ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Η διδασκαλία του μαθήματος είναι εργαστηριακή Το περιεχόμενο αποτελεί μία διασύνδεση της ύλης του Δημοτικού με τη διδασκαλία της Φυσικής στο Γυμνάσιο Από την ποιοτική προσέγγιση των φαινομένων που περιελάμβανε η διδασκαλία στο Δημοτικό περνάμε στην ποσοτική μελέτη και τις μετρήσεις μεγεθών
Η ύλη περιλαμβάνει 12 εργαστηριακές ασκήσεις, οι οποίες μπορούν να εκτελεσθούν ακόμη και με απλά μέσα, ώστε η διδασκαλία να μπορεί να υλοποιείται ακόμη και μέσα στην αίθουσα και να μην απαιτείται οπωσδήποτε εργαστήριο και εξεζητημένες συσκευές. Μία εργαστηριακή άσκηση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περισσότερες της μιας διδακτικής ώρας.
Κάποιες συσκευές/όργανα προτείνεται να κατασκευασθούν από τους ίδιους τους μαθητές με ιδιοκατασκευές. Οι ιδιοκατασκευές θα μπορούσαν να γίνουν και σε συνεργασία με τον καθηγητή/τρια του μαθήματος της Τεχνολογίας
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Εισαγωγική αντιμετώπισή των φαινομένων στο Δημοτικό σχολείο, Η γενικότητα των φυσικών εννοιών, Η σπουδαιότητα των φαινομένων μελέτης τους και, Η δυνατότητα εκτέλεσης απλού πειραματισμού στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Προτείνεται ομοδοσυνεργατική διδασκαλία η εφαρμογή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία της επιστημονικής / εκπαιδευτικής μεθόδου με διερεύνηση, η οποία ακολουθείται και στο δημοτικό σχολείο και προϋποθέτει την πραγματοποίηση αποδεικτικού πειραματισμού σε κάθε θεματική ενότητα.
Το βασικό σχήμα που ακολουθείται είναι: α. έναυσμα ενδιαφέροντος, β. διατύπωση υποθέσεων, γ. πειραματισμός, δ. διατύπωση θεωρίας, ε. συνεχής έλεγχος.
ΒΑΣΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΣΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α. παρατηρώ, πληροφορούμαι, ενδιαφέρομαι, β. συζητώ, αναρωτιέμαι, υποθέτω, γ. ενεργώ, πειραματίζομαι, δ. συμπεραίνω, καταγράφω ε. εφαρμόζω, εξηγώ, γενικεύω.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ευχαριστώ για την προσοχή σας και Καλή Επιτυχία στο έργο σας