Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Επιπτώσεις για την πρακτική στη σχολική τάξη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βάσεις Δεδομένων II Ευαγγελία Πιτουρά 1 ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΙΙ.
Advertisements

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΟΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Έννοια, χαρακτηριστικά
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Επιπτώσεις για την πρακτική στη σχολική τάξη

ας εων2 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Η έννοια της δημιουργικότητας... Αφορά και τα μικρά καθημερινά προβλήματα. 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου 2. Χαρακτηριστικά δημιουργικών ατόμων 3. Εμπόδια στη δημιουργική σκέψη 4. Η δημιουργική τάξη

ας εων3 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου Προπαρασκευή  Εξέταση του προβλήματος από διάφορες πλευρές  Τι, πώς, πότε, γιατί, κλπ  Αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πετυχημένη εξέλιξη του δημιουργικού κύκλου

ας εων4 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου Επώαση (1)  Εσωτερική διεργασία στο επίπεδο του ασυνείδητου  Δεν ασχολούμαστε με το πρόβλημα, αλλά «κοιμάται πάνω στο πρόβλημα»  Μπορεί να γίνεται και σε φάσεις χαλάρωσης

ας εων5 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου Επώαση (2)  Ενεργοποιούνται πλέγματα γνώσεων της μακροπρόθεσμης μνήμης  Συνδυαστικό αποτέλεσμα τύπων νοημοσύνης (Gardner 1993)  Δικτυακή σκέψη (Miller 2000), συνδυασμός φαινομενικά ασύνδετων γνώστικών πεδίων

ας εων6 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου Έλλαμψη  «εύρηκα», αποκάλυψη ενός νέου τρόπου σκέψης πάνω σε ήδη υπάρχουσες γνώσεις  «διαίσθηση», βλέπουμε συνθετικά τη συνολική εικόνα χωρίς να εγκλωβιζόμαστε σε λεπτομέρειες

ας εων7 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 1. Στάδια δημιουργικού κύκλου Επαλήθευση  Πόσο συμφωνεί η ιδέα με τις πραγματικές συνθήκες;  Πόσο γενική μπορεί να είναι η εφαρμογή της;  Πόσο μπορεί να εμπνεύσει για νέα επιτευγματα;

ας εων8 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα Σημείωση: Τα τέσσερα στάδια του δημιουργικού κύκλου δεν έχουν απαραίτητα σταθερή διαδοχή Υπάρχει περίπτωση επιστροφής σε κάποιο από αυτά

ας εων9 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 2. Χαρακτηριστικά προσωπικότητας δημιουργικών ατόμων  Ενεργητικότητα και ηρεμία  Εξυπνάδα και παιδική αφέλεια  Υπευθυνότητα και παιγνιώδης διάθεση  Φαντασία και ρεαλισμός  Εξωστρέφεια και απομόνωση  Αυτοπεποίθηση και ταπεινοφροσύνη  Επαναστατικότητα και συντηρητικότητα  Πάθος και αντικειμενικότητα

ας εων10 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 3. Τα εμπόδια στη δημιουργική σκέψη (1) Ι. Τυποποίηση της σκέψης Επιβάλλει τις «έτοιμες» λύσεις που πληθαίνουν και παγιώνονται εμποδίζοντας τη δημιουργική παραγωγή ΙΙ. Απόλυτη κυριαρχία λογικής Κριτική – συγκλίνουσα σκέψη και περιορισμός της δημιουργικής – αποκλίνουσας

ας εων11 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 3. Τα εμπόδια στη δημιουργική σκέψη (2) ΙΙΙ. Έλλειψη εμπιστοσύνης στις δημιουργικές μας ικανότητες Χαμηλή αυτοεκτίμηση που οδηγεί στη σταδιακή αδρανοποίηση της δημιουργικότητας IV. Φόβος σφαλμάτων – γελοιποίησης Περισσότερο οι καινοτόμες ιδέες που παραξενεύουν κρίνονται και απαξιωτικά

ας εων12 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 3. Τα εμπόδια στη δημιουργική σκέψη (3) V. Κοινωνικές πιέσεις για συμμόρφωση Πίεση συμμόρφωσης σε κοινωνικούς κανόνες που επιτυγχάνουν την κοινωνική συνοχή, αλλά αντιμάχονται τη δημιουργικότητα VI. Ψυχολογική ανασφάλεια για το νέο Φόβος για το άγνωστο

ας εων13 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 4. Η δημιουργική τάξη Ι. ευελιξία στη διδασκαλία Ενσωμάτωση ιδεών των μαθητών ΙΙ. Επικέντρωση σε δοκιμασίες ανοιχτού τύπου Δυνατότητα πολλαπλών λύσεων και απαντήσεων

ας εων14 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 4. Η δημιουργική τάξη ΙΙΙ. Ενίσχυση αυτό-εκτίμησης μαθητών  Ενθάρρυνση, χωρίς φόβο αποδοκιμασίας και αρνητικής κριτικής, χιούμορ και παιγνιώδης διάθεση  Οι ιδέες δε σχολιάζονται αλλά δοκιμάζονται και συνδυάζονται με άλλες  Επιβράβευση

ας εων15 Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα 4. Η δημιουργική τάξη IV. Ανάδειξη πολυτροπικότητας και διασυνδέσεων μεταξύ διαφορετικών μορφών γνώσεων  Συνδυασμός πολλών γνωστικών πεδίων  Πολλαπλές μορφές αναπαράστασης ενός θέματος (λεκτική, εικονική, ηχητική, κλπ)  Διαθεματική προσέγγιση, αναλογική σκέψη

ας εων16 τελος Η παρουσίαση βασίστηκε στο: Κώστας Δημόπουλος «Δημιουργική σκέψη και δημιουργικά άτομα, Επιπτώσεις για την πρακτική στη σχολική τάξη», Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής σκέψης, ΟΕΠΕΚ, Αθήνα 2007, σελ