Αρχαία Αιγυπτιακή Ιερογλυφική Γραφή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ Οι κάτοικοι της Αιγύπτου επινόησαν την ιερογλυφική γραφή.
Advertisements

ΓΡΑΦΗ.
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
Ανεξήγητα φαινόμενα πέτρινοι γίγαντες
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο
Έτσι το εικονιστικό ιερογλυφικό σύστημα έγινε γραμμικό ιερογλυφικό.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Σαπούνι Η ιστορία του Στέφανος Βατής Νικόλας Τερζής Δημήτρης Ιωαννίδης
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΤΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΑΡ1 ΣΧΕΔΙΑΖΩ , ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
Α Ρ Χ Α Ι Α Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α μ ι ν ω ι κ η κ ρ η τ η γ ρ α μ μ ι κ η α
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
ΑΙΓΥΠΤΟΣ.
Αρχαία Αιγυπτιακή Τέχνη
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές. Αγγείο Hadra Hadra, 3 ος -2 ος αι. π.Χ. (Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος) Σήμερα: ΜΜΑ (Metropolitan Museum of Arts, Νέα Υόρκη)
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΠΑΠΥΡΟΣ Από χειρόγραφο της Νεκράς Θάλασσας (2ος – 1ος αι. π.Χ.)
O Δίσκος της Φαιστού Αποστολία,Βασίλης. Ο Δίσκος της Φαιστού Αν επιβεβαιωθεί οριστικά ότι στο χώρο του Αιγαίου οι άνθρωποι μιλούσαν, το 2700 π.Χ. ελληνικά,
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Χρονολόγιο εμφάνισης της ελληνικής γραφής
Σονίλα Τζεχαλίου Άνδεις. ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ ΤΜΗΜΑ A3 Σχολικό έτος: Καθηγητής: Κατσοπρινάκης Σταύρος.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΦΕΡΟΝΙΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΞΙΑ ΑΒΡΑΑΜ ΖΩΗ ΚΑΝΤΖΗ.
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΝΣΜΧΔ ΤΜΦΓ ΦΣΨ Κ Ο Ι Τ Α Π Ι Σ Ω Σ Ο Υ Ο Κάισαρας χρησιμοποιούσε πολύ συχνα μυστικη γραφή. Χάρη στους «Βίους 12 καισάρων» του Σουνητώνιου εχουμε λεπτομερή.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΤΑΝΙΕΛ ΛΙΛΑ Ε1
Συγκέντρωση υλικού και επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αιγυπτιακός πολιτισμός
Κωνσταντίνος Καβάφης.
Λίγα λόγια για τον Κωσταντίνο Καβάφη
Αυτόχθονες λαοί Βασίλης Μπαρμπαρής Στ’2
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΙΕ ΓΛΩΣΣΑ.
Όλες μας οι εικόνες και οι κατασκευές
Ιερογλυφικά Γραμμική Α Γραμμική β
Η ελληνική γραφή Braille
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΤΣΙΠΟΥΡΑ Η τσιπούρα μπορεί να φτάσει τa 70 cm, συνήθως την συναντάμε μέχρι 40cm.  Όταν ξεπεράσει τα 25cm, το φύλλο της από αρσενικό γίνεται θηλυκό. Την.
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ.
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχαία Αιγυπτιακή Ιερογλυφική Γραφή ΓΕ.Λ. Άξιου Ιανουάριος 2014 Από τις μαθήτριες: Άννα Δημητρακάκη, Στέλλα Γκλαβέρη, Πένυ Καραμπάση

Η γραφή Ένας από τους λόγους που γνωρίζουμε τόσα πολλά για τους Αιγυπτίους είναι ότι είχαν γραπτή γλώσσα και κατέγραφαν τα πάντα. Υπήρχαν έγγραφα για όλες τις νομικές και τις επιχειρηματικές συναλλαγές, έτσι και οι λίγοι που ήξεραν ανάγνωση και γραφή, οι γράφεις, ήταν περιζήτητοι. Με τον όρο Ιερογλυφικά αναφερόμαστε σ' ένα πρώιμο σύστημα γραφής που συνδυάζει λογογραφικά και αλφαβητικά στοιχεία. Η λέξη προέρχεται από τα αρχαία ελληνικά: (ιερός+γλυφίς) «ιερές γλυφές» (δηλαδή ιερά ανάγλυφα) επειδή χρησιμοποιήθηκαν σε ιερά θρησκευτικά κείμενα. Ιερογλυφική γραφή συναντούμε στην Αίγυπτο, την Μινωική Κρήτη και σε άλλους ανεπτυγμένους λαούς.

Αντί για το αλφάβητο Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν ιερογλυφικά ή σύμβολα που αναπαριστούσαν ήχους. Υπήρχαν πάνω από 700 τέτοια σύμβολα, που χρησιμοποιούνταν σε διάφορους συνδυασμούς για κάθε έννοια, ή για να σχηματιστούν συμπλέγματα δυο ή τριών φθόγγων. Η Αιγυπτιακή γλώσσα ήταν μια γλώσσα της πεδιάδας του Νείλου, που δεν μιλιέται σήμερα. Μαζί με τις Σημιτικές, Κουσιτικές, τις γλώσσες Τσαντ και τις Βερβερικές γλωσσικές ομάδες ανήκει στη μεγάλη Χαμιτοσημιτική γλωσσική οικογένεια. Οι μελετητές διαιρούν την ιστορία της Αιγυπτιακής γλώσσας σε πέντε περιόδους: Αρχαία Αιγυπτιακή(3000-2200 π.Χ.) Μέση Αιγυπτιακή(2200-1600 π.Χ.) Ύστερη Αιγυπτιακή(1550-700 π.Χ.), Δημώδης Αιγυπτιακή(700-400 π.Χ.) Κοπτική(2ος μ.Χ. αι.-1700 μ.Χ).

Οι γραφείς Οι γραφείς ήταν καλά πληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι και πολλοί απ’ αυτούς βρίσκονταν στην κορυφή της αιγυπτιακής κοινωνίας. Οι γράφεις έγραφαν με την βοήθεια καλαμιών βουτηγμένων σε μαύρη ή κόκκινη μελανή. Αυτή η μελανή σε παστίλιες έπρεπε να διαλυθεί στο νερό για να χρησιμοποιηθεί. Οι γραφείς εν ώρα εργασίας καθόταν οκλαδόν, με τον κύλινδρο του πάπυρου απλωμένο στα γόνατα του και άρχιζε να γράφει καθ’ υπαγόρευση. Ξετυλίγει τον πάπυρο με το αριστερό χέρι όσο γράφει.

Λογογράμματα & Φωνογράμματα Λογογράμματα & Φωνογράμματα Τα φωνογράμματα αποτελούνταν από έναν ή περισσότερους ήχους και ήταν σαν αλφάβητο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Τα λογογράμματα είναι σύμβολα που σημαίνουν αυτό που απεικονίζουν. Δίπλα τους γράφεται μια κάθετη γραμμή που δηλώνει ότι το σύμβολο είναι λογόγραμμα.

Ποιος αποκρυπτογράφησε όμως τα Ιερογλυφικά; Ζαν-Φρανσουά Σαμπολλιόν Γεννήθηκε στο Φιζεάκ, το 1790, στο Λο της Γαλλίας, και ήταν το τελευταίο από τα επτά παιδιά της οικογένειας. Έζησε στην Γκρενόμπλ αρκετά χρόνια και από παιδί ακόμη επέδειξε την γλωσσολογική του δεξιότητα. Στην ηλικία των 20 μιλούσε 13 γλώσσες ανάμεσα στις οποίες ήταν η Λατινική και η αρχαία Ελληνική. Σε ηλικία 19 ετών, διορίστηκε καθηγητής της αρχαίας ιστορίας στο λύκειο της Γκρενόμπλ, ενώ στα 24 συγγράφει το έργο του «Η Αίγυπτος την εποχή των Φαραώ». Précis du système hiéroglyphique(1824).

Η Ακαδημία της Γκρενόμπλ Εξαντλημένος από την κοπιώδη εργασία κατά τη διάρκεια και μετά την επιστημονική αποστολή του στην Αίγυπτο(1828), ο Σαμπολλιόν πέθανε εξαιτίας αποπληκτικού επεισοδίου στο Παρίσι το 1832 στην ηλικία των 41 ετών και ετάφη στο κοιμητήριο Περ Λασέζ (Père Lachaise) Κοιμητήριο Père Lachaise, τάφος του Φρανσουά Σαμπολλιόν.

Στήλη της Ροζέττας Η Στήλη της Ροζέττας ήταν το κλειδί για την αποκρυπτογράφηση των Ιερογλυφικών. Είναι μια πέτρινη πλάκα βάρους 720 κιλών, ύψους 114 εκατοστών, πλάτους 73 εκατοστών και πάχους 27 εκατοστών, από γρανοδιορίτη. Πάνω σε αυτή είναι γραμμένο ένα κείμενο σε δύο γλώσσες με τρία διαφορετικά συστήματα γραφής: 1. Ιερογλυφικά 2. Δημώδη Αιγυπτιακά 3. Ελληνικά Η στήλη πιθανολογείται ότι έχει «γραφτεί» το 196 π.Χ. και προέρχεται από το ναό του Πτολεμαίου Ε΄ του Επιφανούς. Η στήλη βρέθηκε τυχαία το 1799 κοντά στην παραποτάμια πόλη του Νείλου, Rachid, από τον Πιέρ Φρανσουά Ξαβιέ Μπουσάρ, Γάλλο αξιωματικό του Ναπολέοντα που υπηρετούσε στην περιοχή.

Πώς ο Ζαν-Φρανσουά Σαμπολλίον αποκρυπτογράφησε την στήλη της Ροζέττας; Στα 31 γενέθλιά του αποφάσισε να μετρήσει μεμονωμένους χαρακτήρες στις γραφές. Τότε βρίσκει πως 486 ελληνικές λέξεις αντιστοιχούν σε 1419 ιερογλυφικά σύμβολα. Θεώρησε λοιπόν ότι τα ιερογλυφικά δεν μπορούν να αντιπροσωπεύσουν μια ολόκληρη λέξη, αλλά το καθένα θα πρέπει να αντιπροσωπεύει έναν ήχο.

Παπυρολογία είναι η αρχαιογνωστική επιστήμη που ασχολείται με την ανάγνωση , συντήρηση και γενική μελέτη των κείμενων τα οποία έχουν γραφεί πάνω σε πάπυρο, το γνωστό ποώδες φυτό, που ευδοκιμεί κυρίως στην Αίγυπτο. Οι αποκαλυφθέντες πάπυροι φέρουν μεγάλη ποικιλία αρχαίων γραφών γλωσσών όπως και η Ιερογλυφική. Η παπυρολογία περιορίζεται στη σπουδή των παπύρων που είναι γραμμένοι στις δύο σημαντικότερες γλώσσες των κλασσικών χρόνων, στην αρχαία ελληνική, (ελληνική παπυρογραφία) και στη λατινική (λατινική παπυρολογία). Παπυρολογία Από το αιγυπτιακό Βιβλίο των νεκρών, 16ος-14ος αιώνας π.Χ.