Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οργανωςη ςχολικου χωρου 19 – 23 Οκτ. 2009
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Άξονες Σχολιασμού.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Η διαρρύθμιση της σχολικής τάξης καθώς και η διάταξη των θρανίων έχει ιδιαίτερη σημασία στη σύγχρονη κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (classroom arrangement theories)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα H αισθητική του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης είναι στενά συνδεδεμένη με τη παιδαγωγική ποιότητα του χώρου τα παιδιά μαθαίνουν αποτελεσματικότερα σε ένα σχολικό περιβάλλον, οργανωμένο, καθαρό, πλούσιο σε ερεθίσματα και αισθητικά ευπαρουσίαστο

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Ένα χαμηλής αισθητικής και ποιότητας σχολικό περιβάλλον συνηγορεί ώστε το σχολικό έργο να αντιμετωπίζεται ως «εξαναγκασμός» ή «υποχρέωση» όχι μόνον για το μαθητή αλλά και για τον εκπαιδευτικό.

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις απαιτούν από τη σχολική αρχιτεκτονική το σχεδιασμό σχολικών αιθουσών που θα προδιαθέτουν θετικά τους μαθητές για τη σχολική εργασία

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα 1.Παράδοση/εξέταση του μαθήματος (27% της επιφ. της αίθουσας) 2. Περιοχή των μαθητών (33%) 3. Διάδρομοι κυκλοφορίας (28%) 4. Γωνιά του εκπαιδευτικού (5%) 5. “Λοιποί χώροι” (7%)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δασκαλοκεντρική διάταξη Στο επίκεντρο ο εκπαιδευτικός Η θέση της έδρας Οι μαθητές σε παράταξη Τυποποιημένη διαρρύθμιση Η μια αίθουσα ίδια με τις άλλες

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων α)

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων β)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα H διάταξη των θρανίων σε σχήμα Π προσφέρει ευκαιρίες διαπροσωπικής επικοινωνίας και δημιουργίας κλίματος ομαδικής συνεργασίας. Ο εκπαιδευτής έχει άμεση οπτική επαφή με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν όλοι τον καθηγητή και τον πίνακα αλλά και όλους τους μαθητές της τάξης μεταξύ τους

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Κάθε μια από τις δυνατές διευθετήσεις των θρανίων υποδεικνύει διαφορετική μορφή επικοινωνίας και καθορίζει τόσο τις δυνατότητες άμεσης διαπροσωπική επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών όσο και τη φυσική απόσταση του εκπαιδευτικού από τους μαθητές, παράμετρο ιδιαίτερα σημαντική

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Ακόμη και μικρές αλλαγές στο χώρο της σχολικής αίθουσας καθώς και της διάταξης των θρανίων ειδικότερα, επηρεάζουν: το βαθμό συμμετοχής των μαθητών στο μάθημα, τη διαμαθητική επικοινωνία και την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι πρακτικές χρήσης της αίθουσας πρέπει να ενσωματώνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τη δυνατότητα των παιδιών να παρεμβαίνουν στο χώρο της τάξης, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο, για να τον διακοσμήσουν και να τον διαμορφώσουν αισθητικά Η τάξη ΜΑΣ, η δική ΜΑΣ αίθουσα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δημιουργία οικείας ατμόσφαιρας στην σχολική τάξη (Γερμανός, Δ. 2006) 1Ο Δημοτικό Καλαμαριάς

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα 21Ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη:

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη: Ευκολία εφαρμογής μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας Βελτίωση της επίδοσης των μαθητών Αποτελεσματικότερη συνοχή της τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα