Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά διατάγματα και αποφάσεις και ΥΑ105657/2002 (ΦΕΚ1340Β)] 1
Διοικητικά καθήκοντα εκπαιδευτικών 1 Η εκτέλεση του παιδαγωγικού-διδακτικού έργου θεωρείται βασική προϋπόθεση και υποχρέωση για την ύπαρξη του εκπαιδευτικού στη δεδομένη οργανική θέση. Επομένως, το παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό έργο αποτελεί τον προφανή ρόλο. Σ’ αυτόν προστίθεται αυτεπαγγέλτως ως καθήκον η ευθύνη για την τήρηση του καλού κλίματος επικοινωνίας των συνθηκών ηρεμίας και συνεργασίας με τους μαθητές μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας 2
Διοικητικά καθήκοντα εκπαιδευτικών 2 Διοικητικά είναι όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα πλην του παιδαγωγικού-διδακτικού έργου α/ Εφημερία β/ Συμμετοχή στον Σύλλογο Διδασκόντων και τη λήψη αποφάσεων γ/ Ανάληψη ευθύνης τμήματος [Υπεύθυνος Τμήματος] δ/ Εξωδιοικητικά καθήκοντα που ανατίθενται στον εκπαιδευτικό με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων [λχ τήρηση φακέλων, τήρηση πρακτικού, κοκ] 3
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία Σχεδιασμός- Προγραμματισμός δραστηριοτήτων Λήψη αποφάσεων σχετικά με τις προγραμματισθείσες δραστηριότητες Οργάνωση δραστηριοτήτων Διεύθυνση - Συντονισμός δραστηριοτήτων Έλεγχος της ορθής εκτέλεσης των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων 4
Ηθική Ηγεσία και Εκπαιδευτικός Η επίδειξη της δέουσας συμπεριφοράς μέσω των προσωπικών πράξεων του ηγέτη και των διαπροσωπικών του σχέσεων και η προώθηση μιας ηθικής συμπεριφοράς στην ομάδα, στην οποία ηγείται, μέσω της αμφίδρομης επικοινωνίας, της ενίσχυσης- επιβράβευσης και της λήψης ηθικών αποφάσεων 5
Ο Ηθικός Ηγέτης διδάσκει με το παράδειγμά του Η Ηθική Ηγεσία προϋποθέτει υψηλό αίσθημα ηθικής και ευθύνης, ποιοτική μάθηση-διδασκαλία, ανθρωπιστική κουλτούρα προσωπική επαγγελματική ανάπτυξη 6