ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: πραγματικότητες και προοπτικές
Νομοθεσία του 1979 (Ν.47/79) Πρακτικές διαφοροποιήσεις: - νέα σχέδια υπηρεσίας - αύξηση κονδυλίων για ΕΕ - αύξηση προσωπικού - ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού - οικονομική ενίσχυση Σ.Γ. - επιμόρφωση προσωπικού Έκθεση Κωνσταντινίδη (1991) Νομοθεσία 1999 (113(Ι) 1999) Νομοθεσία 1999 (113(Ι) 1999) ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: ιστορικό υπόβαθρο
Ορισμός παιδιού με ειδικές ανάγκες Δημιουργία μηχανισμών επισήμανσης Σύσταση επιτροπών – Ρόλοι Καθορισμός διαδικασίας αξιολόγησης Καθορισμός διαδικασίας λήψης απόφασης για μορφή εκπαίδευσης Δικαιώματα γονιών (αξιολόγηση, απόφαση για εκπαίδευση) Δημιουργία μηχανισμού υλοποίησης απόφασης ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: βασικές διατάξεις
Πολυθεματική αξιολόγηση Ενιαία αντιμετώπιση παιδιών μεταξύ βαθμίδων Συνεχής παρακολούθηση των αποφάσεων από τους Συνδετικούς Λειτουργούς Δημιουργία ατομικού φακέλου για κάθε παιδί Εξειδίκευση προσωπικού Επέκταση ειδικοτήτων ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: νέες πρακτικές
Εκπόνηση κανονισμών Πρόσληψη προσωπικού: - εκπαιδευτικοί - γραφειακό προσωπικό - σχολικοί βοηθοί και ατομικοί συνοδοί - ορισμός Συνδετικών Λειτουργών Ψήφιση κονδυλίων - κτιριακή υποδομή - εξοπλισμός - προσλήψεις προσωπικού - επιμόρφωση ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: προπαρασκευαστικές ενέργειες
Καθυστέρηση στην αξιολόγηση Καθυστέρηση στην εξέταση Άστοχες παραπομπές Γραφειοκρατία ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: προβλήματα
Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και διαφοροποίηση των στάσεων τους Επιμόρφωση προσωπικού Αύξηση κονδυλίων ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 1999: μελλοντικές ανάγκες