Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ
Τι είναι οι ιστοεξερευνήσεις; Αποτελούν ένα σενάριο μαθήματος το οποίο βασίζεται σε μία δραστηριότητα προσανατολισμένη στην έρευνα. Αποτελούν ένα σενάριο μαθήματος το οποίο βασίζεται σε μία δραστηριότητα προσανατολισμένη στην έρευνα. Όλη η πληροφορία που χρησιμοποιούν οι μαθητές προέρχεται από τον Παγκόσμιο Ιστό (Web). Όλη η πληροφορία που χρησιμοποιούν οι μαθητές προέρχεται από τον Παγκόσμιο Ιστό (Web). Σχεδιάζονται ώστε να οριοθετούν τη δραστηριότητα των μαθητών, να εστιάζουν στη χρήση της πληροφορίας παρά στην απλή αναζήτησή της. Σχεδιάζονται ώστε να οριοθετούν τη δραστηριότητα των μαθητών, να εστιάζουν στη χρήση της πληροφορίας παρά στην απλή αναζήτησή της.
Δομή - Οργάνωση Αυστηρά καθορισμένη ΕισαγωγήΕισαγωγή ΕργασίαΕργασία Διαδικασία (Αποστολή - ζήτημα)Διαδικασία (Αποστολή - ζήτημα) ΑξιολόγησηΑξιολόγηση ΣυμπέρασμαΣυμπέρασμα
Εισαγωγή Αποτελεί μια γενική εισαγωγή στη δραστηριότητα και στο θέμα του μαθήματος η οποία θα πρέπει να προετοιμάζει και να κεντρίζει το ενδιαφέρον του μαθητή.Αποτελεί μια γενική εισαγωγή στη δραστηριότητα και στο θέμα του μαθήματος η οποία θα πρέπει να προετοιμάζει και να κεντρίζει το ενδιαφέρον του μαθητή.
Εργασία Παρουσιάζει στους μαθητές τι πρόκειται οι ίδιοι να κάνουν.Παρουσιάζει στους μαθητές τι πρόκειται οι ίδιοι να κάνουν.
Διαδικασία (Αποστολή – ζήτημα) Περιγράφει πώς οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν / επιτελέσουν την εργασία που ανέλαβαν.Περιγράφει πώς οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν / επιτελέσουν την εργασία που ανέλαβαν. Η παρουσίασή της περιλαμβάνει ξεκάθαρα βήματα, προτεινόμενες πηγές, και συγκεκριμένα εργαλεία για την οργάνωση της πληροφορίας.Η παρουσίασή της περιλαμβάνει ξεκάθαρα βήματα, προτεινόμενες πηγές, και συγκεκριμένα εργαλεία για την οργάνωση της πληροφορίας. Η επιλογή των πηγών πρέπει να γίνεται ανάλογα με το επίπεδο, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες πλοήγησης των μαθητών.Η επιλογή των πηγών πρέπει να γίνεται ανάλογα με το επίπεδο, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες πλοήγησης των μαθητών.
Αξιολόγηση Περιγράφει τα κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν θέματα επίδοσης και περιεχομένου.Περιγράφει τα κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν θέματα επίδοσης και περιεχομένου.
Συμπέρασμα Συνοψίζει τι θα πρέπει οι μαθητές να έχουν επιτύχει ή μάθει μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, ενθαρρύνοντας τον αναστοχασμό και θέτοντας ερωτήματα υψηλοτέρου επιπέδου για μελλοντική έρευνα.Συνοψίζει τι θα πρέπει οι μαθητές να έχουν επιτύχει ή μάθει μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, ενθαρρύνοντας τον αναστοχασμό και θέτοντας ερωτήματα υψηλοτέρου επιπέδου για μελλοντική έρευνα.
Σε τι διαφέρουν από άλλα διδακτικά σενάρια; Η αναζήτηση της πληροφορίας στηρίζεται αποκλειστικά στο διαδίκτυο.Η αναζήτηση της πληροφορίας στηρίζεται αποκλειστικά στο διαδίκτυο.
Οφέλη στη μαθησιακή διαδικασία Κίνητρο για τους μαθητές (ενεργοποίηση μαθητών)Κίνητρο για τους μαθητές (ενεργοποίηση μαθητών) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης (αναλυτική – συνθετική σκέψη και κριτική ικανότητα)Ανάπτυξη κριτικής σκέψης (αναλυτική – συνθετική σκέψη και κριτική ικανότητα) Συνεργατική μάθησηΣυνεργατική μάθηση Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕΑνάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ