Θέμα: Πρόσληψη της Συνθήκης της Λωζάννης μέσα από τον ελληνικό τύπο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Α΄ Βαλκανικός πόλεμος( )
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Ο ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ 1974 εργασία στο μάθημα της Ιστορίας της μαθήτριας Αθηνάς Κοντοκώστα.
TO ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Ένταση στα Βαλκάνια..
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
1922.
Η κατάσταση πριν από τους βαλκανικούς πολέμους
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Η Ελλάδα το 1830 Σύνορα Αμβρακικού-Παγασητικού
Τα σύνορα της Ελλάδας από το 1830 μέχρι σήμερα
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Στους Αθώους Νεκρούς, όπου κι αν πίστευαν.... ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ 1923 Αφορά την ανταλλαγή των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών. Άρθρο 1 Από την 1 η Μαϊου 1923,
Κίνημα στο Γουδί 1909 Ελευθέριος Βενιζέλος 1910
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/ Εισήγηση: Τζαννή Βασιλική Κυριλλίδου Φωτεινή.
2. Η ελληνοτουρκική προσέγγιση
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Οι βαλκανικοί πόλεμοι ( )
 Η ειρήνη αποτελεί φυσική κατάσταση στην κοινωνική ζωή του ανθρώπου κατά την οποία οι σχέσεις λειτουργούν αρμονικά και χωρίς βίαιες αντιπαραθέσεις. Επιδιώκεται.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Δ. το τέλος της επανάστασης του Θερίσου και ο θρίαμβος της πολιτικής του Ελευθερίου Βενιζέλου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ Γυμνασίου Ενότητα 39 η Ενότητα 39 η Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20 ο αι.
Από τον Ελληνο- τουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα 1897 Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1904 – 1908 Μακεδονικός Αγώνας 1905 Επανάσταση Θερίσου 1908.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Ηλίας Βλάχος Δάσκαλος Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Πόρπης
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Η εξωτερική πολιτική κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
1. Τα ελληνικά σύνορα από την Επανάσταση μέχρι το 1947
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέμα: Πρόσληψη της Συνθήκης της Λωζάννης μέσα από τον ελληνικό τύπο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Διδασκαλείο Δ.Ε. « Δ. Γληνός» Α’ & Β’ εξάμηνο Γενικής Αγωγής Εργασία στο μάθημα: Διδακτική της Ιστορίας Διδάσκουσα : Μαρία Ρεπούση Θέμα: Πρόσληψη της Συνθήκης της Λωζάννης μέσα από τον ελληνικό τύπο Μετεκπαιδευόμενος : Τσαρδάκας Βησσαρίων Ακαδημαϊκό έτος : 2008 - 2009

Προσδοκώμενα μαθησιακά οφέλη Α. Γνώση περιεχομένου ( Δηλωτική) Να γνωρίσουν οι μαθητές τις τελικές ρυθμίσεις του ελληνοτουρκικού πολέμου Κατανοώ τις ρυθμίσεις της Συνθήκης της Λοζάνης για την Ελλάδα και την Τουρκία Β. Γνώση μεθόδων ( Μεθοδολογική) Να μελετήσουν οι μαθητές τις ιστορικές πηγές, να συγκρίνουν περισσότερες από μία πηγές που αναφέρονται στο ίδιο γεγονός, να ελέγξουν για την αξιοπιστία της και να μάθουν ότι εκτός από τις γραπτές πηγές, υπάρχουν και άλλα είδη πηγών όπως εικόνες, χάρτες όπου μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες Γ. Κατανόηση εννοιών ( Εννοιολογική ) Να κατανοήσουν οι μαθητές ιστορικές έννοιες που αναφέρονται στο γεγονός όπως: ανταλλαγή πληθυσμών , Μεγάλες Δυνάμεις, συνθήκη Απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας 5

Μετά από ποιο ιστορικό γεγονός διεξάχθηκε η διεθνής συνδιάσκεψη ; Κεντρικό ιστορικό ερώτημα Ποιες ήταν οι βασικές ρυθμίσεις της συνθήκης της Λωζάννης για την Ελλάδα και την Τουρκία; Επιμέρους υποερωτήματα Μετά από ποιο ιστορικό γεγονός διεξάχθηκε η διεθνής συνδιάσκεψη ; Πού έγινε η διεθνής συνδιάσκεψη; Πότε άρχισε η Διεθνής συνδιάσκεψη στη Λωζάννη; Ποιες χώρες συμμετείχαν σ’ αυτή τη διεθνή συνδιάσκεψη; Ποιες προσωπικότητες εκπροσωπούσαν την Ελλάδα και την Τουρκία αντίστοιχα; Ποια γεγονότα διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια της διεθνούς συνδιασκέψεως; Πότε υπογράφτηκε η συνθήκη της Λωζάνης και ποιοι υπέγραψαν για την Ελλάδα και την Τουρκία αντίστοιχα; Ποιες ήταν οι συνέπειες και τα οφέλη για την Ελλάδα και την Τουρκία από την εφαρμογή της συνθήκης; Ποια είναι τα σημερινά σύνορα της Ελλάδας και της Τουρκίας με βάση τους γεωγραφικούς και πολιτικούς χάρτες; Διδακτική μεθοδολογία Η διδασκαλία του μαθήματος θα διεξαχθεί σε κλίμα ομαδοσυνεργατικής μάθησης.

Εισαγωγικό κείμενο Μετά την ήττα των ελληνικών στρατιωτικών δυνάμεων στη Μικρά Ασία, επανέρχονται σε συζήτηση οι διεκδικήσεις Ελλάδας και Τουρκίας. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων συμμετέχουν οι συμμαχικές δυνάμεις και<< εκτός από την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, πρόσκληση πλήρους συμμετοχής στη Συνδιάσκεψη έλαβε μόνο η Ιαπωνία.[…] Ως προς τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη (Βέλγιο, Πολωνία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Ισπανία, Πορτογαλία […] για να παραστούν μόνο στις συνεδριάσεις εκείνες που οι πρόεδροι των διαφόρων επιτροπών και υποεπιτροπών θα έκριναν απαραίτητη την παρουσία τους.[…] Η παρουσία της Σοβιετικής Ένωσης στη Λωζάννη ήταν απαραίτητη, εφόσον επρόκειτο να ρυθμιστεί το καθεστώς των Στενών.[…] Πηγή : Ιστορία του ελληνικού έθνους (1978), τόμος ΙΕ, σελ. 261- 270,εκδοτική Αθηνών Στις 7/20 Νοεμβρίου έγινε η επίσημη έναρξη της Συνδιάσκεψης.[…] Ο οριστικός διακανονισμός των ελληνοτουρκικών συνόρων στη Θράκη ήταν το πρώτο ζήτημα που απασχόλησε τη Συνδιάσκεψη.[…] Αμέσως μετά τη λήξη των συζητήσεων για τη Θράκη, η πολιτική επιτροπή ασχοληθήκε με το ζήτημα των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.[…] Η δεύτερη εβδομάδα των συνεδριάσεων της πολιτικής επιτροπής συνεχίστηκε με θέμα ημερήσιας διατάξεως την ανταλλαγή αιχμαλώτων […] για να καταλήξει μετά από δύο μήνες εντατικών διαπραγματεύσεων στη συμφωνία της υποχρεωτικής ανταλλαγής των ορθόδοξων χριστιανών της Τουρκίας με τους μουσουλμάνους κατοίκους της Ελλάδος.[…] το ζήτημα της απομάκρυνσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου από την Κωνσταντινούπολη.[…] το νέο καθεστώς των Στενών και το πρόβλημα της Μοσούλης.[…] θέματα των διομολογήσεων και των οικονομικών όρων της νέας συνθήκης.[…] Στις 24 Ιουλίου 1923 υπογράφτηκε στη Λωζάννη η οριστική συνθήκη ειρήνης μεταξύ Τουρκίας και Συμμάχων.

Σ.1 ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ συνδιάσκεψη: Η από κοινού συζήτηση μεταξύ επίσημων προσώπων για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων σε συγκεκριμένα θέματα Μεγάλες Δυνάμεις: οι χώρες που έχουν μεγάλη πολεμική και οικονομική δύναμη Οικουμενικό πατριαρχείο: Το πατριαρχείο όλων των ορθόδοξων χριστιανών Συνθήκη: Η συμφωνία δύο ή περισσότερων κρατών για επίλυση διαφορών ή ανάπτυξη σχέσεων Αποστολές χωρών στη Λωζάννη (Νοέμβριος 1922) Ποιες αποστολές χωρών απεικονίζονται στην εικόνα;( Σ.1) Κεντρικό ερώτημα: Ποιες είναι οι ρυθμίσεις της Συνθήκης της Λωζάννης για την Ελλάδα και την Τουρκία όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα από τον ελληνικό τύπο; 8/11/1922 22/1/1923 23/4/1923 24/7/1923 έναρξη της Διακοπή της έναρξη της Συνθήκη συνδιάσκεψης συνδιάσκεψης συνδιάσκεψης της Λωζάννης

Λωζάνη 8.- Η εναρκτήρια συνεδριάση της διάσκεψης άρχισε τις 3.45μ.μ. Ο πρόεδρος της ελβετικής ομοσπονδίας κ. Νάαμα χαιρέτισε τις αντιπροσωπείες ευχόμενος η σημερινή διάσκεψη να κλείσει μια σειρά ολόκληρων πολέμων και εξέφρασε την ελπίδα ότι τα Χριστούγεννα του 1922 να είναι γιορτή της οριστικής ειρήνης. Ο Κόρζον είπε ότι στις λίγες εβδομάδες που θα συνεδριάζει η διάσκεψη, η αγγλική αντιπροσωπεία θα κάνει ότι είναι δυνατό για να καταλήξει σε ευνοϊκό αποτέλεσμα για την ειρήνη. Ο Ισμέτ πασάς ευχαρίστησε και αυτός την Ελβετία και εξέφρασε την επιθυμία της Τουρκίας να συνεργασθεί για την ειρήνη. Μελετώντας στο εισαγωγικό κείμενο και την πηγή Σ2 να αναφέρεται: Α) Μετά από ποιο γεγονός έγινε η συνδιάσκεψη; Β) Πού και πότε έγινε η συνδιάσκεψη; Γ) Ποιες χώρες συμμετείχαν; Σ2 Κόρζον: εκπρόσωπος της αγγλικής αντιπροσωπείας Πηγή :εφημερίδα Μακεδονία, 9/11/1922 Ισμέτ πασάς: εκπρόσωπος της τούρκικης αντιπροσωπείας

Σ3 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Μακεδονία΄΄ 9/11/1922

Σ4 Παρατηρώντας την πηγή Σ4 ποιος πιστεύεις ότι εικονίζεται; Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερο Βήμα΄΄ 17/1/1923

Παρατηρώντας την εικόνα , τι σας θυμίζει η αίθουσα; Σ5 Πηγή: www.google.gr/ συνθήκη της Λωζάννης

Ποια αντιπροσωπεία χώρας απεικονίζεται; (Σ6) Πηγή: www.google.gr/ συνθήκη της Λωζάννης

Ριζική διαφωνία Ελλάδας και Τουρκίας Από τη Λωζάννη ειδήσεις παρουσιάζουν την κατάσταση στάσιμη. Ο ανταποκριτής <<Πατρίδας>> από Λωζάνη διαψεύδει τις πληροφορίες του ξένου τύπου ότι έγινε συμφωνία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων για το ζήτημα της ανταλλαγής των πληθυσμών. Η διαφωνία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων εξακολουθεί να υπάρχει επί τριών ουσιωδών σημείων. Επί του καθορισμού των συνόρων της Δυτ. Θράκης στο Στρυμόνα. 2) Για τους εγκατεστημένους Έλληνες υπηκόους στη Τουρκία 3) Για το ζήτημα των εκτιμήσεων από την αρχή των τουρκικών αγροκτημάτων στην Ελλάδα, τα οποία από το 1913 περιλαμβάνονται στους νόμους περί απαλλοτρίωσης και τα οποία κατά απαίτηση των Τούρκων πρέπει να υποβληθούν σε νέα εκτίμηση από ελληνοτουρκική επιτροπή. Επίσης υπάρχει ριζική διαφωνία στα εξής ζητήματα. 1) για το ζήτημα της πολεμικής αποζημίωσης 2) Για το ζήτημα του Καραγάτς και 3) για το ζήτημα της παραμονής του Πατριαρχείου στην Κων/πολη την οποία αποδέχτηκε ο Ισμέτ πασάς στη Λωζάννη, δεν επικυρώθηκε όμως από την εθνοσυνέλευση της Άγκυρας Σ7 Σύμφωνα με την πηγή ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που αφορούν την Ελλάδα και την Τουρκία στη διάσκεψη της Λωζάννης; Πηγή:εφημερίς των Βαλκανίων, 14/1/1923

Αποφάσεις Ελλάδας και Τουρκίας Άρθρο 1. Από τη 1 Μαΐου 1923 θα αρχίσει η υποχρεωτική ανταλλαγή των Ελλήνων που κατοικούν στην Τουρκία και των Μουσουλμάνων Ελλήνων υπηκόων που κατοικούν στην Ελλάδα Άρθρο 2. Θα εξαιρεθούν:α) Ο ελληνικός πληθυσμός της Κων/πολης β) Ο μουσουλμανικός πληθυσμός δυτικής Θράκης. Οι Έλληνες που βρίσκονται που κατοικούν στην Κων/πολη θα θεωρηθούν Έλληνες Κων/πολης. Όλοι οι μουσουλμάνοι που κατοικούν ανατολικά της οριοθετικής γραμμής που χαράχτηκε με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου του 1913 θα θεωρηθούν κάτοικοι μουσουλμάνοι της δυτικής Θράκης. Σ8 Πηγή: εφημερίδα ‘’Ελεύθερος τύπος’’15/1/1923 Σύμφωνα με την πηγή ποιες αποφάσεις πήραν η Ελλάδα και η Τουρκία;(Σ4)

Σ9 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερος τύπος’’ 15/1/1923

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΘΥΣΜΏΝ Οι πρώτες κινήσεις των μουσουλμάνων της Ελλάδας μετά τη εφαρμογή της συμβάσεως περί ανταλλαγής των πληθυσμών, υπήρχαν αποκρούσεις των πλεονεκτημάτων που τους παρείχε η σύμβαση. Δε θέλουν να απομακρυνθούν από την Ελλάδα ισχυριζόμενη ότι απολαμβάνουν ισονομία, η οποία τους εξασφαλίζει ηθική και υλική ανάπτυξη. Με επιτροπές που άρχισαν να φθάνουν στην Αθήνα ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξαιρεθούν της ανταλλαγής. Το ζήτημα κολακεύει την ελληνική φιλοτιμία και αναγνωρίζει την ελληνική διοίκηση σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Τουρκία. Σ10 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Αθηναϊκή’’ 5/5/1923

Κων/πολη, 15 1ουλίου Η τούρκικη εφημερίδα <<Ακσάμ>> διαμαρτύρεται για την υπογραφή της Συμβάσεως περί ανταλλαγής των πλυθησμών. Οι σωθέντες Τούρκοι καταφεύγουν προς την ερειπωθείσα τουρκική πατρίδα. Οι πρόσφυγες φεύγοντας εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, το ψωμ.ι τυος, τα όσια και τα ιερά τους και όλη την περιουσία στους Έλληνες, οι οποίοι φεύγοντας από την Ανατολή πυρπόλησαν τα σπίτια και κάθε περιουσία. Εκτός αυτού , όλες οι επαύλεις της Μακεδονίας καλλιεργημένοι και περιποιημένοι και με όλα τα εργαλεία θα παραμείνουν στα χέρια των Ελλήνων, θα μετατρέψουν τους μεδρεσέδες σε σχολεία , τα τεμένη σε ναούς και αυτοί στην Ανατολή έχουν πυρπολήσει ακόμη και τις καλύβες, έχουν εκριζώσει τα αμπέλια και δεν άφησαν ούτε χωριό ούτε πόλη τούρκικη. Σ11 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Εμπρός΄΄ 17/7/1923 Σύμφωνα με τις δύο πηγές να περιγράψετε την κατάσταση που δημιουργείται για αυτές τις ομάδες πληθυσμού;(Σ5&Σ6)

Σ12 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Εμπρός΄΄17/7/1923

Συνεπεία τηλεγραφήματος το οποίον ο φίλος π. Ν Συνεπεία τηλεγραφήματος το οποίον ο φίλος π. Ν. Κυριακίδης, άλλοτε Πρόεδρος της Κοινής των Αλυτρώτων της Επιτροπείας και εκ των ενθουσιωδεστέρων Ελλήνων πατριωτών, απηύθυνε προς τον Βενιζέλον εν Λωζάνη διαμαρτυρόμενος δια την ανταλλαγήν των πληθυσμών, ο Βενιζέλος του διεβίβασε την παρακάτω επιστολήν Ο Βενιζέλος του διεβέβασε την παρακάτω επιστολή. Με τη συμφωνία πετύχαμε Την παραμονή των Ελλήνων της Κων/πολης Την παραμονή του Πατριαρχείου Την αναστολή να διωχτούν οι υπόλοιποι Έλληνες της Μικρασίας μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσει η αναχώρηση των Τούρκων της Ελλάδας Την αναχώρηση του τούρκικου πληθυσμού της Ελλάδας μετά από συνεννόηση με την Τουρκία 350.000 μέχρι το Νέστο και προς Ανατολικά. Τα σπίτια θα μας επιτρέψουν να στεγάσουμε ανθρώπινα μισό εκατομμύριο πρόσφυγες. Τι έχουμε να ωφεληθούμε την άρνηση της υπογραφής; Πώς θα διευκολύνουμε την εγκατάσταση 1.259.000 προσφύγων, εάν οι 350.000 μουσουλμάνοι δεν φύγουν από την Ελλάδα; Πώς να εξασφαλίσουμε στους χιλιάδες αυτούς πρόσφυγες την αποζημίωση των περιουσιών τους ή θα διευκολύνει αυτούς στην ανάληψη νέου βιοποριστικού επαγγέλματος; Πώς θα προλάβουμε την έξωση Ελλήνων της Κων/πολης; Σ13 Σύμφωνα με την πηγή ποιες είναι οι ρυθμίσεις για την Ελλάδα και την Τουρκία και ποιο πρόβλημα δημιουργήθηκε;(Σ7) Πηγή: εφημερίδα ‘’Ελεύθερο βήμα’’,25/1/1923

Σ14 Έγγραφο επιτροπής για την ανταλλαγή πληθυσμών πηγή: εφημερίδα ‘’Εμπρός΄΄

ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΝ ΤΗ ΛΩΖΑΝΗ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΣΜΏΝ Τα κύρια σημεία του πορίσματος είναι: Απόδοση των πολιτικών ομήρων Ελλάδας και Τουρκίας Ανταλλαγή των αιχμαλώτων πολέμου Αναγκαστική ανταλλαγή των πληθυσμών Ελλάδας και Τουρκίας εκτός των μουσουλμάνων της δυτικής Θράκης και των Ελλήνων της Κων/πολης Παρατηρώ τις παρακάτω πηγές και συζητώ για το θέμα της ανταλλαγής των αιχμαλώτων Σ15 Πηγή: εφημερίδα ΄΄εμπρός’’10/2/1923

Σ16 Πηγή: εφημερίδα’’Ελεύθερο βήμα’’ 4/4/1923

Σ17 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερο βήμα΄΄ 4/4/1923

Έγγραφο τουρκικής επιτροπής για την ανταλλαγή αιχμαλώτων Πηγή: εφημερίδα ‘’Ελεύθερο βήμα’’ 4/4/1923 Σ18

Πηγή: εφημερίδα ‘’Ελεύθερο βήμα’’ 4/4/1923 Σ19

Σ20 Πηγή: εφημερίδα’’Ελεύθερο βήμα΄΄ 4/4/1923

Το ζήτημα των συνόρων Αναγνώριση από τη μεριά της Ελλάδας του δικαιώματος της Τουρκίας για επανόρθωση και πραγματική εγκατάλειψη από τη μεριά της Τουρκίας την απαίτηση της αποζημιώσεως Διόρθωση της μεθορίου της Θράκης έτσι ώστε η πόλη του Καραγάτς λαι τα πέριξ μέχρι βάθους 2-3 χιλιομέτρων να περιέλθουν στην Τουρκία. Αμοιβαία υποχρέωση της Ελλάδας και της Τουρκίας να αποδώσουν τα κατασχεθέντα πλοία μετά την ανακωχή του Μούδρου. Σ21 Πηγή: εφημερίδα ΄΄ εμπρός ‘’27 ΜαΪου 1923 Σύμφωνα με τη πηγή ποια συμφωνία επήλθε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας( Σ21) και να τη δείξετε στο χάρτη της τάξης.

Σ22 πηγή: εφημερίδα ΄΄Εμπρός΄΄27/5/1923

Σ23 Ρυθμίστηκαν οριστικά τα σύνορά μας, η μέση ροή του Έβρου Άλλες πληροφορίες από τη Λωζάννη λένε ότι ρύθμισαν οριστικά ελληνοτουρκικά σύνορα. Η μέση ροή του Έβρου θα χωρίζει τις δύο χώρες. Σ23 Πηγή: εφημερίδα ‘’ Αθηναϊκή ‘’ 28/5/1923 Σύμφωνα με τις πηγές ποιες συμφωνίες επήλθαν μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας( Σ21 & Σ23) και να τις δείξετε στο χάρτη που ακολουθεί.

Σ24 Χάρτης Ανατολικής Θράκης Πηγή: Μπήλειο μέγαρο ,από έκθεση χαρτών που έγινε τον Μάρτιο του 2009

Χάρτης Ανατολικής Θράκης πηγή: Μπήλειο μέγαρο , από έκθεση χαρτών που έγινε το Μάρτιο του 2009 Σ25

Στην πρώτη συνεδρίαση Στην εικοστή όγδοη συνεδρίαση Κατά την τελευταία συνεδρίαση πριν τη διακοπή Σ26 Πηγή: εφημερίδα ΄΄ Ελεύθερο βήμα ‘’24/1/1923 Η ιστορία της συνδιασκέψεως τηςΛωζάννης αποτυπώνεται στις μεταβολές της φυσιογνωμίας του Κόρζον ( αντιπρόσωπος της αγγλικής αντιπροσωπείας) σκίτσο του <<Ζουρνάλ>>. Με βάση τη πηγή αυτή περιγράφω πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα ως τη διακοπείσα διάσκεψη .(Σ13)

Σ27 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελέυθερο βήμα΄΄ 24/1/1923

Σ28 Ο Βενιζέλος έστειλε προς τον Ισμέτ την εξής επιστολή: Εξοχότατε, Θα σας είναι ευγνώμων αν θέλατε να δεχτείτε να συναντηθούμε ιδιαιτέρως για να συσκεφτούμε επί των εκκρεμών ζητημάτων. Σας παρακαλώ η συνάντηση να γίνει εντός της Δευτέρας και να είναι μακράς διάρκειας λόγω της σπουδαιότητας των συζητήσιμων θεμάτων. Παρακαλώ να δεχτείτε την έκφραση του σεβασμού μου προς εσάς ΕΛΕΥΘ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Στην παραπάνω επιστολή ο Ισμέτ πασάς απάντησε με την εξής επιστολή. Έχω την τιμή να σας ανακοινώσω ότι σας αναμένω σε συνάντηση από της 3.30 μέχρι της 6 μ.μ. Σας παρακαλώ να επιτρέψετε κατά τη συνομιλία να παρευρεθεί και ο γραμματέας μου. Παρακαλώ να δεχτείτε την έκφραση του σεβασμού προς εσάς. ΙΣΜΕΤ ΠΑΣΑΣ Σ28 Μετά την ανταλλαγή των επιστολών έγινε η συνάντηση των δύο αντιπροσώπων. Πηγή: εφημερίδα ΄΄Εφημερίς των Βαλκανίων ‘’ 16/5/1923 Σύμφωνα με τις πηγές ποιοι συναντήθηκαν και τι επιδιώκεται με τη συνάντηση αυτή; ( Σ28,Σ30)

Σ29 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Εφημερίς των Βαλκανίων΄΄ 16/5/1923

Σ30 Σύμφωνα με την πηγή (Σ30) ποιοι εικονίζονται; Πηγή: εφημερίδα΄΄Ελεύθερο βήμα΄΄ 25/1/1923

Σ31 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερο βήμα΄΄ 25/1/1923

Χθες στις 3.30 μ.μ. υπογράφτηκε η ειρήνη με την Τουρκία. πηγή: εφημερίδα ‘’ ελεύθερο βήμα ΄΄ 25 Ιουλίου 1923 Σ32 Σ33 Οι αντιπρόσωποι των χωρών υπογράφουν τη συνθήκη της Λοζάνης. Πότε υπογράφτηκε η συνθήκη της Λοζάνης και ποιος την υπόγραψε για την ελληνική κυβέρνηση;

Σ35 πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερος τύπος΄΄ 3/6/2009 Σ34 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερο βήμα΄΄ 25/7/1923 Έχοντας τις δύο πηγές Σ34 και Σ35 , σχολιάστε τις δύο εφημερίδες τις τότε εποχής με την σημερινή εποχή

‘’ Η συνθήκη αυτή συναφθείσα μετά τη Μικρασιατική καταστροφή δε σημειώνει ,ατυχώς, ελληνικό θρίαμβο. Η κυβέρνηση πρέπει να είναι υπερήφανη διότι αναδιοργάνωσε τον εθνικό στρατό, έδωσε τα μέσα στην αντιπροσωπεία της να πετύχει έντιμη ειρήνη, που θα επιτρέψει την Ελλάδα να επιστρέψει στα έργα ειρήνης και να αφοσιωθεί στο έργο της εσωτερικής περισυλλογής. Εάν διεξαχθούν ελεύθερες εκλογές και τερματιστεί οριστικά ο εμφύλιος πόλεμος και επανέλθει η κανονική λειτουργία του πολιτεύματος και λυθεί το προσφυγικό ζήτημα με την οριστική εγκατάσταση των προσφύγων, τότε η Ελλάς μπορεί να βλέπει με εμπιστοσύνη ένα καλύτερο μέλλον. Προσωπικά αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τη βασιλική κυβέρνηση και την επανάσταση γιατί είχα την πλήρη εμπιστοσύνης τους, για να ανταποκριθώ στο δυσχερές έργο που μου ανατέθηκε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Πηγή: εφημερίδα ’’ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ΄΄ 25/7/1923 Σ36 Σε ποιους απευθύνεται ο Ε. Βενιζέλος και τι τους προτρέπει να κάνουν; ( Σ36)

Σ37 Πηγή: εφημερίδα ΄΄Ελεύθερο βήμα΄΄ 25/7/1923

Σ38 Χάρτης Συνθήκης της Λωζάννης Σ39 Ποιες είναι οι ρυθμίσεις για την Ελλάδα και την Τουρκία; σύνθεσα Χάρτης συνθήκης των Σεβρών Πηγή: Μπήλειο μέγαρο/έκθεση Ποια ρύθμιση είχε συνέπειες για τους πληθυσμούς της Ελλάδας και της Τουρκίας;

Πηγή : εφημερίδα ΄΄ Εστία ‘’ 23 Ιουλίου 1923, σελ 3 Σ40 Σύμφωνα με την πηγή ποιες είναι οι διαφορές των όρων της Συνθήκης των Σεβρών με τη Συνθήκη της Λωζάννης ;(Σ40) Να χρησιμοποιήσετε και τους χάρτες ( Σ38 & Σ39) Σημείωση : θα μοιραστεί ολόκληρο το φύλλο της σελίδας της εφημερίδας στις ομάδες των μαθητών

Σ41 Πηγή : εφημερίδα ΄΄ Εστία ‘’ 23 Ιουλίου 1923, σελ 3

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ιστορία του Ελληνικού Έθνους (1978), τόμος ΙΕ, σελ. 261-270, εκδοτική Αθηνών, Αθήνα Πηγές Ελεύθερο Βήμα, εφημερίδα 17/11923,25/1/1923,4/4/1923,24/1/1923, 25/7/1923, Αθήνα Μακεδονία, εφημερίδα 9/11/1922, Θεσ/νίκη Εφημερίς των Βαλκανίων, εφημερίδα 14/1/1923, 16/5/1923, Θεσ/νίκη Αθηναϊκή, εφημερίδα 5/5/1923, 28/5/1923 , Αθήνα Ελεύθερος τύπος, εφημερίδα 15/1/1923, 3/6/2009 Αθήνα Εμπρός, εφημερίδα 17/7/1923, 27/5/1923, Αθήνα Εστία, εφημερίδα 23/7/1923, Αθήνα Χάρτες Πολιτικοί χάρτες, Μπήλειο Μέγαρο από έκθεση που έγινε το Μάρτιο του 2009 Ηλεκτρονικές πηγές www.google.gr/συνθήκη της Λωζάννης