήσουν την πληροφορία μέσα από εικόνες για να πάρουν ειδική ή γενική πληροφορία που χρειάζονται. Μ’ αυτόν τον τρόπο γίνεται ευχάριστη και ξεκούραστη η άντληση πληροφοριών για τα παιδιά τα οποία βρίσκονται σε ένα πρωταρχικό στάδιο γνωριμίας με τις νέες τεχνολογίες. Τα παιδιά διασκεδάζουνε πολύ όταν συνεργάζονται όχι μόνο με εξ αποστάσεως συνεργάτες αλλά ακόμη περισσότερο όταν το ένα παιδί κάθεται δίπλα στο άλλο. Το πρόγραμμα διαθέτει λογισμικό το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να δουλεύουν στον ίδιο υπολογιστή την ίδια στιγμή με δύο διαφορετικά ποντίκια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ- ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Το Search Kids αναπτύχθηκε με δύο γκρουπ παιδιών. Το πρώτο γκρουπ περιλαμβάνει παιδιά που πήραν μέρος στη διαδικασία του σχεδιασμού από την πρώτη κιόλας στιγμή. Το δεύτερο γκρουπ περιλαμβάνει 100 παιδιά ηλικίας 7-9 ετών όλοι μαθητές του σχολείου Yorktown. Οι μαθητές αυτοί έπαιξαν το ρόλο του πληροφοριοδότη.

Το Human – Computer Interaction Lab του Πανεπιστημίου του Maryland έχει αναπτύξει ενδιαφέροντα projects σχετικά με τα παιδιά. Αυτά είναι:  Searchkids  Story Rooms  Classroom of the future  KidPad  Interliving  P.E.T.S.  Animal Blocks

STORY ROOMS Τι τεχνολογίες χρειάζονται τα παιδιά για να πουν ιστορίες σε ένα δωμάτιο? Πολλοί ειδικοί έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν σ’ αυτό το ερώτημα. Η απάντηση τους περιλαμβάνει ότι οι ενήλικες έχουν σχεδιάσει αυτά τα δωμάτια και τις αντίστοιχες τεχνολογίες που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά. Στο Πανεπιστήμιο του Maryland οι ερευνητές-σχεδιαστές είναι τα ίδια τα παιδιά. Αυτά δημιουργούν τα δωμάτια και αρχίζουν να ξετυλίγουν μόνα τους την ιστορία τους. Το Πανεπιστήμιο του Maryland προσφέρει το υλικό που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά για να επιτεύξουν το στόχο τους. Τους παρέχει δηλαδή: Κουτιά Ξυλομπογιές, χρώματα, κόλλα Χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδια, υφάσματα

ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Ο σκοπός αυτού του πενταετούς προγράμματος του National Science Foundation ( Εθνικό Επιστημονικό Ίδρυμα ) είναι να δημιουργήσει καινοτομία συγχρόνως στην ανάπτυξη και στη χρήση των νέων τεχνολογιών στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι στόχοι του προγράμματος Classroom of the future ( η τάξη του μέλλοντος ) αφορούν δύο πεδία: α) αυτό της τεχνολογίας διότι η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει τα παιδιά να εξοικειωθούν μ’ αυτή από μικρά και β) της εκπαίδευσης. ΣΤΟΧΟΙ: Να γίνουν κατανοητές οι μοναδικές ανάγκες των μικρών παιδιών ( 3-6ετών ) σε εκμαθησιακά περιβάλλοντα. Να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες σε συνεργασία των παιδιών με τους δασκάλους τους. Να αναπτυχθούν στρατηγικές για τη διδασκαλία της τεχνολογίας σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον για μικρές ηλικίες. Να γίνει κατανοητή η επίδραση που μπορούν να έχουν αυτές οι τεχνολογίες σε μικρά παιδιά και στους εκπαιδευτές τους. Να γίνει κατανοητό πως η τεχνολογία μπορεί να γίνει καταλύτης για την εκπαίδευση σε μικρές ηλικίες. Να αναπτυχθούν καινοτόμες τεχνολογίες που υποστηρίζουν απόλυτα τις χρηστικές ανάγκες με το να εμπλέκουν το χρήστη στη διαδικασία του σχεδιασμού.

KIDPAD Είναι ένα εργαλείο που βοηθάει τα παιδιά να δημιουργήσουν μόνα τους ιστορίες και εικόνες.

INTERLIVING Πραγματοποιείται συνεργασία με οικογένειες και ερευνητές από τη Σουηδία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες για τη δημιουργία τεχνολογιών που υποστηρίζει την επικοινωνία, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα των οικογενειών.

P.E.T.S. (Personal Electronic Teller of Stories) Προσωπικός ηλεκτρονικός αφηγητής ιστοριών:Είναι ένα ρομπότ που πραγματοποιεί τις ιστορίες που δημιουργούν τα παιδιά. Τα παιδιά χτίζουν το P.E.T.S. φέρνοντας κοντά διαφορετικά μέρη ζώων. Μπορούν επίσης να προγραμματίσουν το λογισμικό του ρομπότ με συναισθήματα. Τέλος, το P.E.T.S. ενθαρρύνει και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Ζούμε σ’έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές σε όλους τους τομείς πληροφόρησης.  Γίνονται πολλές προσπάθειες να δημιουργηθούν οι καλύτερες δυνατές μονάδες πληροφόρησης.  Οδηγούμαστε στην εμφάνιση όλο και περισσότερων ψηφιακών βιβλιοθηκών ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι ψηφιακές βιβλιοθήκες για παιδιά διότι αυτά θεωρούνται ότι αποτελούν το μέλλον μιας χώρας.  Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες θα παρέχουν στα παιδιά ένα τέτοιο υπόβαθρο γνώσεων που θα οδηγήσουν στην εν γένει διαμόρφωσή τους.