ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
ΚΕΡΚΥΡΑ.ΪΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Η μυθολογία της Κέρκυρας ξεκινά από τα χρόνια του Ομήρου. Σύμφωνα μ’ αυτήν, όταν ο θεός Ποσειδώνας ενώθηκε με την Κόρκυρα γεννήθηκε.
Ο κύκλος του νερού. για τη Β΄ Δημοτικού
H ναυμαχία της Σαλαμίνας
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
To περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας
Περσικοί πόλεμοι.
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Επανάσταση 1821 Α΄ φάση.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης
Γιώργος Φοίβος Κωνσταντίνος Δημήτρης Λέντι
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Η θάλασσα ως πηγή έμπνευσης στον πολιτισμό της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Ανακαλύψεις και εξερευνήσεις των Ευρωπαίων κατά το 15ο αιώνα.
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΓΙΑΣΛΑΚΙΩΤΗ ΣΙΛΙΑ Γ΄1
Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
«ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ» ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 12ο Γυμνάσιο Πάτρας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Αντώνης Μιχαήλ, Στέφανη Χαραλάμπους, Μαρλέν Κέτνερ, Άλεξ Λοχίας
Να σ’ αγναντεύω θάλασσα
H Ιωνική Επανάσταση.
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη Βασικά σημεία του μαθήματος.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας Οι πρωταγωνιστές
Ο πλανήτης Ερμής. Ο πιο κοντινός πλανήτης στον ήλιο είναι ο Ερμής.
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Θρησκευτική θεωρία ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Πετρέλαιο Φυσικό αέριο Εκμετάλλευση κοιτασμάτων βυθού.
Κυπροκλασική Περίοδος
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 2: H σημασία της σχετικής θέσης για τους ανθρώπους
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Κεφάλαιο 39 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Β. Αμερικής.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-COMENIUS Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Γ΄ ΤΑΞΗ Αθανάσιος Παπίας Στόχος είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές την αρχή, ότι με την παρέμβαση.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Λύματα-Ρύπανση Νερού Ρύπανση του νερού είναι κάθε ουσία που εμποδίζει την κανονική χρήση του νερού. Λύματα είναι τα ακάθαρτα νερά και άλλα υλικά απόβλητα.
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Εργασία της μαθήτριας Άννας Μαρίας της τάξης ΣΤ
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της πληροφορικής στην εκπαίδευση ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αριστοτέλης Ράπτης ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΞΑΜΗΝΟ: Β’ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:ΣΩΤΗΡΑΚΟΥ ΙΦΙΝΟΗ Α.Μ. :9981200700172 ΣΩΤΗΡΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Α.Μ. :9981200700171 ΤΕΛΙΔΟΥ ΑΝΝΑ Α.Μ. :9981200700176 ΑΘΗΝΑ 2008

ΘΑΛΑΣΣΑ Ας χωριστούμε σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΦΥΣΙΚΗ Ας χωριστούμε σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων Ας επιλέξει η κάθε ομάδα μία από τις κατηγορίες Και τέλος ας ξεκινήσει το παιχνίδι της εξερεύνησης.

Ζωή της θάλασσας

Νέα γνώση Γεωγραφία Ε΄ τάξη Νέα γνώση Γεωγραφία Ε΄ τάξη Προϋπάρχουσα γνώση Μελέτη Γ΄ τάξη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Αναγνωρίστε από τον κλιματικό χάρτη, για την περιοχή του Αιγαίου, τους διαφορετικούς τύπους κλίματος και αναφέρατε τις επιμέρους περιοχές όπου αυτοί υπάρχουν.   ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 Σημειώστε πάνω στο χάρτη τον τόπο εκείνο που έχει Γ.Μ. 24Ο ανατολικά και Γ.Π. 40ο βόρεια.   Σημειώστε πάνω στο χάρτη τον τόπο εκείνο που έχει Γ.Μ. 26Ο ανατολικά και Γ.Π. 38ο βόρεια. Υπολογίστε περίπου το Γ.Μ. του δυτικότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Μ. του ανατολικότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Π. του βορειότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Π. του νοτιότερου σημείου του Αιγαίου.

Η Ελληνική θάλασσα συνδέεται στενά με την Μυθολογία

Ποσειδώνας Ο Ποσειδώνας είναι ο βασιλιάς της θάλασσας και κυρίαρχος των θαλάσσιων θεών. Ο Ποσειδώνας κατέλαβε την κυριαρχία όταν οι τρεις γιοί του Κρόνου πέταξαν λωτούς για τη διαίρεση του σύμπαντος. Κατοικούσε σε ένα χρυσό παλάτι στη θάλασσα με τη βασίλισσα Αμφιτρίτη και με το γιό του Τρίτωνα.

Αμφιτρίτη - Τρίτωνας Αμφιτρίτη και Ποσειδώνας Τρίτωνας

Σειρήνες Τρεις επικίνδυνοι θαλάσσιοι δαίμονες με κεφάλια γυναίκας και σώματα πουλιών. Παραπλανούσαν τους ναυτικούς με την ακαταμάχητη φωνή τους οδηγώντας τους στο θάνατο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΝΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ Βρείτε στη σχολική βιβλιοθήκη πληρο- φορίες για άλλες μυθικές θεότητες της θάλασσας και ζωγραφίστε μία από αυτές ΠΟΝΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ

Η Ζωή της θάλασσας

Ρύπανση της Θάλασσας Τι είναι ρύπανση; Η απόρριψη ουσιών, αντικειμένων και επιβλαβών στοιχείων στη θάλασσα με άμεση συνέπεια το θάνατο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας και την ταυτόχρονη μόλυνση του νερού. Κύριοι θαλάσσιοι ρύποι είναι : τα πετρελαιοειδή, τα λιπασματοειδή, τα τοξικά και τα βιομηχανικά απόβλητα και το έρμα(κατάλοιπα δεξαμενών) των πλοίων

Γεωγραφία -Περιβάλλον : Δραστηριότητες που διαμορφώνουν τον αυριανό ενεργό πολίτη

ΕΡΓΑΣΙΑ Καταγράψτε τις ανθρώπινες ενέργειες που μπορεί να στερήσουν τη ζωή στα πανέμορφα αυτά πουλιά. Πως πιστεύετε ότι ο άνθρωπος μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά μαζί τους;

ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Το ναυτάκι του περιβολιού Με όρτσα ψυχή με άρμη στα χείλια Με ναυτικά και με σαντάλια κόκκινα Σκαλώνει μες στα σύννεφα Πατάει τα φύκια τ’ ουρανού! Η αυγή σφυρίζει στην κοχύλα της Μια πλώρη έρχεται αφρίζοντας Άγγελοι! Σία τα κουπιά, Ν’ αράξη εδώ η Ευαγγελιστρια! Οδυσσέας Ελύτης

«ΦΩΝΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ» Βγάζει η θάλασσα κρυφή φωνή – φωνή που μπαίνει Μες στην καρδιά μας και την συγκινεί και την ευφραίνει. Τραγούδι τρυφερό η θάλασσα μας ψάλλει, Τραγούδι που έκαμαν τρείς ποιηταί μεγάλοι, Ο ήλιος, ο αέρας και ο ουρανός. Το ψάλλει με την θεία της φωνή εκείνη, Όταν στους ώμους της απλώνει την γαλήνη Σαν φόρεμά της ο καιρός ο θερινός. «Καβάφης»

Μεσ’ του Αιγαίου τα νησιά Μεσ' του Αιγαίου     πρόβαλε να  'ρθεις     μεσ' του Αιγαίου, Αιγαίου τα νησιά     Μεσ' του Αιγαίου τα νησιά αγγέλοι φτερουγίζουν     Και μέσα στο (  )     και μέσα στο φτερούγισμα     και μέσα στο φτερούγισμα τριαντάφυλλα σκορπίζουν     Αιγαίο μου γα...     βοήθα Παναγιά μου     Αιγαίο μου γαλήνεψε     Αιγαίο μου γαλήνεψε τα γαλανά νερά σου     Να 'ρθούνε τα ξε...     πρόβαλλε να δεις     να 'ρθουνε τα ξενάκια σου     Να 'ρθουνε τα ξε...     να 'ρθουνε τα ξενάκια σου στα ποθητά νησιά σου     ροδόσταμο να ...     ροδόσταμο να  γίνουνε     ροδόσταμο να γίνουνε Αιγαίο τα νερά σου Αιμιλία Χατζηδάκη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Υπογράμμισε τις λέξεις που σχετίζονται με τη θάλασσα και φτιάξε ένα δικό σου τραγούδι ή ποίημα Ψάξε και εσύ να βρεις τραγούδια και ποιήματα σχετικά με τη θάλασσα

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ Μία από τις καθοριστικότερες συγκρούσεις Ελλήνων και Περσών, που έγινε στις 28 ή 29 Σεπτεμβρίου του 480π.Χ. στα στενά μεταξύ του νησιού της Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Ειδικότερα, μετά την κατάληψη της Αθήνας από τους Πέρσες, μέρος του ελληνικού στόλου (350 περίπου τριήρεις με 85.000 άνδρες) συγκεντρώθηκε στη Σαλαμίνα και ύστερα από σύσκεψη των αρχηγών, αποφασίστηκε μετά από πρόταση του Θεμιστοκλή, αρχηγού των αθηναϊκών τριηρών, η ναυμαχία να πραγματοποιηθεί στα στενά της Σαλαμίνας. Ωστόσο, αργότερα οι γνώμες διχάστηκαν μεταξύ Αθηναίων και Πελοπονησίων, καθώς οι τελευταίοι προτιμούσαν να ναυμαχήσουν στον ισθμό της Κορίνθου. Τελικά όμως κατόπιν της ευρηματικής παρέμβασης του Θεμιστοκλή οι Έλληνες πολέμησαν με μεγάλη γενναιότητα στη Σαλαμίνα και παρά την αριθμητική υπεροχή των Περσών κατάφεραν να επικρατήσουν. Συμπερασματικά, η νίκη αυτή των Ελλήνων, αποτέλεσμα όχι μόνο της στρατηγικής σκέψης και της ναυτικής δεινότητας αλλά της ομοψυχίας και της ανδρείας τους, σήμανε την αρχή του τέλους για τα επεκτατικά σχέδια των Περσών κατά της Ελλάδας.

ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΤΟΛΩΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΕΡΣΕΣ Η

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Βρείτε πληροφορίες για τον ελληνικό στόλο και ειδικότερα για τα πλοία των Ελλήνων, τις λεγόμενες τριήρεις, και προσπαθήστε να κατασκευάσετε μία χρησιμοποιώντας απλά υλικά (π.χ. χαρτί, κόλλα, μικρά ξυλάκια, χρώματα κ.ά. ) - Βρείτε πληροφορίες για τον Θεμιστοκλή ,τον ηγέτη των Αθηναίων και εμπνευστή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας και ερευνήστε τα αίτια της αντιδικίας του με τον Ευρυβιάδη τον αρχηγό των Πελ/σίων αναζητώντας παράλληλα εικόνες από την εποχή στην οποία αναφερόμαστε ( το συγκεκριμένο γεγονός )

ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ «αρχήν των πάντων απεφήνατο το ύδωρ» Θαλής ο Μιλήσιος

Βρείτε τις 12 κρυμμένες λέξεις που σχηματίζονται είτε ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Βρείτε τις 12 κρυμμένες λέξεις που σχηματίζονται είτε οριζόντια είτε κατακόρυφα είτε διαγώνια και έχουν σχέση με τον υδρολογικό κύκλο ( κύκλο του νερού ). Ω Δ Α Χ Ι Ο Ν Γ Ε Π Κ Ρ Λ Ζ Μ Η Θ Ξ Τ Σ Φ Υ Ψ Β

να ταξιδεύουν στον αγέρα τα νησάκια , Οι κάβοι, τ’ ακρογιάλια σαν μεταξένιοι Αχνοί και με τους γλάρους συνοδιά Κάποτ’ ένα καράβι ν’ ανοίγουν να το Πάρουν οι ουρανοί… Κ. Βάρναλης

Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να διατηρήσουμε τις θάλασσες και τις ακτές μας καθαρές

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.google.com www.mamma.com Γεωγραφία πέμπτης δημοτικού Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα