1. ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ«ΟΙΚΑΔΕ» 2 Υπεύθυνοι Προγράμματος Δρ Ηλίας Χαραλάμπους Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης Δρ Κώστας Χαμπιαούρης Επιθεωρητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ Σχεδιάστηκε και χορηγείται από την Τράπεζα Κύπρου.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
8.1.1 Περιγραφή προγράμματος Στόχοι Προγράμματος
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Διάλεξη 7: Από την Θεωρία στην Πράξη – Μελέτες Περίπτωσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ«ΟΙΚΑΔΕ» 2 Υπεύθυνοι Προγράμματος Δρ Ηλίας Χαραλάμπους Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης Δρ Κώστας Χαμπιαούρης Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης Γενικός Συντονιστής: Ξενοφώντος Αντρέας Αίθουσα «Σόλωνα Τριανταφυλλίδη» 6 Οκτωβρίου 2010

Εισαγωγή Στην Κύπρο το Οίκαδε υλοποιείται από το 1999 Σκοπός: Η καλλιέργεια πνευματικών και πολιτιστικών δεσμών και η δημιουργία ζεστών ανθρωπίνων σχέσεων Επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, με εικόνα και ήχο Δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις εκ μέρους εκπαιδευτικών και μαθητών. Δήλωση ενδιαφέροντος: επιστολή στον κ. Ηλία Χαραλάμπους (Υπεύθυνο Προγράμματος) 3

Συνιστώσες του Οίκαδε α) Κλειστή δράση: Επικοινωνία μέσω τηλεδιασκέψεων σχολικών τάξεων από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο ελληνισμό (προκαθορισμένος χρόνος, μεθοδολογία και θέματα) - Πρόσβαση μόνο σε συγκεκριμένα σχολεία 4 β) Ανοιχτή δράση: Δημιουργία μιας σχολικής αίθουσας στο Διαδίκτυο ( - Ανοιχτή πρόσβαση για τον καθένα Η υλοποίηση του Οίκαδε συντελείται σε δυο δράσεις:

5 Ομάδες Σχολείων Σχολική Χρονιά ΟΜΑΔΑ 1 η ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ Λ/ΣΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΡΜΗΔΕΙΑΣ ΠΕΓΕΙΑ ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ ΟΜΑΔΑ 2 η ΙΘ΄ ΛΕΜΕΣΟΥ ΖΗΝΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ ΜΑΜΜΑΡΙ Λ/ΣΙΑΣ ΚΝΗΔΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΟΜΑΔΑ 3 η Θ΄ ΠΑΦΟΥ Γ΄ ΛΑΚΑΤΑΜΕΙΑΣ ΚΑΛΟ ΧΩΡΙΟ Λ/ΣΟΥ ΠΕΙΡΑΜ. ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ ΟΜΑΔΑ 4 η ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΙΣΣΟΥΡΙΟΥ ΕΛΕΝΕΙΟΝ Λ/ΣΙΑΣ ΕΜΠΑΣ ΠΑΦΟΥ ΒΕΛΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΟΜΑΔΑ 5 η ΜΕΣΟΓΗΣ ΑΥΓΟΡΟΥ Β΄ ΠΕΡΝΕΡΑ Λ/ΣΙΑΣ ΠΥΡΓΟΥ Λ/ΣΟΥ 2 Ο ΒΟΛΟΥ ΟΜΑΔΑ 6 η Κ΄ ΛΕΜΕΣΟΥ ΙΑ΄ ΠΑΦΟΥ ΔΑΛΙΟΥ Β΄ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

6 Ομάδες Σχολείων Σχολική Χρονιά ΟΜΑΔΑ 7 η ΚΑ΄ΛΕΜΕΣΟΥ Γ΄ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΟΥ Α΄ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ ΔΣ ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΟΜΑΔΑ 8 η ΤΡΙΜΗΚΛΗΝΗΣ ΚΥΠΕΡΟΥΝΤΑΣ ΠΑΛΑΙΧΩΡΙΟΥ 8ο ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΟΜΑΔΑ 9η ΚΟΡΝΟΥ ΙΝΙΑΣ Α΄ΚΟΚΚΙΝΟΤΡΙΜΙΘΙΑΣ 20ο ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΟΜΑΔΑ 10 η ΙΒ΄ ΠΑΦΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ (ΚΒ) Δ΄ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΟΥ Γ΄ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ ΟΜΑΔΑ 11 η ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΣΤ΄ ΛΕΜΕΣΟΥ Β΄ ΚΑΙΜΑΚΛΙΟΥ Β΄ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΣ ΚΑΡΙΣΤΟΣ ΟΜΑΔΑ 12 η ΛΥΜΠΙΑ ΠΑΡΕΚΛΗΣΣΙΑ Β΄ ΑΡΑΔΙΠΠΟΥ ΡΙΖΟΚΑΡΠΑΣΟΥ

7 Ομάδες Σχολείων Σχολική Χρονιά ΟΜΑΔΑ 13 η «ΠΕΥΚΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ» ΙΑΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΧΟΥΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ Λ/ΣΙΑΣ ΟΜΑΔΑ 14 η Γ΄ ΠΑΦΟΥ Δ΄ ΛΑΤΣΙΩΝ Α΄ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ 15 η ΚΔ΄ ΠΑΦΟΥ ΚΙΤΙΟΥ Η΄ ΛΕΜΕΣΟΥ ΟΜΑΔΑ 16 η ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Λ/ΣΙΑΣ ΠΑΛΩΔΕΙΑΣ Α΄ ΑΡΑΔΙΠΠΟΥ

Θεματολογία Άμεση σχέση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Στόχος: Η ετοιμασία ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού που να πηγάζει από την καθημερινή δουλειά που γίνεται στην τάξη στα πλαίσια της διαθεματικότητας και να έχει άμεση σχέση με τα προσωπικά βιώματα των μαθητών 8

Θεματολογία Η αποδελτίωση των επιμέρους θεματικών ενοτήτων θα καθοριστούν από τις ίδιες τις ομάδες εργασίας Προγράμματα Αγωγής Υγείας – Αγωγής Ζωής Θεματική Ενότητα: Ανάπτυξη Ασφαλούς και Υγιεινού Τρόπου Ζωής Επιμέρους Θεματικές ενότητες: Υγιεινός τρόπος ζωής και συνθήκες ζωής Φαγητό και υγεία Φυσική δραστηριότητα και υγεία Χρήση και κατάχρηση ουσιών Ασφάλεια

Στάδια Σχεδιασμού και Υλοποίησης Δράση Σχολική Χρονιά (Μήνες) Ολοκλήρωση εγκατάστασης τεχνολογικού εξοπλισμού - τελικός έλεγχος Παγκύπρια συνάντηση εκ/κών: Ανταλλαγή απόψεων, καθορισμός ομάδων - θεματολογίας Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών (συντονιστών - Διαχειριστών) Προετοιμασία μαθητών - Τηλεπαρουσιάσεις Έκδοση εφημερίδας Αξιολόγηση προγράμματος (συντρέχουσα -Τελική) Παγκύπρια συνάντηση εκ/κών: Ανταλλαγή απόψεων - Παρουσιάσεις - Αξιολόγηση Ετοιμασία πρακτικών 10

Μεθοδολογία 11 Η προσέγγιση των μαθητικών τηλεσυναντήσεων διαιρείται σε τρεις φάσεις: I.Προετοιμασία II.Παρουσίαση III.Αξιολόγηση μετά από κάθε παρουσίαση - Τελική αξιολόγηση

Προετοιμασία Περιλαμβάνει δύο άξονες: Την προετοιμασία των εκπαιδευτικών Την προετοιμασία των μαθητών 1. Προετοιμασία εκπαιδευτικών: Εκπαίδευση συμμετεχόντων Εκπαίδευση παρουσιαστών Εκπαίδευση διαχειριστών Συνάντηση εμπλεκόμενων σχολείων - συντονισμός 12

Προετοιμασία (συνέχεια) 2. Προετοιμασία μαθητών: Υποκινείται το ενδιαφέρον των μαθητών - ενημέρωση για την μεθοδολογία Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες, προσδιορίζονται τα ερωτήματα, καθορισμός χρονοδιαγραμμάτων Αναζήτηση πηγών, συγκέντρωση, επεξεργασία και ταξινόμηση υλικού Επιλογή εποπτικού υλικού - ετοιμασία κειμένων που θα παρουσιαστούν 13 Ανάπτυξη δεξιοτήτων δια βίου μάθησης - διατύπωση ερωτημάτων, συλλογή και αξιολόγηση πληροφοριών, σύνθεση κειμένων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ανάπτυξη πρωτοβουλιών και κριτικής ικανότητας

14

Παρουσίαση Υλοποιείται μέσω του προγράμματος CENTRA CENTRA: Περιβάλλον εκπαίδευσης και συνεργασίας από απόσταση, δημιουργία «εικονικής» αίθουσας, επικοινωνία μέσω ήχου και εικόνας Επικοινωνία: λεκτική (ερωτήσεις - απαντήσεις), δημοσκοπήσεις, έρευνες πολλαπλών επιλογών, δημόσιες ή ιδιωτικές επικοινωνίες μέσω κειμένου, ανύψωση χεριού) 15

Παρουσίαση (συνέχεια) 16 Οι μαθητές - παρουσιαστές παίρνουν το λόγο «ενώπιον» του κοινού ως εικονικού ξεναγού ή εκφωνητή ή αφηγητή - συγκεκριμένο επικοινωνιακό σκοπό. Εμφανίζουν το εκπαιδευτικό υλικό (παρουσιάσεις, βίντεο, ιστοσελίδες, αξιολογήσεις) Συζήτηση και ερωτήσεις Επικοινωνία μεταξύ των μαθητών μέσω ήχου και εικόνας

Αξιολόγηση μετά από κάθε συνάντηση Τελική αξιολόγηση Συζήτηση και αυτοαξιολόγηση - Εξαγωγή συμπερασμάτων για την επόμενη συνάντηση. Συγκέντρωση και επεξεργασία υλικού - παραγωγή γραπτού κειμένου για τον ταξιδιωτικό οδηγό Τελική αξιολόγηση του προγράμματος - Απόψεις εμπλεκομένων μαθητών και εκπαιδευτικών 17

18 ΤΑΞΗ Α Δάσκαλος Μαθητές ΤΑΞΗ Γ Δάσκαλος Μαθητές ΤΑΞΗ Β Δάσκαλος Μαθητές ADSL Μοντέλο Επικοινωνίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ » (Αναστασιάδης, 2005)

19 Μοντέλο του χωροταξικού σχεδιασμού τάξης υπολογιστής με κάμερα και ηχεία πίνακας ενεργητικό ακροατήριο Βιντεοπροβολέας βίντεο τηλεόραση τηλέφωνο/φαξ Παθητικό ακροατήριο Οθόνη προβολής

20 Ένας υπολογιστής με ηχεία Μία κάμερα τηλεδιάσκεψης Γραμμή Διαδικτύου (ADSL και ISDN) Ένας βιντεοπροβολέας Μία οθόνη προβολής Πρόγραμμα CENTRA Τεχνολογικό Μοντέλο Υποστήριξης

Αξιολόγηση Προγράμματος Οίκαδε ΑΠΟΨΕΙΣ Μαθητών Ανοικτή - Ημιδομημένη συνέντευξη Χορήγηση ερωτηματολογίου Εκπαιδευτικών 21

Ενδεικτικές απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών Ευχάριστο πρόγραμμα ευρείας αποδοχής Εξυπηρετεί διαθεματικούς στόχους Χρήζει σημαντικής βελτίωσης Στόχος: η ανάπτυξη μιας δυναμικής σχέσης αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους μαθητές των τηλετάξεων 22

Παιδαγωγική αξιοποίηση των μέσων που χρησιμοποιούνται Τα τεχνολογικά εργαλεία από μόνα τους είναι το πρώτο βήμα Επιδίωξη: εκπόνηση παιδαγωγικών μοντέλων 23 Προς ένα αλληλεπιδραστικό μαθησιακό περιβάλλον

Συνεπώς, τη φετινή σχολική χρονιά δίνεται έμφαση στη δημιουργία ενός δυναμικού περιβάλλοντος αλληλεπίδρασης Οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν κριτική σκέψη Ομαδοσυνεργατικό και διερευνητικό μαθησιακό περιβάλλον 24

Ενδεικτικές αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση είναι εφικτή λόγω των εργαλείων που διαθέτει η πλατφόρμα CENTRA Δημιουργική και αλληλεπιδραστική αξιοποίησή τους από μαθητές και εκπαιδευτικούς 25

Κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα και ακροστιχίδες στο ηλεκτρονικό υλικό Δημιουργία εικόνας, γραπτού κειμένου, λεζάντας Οι μαθητές πλέον έχουν ενεργό συμμετοχή και σταματούν να έχουν παθητικό ρόλο Αύξηση του αισθήματος ικανοποίησης 26

Δυνατότητα διαμοιρασμού στους συμμετέχοντες Δυνατότητα επίδρασης στο υλικό της «άλλης ομάδας» Διαμοιρασμός ιστοσελίδων στους συμμετέχοντες Διερεύνηση, κριτική και επιλογή πληροφοριών για επικοινωνιακούς σκοπούς Δημιουργικές δραστηριότητες όπως ιστοεξερευνήσεις και ενασχόληση με διαδραστικά εφαρμογίδια 27

Προέκταση εκπαιδευτικού προγράμματος «ΟΙΚΑΔΕ» Εκπαιδευτική Αποστολή στην Αθήνα (16 – 18 Απριλίου) 19 σχολεία και 45 εκπαιδευτικοί από την Κύπρο φιλοξενήθηκαν στην Αθήνα 28

Έκδοση εφημερίδας «ΟΙΚΑΔΕ» και διάθεσή της σε όλους τους μαθητές όλων των δημοτικών σχολείων της Κύπρου 29

30 Ετοιμασία ημερολογίου και διάθεσή του σε όλους τους μαθητές της Στ΄τάξης όλων των δημοτικών σχολείων της Κύπρου

Δημιουργία ιστολογίου που αφορά τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «ΟΙΚΑΔΕ» 31

Αντί επιλόγου Οι αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες να εφαρμοστούν όσο το δυνατόν πιο ευρέως Αξιολόγηση του προγράμματος σε πιο επιστημονική βάση Η βελτίωση του προγράμματος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην παιδαγωγική αξιοποίηση των τεχνολογικών εργαλείων Η μέγιστη αξιοποίησή τους εναπόκειται στον παράγοντα εκπαιδευτικό 32

33