ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Κριτήρια επιλογής υλικού (α)
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Η αξιολόγηση μπορεί να είναι: 1. Αυτοσκοπός: Μετατρέπεται σε εργαλείο τιμωρίας, Προβληματίζει ως προς τα κριτήρια και την αντικειμενικότητα, Οδηγεί σε έκφραση αρνητικών συναισθημάτων και ενεργειών, Διαταράσσει τη σχέση δασκάλου-μαθητή, Υποστηρίζει την απομνημόνευση, Ταυτίζεται στο σχολείο με διαδικασίες εξεταστικές,

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Συμβάλλει σε χαμηλού βαθμού αυτο-εκτίμηση του ατόμου, Εστιάζει στην ποσοτική μέτρηση, Οδηγεί στην τυποποίηση της διδασκαλίας.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Η αξιολόγηση μπορεί να είναι: 2. Κίνητρο για:  Βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη οικείωση της γνώσης,  Βελτίωση του ατόμου και της ομάδας,  Αναμόρφωση και εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι,  Διαμόρφωση ενός εσωτερικού, ενσυνείδητου συστήματος αυτο- αξιολόγησης του ατόμου.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Η αξιολόγηση ως κίνητρο:  Προϋποθέτει «κουλτούρα αξιολόγησης», εντός και εκτός σχολείου. Η κουλτούρα αυτή διαμορφώνεται: i.με βάση τη λειτουργία του ευρύτερου κοινωνικού και θεσμικού πλαισίου, ii.με βάση προηγούμενες προσπάθειες αξιολόγησης, iii.μέσω της αποποινικοποίησης του λάθους, iv.μέσω της συνεχούς ενίσχυσης του ατόμου, v.μέσω της αποφυγής οποιασδήποτε σύνδεσης ανάμεσα στη σχολική βαθμολογία και τους συναισθηματικούς δεσμούς γονέων-παιδιών.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης  Εφαρμόζεται αποτελεσματικότερα σε μακρο-επίπεδο και όχι σε μικρο- επίπεδο. Αυτό σημαίνει: i.Όχι ξαφνική αλλά σταδιακή τροποποίηση του συστήματος αξιολόγησης και εφόσον αυτό...έχει αξιολογηθεί! ii. Προσμονή αποτελεσμάτων σε βάθος χρόνου. iii.Άσκηση των εμπλεκομένων φορέων για μακρό χρονικό διάστημα.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης  Συνδέεται με τροποποίηση της προσωπικής θεωρίας του εκπαιδευτικού. Εδώ εντάσσονται η διάθεση δοκιμής νέων μεθόδων και εργαλείων μάθησης και διδασκαλίας, η ετοιμότητα για συνεργασία και ανταλλαγή εμπειριών αλλά και η καλλιέργεια παιδαγωγικών αρετών, όπως το τακτ, το χιούμορ και η κοινωνικότητα του δασκάλου.  Απαιτεί καλή κατάρτιση και συνεχή επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Πώς μπορούμε να συμβάλουμε στη λειτουργία της αξιολόγησης ως κινήτρου; Α. Σε Πανεπιστημιακό επίπεδο, καταρτίζοντας και διαμορφώνοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς  Εφαρμόζοντας τη μέθοδο των προόδων εξέτασης και όχι τη μία εξέταση στο τέλος του εξαμήνου,  Καταργώντας τη γραπτή εξέταση υπό την παραδοσιακή της έννοια και αντικαθιστώντας την με διαδικασίες συνεχούς και συστηματικής συμμετοχής του φοιτητή, όπως γίνεται με την διδακτική άσκηση των φοιτητών του ΦΠΨ,

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης  Υιοθετώντας στις εξετάσεις μαθημάτων τη μέθοδο των «ανοιχτών» βιβλίων αλλά και την ελεύθερη χρήση βοηθητικού υλικού, όπως το συντακτικό και η γραμματική.  Εφαρμόζοντας τα σεμιναριακού τύπου μαθήματα, στο πλαίσιο των οποίων οι φοιτητές μαθαίνουν να αναζητούν, να παρουσιάζουν, να εκτίθενται, να συνεργάζονται.  Εφαρμόζοντας τα τελευταία χρόνια στο ΦΠΨ το θεσμό του μέντορα, στο πλαίσιο της διδακτικής άσκησης των φοιτητών μας δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους ίδιους να βιώσουν το σχολικό περιβάλλον και στους φιλολόγους, οι οποίοι συνεργάζονται μαζί μας, να οργανώσουν «κοινότητες μάθησης» στα συνεργαζόμενα σχολεία.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης  Συνδέοντας τη διδακτική άσκηση των φοιτητών, ιδιαίτερα του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών, και με τη διαδικασία της έρευνας στη σχολική μονάδα και της διαμορφωτικής διδακτικής παρέμβασης.  Εμπλέκοντας όλο και μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών σε έρευνες.  Αναβαθμίζοντας και αναμορφώνοντας συνεχώς το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αλλά και τα αντίστοιχα μεταπτυχιακά.  Στοχεύοντας κυρίως σε έναν πολυδύναμο εκπαιδευτικό-φιλόλογο, που θα μπορεί να «ακροβατεί» με επιτυχία ανάμεσα στην πληροφορία και τη διαχείρισή της, ανάμεσα στην παράδοση και τη μετανεωτερικότητα.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης Επαρκώς καταρτισμένος και προετοιμασμένος εκπαιδευτικός-φιλόλογος σε ένα κλίμα συνεργασίας και συμμετοχής Προβληματισμένος και δεκτικός στις αλλαγές «επαγγελματίας» φιλόλογος Σταδιακά «πολλαπλασιαστής» ενός καλού συνδυασμού πληροφορίας και τεχνικής και μεταλαμπαδευτής νέας εκπαιδευτικής στάσης.

Από ένα συμμετοχικό αμφιθέατρο σε ένα σχολείο – εργαστήριο: οδεύοντας συνεργατικά στην αποϊδρυματοποίηση της εκπαίδευσης ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ!