Ποιοτικά Κριτήρια της Εκπαίδευσης και Χρηματοδότηση των ΑΕΙ Σπύρος Αμούργης, Αρχιτέκτων Ομ.Καθηγητής CSU, Πρόεδρος Συμβουλίου της ΑΣΚΤ 25 Νοεμβρίου 2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Η Κύπρος ετοιμάζεται για το ευρώ… …το νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Προγράμματα Σπουδών Προπτυχιακά – Μεταπτυχιακά – Διδασκαλείο Νηπιαγωγών.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Οικονομική Κρίση & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
€ $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Καλωσορίσατε.
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ 2010 – 2011 Για το μάθημα της Γ’ Λυκείου: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Οικονομολόγος: Δέσποινα Αναστασάκη.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Ημερίδα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με θέμα:
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Ευρωπαϊκη ενωση Το μετέωρο βήμα….
Η τιμή των προϊόντων καπνού ως εργαλείο της αντικαπνιστικής πολιτικής στην εποχή της κρίσης Τομέας Οικονομικών της Υγείας 1 Γιάννης Κυριόπουλος MD, MPH,
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
Διαδικτυακά Πανεπιστήμια... στις ΗΠΑ Στάμος T. Καραμούζης, Ph.D. ΤΕΙΘ 2005.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Η Διαδικτυακή Εφαρμογή ESOG
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΧΟΛΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Χαράλαμπος Μπιλλίνης Πρόεδρος, Τμήμα Κτηνιατρικής, Παν. Θεσσαλίας
ΑΝΕΡΓΙΑ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Δρ. Νικόλαος Κατσαούνης Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα(ΑΕΙ)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοτικά Κριτήρια της Εκπαίδευσης και Χρηματοδότηση των ΑΕΙ Σπύρος Αμούργης, Αρχιτέκτων Ομ.Καθηγητής CSU, Πρόεδρος Συμβουλίου της ΑΣΚΤ 25 Νοεμβρίου 2013

Ποιο είναι το Πρόβλημα; Εκπαίδευση ή Μόρφωση; Υπάρχει ‘Ανώτερη’ και ‘Ανώτατη’ Εκπαίδευση; Η κοινωνία γνωρίζει τι θέλει; Υπάρχουν διαδικασίες λειτουργίας των ΑΕΙ; Πως διαχειρίζεται η Πολιτεία την Εκπαίδευση; 2

Γνώσεις ή μόρφωση : Τι δείχνουν οι διεθνείς τάσεις ; Το πείραμα ΚΙPP* στη Nέα Υόρκη: ευφυΐα ή δεξιότητες χαρακτήρα όπως η επιμονή και η περιέργεια ; Το 90% του εγκεφάλου αναπτύσσεται 0-5 ετών Το 90 % των χρημάτων πηγαίνει από 6των και άνω! Οι εξελίξεις της παιδαγωγικής και ποιές οι αλλαγές; στην εκπαίδευση στην Ελλάδα! * Knowledge Is Power Programme 3

Πορίσματα Έρευνας του OECD σε 22 χώρες Οκτ.2013 Έρευνα ενηλίκων για δεξιότητες χειρισμού : Του λόγου Αριθμών και Επίλυσης προβλημάτων Έδειξε: Η αύξηση των αριθμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν απέδωσε. Απόφοιτοι λυκείων της Ολλανδίας και Ιαπωνίας επέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα από αποφοίτους πανεπιστημίων της Νότιας Ευρώπης. Υπάρχει σχέση μεταξύ καλύτερων αποδόσεων και κοινωνιών μεγαλύτερης ισότητας, π.χ. Σκανδιναβικές χώρες έναντι χωρών μεγαλύτερες κοινωνικές διαφορές όπως η Γαλλία, Βρετανία, Γερμανία και ΗΠΑ. Το τελικό συμπέρασμα είναι πως υπάρχει ανάγκη βελτίωσης του θεμέλιου που είναι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση ( βλέπε το προτεινόμενο τρίπτυχο – αν αληθεύει-των κατευθύνσεων των Λυκείων στην Ελλάδα). 4

Τι λέει ο πρόσφατος Ν. 4009/2011 Ο Ν.4009 /11:’Τα ΑΕΙ έχουν ως αποστολή: να παράγουν και να μεταδίδουν τη γνώση με την έρευνα και τη διδασκαλία, να προετοιμάζουν τους φοιτητές για την εφαρμογή της στο επαγγελματικό πεδίο και να καλλιεργούν τις Τέχνες και τον Πολιτισμό.’ Σε αντιπαράθεση, στις ΗΠΑ : Στην τελετή αποφοίτησης ο Πρύτανης καλεί να σηκωθούν, αντί όρκου, και με την εξουσιοδότηση της πολιτείας που του δίνει η θέση του « αποδίδει τον ‘τίτλο’ του… Bachelors ή Masters ή Doctor με όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό προς τη κοινωνία»!!! 5

Περί Έρευνας ; The Professor of Physics ‘Alan Sokal hoax’, NYU John Bohannon, Professor of Biology, Harvard University: -Επιστημονική ανακοίνωση σε 304 επιστημονικά περιοδικά - Εγκρίθηκε από 157 και μόνο 98 το απέρριψαν -Τα υπόλοιπα 49 ή δεν απάντησα ή δεν το αξιολόγησαν. - Μόνο 36 έγραψαν παρατηρήσεις εκ των οποίων τελικά 16 δέχθηκαν να το δημοσιεύσουν. Αναφέρεται ότι το 2011 εστάλησαν περίπου 1,7 εκ. κείμενα για δημοσιεύσεις παγκοσμίως Υπάρχει μεγάλη σύγχυση μεταξύ δημιουργικότητας και καινοτομίας στην ακαδημαϊκή κοινότητα γενικά. Αντί να καλλιεργείται το πρώτο που είναι εφικτό όλοι προσβλέπουν στην εξαίρεση που είναι το δεύτερο!!! 6

Ποιές οι νέες κατευθύνσεις της Ανωτ……….* Εκπαίδευσης; H επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων δεν είναι μονόδρομος. Ποιός ο στόχος του πρώτου πτυχίου; Βασικέςγνώσεις Ποιός ο στόχος των μεταπτυχιακών σπουδών; Ειδίκευσής Διά Βίου εκπαίδευσης; Συμπλήρωση/Επικαιροποίηση γνώσεων * Διεθνείς πρωτοτυπίες: Ανώτερη και Ανώτατη !!! 7

Οι ανάγκες της κοινωνίας Εκπαίδευση και κοινωνία δεν συμβαδίζουν. Εκπαίδευση και Απασχόληση ακολουθούν παράλληλους δρόμους χωρίς να συναντώνται Υπέρ-προσφορά αποφοίτων στην Ελλάδα ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση συρρικνώνεται Ασαφείς στόχοι ΑΕΙ ή και Προγραμμάτων σπουδών. 8

Πρόσφατη έρευνα της αγοράς –Διεθνείς τάσεις Έρευνα σε 9 χώρες της εταιρίας McKinsey Consulting: ΗΠΑ, Βρετανία, Βραζιλία, Γερμανία,Ινδία, Μεξικό, Μαρόκο, Σαουδική Αραβία, και Τουρκία σε εταιρίες με προσωπικό άτομα Έδειξε ότι παρά την οικονομική κρίση και μεγάλη ανεργία ιδιαίτερα των νέων: Μόνο το 43% βρίσκει ικανοποιητικό προσωπικό Το 57% είχε από κενές θέσεις σε εισαγωγικό επίπεδο, διότι δεν είχαν ικανά προσόντα δεξιοτήτων!! 9

Παραδείγματα πολιτικής………… Στοιχεία πληθυσμού της Eurostat 1/1/2008 και COAC, αναλογίες Αρχιτεκτόνων ανά 1000 κατοίκους: 0.5/1000 Αυστρία,Τσεχία,Βουλγαρία, Ουγγαρία, Σουηδία,με ανάλογο πληθυσμό με την Ελλάδα, επίσης Ολλανδία, Γαλλία, Ην.Βασίλειο, με μεγαλύτερο πληθυσμό με εξαιρέσεις τη Γερμανία 1.2, Ισπανία1.0 και Ιταλία /1000 ο Μέσος Όρος στην Ε.Ε. 1.3 /1000 η Ελλάδα, με 7 Σχολές και προσδοκίες για άλλες …… Αυτές τις υπερβολές θα έπρεπε να διορθώσει τόσο ο Ν 4009/11 όσο και το «Σχέδιο Αθηνά» του

Εκτίμηση του κόστους λειτουργίας Α Βασίζεται στις ανάγκες διδακτικού προσωπικού, που είναι και το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας ενός ΑΕΙ: Παιδαγωγικά κριτήρια εκπαίδευσης που προσδιορίζουν ποσοτικά μεγέθη όπως το χρόνο και τον αριθμό φοιτητών για κάθε διαφορετική μέθοδο διδασκαλίας ανά γνωστικό αντικείμενο [ πίνακας πιστωτικών μονάδων (α)φοίτησης και (β) διδασκόντων]. Στον χρόνο απασχόλησης των ΔΕΠ και τον εύλογο αριθμό των φοιτητών που διδάσκουν. Στον αριθμό του αναγκαίου διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού που απαιτείται με βάση τον αριθμό των φοιτητών που εκπαιδεύονται. 11

12

13

14

15

(Β) Με βάση τον αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών ( πλήρους φοίτησης) στα μαθήματα του προηγούμενου έτους υπολογίζεται το κόστος ανά φοιτητή που επιχορηγείται το κάθε ΑΕΙ για το επόμενο έτος. Το ποσό του κόστους διδασκαλίας που είναι και το μεγαλύτερο προσαυξάνεται με επιμερισμό ανά φοιτητή των υπολοίπων και πραγματικών δαπανών λειτουργίας σε διοικητικό προσωπικό και λοιπές πάγιες δαπάνες από έτος σε έτος. 16

(Γ) Το μεγαλύτερο μέρoς του προϋπολογισμού θα πρέπει να βασίζεται σε ποιοτικά κριτήρια της εκπαίδευσης, στο αριθμό των φοιτητών που εγγράφονται και παρακολουθούν κάθε μάθημα και στον αναγκαίο αριθμό διδακτικού προσωπικού. Η τακτική που ο κάθε ετήσιος προϋπολογισμός βασίζεται σε αύξηση ή μείωση ανάλογα με τη βούληση του εκάστοτε πολιτικού δεν είναι ‘μέθοδος’ διαχείρισης του δημόσιου χρήματος πολιτισμένης χώρας! 17

Περί εκπαίδευσης και παιδαγωγικής “The Innovator’s DNA”,2011 Clay Christensen *, Jeff Dyer, Hal Gregersen Associating Questioning Observing Networking Experimenting *Harvard Business School 18