Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης
Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο οι διαθέσιμες διδακτικές ώρες και να καλυφθεί επαρκώς η προβλεπόμενη διδακτέα ύλη
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Πλεονεκτήματα ενός αποτελεσματικού Προγραμματισμού
Πλεονεκτήματα ενός αποτελεσματικού Προγραμματισμού: 1) Καλύτερη αξιοποίηση διδακτικού χρόνου 2) Μεγαλύτερες πιθανότητες επίτευξης διδακτικών στόχων 3) Εύρυθμη λειτουργία σχολικής μονάδας
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Ο χρονικός προγραμματισμός της διδακτέας ύλης αρχίζει με την προεκτίμηση και την καταγραφή του αριθμού των διαθέσιμων διδακτικών ωρών στη διάρκεια ενός σχολικού έτους : Τελικές Διαθέσιμες Ώρες = Συνολικές – Απώλειες ΤΔΩ = ΣΩ - Α
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Απώλειες διδακτικών ωρών Προβλεπόμενες Απρόβλεπτες Προκαθορισμένες αργίες Έκτακτα γεγονότα Σχολικές γιορτές, Καταλήψεις, Εκδρομές, Εκδηλώσεις Απεργίες, Ομιλίες, Συνεδριάσεις Εκλογές κ.ά.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Είδος Προγραμματισμού Χρονικός Ορίζοντας α)Βραχυπρόθεσμος : 1-2 εβδομάδες β)Μεσοπρόθεσμος : 1-2 μήνες γ) Μακροπρόθεσμος : 1 εξάμηνο-1 έτος
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης 1)Το Αναλυτικό Πρόγραμμα 2) Οι διαθέσιμες ώρες 3) Το μέγεθος και το στυλ γραφής του βιβλίου 4)Το γνωστικό και ψυχολογικό υπόβαθρο των μαθητών
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης 5) Η ταχύτητα λειτουργίας του ίδιου του εκπαιδευτικού 6) Οι ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου σχολικού έτους
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες που μπορεί να εκτρέψουν τον αρχικό προγραμματισμό
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης Παράγοντες που μπορεί να εκτρέψουν τον αρχικό προγραμματισμό 1)Υπέρμετρη απώλεια διδακτικών ωρών 2) Χαμηλότερο του αναμενομένου γνωστικό και διανοητικό υπόβαθρο των μαθητών 3) Κακή διαχείριση χρόνου εκ μέρους του εκπαιδευτικού
Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Fink, D. L. (2005). Integrated course design. Manhattan, KS: The IDEA Center. Retrieved fromhttp:// _42.pdfhttp:// _42.pdf Γούτσος, Μ. (2014). Προγραμματισμός Έτους Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β. Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης