Googling και ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι: ποιοτική έρευνα για την επίδραση του Google στο ρόλο των βιβλιοθηκονόμων και στην παροχή υπηρεσιών των βιβλιοθηκών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Άνθρωπ οι ψηφιοποίησ η εφαρμογέ ς ρίσκο κωδικοποίησ η Πλαίσιο διαλειτουργικότητα ς Οδηγίες για τεχνικούς Οργανωμένες πηγές για υπαλλήλους Τύπου Unix Τύπου.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
IQMS for TMs V2.0 FAMBUS ΕΒΕΘ Το έργο FAMBUS Κέρστιν Σιάκα, A.T.E.I. Θεσσαλονίκης Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Επιστημονικά.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Googling και ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι: ποιοτική έρευνα για την επίδραση του Google στο ρόλο των βιβλιοθηκονόμων και στην παροχή υπηρεσιών των βιβλιοθηκών Γεωργία Ζαφειρίου, Ράνια Σιάτρη, Μανώλης Γαρουφάλλου

Βιβλιογραφική ανασκόπηση Ι  Feret & Marcineck (2005) κατέγραψαν απόψεις βιβλιοθηκονόμων για το μέλλον τον ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών Τεχνολογίες πληροφόρησης – Οικονομικά ζητήματα – Ανώτατη εκπαίδευση – Ζητήματα πρόσβασης – Νέες δεξιότητες  Mullins & Lineham (2006) απόψεις βιβλιοθηκονόμων συνεντεύξεις.  Κοινωνική συμμετοχή – Δια βίου μάθηση - Εκπαίδευση χρηστών στις νέες τεχνολογίες  Cambell (2006) για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αναθεώρηση λειτουργίας  Χώροι εκμάθησης – Κριτήρια μεταδεδομένων - Εκπαίδευση χρηστών – Διαχείριση ψηφιακών πνευματικών δικαιωμάτων

Βιβλιογραφική ανασκόπηση ΙΙ  Να μάθουμε «πώς να μαθαίνουμε» Weir (2000)  Προσαρμοστικότητα – Θέληση – Διαρκής βελτίωση – Επικοινωνία – Χιούμορ Monk (2004)  Έλλειψη χρόνου – Οργανωμένη τυπική και άτυπη εκπαίδευση - Κίνητρα τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

Ερευνητικοί στόχοι  Καταγραφή των απόψεων των Ελλήνων βιβλιοθηκονόμων για το Google  Παρουσίαση της επίδρασης του Googling στις υπηρεσίες πληροφοριών  Να εξετάσει το αν και κατά πόσον απαιτείται η απόκτηση νέων δεξιοτήτων στη νέα αυτή εποχή  Να εξετάσει τη φύση της κατάρτισης που πρέπει να παρασχεθεί στους Έλληνες ακαδημαϊκούς βιβλιοθηκονόμους προκειμένου να παρακολουθήσουν τις τρέχουσες εξελίξεις στο επάγγελμά τους

Μεθοδολογία Εργαλείο συλλογής  Ημι-δομημένες τηλεφωνικές συνεντεύξεις  Γιατί; αυξάνουν την αλληλεπίδραση μεταξύ του ερευνητή και του συνεντευξιαζόμενου Ευελιξία στην υποβολή ερωτήσεων ως προς:  τη σειρά  την εισαγωγή πρόσθετων ερωτήσεων

Μεθοδολογία Δείγμα  Πέντε Έλληνες διευθυντές ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών  Πλούτος δεδομένων – Βάθος στοιχείων  Κριτήρια επιλογής δείγματος: εμπειρία στη χρήση του Google Χρήση σχεδίων κατάρτισης στη χρήση του Google  για τους χρήστες  για το προσωπικό και βιβλιοθηκών τους

Μεθοδολογία Ανάλυση δεδομένων  Εμπειρικά Θεμελιωμένη Θεωρία (Grounded Theory) κύριος σκοπός της είναι να χτίσει μια θεωρία που να είναι "πιστή και φωτίζει την περιοχή που μελετάται« χρησιμοποιώντας ένα σύνολο τεχνικών προκειμένου να ανακαλύψει και να αποκωδικοποιήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά (Strauss & Corbin, 1990: 24) τρεις τύποι κωδικοποίησης:  ανοικτή (open)  η πρώτη εξέταση των στοιχείων προκειμένου να ταξινομηθούν και να ονομαστούν τα φαινόμενα που προέρχονται από τα δεδομένα  αξονική (axial)  αναφέρεται στη διαδικασία κωδικοποίησης γύρω από μια ενιαία κατηγορία (Strauss & Corbin, 1990 :62)  επιλεκτική (selective)

Μεθοδολογία Ανάλυση δεδομένων  Το λογισμικό Atlas.ti χρησιμοποιήθηκε για να διευκολύνει: την οργάνωση των συνεντεύξεων, την ανάλυση στοιχείων, τις διαδικασίες κωδικοποίησης, την ανάπτυξη κατηγοριών, και τη διαγραμματική απεικόνιση των σχέσεων μεταξύ των δεδομένων

Αποτελέσματα Πλεονεκτήματα χρήσης του Google  είναι ένα δυναμικό εργαλείο για την έρευνα πληροφοριών  η δημοφιλέστερη και πιο αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης  γρήγορη και εύκολη παροχή πληροφοριών  εξοικείωση με ποικίλες υπηρεσίες όπως  Google search, Google scholar, Google directory, Google earth, Google maps, gmail, Google finance, Froogle

Μειονεκτήματα του Google  πληθώρα πληροφοριών,  η έλλειψη δομής,  αμφισβητούμενη ποιότητα των παρεχόμενων πληροφοριών  ανάγκη για αξιολόγηση των πηγών του Google πριν από τη χρήση τους

"…Παρόλα αυτά πηγαίνω πιο συχνά σε αυτό παρά στις πηγές της βιβλιοθήκης μου. Είναι σα να είσαι σε δίαιτα και κρυφά κάθε μέρα τρως γλυκά χωρίς να το παίρνει κανείς είδηση. Έτσι νοιώθω όποτε το χρησιμοποιώ διότι δε δίνω την απαιτούμενη σημασία στις πηγές της βιβλιοθήκης" (συνέντευξη 02, 17-18)

Χρήση της βιβλιοθήκης  Πλεονεκτήματα χρήσης παροχή έγκυρων πληροφοριών στους χρήστες τους, έλεγχος της ποιότητας στη διάχυση των πληροφοριών, προσωπική επικοινωνία με τους χρήστες  Μειονεκτήματα χρήσης έλλειψη ενός ενιαίου εργαλείου αναζήτησης που θα δίνει την δυνατότητα ταυτόχρονης αναζήτησης σε όλες τις διαθέσιμες πηγές, μη φιλικό περιβάλλον αναζήτησης

Αποτελέσματα- επίδραση του Googling στις υπηρεσίες πληροφοριών των βιβλιοθηκών  Σχέση ανταγωνιστική ή συμπληρωματική; οι απόψεις των ερωτώμενων διίστανται  βοηθητικό εργαλείο για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες,  ο ανταγωνισμός οδηγεί σε νέες εξελίξεις και βελτιώσεις  παράλληλα προβληματισμός για το μέλλον των βιβλιοθηκών  οι βιβλιοθήκες πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές προκειμένου να εδραιώσουν τη θέση τους στη νέα εποχή της πληροφορίας

Στρατηγικές ανταγωνισμού

Απόκτηση νέων δεξιοτήτων.

"Το κενό που υπάρχει είναι ότι δεν είναι οι ίδιοι ποτέ χρήστες της βιβλιοθήκης, δεν έχουν αυτή την οπτική. Αν αυτό μπορεί να διδαχτεί με κάποιο τρόπο, πρέπει να μάθουμε να γνωρίζουμε πως σκέφτεται ο χρήστης. Πρέπει σαφώς να εκπαιδευτούμε στο πως αναζητούμε, πως στήνουμε μια αναζήτηση, για ποιο λόγο, με ποια εργαλεία, μέχρι σε ποιο βάθος, Οι ίδιοι να γνωρίζουμε αυτά τα πράγματα. Και σαφώς να έχουμε εκπαιδευτεί πάνω στην εκπαίδευση χρηστών. Αυτό δεν νομίζω ότι καλύπτεται αυτή τη στιγμή, είναι πολύ βασικό για την αυτονομία των μελών μας. Το μέλλον είναι η αυτονομία, ας μην μας βλέπουν ποτέ αλλά ας έχουν όλα τα εργαλεία στα χέρια τους." (συνέντευξη 05, 65-68)

Είδος κατάρτισης για την ενίσχυση δεξιοτήτων  Συνδυασμός θεωρίας και πρακτικής  Τεχνική κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες  Εκπαίδευση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνία διαχείριση κρίσης ηγεσία λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ  Τέλος, το εσωτερικό κίνητρο της προσωπικής βελτίωσης θεωρείται το πιο ουσιαστικό χαρακτηριστικό ενός βιβλιοθηκονόμου, το να είναι δηλαδή πρόθυμος να μάθει

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τρέχουσας εκπαίδευσης

Ο ρόλος των τμημάτων βιβλιοθηκονομίας  Διαδραματίζουν έναν ουσιαστικό ρόλο στην παροχή δια βίου μάθησης  Πρέπει να ενεργήσουν ως διοργανωτές κοινών επιμορφωτικών προγραμμάτων ως προμηθευτές του θεωρητικού πλαισίου  Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, πρέπει να εξασφαλίσουν την τεχνική υποδομή για τη οργάνωση και λειτουργία επιμορφωτικών προγραμμάτων

ΣυμπεράσματαΙ  Το Google είναι ένα δυναμικό εργαλείο για την έρευνα πληροφοριών Γρήγορη και εύκολη παροχή πληροφοριών  Ζωτικής σημασίας η αξιολόγηση των πηγών του  Η βιβλιοθηκονομική κοινότητα δεν το αντιμετωπίζει ανταγωνιστικά, αλλά ως συμπληρωματικό εργαλείο στη δουλειά τους

Συμπερασματικά  Οι βιβλιοθήκες θα πρέπει να υιοθετήσουν τις νέες εξελίξεις να ενεργήσουν ως πολιτιστικά και εκπαιδευτικά κέντρα, να υποστηρίξουν τη δια βίου μάθηση, να βελτιώσουν την ποιότητα υπηρεσιών τους προκειμένου να «επιβιώσουν» στην ψηφιακή εποχή  Τα επιμορφωτικά προγράμματα των ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών χαρακτηρίζονται από την έλλειψη ενός οργανωμένου πλαισίου και χρηματοδότησης

ΣυμπεράσματαΙΙ  Επιτακτική ανάγκη για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων: στη χρήση των νέων τεχνολογιών, στη διοίκηση και στην προσωπικής ανάπτυξη και εξέλιξη οι βιβλιοθηκονόμοι θα πρέπει να γίνουν δια βίου εκπαιδευόμενοι προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής

ΣυμπεράσματαΙΙΙ  Τα τμήματα βιβλιοθηκονομίας μπορούν να διαδραματίσουν έναν ουσιαστικό ρόλο στη παροχή της δια βίου μάθησης αν ενεργήσουν προσφέροντας ενιαίο θεωρητικό πλαίσιο ως διοργανωτές κοινών επιμορφωτικών προγραμμάτων

Ευχαριστώ για την προσοχή σας