Η περίοδος της Μεγάλης Ακμής του Βυζαντίου ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Κάμπος Χίου- Περιδιαβαίνοντας το μυροβόλο δάσος των εσπεριδοειδών
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Οι εξελίξεις στην οικονομία και στην κοινωνία (7ος-12ος αιώνας)
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
επιπτώσεις της στους νέους
Κριτική ανάγνωση κειμένων
3. Κοινωνία.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΑΝΤΩΝΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΠΕΛΛΑΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Σ ΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Β : KOINΩΝΙΚΑ KAI OIKONOMIKA ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ « ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ » ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Έννοια, χαρακτηριστικά
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η περίοδος της Μεγάλης Ακμής του Βυζαντίου (717-1025) ΙΙ. Κοινωνία και Οικονομία 1. Οι εξελίξεις στην οικονομία και την κοινωνία (σ.48-49)

Στόχος της ενότητας: Να διακρίνουν οι μαθητές τις κυριότερες οικονομικές εξελίξεις και τα βασικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας του βυζαντινού κράτους.

Άξονες της ενότητας: Η οικονομία της υπαίθρου (αγροτική παραγωγή) Η οικονομία των πόλεων (ανάπτυξη εμπορίου) Η διαμόρφωση των κοινωνικών τάξεων με βάση τις δύο μορφές οικονομίας

Οι Δυνατοί (επαρχιακή και αστική αριστοκρατία) Οι Επιχειρηματίες (εμποροβιοτέχνες, τραπεζίτες, ναύκληροι) Οι πένητες (ακτήμονες γεωργοί, πάροικοι, ελεύθεροι γαιοκτήμονες, εργάτες)

Οικονομία, Κοινωνία, Δυνατοί, πένητες, πάροικοι

Στόχοι της διδασκαλίας: η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης(empathy) των μαθητών η ιστορική κατανόηση Η καλλιέργεια πνευματικών δεξιοτήτων, όπως είναι η ερμηνεία (μελέτη πηγών και επισήμανση των απόψεων του συγγραφέα) και η επέκταση (δημιουργία υποθέσεων για το τι θα συνέβαινε αν ίσχυαν άλλα δεδομένα, εξαγωγή συμπερασμάτων από υποθετικές καταστάσεις, υπόδυση ρόλων, βίωση γεγονότων και καταστάσεων)

η ιστορική κατανόηση και εξήγηση, μέσω της ιστορικής ενσυναίσθησης και της δημιουργικής φαντασίας και με βάση πάντα τα ιστορικά τεκμήρια

Οργάνωση της διδασκαλίας 1 διδακτική ώρα Μέθοδος: ομαδοσυνεργατική (20 μαθητές: 4 ομάδες των 5 μαθητών)

Μοιραστείτε τα κείμενα για να αξιοποιήσετε το χρόνο σας. ΟΜΑΔΑ Α Υποθέστε ότι δουλεύετε στο σπίτι ενός πλούσιου αριστοκράτη μεγαλογαιοκτήμονα και είστε υπεύθυνοι για το φαγητό. Αύριο ο οικοδεσπότης θέλει να παραθέσει ένα πλούσιο δείπνο για άλλους αριστοκράτες. Εσείς, ως υπεύθυνοι για το δείπνο, τι θα συμπεριλαμβάνατε στο μενού (κατάλογος φαγητών που θα προσφερθούν); Για να πάρετε ιδέες για το μενού, διαβάστε τα κείμενα που σας δίνονται. Από τα φαγητά που αναφέρονται στα κείμενα επιλέξτε αυτά που θέλετε εσείς. Στη συνέχεια συμπληρώστε τις στήλες στο έντυπο που έχετε μπροστά σας με τον τίτλο ΜΕΝΟΥ. Μοιραστείτε τα κείμενα για να αξιοποιήσετε το χρόνο σας. Θα πρέπει να τελειώσετε σε 15΄ την εργασία σας.

ΜΕΝΟΥ Ορεκτικά Σαλάτες Κυρίως πιάτο Επιδόρπια Γλυκά Ποτά Ηδύποτα

ΟΜΑΔΑ Β Σκεφθείτε πρώτα: Όταν λέμε οικονομία τι εννοούμε; Εάν θέλατε να σχεδιάσετε μια αφίσα, όπου να φαίνεται η οικονομία του Βυζαντίου (ποιοι τομείς αναπτύχθηκαν), να αναφέρετε εικόνες/σύμβολα που θα ζωγραφίζατε για να τη δηλώσετε. Σκεφθείτε πρώτα: Όταν λέμε οικονομία τι εννοούμε; Οι Βυζαντινοί ασχολήθηκαν μόνο με τη γεωργία ή και με άλλους τομείς ; Ποιοι είναι αυτοί οι τομείς; Διαβάστε τα κείμενα που έχετε μπροστά σας , για να πάρετε πληροφορίες για το θέμα σας και ιδέες για την αφίσα σας. Μοιραστείτε τα κείμενα. Ο χρόνος σας είναι 15΄ για να παρουσιάσετε τη σκέψη σας στην τάξη.

ΟΜΑΔΑ Γ Εάν στα χρόνια του Βυζαντίου ανήκατε στην τάξη των παροίκων, τι θα λέγατε το βράδυ στην προσευχή σας; Σκεφθείτε τις αγωνίες του και τον τρόπο ζωής του. Τι θα ζητούσε από το Θεό; Μπορείτε να πάρετε ιδέες από τα κείμενα που έχετε μπροστά σας, προκειμένου να μπείτε στη σκέψη ενός πάροικου. Μοιραστείτε τα κείμενα. Ο χρόνος σας είναι 15΄.

ΟΜΑΔΑ Δ Υποθέστε ότι ζούσατε την περίοδο της Μακεδονικής Δυναστείας και ανήκατε στην κατηγορία των ακτημόνων γεωργών. Συνηθίζετε να κρατάτε ημερολόγιο και να σημειώνετε εκεί τις σκέψεις σας. Διαβάστε μας ένα απόσπασμα του ημερολογίου σας από οποιαδήποτε ημέρα επιθυμείτε. Σκεφθείτε τι θα μπορούσε να απασχολεί έναν ακτήμονα γεωργό. Ποιος ήταν ο τρόπος ζωής του; Ποια τα προβλήματα του και οι έννοιες του; Τι μπορούσε να τον εντυπωσιάσει ή να τον προβληματίσει ώστε να θελήσει να το καταγράψει στο ημερολόγιο του; Δείτε τα αποσπάσματα που σας δίνονται για να πάρετε ιδέες. Μοιραστείτε τα κείμενα. Ο χρόνος σας είναι 15΄.