Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Κοινωνικές Δεξιότητες
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολική Σύμβουλος 34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
εκπαιδευτικη μεταβαση
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου Βελτίωση και επικαιροποίηση, (Διορθωτικές παρεμβάσεις του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος και αυτονόητη ανταπόκριση σε νέα κοινωνικοπολιτισμικά δεδομένα), Τι αλλάζει και τι μένει σταθερό.

Βελτίωση και επικαιροποίηση Το ΔΕΠΠΣ ξεκίνησε μια προσπάθεια εισαγωγής της ιδέας μιας ολιστικής αντίληψης του κόσμου, Κατά την εφαρμογή διαπιστώθηκαν κάποιες ατέλειες, κάποιες πλημμελείς εφαρμογές (π.χ. κίνηση, περιβάλλον, ΤΠΕ κλπ), κάποιες ελλείψεις, Κανένα Αναλυτικό Πρόγραμμα, όσο τέλειο και να είναι δεν μπορεί να ισχύει ακλόνητο στο διηνεκές.

Οι αλλαγές του Αναλυτικού Προγράμματος Ως προς τα περιεχόμενα, Ως προς τις κατευθύνσεις προς τον εκπαιδευτικό, Τι παραμένει σταθερό.

Αλλαγές ως προς τα περιεχόμενα Τονισμός της κοινωνικοπολιτισμικής διάστασης της γνώσης, Ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων, Διαφοροποιημένη μάθηση, Ενίσχυση του ρόλου τοε εκπαιδευτικού, Ενίσχυση της επικοινωνίας σχολείου οικογένειας.

Παρατήρηση Ενδεχόμενα τα στοιχεία αυτά να υπάρχουν διάσπαρτα και στο ΔΕΠΠΣ. Το νέα Αναλυτικό πρόγραμμα επικεντρώνει την προσοχή σε συγκεκριμένα σημεία και τα προβάλλει ως πολύ σημαντικά.

Τι παραμένει αναλλοίωτο Η Διαθεματικότητα και η βιωματική προσέγγιση της γνώσης, Τα σχέδια εργασίας, Αναγνώριση της αξίας του παιχνιδιού, Συνεργατική μάθηση, Ο ρόλος των ΤΠΕ, Η χρήση της διαμορφωτικής αξιολόγησης.

Ενότητες και περιεχόμενα μαθησιακών περιοχών Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, Φυσικές επιστήμες, Τ.Π.Ε. Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, Γλώσσα, Φυσική αγωγή, Τέχνες, Μαθηματικά `

Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη Κατανόηση του εαυτού μας, Ενίσχυση της αυτονομίας, Αποδοχή και έλεγχος των συναισθημάτων, Αντιμετώπιση δυσκολιών και επίλυση συγκρούσεων, Σεβασμός του άλλου και σεβασμός των κανόνων, Κατανόηση και σεβασμός των απόψεων των άλλων, Επικοινωνία και συνεργατικότητα.

Φυσικές επιστήμες Ζωντανοί οργανισμοί, Αντικείμενα και υλικά, Έννοιες και φαινόμενα από το φυσικό κόσμο, Πλανήτης Γη και διάστημα

Τ.Π.Ε (Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνιών Η σημασία των ΤΠΕ για την καθημερινότητα και την κοινωνία, Εξοικείωση και αυτονομία σε σχέση με την ΤΠΕ, Δεξιότητες γνώσης και μεταγνώσης, Ανακάλυψη ευκαιριών και δυνατοτήτων, Συνεκτίμηση δυνητικών κινδύνων, Επιλογή εργαλείων.

Περιβάλλον και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) Συσχετισμός γνώσεων με κοινωνικές πρακτικές και καθημερινές συνήθειες, ηθικές αξίες και δικαιώματα, Προβλήματα θεμελιωδών γνώσεων ως προς τις περιβαλλοντικές τους προεκτάσεις, Διερεύνηση περιβαλλοντικών προβλημάτων, Στρατηγικές δράσης.

Μαθηματικά Αριθμοί και πράξεις, Χώρος και Γεωμετρία, Αλγεβρική σκέψη, Μετρήσεις, Στοχαστικά Μαθηματικά

Γλώσσα Κατανόηση προφορικού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου.

Φυσική Αγωγή Ενθαρρύνουν τον πειραματισμό, Προάγουν τη δημιουργικότητα, Αναπτύσσουν τη φαντασία , Ενεργοποιούν τη σκέψη και τη μάθηση, Βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση, Βοηθούν στην έκφραση συναισθημάτων, Προάγουν τη συνεργασία και την κατανόηση, Συμβάλλουν στην κατανόηση του περιβάλλοντος, Βελτιώνουν την υγεία και βοηθούν στη σωματική ανάπτυξη.

Γενικές παρατηρήσεις Πρόκειται για μια συστηματική δουλειά, Ο εκπαιδευτικός έχει τις απαιτούμενες πληροφορίες, Ασφαλώς και χρειάζονται διορθώσεις (αυτές θα προκύψουν από το πιλοτικό πρόγραμμα), Χρειάζεται ένας ευρύς και διαρκής διάλογος, Χρειάζεται μια διαρκής παρακολούθηση, επειδή τα πράγματα τρέχουν πιο γρήγορα από ό,τι φανταζόμαστε.