ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Μ.Τακούση.  Ανασκόπηση σημαντικών εννοιών της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μιας ποσοτικής μελέτης  Πρακτική εφαρμογή.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η περιληψη.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Επεξεργαστής κειμένου και γλωσσική διδασκαλία. Πιθανές θετικές επιπτώσεις  Αντιμετώπιση του γραψίματος ως μιας δυναμικής – μη στατικής διδασκαλίας (αλληλοεγκιβωτισμός.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ - Λεμεσός Φεβρουάριος 2016 Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας Στόχευση σε Αποτελέσματα και Διδακτέα.
Β’τετράμηνο, Γ’ Λυκείου, Έκφραση – Έκθεση ΕΠΑΛ Ζακύνθου.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Μαίρη Κουτσελίνη ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΟΘΕΤΗΣΗ – ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

Τι θέλουμε να μετρήσουμε; ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ (content validity) Ικανότητα να μετρά αποτελεσματικά αυτό για το οποίο κατασκευάστηκε ΑΡΑ : Πρώτο ερώτημα Τι θέλουμε να μετρήσουμε;

ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ Αυτό που είχαμε σκοπό να διδάξουμε ΕΝΤΙΜΗ ΜΕΤΡΗΣΗ = ΕΝΤΙΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΕΙΔΗ ΜΑΘΗΣΗΣ/ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕΤΡΟΥΜΕ Ο, ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΕΙΔΗ ΜΑΘΗΣΗΣ/ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Πληροφορίες Έννοιες: περιεχομένου-διαδικαστικές Δεξιότητες Τρόπος σκέψης/στρατηγικές Αξίες/στάσεις

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ: Απομνημόνευση, Κατανόηση, Εφαρμογή ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Σύνθεση, Ανάλυση, Αξιολόγηση, Ανάπτυξη αποκλίνουσας/πρωτότυπης σκέψης, ροή ιδεών

ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΣΥΝΤΡΕΧΟΝΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ (concurrent validity) Τα αποτελέσματα αντανακλούν τα υπαρκτά επίπεδα των μαθητών: καλός-κακός-μέτριος ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ (predictive validity) - Τα αποτελέσματα προβλέπουν μελλοντική επιτυχία σε συγκεκριμένους τομείς

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ (reliability) Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ Μεταξύ μετρήσεων διαχρονικά Μεταξύ διορθωτών συγχρονικά

(Με βάση τα εξεταστικά δοκίμια) ΤΙ ΜΕΤΡΟΥΜΕ (Με βάση τα εξεταστικά δοκίμια) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ σε επίπεδο αναπαραγωγής/ απομνημόνευσης Το μέρος Δ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Το δεύτερο μέρος του αδίδακτου: Τι λέει ο συγγραφέας

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΝΩΣΕΩΝ Μέρος Α: Αναγνώριση συλλογισμών ΑΣΚΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Περίληψη άγνωστου κειμένου Εξωτερική δομή έκθεσης: πρόλογος, κύριο μέρος, επίλογος ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Παραγωγή Επικοινωνιακού Λόγου (εν μέρει)

Ερωτήσεις επί αδίδακτου 3 επίπεδα ανάγνωσης κειμένων 1.Τι λέει: εντοπισμός πληροφοριών/ιδεών αυτολεξεί 2. Τι λέει: όταν ερωτούμε με άλλα λόγια και η απάντηση δίνεται με ΄δικά τους λόγια΄ 3. Τι υπονοείται, εννοείται: λέγεται με βάση τα συμφραζόμενα: τι θέλει να πει με τη φράση

ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΡΟΣ Α : ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ (με τη σειρά των ερωτήσεων) 1. Α1 (μονάδες 8) 2. Α2(α) (μονάδες3) 3. Α2(β) (μονάδες 3) 4. Α3(α) (μονάδες 4) 5. Α4 (μονάδες 2)

Η περίληψη βαθμολογείται ως εξής: Περιεχόμενο- 5, Δομή/ Συνοχή-2, Έκφραση/ Γλώσσα-1. Πρέπει να χρησιμοποιείται όλη η κλίμακα αξιολόγησης: 1-8 μον. Η απλή αντιγραφή τμημάτων του κειμένου βαθμολογείται ως εξής: Περιεχόμενο-2, Δομή-0, Έκφραση-0. Αφαιρείται 0,5 μονάδα αν εντοπιστούν έξι (6) ορθογραφικά λάθη

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ-ΕΚΘΕΣΗ 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ 12 μονάδες 2. ΔΟΜΗ 12 μονάδες 3. ΕΚΦΡΑΣΗ 12 μονάδες 4. ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ 4 μονάδες

ΜΕΡΟΣ Γ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ 9. Γ1 Περιεχόμενο (μονάδες 12) 10. Γ2 Δομή (μονάδες 12) 11. Γ3 Έκφραση (μονάδες 12) 12. Γ4 Ορθογραφία (μονάδες 4, αφαιρείται 1 μονάδα για κάθε 5 ορθογραφικά λάθη, πάνω από 20 ορθογραφικά λάθη 0 μονάδες)

ΔΟΜΗ… - Ομαδοποιήσεις/ Διακρίσεις - Αριθμός λέξεων - Διαρθρωτικές λέξεις (συνδετικές) ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ - Επαναλήψεις -Δομή παραγράφων

ΕΚΦΡΑΣΗ Σαφήνεια Ακριβολογία Ύφος ανάλογο της επικοινωνιακής περίστασης 4. Παραστατικότητα 5. Επιλογή κατάλληλων λέξεων –όρων 6. Ορθή Σύνταξη

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ 1. Ορθή χρήση γραμματικών κανόνων

Συμπερασματικά… ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ/ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Οι ερωτήσεις αντανακλούν αυτό που έπρεπε να μάθουν οι μαθητές και πώς θα έπρεπε να το παρουσιάζουν Οι ερωτήσεις κινούνται σε ανώτερα επίπεδα από την απλή αναπαραγωγή

Οι απαντήσεις δίνονται ταυτόχρονα με την υποβολή των ερωτήσεων Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν όλες τις επιμέρους πτυχές Τα γενικά κριτήρια αναλύονται σε επιμέρους μετρήσιμα στοιχεία - Καθορίζεται ο ελάχιστος αριθμός αποδεκτών εννοιών/ σημείων για πληρότητα απάντησης

Οι απαντήσεις δίνονται από περισσότερους από ένα θεματοθέτες και στο Δοκίμιο απαντήσεων περιλαμβάνονται ΜΟΝΟ οι απαντήσεις στις οποίες υπάρχει συναίνεση