3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΣΑΦΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ ΚΑΚΑΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΕΜ: 4403
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
« Αν κάνεις τη δουλειά που αγαπάς,
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Προσομοίωση και Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Περιγραφή του μαθήματος.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
19η Συνάντηση Εκπαιδευτικών Δυτ. Μακεδονίας ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Πολυμεσικές Εφαρμογές με Χρήση ΕΛ/ΛΑΚ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΗΜΑΣ Εκπαιδευτικός ΠΕ19 Πληροφορικός ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Σχεδιασμός & Κατασκευή Αθλητικής Εγκατάστασης Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Ανάπτυξη ΣΥΑ.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Θ. Ε
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στα Έμπειρα Συστήματα
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη 3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη Ανάλυση ενεργειών Μοντέλο ανάλυσης ενεργειών Νόρμαν Νόρμαν – κενό πραγματοποίησης ενέργειας Νόρμαν – κενό αξιολόγησης ενέργειας Αλλά πλαίσια (Abowd & Beale) Ειρήνη Μαυρομμάτη

Σκοπός διαδραστικού συστήματος Σκοπός ενός διαδραστικού συστήματος είναι να βοηθήσει το χρήστη να πετύχει ένα στόχο σε ένα περιβάλλον εφαρμογής. Αυτό γίνεται με κατάλληλες πράξεις-ενέργειες (για να χειριστεί τις βασικές έννοιες του χώρου της εφαρμογής). Ο στόχος είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα κάθε ενέργειας που γίνεται. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών (task analysis) Η ανάλυση ενεργειών περιλαμβάνει την αναγνώριση του πεδίου του προβλήματος, όσον αφορά τον χρήστη (πεδίο χρήσης, στόχους, προθέσεις και ενέργειες χρήστη). Ειρήνη Μαυρομμάτη

Task analysis Ανάλυση ενεργειών σύστημα χρήστης κατάσταση χρήστη κατάσταση συστήματος επικοινωνία με ενέργειες ΄ένας ή πολλοί System state Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman Ο διαδραστικός κύκλος αποτελείται απο δύο βασικές φάσεις: Εκτέλεση πράξεων Αξιολόγηση τους Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman Ο χρήστης καταστρώνει ένα σχέδιο δράσης, και στη συνέχεια το εκτελεί στο σύστημα που χρησιμοποιεί. Όταν το σχέδιο δράσης (ή τμήμα του) έχει εκτελεστεί, ο χρήστης παρατηρεί τα αποτελέσματα για αν αξιολογήσει το αποτέλεσμα του σχεδίου δράσης του, Και στην συνέχεια να καθορίσει περαιτέρω ενέργειες του. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman • ο χρήστης καθορίζει κάποιο στόχο • σχηματίζει την πρόθεση του • ορίζει μία πράξη διεπαφής (στο περιβάλλον διάδρασης) • κάνει την πράξη αυτή • καταλαβαίνει την κατάσταση του συστήματος • την μεταφράζει / επεξεργάζεται / κατανοεί • αξιολογεί την κατάσταση του συστήματος σε σύγκριση με τον προς επίτευξη στόχο Το μοντέλο του Norman’s επικεντρώνει στην πλευρά του χρήστη για το interface. Από τα πιο σημαντικά μοντέλα σε CHI Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman Ορισμένα συστήματα είναι δυσκολότερα από άλλα Πραγματοποίηση ο χρήστης ορίζει μία πράξη διεπαφής  επιτρεπτές πράξεις από το σύστημα Αξιολόγηση ο χρήστης προσδοκά μια αλλαγμένη κατάσταση του συστήματος  πραγματική απεικόνιση της κατάστασης Ειρήνη Μαυρομμάτη

Χρησιμότητα μοντέλου Νόρμαν Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman Χρησιμότητα μοντέλου Νόρμαν το μοντέλο Νόρμαν χρησιμοποιείται για να εξηγήσει γιατί ορισμένα περιβάλλοντα διεπαφής προκαλούν προβλήματα στους χρήστες. Τα προβλήματα αυτά τα περιγράφει ως Το κενό στην εκτέλεση της ενέργειας Το κενό στην αξιολόγηση της ενέργειας Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών – μοντέλο Norman Κάθε στάδιο είναι μία ενέργεια του χρήστη. Ο χρήστης κατανοεί την νέα κατάσταση του συστήματος μετά από εκτέλεση της σειράς ενεργειών, και τα μεταφράζει σε σχέση με τις προσδοκίες του για το τι θα συνέβαινε. Αν το σύστημα αντανακλά τους στόχους του χρήστη τότε η πράξη διάδρασης με αυτό είναι επιτυχημένη. Αλλιώς ο χρήστης επαναπροσδιορίζει το στόχο του και επαναλαμβάνει τα βήματα στο παραπάνω μοντέλο. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Gulf of execution (1) - Norman Είναι η διαφορά ανάμεσα στο σχηματισμό ενεργειών από τον χρήστη (ώστε να πετύχει το στόχο του) και των πράξεων που επιτρέπει το σύστημα. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Gulf of execution (2) - Norman Αν οι ενέργειες που επιτρέπει το σύστημα αντεπεξέρχονται στις προθέσεις ενεργειών του χρήστη τότε η πράξη διάδρασης είναι αποτελεσματική. Το περιβάλλον διεπαφής (interface) έχει στόχο να μειώσει το κενό στην εκτέλεση της ενέργειας Ειρήνη Μαυρομμάτη

Gulf of evaluation (1) - Norman Το κενό στην αξιολόγηση της ενέργειας Η κατάσταση είναι η απόσταση ανάμεσα στην φυσική παρουσίαση της κατάστασης του συστήματος (system state), και των προσδοκιών του χρήστη . Ειρήνη Μαυρομμάτη

Gulf of evaluation (1) - Norman Το κενό στην αξιολόγηση της ενέργειας Αν ο χρήστης μπορεί γρήγορα να αξιολογήσει από την φυσική παρουσία του συστήματος το κατά πόσο πραγματοποίησε το στόχο του, τότε το κενό αξιολόγησης είναι μικρό. Η προσπάθεια από την πλευρά του χρήστη είναι να μεταφράσει την παρουσίαση του συστήματος (λ.χ. από κατάλληλο feedback) . Ειρήνη Μαυρομμάτη

Gulf of evaluation (2)- Norman στην αξιολόγηση της ενέργειας η προσπάθεια, από την πλευρά του χρήστη, είναι να μεταφράσει την παρουσίαση του συστήματος. Αν η ‘μετάφραση’ αυτή χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια το κενό αξιολόγησης μεγαλώνει και η διάδραση γίνεται λιγότερο αποτελεσματική. Ειρήνη Μαυρομμάτη

μοντέλο Norman συμπερασματικά Το μοντέλο Νόρμαν είναι χρήσιμο για την κατανόηση της διάδρασης με έναν απλό, καθαρό, φυσικό τρόπο. Επίσης επιτρέπει σε άλλες εμπειρικές και αναλυτικές εργασίες να ενταχθούν σε ένα κοινό πλαίσιο. Όμως: το μοντέλο Νόρμαν δεν λαμβάνει πολύ υπ’ όψιν του το σύστημα, παρά μόνον όσον αφορά το interface. Επικεντρώνει στην άποψη του χρήστη για τη διάδραση. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών - μοντέλα Άλλα πλαίσια Ένα αλλο πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί, προσπαθούντας να καλύψει τα κενά που προαναφέρθηκαν για το μοντέλο Νόρμαν είναι: το πλαίσιο διάδρασης (interaction framework), των Abowd και Beale. Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών - μοντέλα το πλαίσιο διάδρασης (interaction framework), Abowd και Beale περιλαμβάνει τα στοιχεία • χρήστης • είσοδος • σύστημα • έξοδος . Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών - μοντέλα Το interface βρίσκεται ανάμεσα στον χρήστη και το σύστημα. Ο χρήστης ξεκινά τον κύκλο διάδρασης, με την διατύπωση ενός στόχου, και μίας πράξης για να τον πετύχει. Ο μόνος τρόπος για να επιδράσει στο μηχάνημα είναι δίνοντας του input μέσα από τα κανάλια εισόδου του συστήματος. Το input του χρήστη μεταφράζεται σε γλώσσα μηχανής, που μεταφέρει οδηγίες στο σύστημα ώστε να εκτελέσει λειτουργίες. Το σύστημα μεταβάλλεται, σαν αποτέλεσμα των εκτελεσμένων οδηγιών που του έχουν δοθεί μέσω input. Το σύστημα είναι σε μία νέα κατάσταση που πρέπει να γίνει γνωστή με τη σειρά της στον χρήστη (μεσω επικοινωνίας, από το σύστημα προς το χρήστη αυτή τη φορά). Η επικοινωνία αυτή γίνεται μέσω εξόδων (output) του συστήματος. Ο χρήστης παρατηρεί το output και αξιολογεί τα αποτελέσματα της διαδραστικής πράξης σε σχέση με τον αρχικό του στόχο. . Ειρήνη Μαυρομμάτη

Ανάλυση ενεργειών - μοντέλα 4 βασικές μεταβάσεις στο διαδραστικό πλαίσιο: Έκφραση Εκτέλεση Παρουσίαση Παρατήρηση Παραδείγματα καλής και κακής αντιστοιχίας της διεπαφής: Συστήματα διακοπτών για φώτα, απευθείας χειρισμός (direct manipulation (desktop, VR). . Ειρήνη Μαυρομμάτη