ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Ευχούλα-Ελπίδα-Αγάπη-Αυγούλα
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
H Γέννηση του Χριστού Εργάστηκαν Π/ Χρίστος Βούργιας Σωτηρούλα Βούργια.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Το μυστήριο της Εξομολόγησης
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 20…. ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ
Ειρήνη Peace Paix Frieden Pace Paz Vbh
Προσπάθειες του σατανά να εμποδίσει το σχέδιο του Θεού
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ
Η Γέννηση του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Περιμένοντας το Χριστό
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Μετάνοια - Εξομολόγηση
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΜΑΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΗΣ.
Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ Τι σημαίνει η λέξη Εμμανουήλ; Διαβάστε το παράθεμα της σ. 108.
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Η γέννηση του Ιησού Χριστού: Γενέθλια της νέας ανθρωπότητας
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
Η γέννηση του Χριστού Ιστορία με εικόνες.
Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου.
Περιγραφή της βυζαντινής εικόνας της Γέννησης του Χριστού Κατηχητικά Σχολεία Αραδίππου Δεκέμβριος 2007.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
H Γέννηση του Χριστού.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Η ιστορία των Χριστουγέννων
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Μας προσκαλούν οι καμπάνες στη φάτνη της Βηθλεέμ,
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Ησαΐας Ο προφήτης του Εμμανουηλ
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Καβάλας Τμήμα :Δ1
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η ιστορία των Χριστουγέννων
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Περιγραφή της βυζαντινής εικόνας της Γέννησης του Χριστού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μεσσιανικές Προφητείες Μιλούν για τον Μεσσία Διαβάζονται στην Εκκλησία στην ακολουθία των Ωρών (το πρωί της προπαραμονής των Χριστουγέννων ) και στον εσπερινό των Χριστουγέννων (την παραμονή το βράδυ )

Η προφητεία του Μιχαία (740 π.Χ) «Και συ Βηθλεέμ , που βρίσκεσαι στην περιοχή Εφραδά ,αν και είσαι μικρή ανάμεσα στις άλλες πόλεις της Ιουδαίας , ωστόσο από σένα θα προέλθει ο Άρχοντας εκείνος , τον οποίο εγώ θα στείλω να κυβερνήσει το Ισραήλ και του οποίου η καταγωγή είναι αιώνια»

Ποιό είναι το κύριο θέμα αυτής της προφητείας; Ο τόπος της γέννησης του Χριστού.

Η προφητεία του Ιερεμία (626 π.Χ) «Αυτός είναι ο Θεός μας! Κανένας άλλος δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του. Αυτός ανακάλυψε όλες τις επιστημονικές και σοφές γνώσεις και τις έδωσε στον εκλεκτό του λαό. Ύστερα από αυτά φανερώθηκε στη γή και συναναστράφηκε με τους ανθρώπους»

Τι φανερώνει η προφητεία αυτή; Την ενσάρκωση του Θεού και την φανέρωσή του στους ανθρώπους.

Η προφητεία του Δανιήλ (606 π.Χ) Δανιήλ= ο Θεός κρίνει

Ο πρ. Δανιήλ ερμηνεύει το όνειρο του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα. «Εσύ βασιλιά , είδες στο όνειρό σου ένα μεγάλο άγαλμα.Ξαφνικά όμως , από την κορυφή ενός βουνού αποσπάσθηκε ένα λιθάρι μόνο του χωρίς να μεσολαβίσει ανθρώπινο χέρι και έπεσε στο άγαλμα.Χτύπησε στα πόδια του και το συνέτριψε.Μαζί όμως με τα πόδια του έπεσε και ολόκληρο το άγαλμα και συνετρίφθηκε και έγινε σκόνη και καπνός.Δυνατός δε άνεμος φύσηξε και σκόρπισε την σκόνη και δεν έμεινε ούτε ίχνος από το άγαλμα.Αντίθετα, το λιθάρι που χτύπησε το άγαλμα έγινε μεγάλο βουνό και σκέπασε ολόκληρη τη γή.»

Και τώρα βασιλιά θα σου εξηγήσω το όνειρό σου… «Ο Θεός θα δημιουργήσει ένα βασίλειο που δεν θα διαλυθεί στους αιώνες των αιώνων. Αυτό το βασίλειο θα συντρίψει όλα τα άλλα βασίλεια, ενώ αυτό θα υπάρχει στους αιώνες των αιώνων» Τι προλέγεται στην προφητεία αυτή; Η πνευματική κυριαρχία του Ιησού Χριστού σε όλο τον κόσμο Στο σύμβολο της Πίστεως ομολογούμε την πίστη μας ότι «ού (=του Χριστού ) της βασιλείας ούκ έσται τέλος»

Η προφητεία του Ισαΐα (745 π.Χ) «Ο Θεός θα κάνει ένα καταπληκτικό θαύμα! Το θαύμα αυτό είναι ότι η Παρθένος γυναίκα θα συλλάβει υπερφυσικά και θα γεννηθεί αγόρι στο οποίο θα δοθεί το όνομα Ε μ μ α ν ο υ ή λ που σημαίνει ο Θεός είναι μαζί μας. Ο Εμμανουήλ θα μοιάζει σαν τα άλλα παιδιά θα τρώει και θα πίνει θα έχει όμως την εξής διαφορά , ότι από την μικρή του ηλικία θα διαλέξει το καλό και θα αποστρέφεται κάθε πονηρία και κακία»

Τι φανερώνει η προφητεία αυτή? Τη γέννηση του Χριστού από γυναίκα παρθένο ( με υπερφυσικό τρόπο ) Με το όνομα «Εμμανουήλ» αποκαλύπτει ότι ο Χριστός θα είναι ο Θεός που θα έλθει κοντά μας. Διακηρύττει την αθωότητα και αγιότητα του Χριστού.

Συζήτηση….. Οι προφήτες της Π. Διαθήκης έζησαν αρκετά χρόνια π.Χ. Με ποιον τρόπο προέβλεψαν την έλευση του Χριστού και μάλιστα με τόσες λεπτομέρειες; Δεν έλεγαν δικές τους ιδέες αλλά μετέδιδαν μηνύματα που τους αποκάλυπτε ο Θεός.Για το λόγο αυτό άρχιζαν τις προφητείες με τη φράση «τάδε λέγει ο Κύριος» Οι Μεσσιανικές προφητείες είναι μηνύματα που μετέδωσε ο Θεός στην ανθρωπότητα δια μέσου του στόματος των Προφητών!

Συζήτηση… Αφού οι προφήτες μιλάνε τόσο καθαρά για τον Μεσσία, γιατί οι Εβραίοι δεν τους πίστεψαν και δεν δέχθηκαν τον Ιησού ως Μεσσία; Δεν δέχθηκαν τον Ιησού σαν μεσσία γιατί ήταν διαφορετική η ιδέα που είχαν για το πρόσωπο και το έργο του. Περίμεναν και περιμένουν τον Μεσσία-Χριστό σαν ΕΘΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΗΓΕΤΗ που θα δοξάσει το Ισραήλ σαν παντοδύναμο και οικουμενικό κράτος (=Σιωνισμός)

Συζήτηση….. Ο Ιησούς έδωσε τελείως διαφορετική εικόνα Εκείνη του Ταπεινού ανθρώπου Του πνευματικού ανακαινιστή Του θρησκευτικού επαναστάτη Του Αγίου Του ανθρώπου της αγάπης και θυσίας μέχρι θανάτου Οι Εβραίοι όμως σε εποχή που δεν γνωρίζουμε θα πιστέψουν τελικά στον Ιησού όπως διδάσκει ο απ. Παύλος.

Συμπέρασμα! ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΗΣ Π. ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΠΡΟΑΝΗΓΓΕΙΛΑΝ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ορθόδοξη περιγραφή της εικόνας της Γέννησης του Χριστού Η φάτνη εικονίζεται μέσα σε σκοτεινό σπήλαιο. Το μαύρο σπήλαιο συμβολίζει τον κόσμο που ήταν σκοτισμένος από την αμαρτίαν. Επίσης συμβολίζει τον Άδη. Έτσι για να πλησιάσει την άβυσσο ο Χριστός τοποθετεί μυστικά τη γέννησή Του στο βάθος του χάσματος, όπου το κακό ζει στην τελευταία του πυκνότητα. Ο Χριστός, το Φως του κόσμου, είναι ο καθήμενος «εν σκότει και σκιά θανάτου». Η φάτνη, το σπήλαιο, τα σπάργανα είναι όλα δείγματα της κένωσης της θεότητας και της άκρας ταπείνωσης. Μέσα στο σπήλαιο εικονίζονται ένα βόδι και ένας όνος. Ο αγιογράφος εμπνέεται από την προφητεία του Ησαΐα «έγνω βους τον κτησάμενον και όνος την φάτνην του Κυρίου αυτού. Ισραήλ δε με ουκ έγνω».

Η Παναγία είναι η μορφή, όπου διακρίνεται για το μέγεθός της και την κεντρική θέση που κατέχει στην εικόνα. Η Θεοτόκος είναι μισοξαπλωμένη και μισοκαθισμένη και η στάση της ανάλαφρη για να τονιστεί η απουσία του πόνου και η παρθενική γέννηση του Χριστού. Η γέννηση ήταν ανώδυνη.

Στο κάτω μέρος εικονίζεται ο Ιωσήφ μακριά από το βρέφο ς και σε μια γωνιά για να φανεί το αμέτοχον του Ιωσήφ στην Σάρκωση του Χριστού. Επίσης ο Ιωσήφ δεν είναι ο πατέρας του βρέφους, αλλά ο προστάτης της Αγίας οικογένειας. Ο Ιωσήφ είναι σκεφτικός και στηρίζει το κεφάλι του με το αριστερό χέρι. Κοντά του βλέπουμε ένα βοσκό στηριγμένο στη γκλίτσα του. Στο πρόσωπό του οι Πατέρες βλέπουν τον πειρασμό που ρίχνει στην ψυχή του Ιωσήφ την αμφιβολία και τις σκέψεις.

Απέναντι από τον Ιωσήφ εικονίζονται δύο γυναίκες που ετοιμάζουν το λουτρό του Θείου Βρέφους. Η σκηνή είναι εμπνευσμένη από τα απόκρυφα Ευαγγέλια. Η μαία είναι η Σαλώμη και η άλλη η βοηθός της, που τις προσκάλεσε ο Ιωσήφ για να βοηθήσουν την Θεοτόκο. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει ότι «το δε να ιστορούνται γυναίκες τινες πλύνουσαι τον Χριστόν εν λεκάνη, ως οράται εν πολλαίς εικόσι της Χριστού γεννήσεως, τούτο είναι παντάπασιν ατοπώτατον». Εξηγώντας αυτή τη θέση του ο Άγιος λέει ότι η Θεοτόκος δε γέννησε με πόνους και ωδίνες όπως οι άλλες γυναίκες για να χρειάζεται η σκηνή του λουτρού. Έτσι το θείο βρέφος ήταν καθαρό από την ακαθαρσία.

Επίσης οι Μάγοι έφιπποι αντιπροσωπεύουν τους ειδωλολάτρες, που θα αποτελέσουν την από τους εθνικούς προερχόμενη εκκλησία. Οι Μάγοι εικονίζονται με διαφορετική ηλικία για να υποδηλωθεί ότι ο Χριστός φωτίζει όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από ηλικία.

Τέλος η μοναδική ακτίνα που εξέρχεται από τον ουρανό και καταλήγει στο σπήλαιο πάνω από το βρέφος, σημαίνει την μια ουσία του Θεού αλλά χωρίζεται σε τρεις λάμψεις, για να προσδιορίσει τη συμμετοχή των τριών προσώπων στην θεία οικονομία της σωτηρίας.

Επίσης οι αγγελικές δυνάμεις προσφέρουν τη δοξολογία και ευαγγ ελία του χαρμόσυνου μηνύματος στους βοσκούς ότι «ετέχθη σήμερον σωτήρ ος εστίν Χριστός Κύριος». Σε κάποιες εικόνες υπάρχει σε κυκλικό σχήμα η επιγραφή από το κατά Λουκά Ευαγγέλιο,«Δόξα εν υψίστοις Θεό και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία».