ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ (ΚΜ) : ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΑΝΩΓΙΑΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΔΕΜΕΛΟΥ ΘΕΑΝΩ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΧΑΡΗΣ ΧΑΪΔΟΥ ΟΛΓΑ Αθήνα
ΔΟΜΗ 1.Ερευνητική Μεθοδολογία 2. Θεωρητικοί Άξονες - Διαχείριση Γνώσης - e-Learning - Αξιολόγηση KM 4. Συμπεράσματα – Περιοχές Μελλοντικής Έρευνας 5. Βιβλιογραφία 3. Πρακτικό Μέρος - Το πρόγραμμα ΙST - Μελέτη περιπτώσεων
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Αναδρομή στη Βιβλιογραφία ΚΜ Αναδρομή στη Βιβλιογραφία HRM Επισκόπηση Μοντέλων Αξιολόγησης Μελέτη περιπτώσεων έργων IST Καταγραφή Συμπερασμάτων
Διαχείριση της Γνώσης Ο μετασχηματισμός των γνωστικών πόρων, που δεν είναι πάντα σαφείς στη φύση τους αλλά χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια για τον εντοπισμό τους. Η διαχείριση γνώσης καλείται : Να κωδικοποιεί σωστά τα δεδομένα Να διαχειριστεί την υπάρχουσα γνώση Να περιλαμβάνει την απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή Σωστή διάχυση της γνώσης σύμφωνη με τη στρατηγική, την κουλτούρα και το όραµα του οργανισµού Να ομαδοποιεί την ατομική γνώση, που συλλέγεται από όλα τα μέλη της επιχείρησης Να υλοποιείται μέσω ευέλικτων οργανωτικών σχημάτων Να μην παραγκωνίζεται από την πίεση της διεκπεραίωσης των εργασιών
E-Learning Ο συνδ υ ασμός ενός συστήµατος µάθησης με τη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών που συντελεί στη Διαχείριση της Γνώσης Πυλώνες Ε-Learning Παιδαγωγική-Μαθησιακή Στρατηγική Επαναχρησιμοποίηση Ολοκλήρωση
ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΜ – Βιβλιογραφική επισκόπηση Το διαγνωστικό μοντέλο ΚΜ Το μοντέλο της Cap Gemini Ernst & Young Balanced Scorecard (BSc) SWOT ANALYSIS Το μοντέλο της ωριμότητας Το μοντέλο των προσδοκιών Αξιολόγηση ως Κοινωνικοτεχνικό σύστημαΕφαρμογή ΠΣ Αξιολόγηση από τη πλευρά των ΠΣ
Το πρόγραμμα IST: Το πρόγραμμα IST: Η φιλική προς το χρήστη Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) Προβολή του οφέλους της ΚτΠ & Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη Χρηματοδότηση με σκοπό την καλύτερη εκμετάλλευση του Γνωστικού Κεφαλαίου Βελτιώνοντας το Ανθρώπινο Κεφάλαιο Γεφύρωση χάσματος δεξιοτήτων προσωπικού Τεχνολογικού τομέα Μη τεχνολογικού τομέα
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ 4 ΕΡΓΩΝ IST MODEL - Συλλογή κατηγορηματικής & υποκειμενικής γνώσης στον οργανισμό - Ελληνικό ενδιαφέρον LEVER - Η γνώση ως μέσο προώθησης της καινοτομίας OPAL - On line αναζήτηση & σύσταση προσωπικού - Αξιολόγηση soft-hard skills LORE -Ταξινόμηση & ανάλυση εγγράφων & ανθρώπινων δεξιοτήτων
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αξιολόγηση Ανεπάρκεια μοντέλων αξιολόγησης 2 πυλώνες επιρροής Τάση προς μοντέλα ωριμότητας Έλλειψη μετρικών Ανθρώπινο Δυναμικό Υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση έργων IST με εστίαση στο HR Μαθησιακή Κουλτούρα Η περίπτωση της Ελλάδας Δυσπιστία στην υλοποίηση έργων ΚΜ Μελλοντική Έρευνα Ανάπτυξη μετρικών Έρευνα στην Ελλάδα Αξιολόγηση soft skills
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Λύτρας, M. (2002)– Διαχείριση Γνώσης & Μάθησης. Μπουραντάς, Δ. (2001). Μανατζμεντ Sean Alexander, Earned Value Management Systems Basic Concepts Kaplan & Norton, Balanced Scorecard