Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Ενότητα 5: Η Kοινωνικοπολιτισμική Θεωρία του Lev Vygotsky
Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εργασία σε ομάδες.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Θεωρίες μάθησης.
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom Γνώση (ανάκληση πληροφοριών) Κατανόηση Εφαρμογή της Γνώσης Ανάλυση (1ο στάδιο περίληψης) Σύνθεση (2ο στάδιο περίληψης) Αξιολόγηση (κρίσεις μεταξύ αντίθετων απόψεων) Καλέμας Απόστολος

Στα λογισμικά-εφαρμογές που θα ακολουθήσουν ποιοι από τους προηγούμενους στόχους νομίζετε πως επιδιώκονται. http://2dim-tyrnav.lar.sch.gr HOT POTATOS Λογομάθεια Ιδεοκατασκευές Webquests Καλέμας Απόστολος

Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης Συμπεριφορισμός (B.Skinner) Γνωστικός κονστρουκτιβισμός (J.Piaget) Κοινωνικοπολιτιστικές θεωρίες μάθησης ( Lev Vygotsky J. Brunner ) Καλέμας Απόστολος

Μπιχεβιοριστική θεωρία ή Θεωρία της Συμπεριφοράς (behaviorism) Η μάθηση θεωρείται ως τροποποίηση συμπεριφοράς ή αντικατάστασή της από μία νέα. Πρόδρομός της είναι ο Pavlov και βασικοί εκπρόσωποι οι Watson, Thorndike, Skinnner Καλέμας Απόστολος

Η μάθηση εκδηλώνεται πάντοτε με αλλαγή συμπεριφοράς; Καλέμας Απόστολος

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Καλέμας Απόστολος

Επικριτές Δε λαμβάνουν υπόψη τη νοητική κατάσταση των υποκειμένων, τα πιστεύω, τις προσδοκίες, τις προθέσεις, τα κίνητρά τους, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η αλλαγή της συμπεριφοράς και όχι η εξήγησή της. Καλέμας Απόστολος

Επικριτές Καλέμας Απόστολος

Αρχές του συμπεριφορισμού Μάθηση είναι η τροποποίηση της συμπεριφοράς του ατόμου. Παρατήρηση και μελέτη της εξωτερικής συμπεριφοράς. Οι εσωτερικές νοητικές διεργασίες δεν μπορούν να μελετηθούν Η μάθηση είναι αποτέλεσμα της σύνδεσης ερέθισμα – αντίδραση (S-R) Η επανάληψη ενισχύει τη μάθηση Οι θετικές ενισχύσεις (ανταμοιβές) ενισχύουν μια συγκεκριμένη μάθηση και οι αρνητικές (ποινές) την αποδυναμώνουν Κάθε είδος μάθησης μπορεί να αναλυθεί και να αποσυναρμολογηθεί σε απλούστερα τμήματα Η γνώση μεταδίδεται Καλέμας Απόστολος

Αρχές του συμπεριφορισμού στη διδασκαλία Ενεργή συμμετοχή του μαθητή. Χωρισμός της ύλης σε επιμέρους τμήματα. Βαθμιαία μετάβαση από τα απλά στα σύνθετα και δυσνόητα. Άμεση ανατροφοδότηση των απαντήσεων των μαθητών. Καλέμας Απόστολος

Γνωστικές θεωρίες μάθησης J. Piaget Η γνώση κατασκευάζεται, οικοδομείται. Η μάθηση είναι μια διαδικασία ενεργού ατομικής οικοδόμησης της σκέψης του ατόμου η οποία προέρχεται από τις αλληλεπιδράσεις του ατόμου με το περιβάλλον του. Λαμβάνει υπόψη του τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών και προβαίνει στη διδακτική τους αξιοποίηση. Η ανάπτυξη προηγείται της μάθησης. Καλέμας Απόστολος

Γνωστικές θεωρίες μάθησης Η διδασκαλία και η μάθηση θεωρούνται πλέον ως διαδικασία «κατασκευής της γνώσης» άποψη αντίθετη με την επικρατούσα ισχυρή τάση ότι οι γνώσεις μεταφέρονται από τον εκπαιδευτικό στον μαθητή . Σπουδαιότητα των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών στη μάθηση. Ausubel : «ο πιο σπουδαίος παράγοντας που επηρεάζει τη μάθηση είναι αυτός πού ο μαθητής γνωρίζει ήδη. Εξακρίβωσέ το και δίδαξέ τον, σύμφωνα με αυτό . Καλέμας Απόστολος

Γνωστικές θεωρίες μάθησης Κριτική σε Piajet Δεν λαμβάνει επαρκώς υπόψη του Το κοινωνικό περιβάλλον όπου πραγματοποιείται η μάθηση. Το ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση των γνωστικών δομών το κοινωνικό διαδραστικό περιβάλλον . Καλέμας Απόστολος

Γνωστικές θεωρίες μάθησης J. Brunner Μάθηση μέσω ανακάλυψης Η μάθηση δεν πρέπει να περιορίζεται στην κατάκτηση συγκεκριμένων γνωστικών στοιχείων μόνον- Πρέπει να αναπτύσσεται σ’ αυτόν που μαθαίνει η δυνατότητα να προχωρεί παραπέρα μόνος του . Απαραίτητη συνθήκη αποτελεί η αφομοίωση αρχών και στάσεων. Μαθαίνει ο μαθητής γενικές αρχές στις οποίες μπορούν να αναχθούν όλες οι επιμέρους υποπεριπτώσεις . Καλέμας Απόστολος

Γνωστικές θεωρίες μάθησης J. Brunner Καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στο γνωστικό αντικείμενο. Ο μαθητής διαμορφώνει τη «δομή του γνωστικού αντικειμένου» μαθαίνοντας τα βασικά στοιχεία ενός μαθήματος ώστε να μπορεί να τα συσχετίζει με άλλες γνώσεις. Η μέθοδος της ανακάλυψης επιτρέπει στους μαθητές να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν . Καλέμας Απόστολος

Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες L. Vygotsky Τονίζεται η συμμετοχή του κοινωνικού περιβάλλοντος στην αλληλεπιδραστική διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης και της μάθησης μέσα από την δημιουργία συμβόλων , προτύπων συμπεριφοράς, εργαλείων σκέψης και κατασκευής νοημάτων, όπως είναι η γλώσσα, λεκτική και μη. Η μάθηση προηγείται και οδηγεί στην ανάπτυξη (αφορά όλη την προσωπικότητα του ατόμου) Καλέμας Απόστολος

L. Vygotsky Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης Το άτομο έχει την δυνατότητα να αναπτυχθεί σε οποιοδήποτε τομέα μέσα όμως από την διαμεσολαβητική υποστήριξη του περιβάλλοντος (διαμεσολαβητική και υποστηρικτική διευκόλυνση των άλλων, συνήθως εμπειρότερων ατόμων) Καλέμας Απόστολος

Ο ρόλος του δασκάλου Συμπεριφορισμός Μεταδότης γνώσεων. Piajet Διευκολυντής μέσω της διαρρύθμισης των μαθησιακών εμπειριών. Vygotsky Διαμεσολαβητής μέσα από διαδικασίες σταδιακής στήριξης(scaffolding) γνωστική μαθητεία. Καλέμας Απόστολος

Ο ρόλος του υπολογιστή Προγραμματισμένη μηχανή που αντικαθιστά τον δάσκαλο κάποιο διάστημα. Συνεργάτης και υποστηρικτής των γνωστικών δραστηριοτήτων. Χώρος παιχνιδιού .(Vygotsky) Καλέμας Απόστολος

Συνεργατική μάθηση Η εργασία των παιδιών σε μικρές ομάδες, έτσι ώστε το κάθε παιδί να συμμετέχει σε συλλογικές δραστηριότητες που έχουν προσδιοριστεί με σαφήνεια. Εννοείται ότι τα παιδιά φέρουν σε πέρας το έργο τους χωρίς την άμεση και απευθείας επίβλεψη και παρέμβαση του/της εκπ/κού (Cohen ,1994) Καλέμας Απόστολος

Προϋποθέσεις Σαφείς διδακτικοί στόχοι ως προς τα επιθυμητά μαθησιακά αποτελέσματα. Συνεργασία όλων των μελών της ομάδας για την επίτευξη των στόχων. Σαφείς και πλήρεις οδηγίες για την ολοκλήρωση ενός έργου ή μιας δραστηριότητας. Ανομοιογενείς ομάδες. Ίσες ευκαιρίες για επιτυχία. Θετική αλληλεξάρτηση. Καλέμας Απόστολος

Προϋποθέσεις Πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση. Θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ευκαιρίες για ολοκλήρωση των αναγκαίων διαδικασιών επεξεργασίας της πληροφορίας. Διάθεση του απαιτούμενου για τη μάθηση χρόνου. Ατομική αξιολόγηση. Δημόσια αναγνώριση και ανταμοιβή για την επίδοση της ομάδας. Αποτίμηση της συμπεριφοράς των παιδιών στην κάθε ομάδα. Καλέμας Απόστολος

S. Papert Γλώσσα Logo H Logo είναι γλώσσα προγραμματισμού και γνωστικό αντικείμενο (μικρόκοσμος) που λειτουργεί ως μαθησιακό περιβάλλον, ευνοεί την ανάπτυξη νοητικών μοντέλων επίλυσης λογικομαθηματικών και γεωμετρικών προβλημάτων. Καλέμας Απόστολος