Πώς η προσωπικότητα επηρεάζει τη μάθηση σε συνεργατικές δραστηριότητες με τη χρήση wikis; Π. Αλτανοπούλου, Ν. Τσέλιος Ερευνητική Ομάδα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Η εμπειρια απο την εφαρμογη των Βιωματικών Δρασεων στο Πιλοτικό Γυμνασιο. Παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης εργασίας που έγινε στα πλαίσια της Σχολικής και.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Σχεδιασμός Πρότυπου Διαδικτυακού Μαθήματος
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Ο ΕΠ Ολοκληρωμένο Ε κπαιδευτικό και Π ακέτο ΥΔΑ Π για την Υ ποστήριξη της Δ ιδασκαλίας Α λγοριθμικής & Προγραμματισμού ΔΕ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εύη Καβαλάρη Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η Αξιολόγηση Online Μαθημάτων με τη Χρήση Ερευνητικών Εργαλείων του Μoodle Χ. Καρακύριος – Υπ. Διδάκτορας ΠΤΔΕ ΔΠΘ Γ. Κέκκερης – Καθηγητής ΠΤΔΕ ΔΠΘ.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Ποια είναι η εξέλιξη της κατοικίας στο χρόνο;
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Μ. Παρίση, Β. Κόμης, Ν. Τσέλιος {parisima, Ερευνητική Ομάδα « ΤΠΕ στην Εκπαίδευση » Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
E-ProBotLab Εργαστήριο κατασκευής και προγραμματισμού ρομποτικών συσκευών Βασίλης Κόμης, Καθηγητής, πρόεδρος Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Χριστόφορος Καραχρήστος, Κώστας.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Προσχολική Παιδαγωγική
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εισηγητής: Ερρίκος Βασιλικός
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς η προσωπικότητα επηρεάζει τη μάθηση σε συνεργατικές δραστηριότητες με τη χρήση wikis; Π. Αλτανοπούλου, Ν. Τσέλιος Ερευνητική Ομάδα «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

ΣΤΟΧΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στα  χαρακτηριστικά προσωπικότητας των φοιτητών (με τη χρήση του Big Five τεστ προσωπικότητας)  με τη μαθησιακή τους επίδοση και  με την καταγεγραμμένη δραστηριότητά τους στο πλαίσιο μιας οργανωμένης δραστηριότητας που βασίζεται στην τεχνολογία wiki.

ΔΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Wikis Big Five Μεθοδολογία Αποτελέσματα Συμπεράσματα Μελλοντικές Προτάσεις Βιβλιογραφία

WIKIS Wikis: Συνεργατικό εργαλείο γραφής που μπορεί να οδηγήσει τους φοιτητές να μάθουν αναπτύσσοντας περιεχόμενο σε καλώς ορισμένο πλαίσιο (Tselios et al., 2011a; Tselios et al., 2011b).

BIG FIVE Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των φοιτητών σχετίζονται με τη συνολική ακαδημαϊκή τους επίδοση (Poropat, 2009). Το Big-Five τεστ, αποτελεί ψυχομετρικό τεστ προσωπικότητας που περιλαμβάνει 5 παράγοντες: την εξωστρέφεια (extraversion) τη συγκαταβατικότητα (agreeableness) την ευσυνειδησία (conscientiousness) τη συναισθηματική σταθερότητα (emotional stability- neuroticism) και τη δεκτικότητα στην εμπειρία (openness to experience (Goldberg et al., 2006)

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Σχεδιασμός : pretest-posttest Εργαλείο : ερωτηματολόγιο  ερωτήσεις δημογραφικού περιεχομένου  34 ερωτήσεις αποτίμησης γνώσεων,  International Personality Item Pool Big Five (Goldberg et al., 2006) Δείγμα : 84 φοιτητές του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πατρών,  1 άρρεν, 83 θήλυ,  ηλικίας (mean=19,2, SD=3,9)

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Διαδικασία έρευνας: Συμπλήρωση pretest ερωτηματολογίου Δόθηκαν γενικές πληροφορίες για τα wiki και οδηγίες για τη χρήση της υπηρεσίας wikispaces και για την προς εκπόνηση εργασία Χωρισμός σε πενταμελείς ομάδες (με ελεύθερη επιλογή). Κάθε μέλος της ομάδας είχε ένα συγκεκριμένο ρόλο όπως συλλέκτης, οργανωτής, αρχισυντάκτης και ελεγκτής (West & West, 2009) Περιθώριο δύο εβδομάδων για την υλοποίηση Συμπλήρωση posttest ερωτηματολογίου

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Αντικείμενο της εργασίας ήταν η μελέτη βασικών ζητημάτων και εφαρμογών της μάθησης με χρήση φορητών συσκευών ( mobile learning ), καθώς και του τρόπου αξιοποίησης βασικών φορητών συσκευών στην εκπαίδευση. Κλάση Δραστηριότητας  Κατασκευή Γνώσης  Κριτική Σκέψη  Εφαρμογή γνώσης σε άλλο πλαίσιο

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Ο σχεδιασμός της δραστηριότητας βασίστηκε στο πλαίσιο που προτείνεται από τους West και West (2009) και περιλαμβάνει: καθορισμός σκοπού και στόχων καθορισμός περιεχομένου που να υποστηρίζει την επίτευξη του σκοπού και των στόχων προετοιμασία των μαθητών να εργαστούν στο νέο μαθησιακό περιβάλλον και προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών (West & West, 2009, σελ. 22).

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΔΟΜΗ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η μέση επίδοση των φοιτητών: από το 42,3% (pretest, SD=12,0, min=14,7%, max=70,6%) στο 59,6% (posttest, SD=12,7, min=14,7%, max=85,3%) Η βελτίωση (30%) είναι στατιστικά σημαντική (Wilcoxon matched–pairs signed ranks, p<0,0001, s).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ο μέσος αριθμός των καταγεγραμμένων ενεργειών ήταν: 39 ( 27 ) και η συσχέτιση ανάμεσα στη μαθησιακή βελτίωση και στον αριθμό των καταγεγραμμένων ενεργειών είναι στατιστικά σημαντική (rs=0,265, p=0,015).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Χαρακτηριστικά Προσωπικότητας Big Five Μέσος Όρος (SD) Μαθησιακή Βελτίωση Αριθμός Ενεργειών (r) (p)(r)(p) Εξωστρέφεια 33,29 (6,19)-0,153 0,1650,0410,712 Συγκαταβατικότητα 43,32 (4,32)0,087 0,4310,1000,366 Ευσυνειδησία 34,92 (6,92)0,049 0,6600,2210,044 Συναισθηματική σταθερότητα 27,06 (6,85)0,181 0,1000,1400,206 Δεκτικότητα στην εμπειρία 34,39 (5,94)0,106 0,3350,156

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Tα πρώτα αποτελέσματα μπορούν : να συνεισφέρουν στη βαθύτερη κατανόηση των μαθησιακών φαινομένων που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο μιας συνεργατικής δραστηριότητας με τη χρήση wiki. να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες οδηγίες διαμόρφωσης των ομάδων συνεργασίας. να οδηγήσουν σε συμπεράσματα για το ποιοι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν με την εμπλοκή τους σε διαδικτυακά μαθήματα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται πως μια ομάδα για να είναι αποτελεσματική : δεν πρέπει να περιλαμβάνει πολλούς μαθητές με υψηλό βαθμό εξωστρέφειας ή/και μικρό βαθμό στη συναισθηματική σταθερότητα πρέπει να κατανέμονται ομοιόμορφα ανάμεσα στις ομάδες οι μαθητές με υψηλό βαθμό ευσυνειδησίας

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1. Επανάληψη της συγκεκριμένης μελέτης: με διαφορετικές δραστηριότητες και σε διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης για να διαπιστωθεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων. 2. Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στα:  χαρακτηριστικά προσωπικότητας των φοιτητών και στη μαθησιακή τους επίδοση σε επίπεδο ομάδας

Βιβλιογραφία Goldberg, L. R., Johnson, J. A., Eber, H. W., Hogan, R., Ashton, M. C., Cloninger, C. R., & Gough, H. C. (2006). The International Personality Item Pool and the future of public-domain personality measures. Journal of Research in Personality, 40 (1), Poropat, A. E. (2009). A meta-analysis of the five-factor model of personality and academic performance. Psychological bulletin, 135 (2), 322. Tselios, N., Altanopoulou, P., & Katsanos, C. (2011a). Effectiveness of a framed wiki-based learning activity in the context of HCI education. In Proceedings of the 15th Pan-Hellenic Conference on Informatics with international participation, Kastoria, Greece: IEEE CPS, Tselios, N., Altanopoulou, P., & Komis, V. (2011b). Don’t leave me alone: effectiveness of a framed wiki-based learning activity. In WikiSym 2011, International Symposium on Wikis and Open Collaboration, Mountain View, California, 3-5 October, West, J. A., & West, M.L. (2009). Using Wikis for Online Collaboration. San Francisco: Jossey-Bass.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! Site: altanopoulou.weebly.com Mail: