Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σελ: Η Ρωμαϊκή ειρήνη Τσιλιμίγκρας Γιάννης Ιστορικός.
Advertisements

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ( ).
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Η Οθωμανική αυτοκρατορία
Ιστορική γραμμή. 15. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
αυτονομία γκρέμισαν τείχη πήραν όπλα κατοίκων Ρωμαίος διοικητής Ρωμαϊκή φρουρά φιλορωμαίος Ελληνας διοικητης μεγάλοι φόροι Διαίρει και Βασίλευε.
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
Η’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο Ιστορία Δ’ Τάξης
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα .κεφ16
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
14. ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗ “ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΝΙΚΑ ’’
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες κεφ.19
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Το δουλοκτητικό σύστημα (σελ ) – Αρχαιότητα
H Ιωνική Επανάσταση.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Φανή Λαζάρου – Τρανού Δ2 1 ο δωδεκαθέσιο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Η μάχη των Θερμοπυλών!
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
1η Θεματική Ενότητα Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
Άσκηση 6 σελ.96 από το εργασία στην τάξη.
Το καμάρι μου έχει δυσλεξία
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
1. Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Στα Βυζαντινά χρόνια Ιστορία Ε’ τάξης.
16. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας Ο Ιουστινιανός κλείνει συνθήκες ειρήνης στην Ανατολή και στρέφεται κατά.
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες

Στην ιστορία της Δ' τάξης μάθαμε ότι το 146 π. Χ Στην ιστορία της Δ' τάξης μάθαμε ότι το 146 π.Χ. οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα, ύστερα από μακροχρόνιους πολέμους. Η υποταγή της Ελλάδας στους Ρωμαίους δεν ήταν αποκλειστικά κατόρθωμα των Ρωμαίων. Οι Έλληνες είχαν πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και δεν μπορούσαν να ενωθούν όλοι μαζί, για να αντιμετωπίσουν τους Ρωμαίους.

Πώς νομίζετε ότι οι Ρωμαίοι κυβερνούσαν τους Έλληνες; Η υποδούλωση της Ελλάδας είχε δυσάρεστες συνέπειες για τους Έλληνες. Οι Ρωμαίοι διοικούν τους Έλληνες με σκληρό τρόπο. Οι ρωμαϊκές λεγεώνες λεηλατούσαν (άρπαζαν) τακτικά την ύπαιθρο Οι αιχμάλωτοι Έλληνες δουλεύουν στους ρωμαϊκούς δρόμους

Αντιμετώπισαν με τον ίδιο τρόπο όλους τους Έλληνες; Οι Ρωμαίοι για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους φρόντιζαν να διχάζουν τους Έλληνες και να τους εμποδίσουν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Ακολουθούσαν γι αυτό το λόγο την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» δηλαδή τους χώριζαν και τους κυβερνούσαν χωριστά.

Με ποιο κριτήριο καθορίστηκε η αντιμετώπιση των ελληνικών πόλεων Σε όσες συμμάχησαν μαζί τους ή δεν αντιστάθηκαν στις λεγεώνες τις παραχωρούσαν ανεξαρτησία ή αυτονομία και ανέθεταν τη διοίκησή τους σε φιλορωμαίους 'Ελληνες. Σε όσες όμως αντιστάθηκαν, φέρθηκαν ανελέητα. Γκρέμισαν τα τείχη τους, άρπαξαν θησαυρούς και έργα τέχνης, επέβαλαν βαρύτατους φόρους, αφόπλισαν και αιχμαλώτισαν τους κατοίκους τους. Στις πόλεις αυτές εγκατέστησαν μόνιμες ρωμαϊκές φρουρές και ανέθεσαν τη διοίκησή τους σε Ρωμαίους αξιωματούχους.

Χιλιάδες αιχμάλωτοι Έλληνες και ανεκτίμητα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν στη Ρώμη για να επιδειχτούν στους θριάμβους* των νικητών στρατηγών. Θρίαμβος Είδος παρέλασης που έκαναν οι Ρωμαίοι για να επιδείξουν τα λάφυρα και τους αιχμαλώτους από τους πολέμους.

Πως ένιωθαν οι Έλληνες Οι Έλληνες ένιωθαν ανασφαλείς και φοβισμένοι, γιατί η παρουσία του ρωμαϊκού στρατού (λεγεώνες) ήταν συνεχής. Επίσης ήταν δυσαρεστημένοι, γιατί ήταν πρώτη φορά υπόδουλοι σε ένα ξένο λαό.

Τι ήταν οι δούλοι; Οι δούλοι που ήταν αιχμάλωτοι πολέμου δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Οι δούλοι ζούσαν δύσκολη ζωή. Δούλευαν σε σκληρές δουλειές στα μεταλλεία, στα καράβια, στην κατασκευή δρόμων, στα χωράφια. Δεν πληρώνονταν για τη δουλειά τους. (Δες το βιβλίο Με ένα λεωφορείο σελ.52) Εξεγέρθηκαν πολλές φορές. Δυστυχώς όμως οι λεγεώνες κατέπνιγαν τις εξεγέρσεις.

Τα παιδιά του γεωργού που δε μόνοιαζαν Διαβάστε τον παρακάτω μύθο του Αισώπου και συζητήστε πώς μπορεί να συσχετισθεί με τις εσωτερικές αντιθέσεις των Ελλήνων και με το «διαίρει και βασίλευε» των Ρωμαίων; Τα παιδιά του γεωργού που δε μόνοιαζαν «Τα παιδιά ενός γεωργού μάλωναν μεταξύ τους κι αυτός, παρά τις συμβουλές του, δεν κατάφερνε να τους ειρηνεύσει. Τότε αποφάσισε να τους διδάξει με παράδειγμα. Τους παρακάλεσε λοιπόν να του φέρουν ένα δέμα με βέργες και, αφού τις έδεσε όλες μαζί, ζήτησε από τον καθένα να σπάσει το δεμάτι. Κανένας όμως δεν το κατάφερε. Τότε έλυσε το δέμα και έδινε μια-μια τις βέργες στον καθένα κι αυτοί τις έσπαγαν εύκολα. Τότε τους είπε: Κι εσείς, παιδιά μου, αν είστε όλοι μαζί και μονιασμένοι, θα είσαστε ανίκητοι από τους εχθρούς. Αν όμως δε μονιάσετε μεταξύ σας, θα είστε πάντα νικημένοι».