ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Εργασίες 3 και 4 από την σελίδα 62 του βιβλίου
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
3. Οι συγγραφείς της Παλαιάς Διαθήκης: άνθρωποι εμπνευσμένοι από το Θεό Η Π. Δ είναι ένα κείμενο παλιό, μιας άλλης εποχής: πόσο εύκολο είναι να το προσεγγίσουμε;
Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
ΠΗΓΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα του σημιτικού πολιτισμού. 2. Στην Ελλάδα ορισμένοι δάσκαλοι δεν ήθελαν και δεν θέλουν να διδάξουν, όπως λένε, την εβραϊκή μυθολογία σε Ελληνόπουλα. 3.Ορισμένοι παιδαγωγοί διατείνονται ότι οι μαθητές παρασύρονται έξω από το πνεύμα του Χριστιανισμού, οπισθοδρομώντας σε κατώτερη βαθμίδα, επειδή η Π.Δ. αντιπροσωπεύει ένα προστάδιο θρησκευ- τικής πίστης. 4.Η Π.Δ. περιέχει αντιλήψεις ιστορικές και επιστημονικές αντίθετες με την ανάπτυξη της σύγχρονης ιστορικής και επιστημονικής έρευνας. 5.Υπάρχουν θέματα ηθικής φύσης που θα σκανδαλίσουν τους μαθητές. 6.Ο Θεός της Π.Δ. δεν είναι ίδιος με τον Θεό της Κ.Δ. 7. Υπάρχουν και ορισμένα θέματα που μπορεί να επηρεάσουν την Ψυχολογία του μικρού παιδιού.

1.Η Π.Δ. αποτελεί το προστάδιο του Χριστιανισμού, το οποίο όμως αποτελεί και το εφαλτήριο για να φτάσουμε και να κατανοήσουμε τα υψηλά νοήματα της Κ.Δ. (π.χ. το βιβλίο των Ψαλμών και οι Προφήτες – Ευαγγελικό μήνυμα/ η αυστηρότητα του Νόμου – Χριστός και εξύψωση θρησκ. ιδέας/ ο εκφυλισμός του Ιουδαϊσμού και η τυπικολατρεία – Χριστός και θρησκευτικό βίωμα) 2.Η περίπτωση της αντίφασης ιστορικών γεγονότων και επιστημονικών επιτευγμάτων δεν είναι αιτία να σκανδαλιστεί ο μαθητής, καθώς σ’ αυτήν την ηλικία δέχεται με ευπιστία το περιεχόμενο της Αγ.Γραφής, γιατί δεν έχει επιστημονικές γνώσεις. 3.Η μορφή του λόγου δεν έχει σχέση με τον Θεό, αλά με το πώς οι άνθρωποι έγραψαν τα ιερά κείμενα. Ο τρόπος γραφής δεν καταργεί την θεοπνευστία. 4.Στο θέμα των ιστορικών γεγονότων η λαογραφία συνδέεται με τον θρύλο. Σκοπός των ιστορικών γεγονότων είναι η φανέρωση και προοδευτική εξέλιξη της αποκάλυψης του Θεού, που συντελέστηκε στο πρόσωπο του Ιησού.

5.Η αδελφοκτονία, η θυσία του Ισάακ κ.α. μπορούν να επιφέρουν βλάβη στον μαθητή; Το ίδιο επιχειρεί και ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του για ζητήματα των ομηρικών επών, με τα οποία μορφώνονταν οι νέοι της εποχής του. Η επαφή του μαθητή με το κακό όμως είναι αναπόφευκτη. Δεν μπορεί να διασφαλίσει κανείς ότι δεν θα έρθει σε επαφή με κάτι κακό. Άρα λοιπόν γιατί να μην του εξηγήσουμε κάτι που είναι κακό και να τον προτρέψουμε να το αποφύγει παρά να το αποσιωπήσουμε. 6.Το κακό και το ανήθικο στην Παλαιά Διαθήκη δείχνουν την μεταπτωτική φύση του ανθρώπου που σταδιακά θεραπεύεται και οδηγείται στην αποδοχή του Θεού. Ό,τι μάλιστα δεν θεραπεύεται στην Π.Δ. τότε η θεραπεία ακολουθεί στην Κ.Δ. 7. Ο Θεός της Π.Δ. είναι ίδιος με την Κ.Δ. Μόνο η αντίληψη του ανθρώπου γι’Αυτόν αλλάζει. Έτσι μπορεί να φαίνεται περισσότερο ανθρώπινος και αποκρουστικός στην Π.Δ., γιατί έτσι τον φαντάστηκαν σε ορισμένες στιγμές της Ιστορίας οι άνθρωποι.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Μπορούμε να δώσουμε ακριβή εξιστόρηση της ζωής του Χριστού; Ποια έκταση και ποια θέση θα δοθεί στα θαύματα; 2.Στο Νηπιαγωγείο στεκόμαστε ιδιαίτερα στις Παραβολές, τα θαύματα και τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του Χριστού που συνδέονται με τις εορτές της Εκκλησίας. 3.Χωρίς το θαύμα ο Χριστιανισμός χάνει το θρησκευτικό στήριγμα και καταντά ηθικοκοινωνικό σύστημα. 4.Η σχέση με τους φυσικούς νόμους δεν επηρεάζει το παιδί προσχολικής ηλικίας, όσο παιδιά τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Τούτο εξαρτάται από την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, κατά πόσο θα δώσει τη δυνατότητα στον μαθητή και τη βοήθεια για να ξεφύγει από τις αμφιβολίες του. 5. Σύμφωνα με την ιδεολογία του Ντετερμινισμού, ο κόσμος είναι ένα κλειστό σύνολο, που διέπεται από φυσικούς και αναλλοίωτους νόμους. Το θαύμα είναι ένα γεγονός έκτακτο, υπερφυσικό, μοναδικό, δηλ. δεν υπόκειται σε φυσικούς νόμους.

6.Το θαύμα σαν έννοια και γεγονός υπάρχει σχεδόν σε όλους τους λαούς και τις θρησκείες. Τα θαύματα του Χριστού όμως έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Γίνονται απλώς ως έκφραση μιας υπερδύναμης και δεν είναι το αποκλειστικό στοιχείο της υπεροχής του. Για την αποδοχή τους χρειάζεται η πίστη. Υπάρχει ακόμη μια αντικειμενικο-υποκειμενική και μια υποκειμενική αποδοχή των θαυμάτων. 7.Τα θαύματα του Χριστού έχουν ευεργετικά και όχι καταστρεπτικά αποτελέσματα.