Λέσχες ανάγνωσης στις μεγάλες εκδοτικές αγορές και η επίδρασή τους στην εκδοτική βιομηχανία. Η περίπτωση της Ελλάδας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
Advertisements

3o Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: e-Invoicing, Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης PRESENTER: William Δράκος.
Marketing ( newsletters)
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Ελληνικά Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Γκουνή Άννα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
1. 2 ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΟΣ.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Conducting Effective Meetings ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ Μετάφραση-Επιμέλεια: Ελπίδα Βάπτισμα.
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ELECTRONIC PUBLISHING GUIDE TO BEST PRACTICES FOR CANADIAN PUBLISHERS.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Προσκεκλημένοι συγγραφείς στο σχολείο μας. Λειτουργεί από το σχολικό έτος αρχικά ως Λέσχη Ανάγνωσης και από το ως Όμιλος. * Υπεύθυνοι.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Τα blogs στην ζωή μας. Υπάρχουν πολλών ειδών ιστολόγια. Η πλειοψηφία τους είναι προσωπικά, όπου εκφράζονται καθαρά προσωπικές απόψεις και συνήθως ο συγγραφέας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Στρατηγική Προώθησης.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λέσχες ανάγνωσης στις μεγάλες εκδοτικές αγορές και η επίδρασή τους στην εκδοτική βιομηχανία. Η περίπτωση της Ελλάδας.

Ορισμός: Λέσχες ανάγνωσης Ονομάζεται μια ομάδα ανθρώπων, που συναντάται σε τακτά χρονικά διαστήματα, συνήθως μια φορά το μήνα, και μοιράζονται τη χαρά και τις συγκινήσεις της ανάγνωσης με τα άλλα μέλη, διευρύνοντας έτσι το κοινωνικό τους κύκλο και επεκτείνοντας την ατομική εμπειρία της ανάγνωσης σε συλλογική.

Η λειτουργία της Λέσχης ανάγνωσης  Αποτελείται συνήθως από 8-12 άτομα  Τηρείται η ώρα προέλευσης και η αποφυγή συζητήσεων για θέματα που δεν αφορούν το βιβλίο.  Λέσχες δημιουργούνται παντού (σε βιβλιοθήκες, εκδοτικούς οίκους, σε βιβλιοπωλεία, σε σπίτια, στο διαδίκτυο)  Ο ρόλος του συντονιστή  Οι συναντήσεις συνήθως μια φορά το μήνα και δεν διαρκούν λιγότερο από δύο ώρες.  Σημείο συνάντησης των μελών.  Η επιλογή των βιβλίων.  Δραστηριότητες (παρουσιάσεις βιβλίων, θέατρο)

« Book of the Month Club»  Η πρώτη Λέσχη Ανάγνωσης στην Αμερική δημιουργήθηκε:το  Ιδρυτής της Λέσχης:ο Harry Scherman.  Στόχος του: ήταν να προσπεράσει τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία που ήταν συγκεντρωμένα σε αστικές περιοχές στην Ανατολική Ακτή, ώστε να πουλήσει περισσότερα βιβλία σε περισσότερους ανθρώπους.  Η πρόκληση που αυτός αντιμετώπισε το δεν ήταν απλά να βρει πελάτες για ταχυδρομικές παραγγελίες αλλά το θέμα ήταν να πείσει τους μελλοντικούς αναγνώστες να αγοράσουν ταχυδρομικά περισσότερους από τους λίγους τόμους που διαφημίζονταν. Γι ‘αυτό πρότεινε στην αγορά όχι απλά νέα βιβλία αλλά τα καλύτερα νέα βιβλία που εκδίδονταν κάθε μήνα.

« Book of the Month Club»  Η Λέσχη ως συνδρομητική λειτουργία  Επιτροπή επιλογής: από διακεκριμένους ειδικούς.  Οι ίδιοι οι εκδότες, εξαιτίας της έντονης δημοτικότητας της Λέσχης επιζήτησαν την εύνοια του Scherman.  «Literary Guild»:Ένα μιμητικό σχήμα για ταχυδρομικές πωλήσεις βιβλίων στη Νέα Υόρκη το  Διαφορές: το Literary Guild πρότεινε να πουλάει βιβλία κάτω από τη λιανική τιμή ενώ το «Book of the Month Club» διατηρεί την τιμή που έχει από την εμπορική έκδοση.

Η σημερινή πραγματικότητα των Λεσχών Ανάγνωσης της Αμερικής και της Μεγάλης Βρετανίας  Αμερική: Λέσχες  Μεγάλη Βρετανία: Λέσχες  Οι Λέσχες Ανάγνωσης έχουν προκαλέσει μεγαλύτερη αγορά και ανάγνωση βιβλίων. Το περιοδικό Time: κανονικοί αγοραστές βιβλίων στις ΗΠΑ και ότι το 1946 υπήρξαν μέλη μόνο στις Λέσχες Ανάγνωσης.  Αποτέλεσμα:οι πωλήσεις των βιβλίων αυξάνονται

Oprah Winfrey «Ήθελε να κάνει τη χώρα να διαβάσει ξανά»  Ξεκίνησε το 1996 και η ανάγνωση είχε γίνει ξανά δημοφιλής στις ΗΠΑ.  Η δύναμη της Λέσχης της Oprah Winfrey μπορεί να κάνει βιβλία να εκτιναχθούν στην κορυφή των καταλόγων best seller από τη στιγμή που θα παρουσιαστούν στην εκπομπή της.  American Library Association: υποστηρικτής αυτής της πρωτοβουλίας.  Η Oprah δεν πέτυχε τίποτα λιγότερο από το να συμβάλλει ώστε να συζητιούνται η λογοτεχνία και τα βιβλία καθημερινά στην τηλεόραση και συνεπώς και στα Αμερικάνικα σπίτια καθώς μέσα από τη καθημερινή της εκπομπή προωθούσε την ανάγνωση και τη γνώση.

Πως λειτουργούσε η Λέσχη της Oprah  Κάθε έξι εβδομάδες ανακοίνωνε on-air την επιλογή ενός νέου τίτλου, συνήθως επέλεγε ένα πρόσφατο μυθιστόρημα και ζητούσε τα γράμματα των αναγνωστών ως αντίδραση στο βιβλίο.  Συνάντηση της Oprah και του συγγραφέα.  Μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα αυτής της συζήτησης, ένα μοντάζ των σκέψεων του συγγραφέα για το δημιούργημα του, σχόλια του κοινού στο στούντιο αποτελούσαν τη Λέσχη Ανάγνωσης on-air.  Συμπεράσματα της Λέσχης: οι λιανικές πωλήσεις και τα αρχεία στις βιβλιοθήκες δείχνουν ότι ο αριθμός έφτανε στα εκατομμύρια.  Ισχυροποίησε και ενδυνάμωσε τους αναγνώστες.

Ο πιο δυνατός παίκτης στην εκδοτική βιομηχανία  Amanda Ross μαζί με τον Simon Ross κάνουν την παραγωγή του ημερήσιου chat show «Richard&Judy», το οποίο, διαμέσου της δημοφιλούς Λέσχης Ανάγνωσης καθορίζει λίγο πολύ το τι εμφανίζεται στους καταλόγους των bestsellers.  Ιδέα της Λέσχης: Amanda Ross  2004: Η Λέσχη ευθύνεται για την πώληση περισσότερων από 10 εκατομμύρια βιβλίων και έχει ενεργοποιήσει περισσότερα από €60 εκατομμύρια για τους εκδότες.  Σημαίνει ότι οι πωλήσεις του 1/4 βιβλία που γίνονται στη χώρα βασίζονται στις προτάσεις της Amanda Ross και ότι σχεδόν από μόνη της έκανε τουλάχιστον 10 συγγραφείς εκατομμυριούχους.

Γνωρίσματα της ελληνικής εκδοτικής βιομηχανίας (1)  Συγχωνεύσεις και εξαγορές των παραδοσιακών και φημισμένων εκδοτικών επιχειρήσεων.  Οικογενειακοί εκδοτικοί οίκοι ως προς την οργάνωση. Διαδοχή στη διοίκηση.  Αύξηση της βιβλιοπαραγωγής (8.093 νέοι τίτλοι το 2003 ενώ το 2007 εκδόθηκαν νέοι τίτλοι. Αύξηση κατά 20,6% σε σύγκριση με το έτος 2003).  Αλλαγές στο τρόπο που τα βιβλία προβάλλονται, προωθούνται, πωλούνται.  Αλυσίδες-βιβλιοπωλεία (διαθεσιμότητα και πληρότητα των τίτλων, συνδυασμός δραστηριοτήτων, ειδικά τμήματα, καλύτερες τιμές, προσφερόμενες υπηρεσίες για παραγγελίες)  Ο ρόλος των μεγάλων εκδοτικών οίκων (εκδίδουν πάνω από 80 τίτλους ετησίως)  Ο ρόλος των μεσαίων εκδοτικών οίκων (εκδίδουν από 10 έως 79 τίτλους ετησίως)

Γνωρίσματα της ελληνικής εκδοτικής βιομηχανίας (2)  Η εκδοτική δραστηριότητα των συγκροτημάτων ημερησίου Τύπου.  Τμήματα των εκδοτικών οίκων( το εκδοτικό τμήμα, το νομικό, η παραγωγή, το δημιουργικό-γραφικές τέχνες, τμήμα πωλήσεων και άλλα)  Ο ρόλος των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων (για προβολή και διαφήμιση των τίτλων)  Ο ρόλος των παραδοσιακών ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων ( συνεργασία με την τοπική κοινωνία, σχέσεις με τους αναγνώστες)  Ο ρόλος των τεχνολογιών της πληροφόρησης στην παραγωγή και προώθηση του βιβλίου.

Λέσχες ανάγνωσης και οι δημιουργοί τους  Λέσχες ανάγνωσης των βιβλιοθηκών υπηρεσιών πληροφόρησης (Δημόσια βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς)  Λέσχες ανάγνωσης των εκδοτών (εκδόσεις: Ψυχογιός, Μεταίχμιο)  Λέσχες ανάγνωσης των βιβλιοπωλείων (Ιανός)  Λέσχες ανάγνωσης των αναγνωστών  Λέσχες ανάγνωσης των συγγραφέων (Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας)  Λέσχες ανάγνωσης παιδιών και εφήβων και η περίπτωση «ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ»

Book blogs (βιβλιοφιλικά ιστολόγια)  Αποτελούν ένα καινούριο μέσο διαδικτυακής επικοινωνίας μεταξύ των αναγνωστών και γενικότερα εμπλεκομένων στην εκδοτική δραστηριότητα καθώς και ανταλλαγής πληροφοριών και απόψεων για τη προβολή και τη προώθηση των βιβλίων.  Ενημέρωση των νέων τίτλων  Ανταλλαγή απόψεων, κριτικών  Συζήτηση με συγγραφείς, αναγνώστες, βιβλιοθηκονόμους  Υποστήριξη Λεσχών Ανάγνωσης (π.χ. Μεταίχμιο, Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς)

Συμπεράσματα  Ο αναγνώστης από την ατομική συζήτηση-> μεταφέρεται στη συλλογική.  Λέσχες: αποτελούν ένα καινούριο μέσο άσκησης της αναγνωστικής πολιτικής και νέα δεδομένα στην προώθηση της ανάγνωσης και του βιβλίου.  Ιστολόγια αποτελούν ένα νέο μέσο έκφρασης της γνώμης και των απόψεων του αναγνώστη, το οποίο προωθεί την ανάγνωση, τον διάλογο και την επικοινωνία.  Λέσχες ανάγνωσης διαμορφώνουν το κατάλογο των best-seller  Προωθούν την φιλαναγνωσία και την προώθηση βιβλίου.  Οι εκδότες συνεργάζονται με τις Λέσχες Ανάγνωσης.  Οι Λέσχες παροτρύνουν νέους αναγνώστες στην ανάγνωση.  Ομάδες ανάγνωσης και στα σχολεία (καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας από μικρή παιδική ηλικία)

Σας ευχαριστώ!