Τα γλωσσικά μαθήματα στο Ψηφιακό Σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα γλωσσικά μαθήματα στο Ψηφιακό Σχολείο Τα γλωσσικά μαθήματα στο Ψηφιακό Σχολείο

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης Ψηφιακή διαμόρφωση: η ηλεκτρονική επεξεργασία των σχολικών εγχειριδίων, η κατάτμησή τους σε μαθησιακούς πόρους - σε αρχεία μορφής html η περιγραφή τους με τιμές μεταδεδομένων (σήμανση) Στόχος: η διαλειτουργική χρήση του περιεχομένου από την εκπαιδευτική πύλη του «Ψηφιακού Σχολείου».

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης Παράλληλα, έχει ήδη διαμορφωθεί αλλά και βρίσκεται υπό διαμόρφωση πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα διευκολύνει τη διδασκαλία της ύλης που περιέχεται στα σχολικά εγχειρίδια για τα γλωσσικά μαθήματα. Το υλικό αυτό προσαρμόζεται με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι άμεσα αξιοποιήσιμο από τον εκπαιδευτικό κατά τον σχεδιασμό του μαθήματος σε κάθε γνωστικό αντικείμενο.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης H πρόταση του ΚΕΓ για την ψηφιοποίηση των διδακτικών εγχειριδίων: Σύστημα αφετηρία: ηλεκτρονικά επεξεργασμένα σχολικά εγχειρίδια γόνιμη αξιοποίηση: υποστηρικτικό υλικό που παρέχουν οι ΤΠΕ

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης Υλικό που παρέχουν οι ΤΠΕ: (α) λογισμικά πρακτικής και εξάσκησης για την αποτελεσματικότερη αφομοίωση τύπων και δομών του λόγου, (β) λογισμικά επεξεργασίας κειμένου, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν (ιδιαίτερα στον διαδραστικό πίνακα) ως ένα βασικό εργαλείο εκμάθησης της γλώσσας και ενίσχυσης των αναγνωστικών και γλωσσικών ικανοτήτων των μαθητών, (γ) αρχαιογνωστικοί δικτυακοί τόποι (σώματα ΑΕ κειμένων και μεταφράσεων, λεξικά γλωσσικά και εγκυκλοπαιδικά της ΑΕ γλώσσας και γραμματείας, εγχειρίδια γραμματικής και σύνταξης, σχόλια πραγματολογικού και ερμηνευτικού τύπου, γραμματολογικές πληροφορίες, μελέτες, αρχαιολογικό εικονογραφικό υλικό, χάρτες, βάσεις δεδομένων, βιβλιογραφικοί κατάλογοι κ.ά.) που λειτουργούν ως ψηφιακές βιβλιοθήκες, που εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση σε άφθονες γραμματειακές και αρχαιολογικές πηγές, (δ) ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα i) (σώματα ΑΕ κειμένων και εργαλεία για την αναζήτηση λέξεων ή/και τη δημιουργία συμφραστικών πινάκων σε ΑΕ κείμενα) που προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες γλωσσικής επεξεργασίας των ΑΕ κειμένων και διερευνητικής εκμάθησης της ΑΕ γλώσσας, ii) (σώματα ΝΕ κειμένων και λεξικά) που αποτελούν χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση όλων των επιπέδων γλωσσικής ανάλυσης, (ε) λογισμικά πολυτροπικής παρουσίασης, εργαλεία δικτυακής δημοσίευσης, δυνατότητες σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας που επιτρέπουν στους μαθητές να περάσουν από την ανάγνωση και πρόσληψη στη γραφή και δημιουργία.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης Επίπεδα ψηφιακής διαμόρφωσης α΄ επίπεδο: εσωτερικοί και εξωτερικοί πόροι εμπλουτισμού β΄ επίπεδο: πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (μετασελίδες και ψηφιακοί πόροι ΚΕΓ) γ΄ επίπεδο: εναλλακτικές διαδρομές – κωδικοποίηση και μεταδεδομένα

Σύνδεση των πόρων εμπλουτισμού Η σύνδεση των πόρων εμπλουτισμού γίνεται με τη δημιουργία υπερσυνδέσεων (hyperlinks) που τοποθετούνται μέσα στο HTML κείμενο του βιβλίου. Ανάλογα με το είδος του πόρου εμπλουτισμού, εισάγεται υπερσύνδεσμος: α) απευθείας πάνω στη λέξη, ή β) σε εικονίδια, ενδεικτικά του τύπου του μαθησιακού αντικειμένου που αντιπροσωπεύει ο πόρος εμπλουτισμού.

Σύνδεση των πόρων εμπλουτισμού - Εικονίδια Εικονίδιο Τύπος αντικειμένου Κείμενο Εκπαιδευτικό σενάριο/σχέδιο μαθήματος, μάθημα, σενάριο ρόλων Ήχος Αρχεία παρουσιάσεων, διαλέξεων, slides, αντικειμένων επίδειξης Βίντεο Εργαλείο, Εφαρμογή Εικόνες Οδηγοί, manuals, tutorials Δεδομένα: Σχήματα, Γραφήματα, Διαγράμματα, Πίνακες, Μοντέλα Χάρτης, Google map Πειράματα, Προσομειώσεις Παρτιτούρα Γλωσσάρια, Ευρετήρια, Λεξικά Βικιπαίδεια Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, Ερωτηματολόγια, quiz, κλπ Εξωτερική δικτυακή πηγή Εκπαιδευτικά παιχνίδια Εσωτερικό αρχείο (Ψηφιακό Σχολείο) (Ανοιχτή/ερευνητική) δραστηριότητα, διερεύνηση, εννοιολογικός χάρτης, μετασελίδα Βοήθεια, Πληροφορίες

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης α΄ επίπεδο: εσωτερικοί και εξωτερικοί πόροι Διατηρώντας τη δομή και τις αρχές των παρόντων σχολικών εγχειριδίων, υπάρχει ένας εμπλουτισμός της ύλης: με πρόσθετους ψηφιακούς πόρους που μπορούν να αξιοποιηθούν διδακτικά: on line περιβάλλοντα, περιβάλλοντα δεύτερου ιστού (Web 2.0), ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα (τα οποία περιλαμβάνουν ανάμεσα στα άλλα ηλεκτρονικά λεξικά και σώματα κειμένων) με τη μετατροπή των έντυπων βιβλίων αναφοράς (Γραμματικές και Συντακτικά της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Λεξικά της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής, Ιστορίες της Αρχαίας και της Νέας Ελληνικής Γραμματείας) σε δυναμικά ψηφιακά περιβάλλοντα.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης α΄ επίπεδο: εσωτερικοί και εξωτερικοί πόροι Στο περιβάλλον του ηλεκτρονικού βιβλίου προστίθενται μόνο σύνδεσμοι στους επιπλέον ψηφιακούς πόρους, το περιεχόμενο των οποίων βρίσκεται, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, στην πύλη του «Ψηφιακού Σχολείου. Οι πρόσθετοι αυτοί πόροι αφορούν σε: Εποπτικό υλικό: εικονογραφικό υλικό, ιστοσελίδες, χάρτες, βίντεο, προσομοιώσεις, εφαρμογές κτλ. Παράλληλα κείμενα της ΑΕ και ΝΕ γραμματείας, Εργαλεία: βιβλία αναφοράς (γραμματική, συντακτικό, ιστορία της αρχαίας και νέας ελληνικής γραμματείας, λεξικά), βιβλία συμπληρωματικού υλικού, γλωσσάρια, σώματα κειμένων, λογισμικά ανοιχτού κώδικα (για εφαρμογές Web 2.0, για την κατασκευή εικονογραφημένων ιστοριών, σταυρολέξων) κτλ. Πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (β΄ επίπεδο)

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης α΄ επίπεδο: εσωτερικοί και εξωτερικοί πόροι Το υλικό των πρόσθετων ψηφιακών πόρων: θα προσφέρει πρόσθετες πληροφορίες, θα βοηθήσει στην κατανόηση της ενότητας προς επεξεργασία, θα επιτρέψει στους μαθητές να προσεγγίσουν διαφορετικά το θέμα που εξετάζουν, θα μπορέσει να αξιοποιηθεί δημιουργικά από τους εκπαιδευτικούς και από τους μαθητές σε τυχόν εργασίες που θα τους ανατεθούν.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης β΄ επίπεδο: πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό Δίνεται βαρύτητα στους ειδικούς στόχους της διδασκαλίας ανά τάξη, προκειμένου να αποφευχθεί μια αθροιστικού τύπου διαχείριση του παρεχόμενου στο α΄ επίπεδο ψηφιακού υλικού. Μέρος του υλικού που συγκεντρώθηκε στο α΄ επίπεδο αξιοποιείται προς ενίσχυση των δραστηριοτήτων που προτείνονται στο σχολικό εγχειρίδιο, των διδακτικών επισημάνσεων και πρόσθετων ασκήσεων που υπάρχουν στο βιβλίο του εκπαιδευτικού.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης β΄ επίπεδο: πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό Δημιουργείται ένα πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (μετασελίδες και ψηφιακοί πόροι του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας) που κρίνεται αναγκαίο για το μάθημα. Το υλικό των μετασελίδων έχει ήδη διαμορφωθεί κατά την επεξεργασία των ενοτήτων και βρίσκεται στην πύλη του «Ψηφιακού Σχολείου», ενώ στο ηλεκτρονικό βιβλίο υπάρχει ο δεσμός προς αυτό. Οι ψηφιακοί πόροι του ΚΕΓ θα συνδεθούν με το Ψηφιακό Σχολείο στο άμεσο μέλλον.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Μετασελίδες Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Μετασελίδες Οι σελίδες υλικού (μετασελίδες) που προτείνονται σε επιλεγμένα σημεία των ηλεκτρονικών εγχειριδίων: παρουσιάζουν συγκεντρωμένο υλικό που αφορά σε ένα θέμα που θίγεται είτε στο επίπεδο της διερεύνησης γλωσσικών φαινομένων είτε στο επίπεδο της πραγματολογικής διερεύνησης των προς εξέταση θεμάτων, καθώς και στο επίπεδο της πραγμάτευσης θεματικών για προβληματισμό, έρευνα και παραγωγή λόγου. δεν αποτελούν έτοιμα σενάρια ή δραστηριότητες, αλλά παρέχουν υλικό και ενίοτε οδηγίες χρήσης ψηφιακών περιβαλλόντων και εργαλείων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο ολοκληρωμένων σεναρίων και δραστηριοτήτων που θα επιλέξει να οργανώσει ο/η εκπαιδευτικός.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Ψηφιακοί πόροι ΚΕΓ Οι Ψηφίδες για την Ελληνική Γλώσσα περιλαμβάνουν ποικίλους ψηφιακούς πόρους, σώματα κειμένων, εργαλεία, μελέτες, οπτικο-ακουστικό υλικό, οδηγούς, εκπαιδευτικά σενάρια κ.ά., που λειτουργούν συμπληρωματικά με το ήδη διαθέσιμο υλικό στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Ψηφιακοί πόροι ΚΕΓ Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Γραμματική & Λεξικά της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τα σχολικά βιβλία του Δημοτικού σε επεξεργασμένη μορφή (βάση δεδομένων). Μικρό Λεξικό Γλωσσολογικών Όρων. Γλωσσάρι όρων γλωσσολογίας που χρησιμοποιούνται στα σχολικά εγχειρίδια με λήμματα εν είδει διδακτικών παραδειγμάτων. Ανεμόσκαλα. Σώματα Κειμένων & Συμφραστικοί Πίνακες για σημαντικούς έλληνες ποιητές του 19ου και 20ού αιώνα. Λογοτεχνία και Πόλεις. Εικονική περιήγηση σε λογοτεχνικούς τόπους πόλεων με τη χρήση διαδραστικών ψηφιακών χαρτών. Ιστορία και Λογοτεχνία. Ιστορικά στιγμιότυπα και εποχές του 19ου και 20ού αι. όπως αποτυπώνονται σε λογοτεχνικά κείμενα και ιστορικές πηγές. Πρόσωπα και Θέματα της Λογοτεχνίας. Βάση δεδομένων με υλικό από τις Ιστορίες της νεοελληνικής λογοτεχνίας καθώς και μελέτες και άρθρα γραμματολογικού περιεχομένου. Εξερευνώ τις ιστορίες. Εκπαιδευτικά εργαλεία & παιχνίδια για την καλλιέργεια αναγνωστικών δεξιοτήτων (για τα παιδιά του Δημοτικού).

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Ψηφιακοί πόροι ΚΕΓ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Πυξίς. Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΑΕ Έργων και ΝΕ Μεταφράσεων. Ανθολογίες κειμένων. Ανθολογία της ΑΕ Γραμματείας (ψηφιοποίηση του σχολικού εγχειριδίου των Θ. Στεφανόπουλου & Στ. Τσιτσιρίδη). Ανθολογία Αρχαϊκής Λυρικής Ποίησης. Ανθολογία επιγραφών. Κατάλογος Ρηματικών Τύπων της ΑΕ. Ψηφιοποίηση του λεξικού του J. Bodoh. Στη γραμμή του χρόνου: Γραμματεία, Τέχνη-Πολιτισμός, Ιστορία. Πολυμεσική χρονογραμμή για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Αρχαιογνωσία-Αρχαιογλωσσία. Ψηφιοποίηση των έξι εγχειριδίων της σειράς «Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση» (εκδ. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών). Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για την ΑΕ Γραμματεία. Μελέτες και πολυμεσικό υλικό για γένη-είδη της ΑΕ γραμματείας. Τέχνη-Μυθολογία. Ψηφιακοί πόροι για την αρχαία ελληνική μυθολογία, την πρόσληψη της επικής και δραματικής ποίησης από την αρχαιότητα έως σήμερα, την αρχαιολογία της Μακεδονίας κ.ά. Διδασκαλία-Οδηγοί. Βιβλιογραφικός οδηγός για τις ΤΠΕ και τα Αρχαία Ελληνικά και Οδηγός για τα Ψηφιακά Εργαλεία και Λογισμικά Ανοιχτού Κώδικα.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης: Ψηφιακοί πόροι ΚΕΓ Διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων Πρωτέας. Σενάρια για τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων με αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Μελέτες έρευνας και μεθοδολογίας για τη διδασκαλία με ψηφιακά μέσα στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και για την ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων. Παραδειγματικά και εφαρμοσμένα σενάρια ανά γνωστικό αντικείμενο και τάξη, που στηρίζονται στη μεθοδολογία που έχει αναπτυχθεί.

Προτεινόμενο ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας και μάθησης γ΄ επίπεδο: εναλλακτικές διαδρομές – κωδικοποίηση και μεταδεδομένα Θα γίνει η κωδικοποίηση με μεταδεδομένα / όρους σήμανσης του υπάρχοντος μαθησιακού υλικού (σχολικά εγχειρίδια) του πρόσθετου ψηφιακού υλικού που βρίσκεται στην πύλη του «Ψηφιακού Σχολείου».

Χαρακτήρας των ψηφιακών πόρων εμπλουτισμού Οι ψηφιακοί πόροι που προτείνονται στα ηλεκτρονικά εγχειρίδια: έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα. Δεν αποτελούν επιπλέον ύλη που πρέπει να διδαχτεί· πρέπει να αναπλαισιώνονται σε έναν στενότερο ή ευρύτερο διδακτικό σχεδιασμό του/της εκπαιδευτικού. Ο τρόπος αξιοποίησής τους εξαρτάται από το σενάριο ή τη δραστηριότητα στην οποία θα ενταχθούν· δεν εξαντλούν το διαθέσιμο υλικό για τα γλωσσικά μαθήματα. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει διαφορετικούς πόρους, από διαφορετικές πηγές, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών, τον παιδαγωγικό του προσανατολισμό και τη μαθησιακή και διδακτική του/της στοχοθεσία.

Παραδείγματα ψηφιακού εμπλουτισμού στα γλωσσικά μαθήματα στο Ψηφιακό Σχολείο 1. Αρχαία Ελληνικά και Λογοτεχνία 2. Νέα Ελληνική Γλώσσα στο Ψηφιακό Σχολείο 3. Αξιοποίηση των Ηλεκτρονικών Σωμάτων Κειμένων (ΗΣΚ)