ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ    ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Η τεχνολογία αναφέρεται σε ομάδες φυσικών αντικειμένων π.χ αυτοκίνητα, ηλεκτρικές σκούπες, υπολογιστές Η τεχνολογία αναφέρεται στις ανθρώπινες δραστηριότητες καθώς επίσης και στα αντικείμενα και στις μεταξύ τους σχέσεις που αναπτύσσονται.

Η τεχνολογία αναφέρεται στο τι οι άνθρωποι γνωρίζουν όπως και στο τι κάνουν. Η τεχνολογία είναι γνώση. Tέλος η τεχνολογία περιλαμβάνει τη σκόπιμη εφαρμογή της γνώσης, εμπειρίας και πόρων για να δημιουργήσει τις διαδικασίες και τα προϊόντα που θα ικανοποιήσουν ανθρώπινες ανάγκες. Οι ανθρώπινες ανάγκες καθορίζουν την τεχνολογία που αναπτύσσεται και καθορίζουν τον τρόπο εφαρμογής της.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ       ‘Τεχνολογικός ντετερμινισμός’ Η τεχνολογία προσδιορίζεται ως ανεξάρτητος παράγοντας και οι αλλαγές αυτής προκαλούν κατ’ επέκταση κοινωνικές αλλαγές. Σύμφωνα με τον τεχνολογικό ντετερμινισμό, η τεχνολογία εισβάλλει στην κοινωνία από έξω απ’ αυτή και είναι σημαντική αιτία για κοινωνική αλλαγή

Κοινωνική διαμόρφωση της τεχνολογίας Τα χαρακτηριστικά μια κοινωνίας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην απόφαση για το ποιες τεχνολογίες θα υιοθετηθούν ενώ η ίδια τεχνολογία μπορεί να έχει διαφορετικές ‘επιδράσεις’ σε διαφορετικές καταστάσεις. Σε όλο αυτό το κοινωνικό σύστημα έννοιες που έχουν να κάνουν με την οικονομία, την κοινωνία, την πολιτεία και τη τεχνολογική εξέλιξη, είναι αλληλένδετες.

«Τεχνολογικός Interdeterminism» Τόσο η τεχνολογία, όσο και η κοινωνία έχουν τους δικούς τους στόχους που μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είναι και αλληλοσυγκρουόμενοι. Η τεχνολογία αν και σημαντικότατη δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ‘κοινωνικό αντικείμενο’ και υπόκειται σε ερμηνεία, όπως όλα, δεν είναι απλά το ‘μοτέρ της οικονομίας’ αλλά μια μορφή κοινωνικής έκφρασης.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΕΝΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Ολοένα και μεγαλύτερη συγκέντρωση μιας νέου τύπου κοινωνικής δύναμης σε ολοένα λιγότερα χέρια. Με την αυξανόμενη πολυπλοκότητα επιστήμη και τεχνολογία, σταδιακά θεωρούνται λιγότερο υπόλογες -για την άσκηση της δύναμης τους, επικαλούμενες το αίτημα για μεγαλύτερη τεχνική επάρκεια.

Ταυτόχρονη και ενιαία απειδίκευση του εργατικού δυναμικού μέσω του αυτοματισμού, και πιο αυστηρές, ιεραρχικές δομές μιας τεχνικά επαρκούς διοίκησης Σύμφωνα με την Arendt και τον Habermas συντελείται σταδιακός περιορισμός των αποδεκτών θεμάτων για “δημόσια συζήτηση” εξαιτίας της μεγαλύτερης έμφασης στην τεχνική πλευρά των πολιτικών ζητημάτων.

Μια τρομακτική αύξηση του εύρους της διοικητικής ισχύος στις εκφάνσεις της καθημερινής ζωής. Ένας ασυνήθιστος νέος ρόλος της επιστήμης και της τεχνολογίας σε θέματα εθνικής ασφάλειας Πολλές περιοχές της ανθρώπινης ζωής τροποποιούνται για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τεχνικής επάρκειας.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θεωρία μη Δημοκρατικής φύσης της Τεχνολογίας Συγκεντρωτικός χαρακτήρας τεχνολογίας Μείωση θέσεων εργασίας Θεωρία Δημοκρατικής φύσης της Τεχνολογίας Τεχνολογίας και κοινωνικοί θεσμοί λειτουργούν με κοινωνική αποδοχή

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΥΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Η πολιτική φύση της τεχνολογίας θεμελιώνεται πάνω στην άποψη ότι η υιοθέτηση συγκεκριμένων μορφών τεχνολογίας επιδρά και διαμορφώνει τους πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς σε σχέση με τη δομή των τεχνολογιών. Καθώς επίσης και ότι κοινωνικοτεχνικά συστήματα επηρεάζουν και τροποποιούν τους ίδιους θεσμούς σε σχέση με την επιβίωσή τους στην αγορά

ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ Όλη η τεχνολογική πρόοδος έχει μια τιμή. Όταν η τεχνική προσθέτει κάτι από τη μια μεριά, αναγκαστικά αφαιρεί κάτι από την άλλη. Η τεχνολογία και δημιουργεί και επιλύει προβλήματα. Όταν η τεχνολογία εξελίσσεται, το κάνει με το να λύνει έναν αριθμό από προβλήματα και να δημιουργεί άλλα..

Τα αρνητική αποτελέσματα δεν μπορούν να διαχωριστούν από τα θετικά Η θέση μας είναι ότι η τεχνική πρόοδος περιέχει ταυτόχρονα και το καλό και το κακό. Κάθε τεχνική έχει και μη προβλέψιμα αποτελέσματα. Κάποια συγκεκριμένα αποτελέσματα αναμένονται και όντως παίρνονται. Αλλά υπάρχουν πάντα και δευτερεύοντα αποτελέσματα τα οποία δεν αναμένονταν.

Αριθμοί και Προβληματισμοί… Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν παραχθεί περισσότερες πληροφορίες απ’ όσες συνολικά τα προηγούμενα 5000.  Περίπου 1000 βιβλία την ημέρα εκδίδονται παγκοσμίως. Το ποσό των γνώσεων που εκτυπώνεται διπλασιάζεται κάθε οκτώ χρόνια. Καθημερινά δημοσιεύονται παγκοσμίως 7000 επιστημονικά και τεχνικά άρθρα.  Ένας απόφοιτος μέσης εκπαίδευσης υπολογίζεται ότι έχει δεχθεί τόσες πληροφορίες όσες δεχόταν σε όλη του τη ζωή ένας άνθρωπος πριν από μισό αιώνα. Η υπολογιστική ισχύς διπλασιάζεται κάθε 18 μήνες (νόμος του Moore) και η αποθηκευτική δυνατότητα αυξάνεται συνεχώς.     

Η χρήση του υπολογιστή συνδέεται με την ένταξή του σε παγκόσμια δίκτυα επικοινωνίας. oΠερίπου 800 εκατομμύρια έγγραφα διατίθενται καθημερινά στο διαδίκτυο, ενώ ο αριθμός τους διπλασιάζεται κάθε χρόνο. Τα δύο τρίτα των χρηστών του διαδικτύου αναζητούν κάποια πληροφορία. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που αναζητούν πληροφορίες απογοητεύονται από την αδυναμία εύρεσης της πληροφορίας που αναζητούν. Ολόκληρη η πνευματική παραγωγή του ανθρώπινου πολιτισμού ψηφιοποιείται

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ Πληροφορία είναι: Είδηση, γνώση Το σύνολο των σημάτων, λέξεων, φράσεων Το περιεχόμενο των σημάτων που μεταβιβάζονται Έννοια της κυβερνητικής Γνώση είναι: Ο μετασχηματισμός της πληροφορίας μέσα από διαδικασίες σύγκρουσης, αφομοίωσης και απόρριψης σε συνάρτηση με τις κοινωνικές εμπειρίες και ανάγκες του ατόμου

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ) ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ         ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ) ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Στο χώρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας η τεχνολογία ορίζεται ως το γνωστικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται για τη συγκέντρωση πληροφοριών, για βελτίωση του παραδοσιακού τρόπου εργασίας, την επικοινωνία και τέλος για να αυξήσει τις γνώσεις και να βελτιώσει τη μαθησιακή διαδικασία. Η μεγάλη προσφορά του υπολογιστή στην εκπαίδευση είναι όταν λειτουργεί σαν νοητικό εργαλείο και αναπτύσσει την κριτική σκέψη του μαθητή.

Ο υπολογιστής λειτουργεί κατά κύριο λόγο ως: Εργαλείο: Καταργεί εμπόδια χρόνου, τόπου, κόστους. Αυξάνει την αποδοτικότητα του ατόμου Παρέχει πληροφορίες που μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη αντιμετώπιση καταστάσεων Μεταβάλλει τον τρόπο σκέψης

Ως Μέσο: Προάγει την κατανόηση σχέσεων αιτίου-αποτελέσματος Παρέχει εμπειρίες Ως Κοινωνικός παράγων: Καθιερώνει κοινωνικές νόρμες Ενεργοποιεί νέες κοινωνικές δυναμικές

Ιδιαιτερότητες του υπολογιστή σε σχέση με άλλα γνωστικά εργαλεία: Παρέχει αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση Οι μαθητές παρακινούνται από τον υπολογιστή και μαθαίνουν να ψάχνουν Ο υπολογιστής βοηθάει το μαθητή να κινηθεί πέρα από τη γνώση και την κατανόηση στην εφαρμογή και την ανάλυση Παρέχει εξατομικευμένο ρυθμό εργασίας, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή

Εξασφαλίζει πολλαπλές αναπαραστάσεις του γνωστικού μαθησιακού φαινομένου: (μικρόκοσμοι, προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις πειραματισμοί Διόρθωση λαθών, σύνταξης Εκτύπωση Σύνδεση με δίκτυα-υπερμέσα-υπερκείμενα

INTERNET:Το δίκτυο των δικτύων Το Διαδίκτυο δεν είναι μια φυσική ή απτή οντότητα, αλλά ένα γιγάντιο δίκτυο όπου διασυνδέονται αμέτρητα μικρότερα δίκτυα υπολογιστών

Πρόσβαση στο δίκτυο 1991-2000

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ INTERNET ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ; Παγκοσμιότητα Αποκέντρωση/αποτοπικοποίηση Ελευθερία διακίνησης ιδεών,προϊόντων,υπηρεσιών Διάθεση πληροφοριών χωρίς χωροχρονικούς περιορισμούς Διαδραστικότητα, αμεσότητα Ανεξαρτησία

Αδυναμίες/μειονεκτήματα Αδυναμία πρόσβασης από το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού Αδυναμία εύρεσης, επιλογής,αξιολόγησης,αξιοποίησης πληροφοριών εξαιτίας της υπερπροσφοράς Πεδίο παράνομων δραστηριοτήτων ( λογοκλοπή, διακίνηση-εμπορία οργάνων σώματος, όπλων, ναρκωτικών, πορνογραφικού υλικού κλπ) Έλλειψη καθορισμένου πλαισίου σε θέματα που αφορούν: α.την ιδιωτική ζωή, β.την πνευματική ιδιοκτησία, γ.την διαχείριση προσωπικών στοιχείων, δ.την ασφάλεια οικονομικών και προσωπικών συναλλαγών, ε.την λογοκρισία, στ.την επιβολή κυβερνητικού ελέγχου (carnivore, echelon)

echelon

Δυνητική πραγματικότητα

Το μέλλον είναι εδώ; Αύξηση επεξεργαστικής ισχύος Εξέλιξη λογισμικού Δίκτυα οπτικών ινών Νέα πρωτόκολλα A.I. Εισαγωγή στην εκπαίδευση