Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
Advertisements

Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Βασικές διαδικασίες 1 ου έτους εφαρμογής Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1)
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Project.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης

Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο οι διαθέσιμες διδακτικές ώρες και να καλυφθεί επαρκώς η προβλεπόμενη διδακτέα ύλη

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Πλεονεκτήματα ενός αποτελεσματικού Προγραμματισμού

Πλεονεκτήματα ενός αποτελεσματικού Προγραμματισμού: 1) Καλύτερη αξιοποίηση διδακτικού χρόνου 2) Μεγαλύτερες πιθανότητες επίτευξης διδακτικών στόχων 3) Εύρυθμη λειτουργία σχολικής μονάδας

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Ο χρονικός προγραμματισμός της διδακτέας ύλης αρχίζει με την προεκτίμηση και την καταγραφή του αριθμού των διαθέσιμων διδακτικών ωρών στη διάρκεια ενός σχολικού έτους : Τελικές Διαθέσιμες Ώρες = Συνολικές – Απώλειες ΤΔΩ = ΣΩ - Α

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Απώλειες διδακτικών ωρών Προβλεπόμενες Απρόβλεπτες Προκαθορισμένες αργίες Έκτακτα γεγονότα Σχολικές γιορτές, Καταλήψεις, Εκδρομές, Εκδηλώσεις Απεργίες, Ομιλίες, Συνεδριάσεις Εκλογές κ.ά.

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Είδος Προγραμματισμού Χρονικός Ορίζοντας α)Βραχυπρόθεσμος : 1-2 εβδομάδες β)Μεσοπρόθεσμος : 1-2 μήνες γ) Μακροπρόθεσμος : 1 εξάμηνο-1 έτος

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης 1)Το Αναλυτικό Πρόγραμμα 2) Οι διαθέσιμες ώρες 3) Το μέγεθος και το στυλ γραφής του βιβλίου 4)Το γνωστικό και ψυχολογικό υπόβαθρο των μαθητών

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης 5) Η ταχύτητα λειτουργίας του ίδιου του εκπαιδευτικού 6) Οι ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου σχολικού έτους

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες που μπορεί να εκτρέψουν τον αρχικό προγραμματισμό

Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες που μπορεί να εκτρέψουν τον αρχικό προγραμματισμό 1)Υπέρμετρη απώλεια διδακτικών ωρών 2) Χαμηλότερο του αναμενομένου γνωστικό και διανοητικό υπόβαθρο των μαθητών 3) Κακή διαχείριση χρόνου εκ μέρους του εκπαιδευτικού

Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Fink, D. L. (2005). Integrated course design. Manhattan, KS: The IDEA Center. Retrieved fromhttp:// _42.pdfhttp:// _42.pdf Γούτσος, Μ. (2014). Προγραμματισμός Έτους Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β. Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης