ΣΥΜΒΟΛΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σελ: Η Ρωμαϊκή ειρήνη Τσιλιμίγκρας Γιάννης Ιστορικός.
Advertisements

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Ρώσους
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Ιστορική γραμμή. 15. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Ιουστινιανός Πολιτιστικό Πρόγραμμα : «Όψεις Βυζαντινού Πολιτισμού: Μνημεία και Προσωπογραφίες»( Σχολικό Έτος ). Συντονίστρια: Μπανάσιου Ευαγγελία.
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ TOY BYZANTIOY
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Γρήγορη επανάληψη.
Γερμανία!.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Σταυροφοριεσ και βυζαντιο
Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Η εκστρατεία και το έργο του
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
ΚΟΡΩΝΗ.
5. Μεγαλεσ αλλαγεσ στη διοικηση της αυτοκρατοριασ
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
και η μερική αναδιοργάνωση
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΜΒΟΛΑ

ΡΩΜΑΙΚΟΣ ΑΕΤΟΣ Ο αετός αποτελούσε το σύμβολο και η ταυτότητα των ρωμαικών λεγεώνων και για τις επαρχίες, ήταν και σύμβολο της υπεροχής και δύναμης της Ρώμης. Στα λατινικά ονομάζεται Aquila και ο λεγεωνάριος που το κρατούσε Aquilifer. Προερχόταν από τις απαρχές της Ρωμαικής Παντοκρατορίας, όπου για σύμβολα του στρατού ήταν το άλογο, ο αετός, το αγριογούρουνο, ο μινώταυρος και ο λύκος. Εν τέλει, όμως επικράτησε ο αετός ως το κύριο στρατιωτικό σύμβολο μιας λεγεώνας, ενώ για τα μικρότερα τμήματα υπήρχε μεγαλύτερη ποιότητα και περισσότερες εκδοχές.

Ήταν φτιαγμένος από σίδηρο ή μπρούντζο, πιθανότατα να ήταν και πολύ ελαφρύς. Λόγω της λατρείας του αυτοκράτορα, συχνά πάνω από τον αετό έβαζαν το πρόσωπο του αυτοκράτορα, για να τον δοξάζουν και προσκυνούν. Ο Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος αντικατέστησε τον αετό,λόγω της ειδωλολατρικής φύσης του, με το επονομαζόμενο “labarum” που ακόμα χρησιμοποιείται και στην ορθόδοξη εκκλησία.

ΧΡΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Το Χριστόγραμμα αποτέλεσε το σύμβολο της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας και της Δυτικής και Ανατολικής όταν χωρίστηκε από τον Θεοδόσιο η αυτοκρατορία στα δύο. Η προέλευση του ήρθε από τα αρχικά του Χριστού Χ,Ρ και ήταν σύμβολο της χριστιανικής πίστης. Υιοθετήθηκε από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Μέγα αφού επισημοποίησε το χριστόγραμμα ως το σύμβολο της Ρώμης, μετά την επικράτηση του ως μονοκράτορας.

Ο Κωνσταντίνος επίσης έκοψε νόμισμα στο οποίο υπήρχε το χριστόγραμμα και ο ίδιος αποτυπωμένος και παρέμεινε το κύριο νόμισμα για περίπου 800 χρόνια. Αντικατέστησε τον ρωμαικό αετό και και το στεφάνι και έγινε το μοναδικό σύμβολο της Ρώμης μέχρι και την επικράτηση του βυζαντινού αετού επί του χριστογράμματος και αργότερα από τον σταυρό. Συνδύασε το στεφάνι και το χριστόγραμμα συμβολίζοντας έτσι την νέα πίστη της αυτοκρατορίας και την δύναμη του λαού

Ο δικέφαλος αετός ακολούθησε και έγινε το νέο σύμβολο της Ρώμης(Βυζαντινής Αυτοκρατορίας), αλλά δεν αποτελούσε εξέλιξη του αρχικού ρωμαικού. Ο δικέφαλος αετός εντοπίζεται έντονα σε πολλές θρησκευτικές κοινότητες και κοινωνίες, ιδιαιτέρως των Χετταίων και των Σουμερίων όπου αντιπροσώπευε δύναμη-ισχύ και έναν θεό αντίστοιχα. Μετά την πτώση των αυτοκρατοριών αυτών δεν ξαναεμφανίζεται πουθενά εκτός από στα μικρά βασίλεια. Οι βυζαντινοί μέχρι και την βασιλεία του Ισαάκ Κομνηνού ακόμα είχαν ως σύμβολο αυτοκρατορικής δύναμης τον ρωμαικό αετό. Υποτίθεται πως το ότι ήταν δικέφαλος συμβόλιζε την κυριαρχία της αυτοκρατορίας σε Δύση και Ανατολή, ή την συνεργασία και στενή σχέση του κράτους με την θρησκεία.

Ο δικέφαλος αετός έχει χρησιμοποιηθεί και σε πολλά αλλά πράγματα και έχει λειτουργήσει ως σύμβολο πάμπολλων κρατών. Οι Σελτζούκοι Τούρκοι, η Αγία Ρωμαική Αυτοκρατορία, η Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία, η Ρωσική Αυτοκρατορία είχαν υιοθετήσει και διατηρούν τον αετό ως σύμβολο τους.

Η πιο πρόσφατη και ίσως πιο γνωστή απεικόνιση του αετού, είναι ως σύμβολο της Γερμανίας κατά την περίοδο του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτελεί το σύμβολο των ναζί μαζί με την σβάστικα. Όπως και πριν ο αετός συμβολίζει την δύναμη και αποτελεί πιθανώς έναν τρόπο τιμής προς τους Ρωμαίους, επειδή σύμφωνα με την ιστορία αποτελούσαν το Πρώτο Ράιχ, ενώ οι Γερμανοί το τρίτο. Ήταν ένα σύμβολο υπεροψίας και εθνικισμού. Ονομαζόταν και ατσαλένιος αετός.

Τέλος, η Αμερική χρησιμοποιεί τον αετό συνδυάζοντας και τις δύο απεικονίσεις την ρωμαική και βυζαντινή. Θεωρείται σύμβολο της προεδρικής εξουσίας και της κυβέρνησης. Όλα τα κρυφά αρχεία και οι κρυφές τοποθεσίες έχουν πάνω αυτό το σύμβολο και την σφραγίδα του Προέδρου.