«Η αναχώρηση για την Σικελία»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Οίκοι εικοσιτέσσερις. Τ ῷ Ὑ περμ ά χ ῳ Στρατηγ ῶ το ῦ Ἅ δου Νικητ ῆ, Ὡ ς λυτρωθε ῖ ς ἐ ξ α ἰ ων ί ου θαν ά του, Ἀ ναγρ ά φω Σο ὶ ὁ δο ῦ λος σου τ ὰ νικητ.
Greek Prepositions προθ έ σεις By Josh Parsley
(Vers 1 à 15).  ( ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ ΕΙΔΩΛΟΝ ) Ἥ κω νεκρ ῶ ν κευθμ ῶ να κα ὶ σκ ό του π ύ λας λιπ ώ ν, ἵ ν ´ Ἅ ιδης χωρ ὶ ς ὤ ικισται θε ῶ ν, Πολ ύ δωρος, Ἑ κ.
B΄. Πανελλ ή νιο συν έ δριο Ψαλτικ ῆ ς Τ έ χνης Ἀ θ ή να: Ὀ κτωβρ ί ου 2003 ‘ποικιλία τέρπουσα: ἡ μελοποιία στ ὴ ν « Ἀ νθολογία στιχηραρίου» το ῦ.
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
Η περιγραφή της μάχης του
Π ε ρ ι κ λ ή ς ε μ φ ύ λ ι ο ς λ ό γ ι α ο ι ρ ο π μ ε
Η Κέρκυρα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Summer Greek 2003 Croy Lesson 14.
Public space Domestic space Away from city To city center (market place, palace, etc.)
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΕΦ. 39
Η εκστρατεία στη Σικελία Ο Δεκελεικός πόλεμος
Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου Βασικά σημεία του μαθήματος.
Π Ο Ρ Ε Ι Α Π Ρ Ο Σ Τ Ο Π Α Σ Χ Α Σύνταξη – επιμέλεια Γ. Καραμάνης Θεολόγος.
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Περσικοί πόλεμοι.
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
LA PRIMERA DECLINACIÓN. CLASIFICACIÓN  Femeninos  En α pura  En α impura  En η  Masculinos  Εn α  En η ἡ χ ώ ρα, ας ἡ θ ά λαττα, ης ἡ μ ά χη, ης.
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ΄2 28/11/14 Θ.Ε.: 1 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ Βατικανή σύνοδος.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Δευτερεύουσες προτάσεις
Στα λατομεία των Συρακουσών
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Γεννήθηκε στην Αθήνα Γονείς : Κλεινίας , Δεινομάχη
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 17. GENDERNUMBERCASE masculine feminine neuter singular plural Nominative Genitive Dative Accusative Vocative Greek Nouns.
Τα σύμφωνα.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας Οι πρωταγωνιστές
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἡ ρόδοτος Ἡ ρόδοτος, Ἱ στορίη (διασκευή) Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη.
Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ ) Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ )
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Ανδρικές μονές  Ιερά Μονή Οσ ί ου Ίω ά ννου του Θεριστού, in Calabria  Ιερά Μονή Αγ ί ου Βασιλε ί ου του Μεγ ά λου, in Piemonte Γυναικείες μονές  Ιερά.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΝΣΤΑΡΑΟΥΛΙ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΟΥΛΗ ΡΕΝΤΙΟ ΡΑΠΑΙ
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Συλλαβισμός.
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Πελοποννησιακός Πόλεμος
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
Πελοποννησιακός πόλεμος ( π.Χ.)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η αναχώρηση για την Σικελία» Γιώργος Σωτηρέλης Άρης Τζατζός Μία εργασία των Ντάλτονς: Άρης Τζατζός Αντώνης Δροσόπουλος Γιώργος Σωτηρέλης Χάρης Σκαμνιώτης

1. Ποιος ήταν ο προορισμός των Αθηναίων; Η Σικελία Εις την αρχαίαν ελληνικήν : ἡ ἀναγωγὴ ἐγίγνετο ἐς τὴν Σικελίαν

2. Πότε αναχώρησαν; Το καλοκαίρι του 415 π.Χ.

3. Ποιο ήταν το δρομολόγιό τους; Να συγκεντρωθούν στην Κέρκυρα, όπου από εκεί θα πλεύσουν στον κόλπο του Ιονίου, και πηγαίνανε προς το ακρωτήριο της Ιαπυγίας.  Εις την αρχαίαν ελληνικήν :Εἴρητο ἐς Κέρκυραν ξυλλέγεσθαι ὡς ἐκεῖθεν ἁθρόοις ἐπὶ ἄκραν Ἰαπυγίαν τὸν Ἰόνιον δια- βαλοῦσιν.

4. Εντοπίστε το δρομολόγιο στον χάρτη* και καταγράψτε τα τοπωνύμια

5. Ποιοι κατέβηκαν στον Πειραιά; Οι Αθηναίοι με στρατό και με πληρώματα. Εις την αρχαίαν ελληνικήν : Δ’ Ἀθηναῖοι καὶ εἴ τινες τῶν ξυμμάχων παρῆσαν, ἐς τὸν Πειραιᾶ καταβάντες ἐν ἡμέρᾳ ῥητῇ.

6. Ποια ήταν τα συναισθήματα του πλήθους; 6. Ποια ήταν τα συναισθήματα του πλήθους; Καθώς έφευγαν έλπιζαν πως θα τους ξαναδούν κάποτε και πως θα κατακτήσουν την Σικελία, και αμφέβαλλαν άμα θα τους ξαναδούν κάποτε,  γιατί στοχάζονταν σε πόσο μακρύ ταξίδι από τον τόπο τους τούς έστελναν. Δηλαδή η ελπίδα και η αμφιβολία για τους δικούς τους. Εις την αρχαίαν ελληνικήν : Κατέβη δὲ καὶ ὁ ἄλλος ὅμιλος ἅπας ὡς εἰπεῖν ὁ ἐν τῇ πόλει, οὺς δ’ εἴ ποτε ὄψοιντο, ἐνθυμούμενοι ὅσον πλοῦν ἐκ τῆς σφετέρας ἀπεστέλλοντο.

7. Τι σκέφτονταν οι Αθηναίοι λίγο πριν την αναχώρηση; 7. Τι σκέφτονταν οι Αθηναίοι λίγο πριν την αναχώρηση; Και τη στιγμή εκείνη, στο σημείο που ήταν πια να χωριστούν για να ριχτούνε στον κίνδυνο, τους έρχονταν στο νου η φοβέρα του πολέμου περισσότερο παρά την ώρα που ψήφιζαν για την εκστρατεία· Εις την αρχαίαν ελληνικήν : ὡς ἤδη ἔμελλον μετὰ κινδύνων ἀλλήλους ἀπολιπεῖν, μᾶλλον αὐτοὺς ἐσῄει τὰ δεινὰ ἢ ὅτε ἐψηφίζοντο πλεῖν.

8. Γιατί εκδήλωναν θαυμασμό οι ξένοι; Οι ξένοι πάλι και το υπόλοιπο πλήθος πήγαιναν να θαυμάσουν με την ιδέα πως ήταν κάτι αξιομνημόνευτο, κι απίστευτο και με τη φαντασία ακόμα. Γιατί αυτός ο στόλος ήταν ο πρώτος που ξεκινούσε από μια μόνο πόλη με αποκλειστικά ελληνικές δυνάμεις. Το ίδιο μοναδική ήταν και η προετοιμασία του. Εις την αρχαίαν ελληνικήν : Δε ξενοι καὶ ὁ ἄλλος ὄχλος κατὰ θέαν ἧκεν ὡς ἐπ’ ἀξιόχρεων καὶ ἄπιστον διάνοιαν. παρασκευὴ γὰρ αὕτη πρώτη ἐκπλεύ- σασα μιᾶς πόλεως δυνάμει Ἑλληνικῇ πολυτελεστάτη

9. Τι έξοδα είχαν γίνει ήδη πριν από την αναχώρηση; Πληρωμή στρατηγών, εφοδιασμός εξοπλισμού και πληρωμή τριήραρχων για τα πλοία. Μετάφραση: τῶν δὲ ἰδιωτῶν ἅ τε περί τὸ σῶμά τις καὶ τριήραρχος ἐς τὴν ναυν ἀνηλώκει καὶ ὅσα ἔτι ἔμελλεν ἀναλώσειν.

10.Γιατί ήταν ξακουστό το εκστρατευτικό σώμα; Για το σάστισμα που προκαλούσε η τόλμη του και για το λαμπρό θέαμα που παρουσίαζε παρά για την υπεροχή του απέναντι σε κείνους που πήγαινε να χτυπήσει. Mετάφραση: καὶ ὁ στόλος οὐχ ἧσσον τόλμης τε θάμβει καὶ ὄψεως λαμπρότητι περιβόητος ἐγένετο ἢ στρατιᾶς πρός οὓς επήσαν ὑπερβολῇ.

11. Ποιο τυπικό ακολούθησαν οι Αθηναίοι πριν από τον απόπλου; Εδόθη δια της σάλπιγγος το σήμα της σιωπής, και ήρχισαν αναπεμπόμεναι αι ειθισμέναι προ του έκπλου ευχαί ενός κήρυκος απαγγέλλοντος και πάντων των λοιπών συνοδευόντων αυτόν, ενώ οι στρατιώται και οι αξιωματικοί έχυναν από χρυσά και αργυρά ποτήρια σπονδάς οίνου, τον όποιον ελάμβαναν από κρατήρες που είχαν ετοιμασθή εις όλα τα πλοία. Μετάφραση:  Τῇ μὲν σάλπιγγι σιωπὴ υπεσημάνθη, εὐχὰς δὲ τὰς νομιζομένας πρὸ τῆς ἀναγωγῆς οὐ κατὰ ναῦν ἑκάστην, ξύμπαντες δὲ ὑπὸ κήρυκος ἐποιοῦντο,κρατῆράς τε κεράσαντες παρ’ ἅπαν τὸ στράτευμα καὶ ἐκπώμασι χρυσοῖς τε καὶ ἀργυροῖς οἵ τε ἐπιβάται καὶ οἱ ἄρχοντες σπένδοντες.

12. Πώς παρουσιάζει τον απόπλου ο Θουκυδίδης; Ποια συναισθήματα σας προκαλεί η περιγραφή του; Πριν αποχωρήσουν ο Θουκυδίδης μας παρουσιάζει όλο το τυπικό της αποχώρησης. Οι Αθηναίοι προσευχόντουσαν όλοι μαζί στο λιμάνι για μια καλύτερη μάχη στη Σικελία.

Αφού απαντήσετε, επιχειρήστε να συγκρίνετε τις απαντήσεις στα νέα και στα αρχαία ελληνικά. Τι παρατηρείτε; Παρατηρούμε : υπάρχουν λέξεις και στην νεοελληνική γλώσσα και στην Αρχαία, οι οποίες δεν έχουν «διαβρωθεί» με το πέρασμα των χρόνων, όπως τα ονόματα των νησιών. Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα υπάρχει ευχέρεια επιλογών, καθώς για τον σχολιασμό των ρημάτων αλλά και των ουσιαστικών υπάρχει μεγάλη ποικιλία επιθέτων.

Ποια από τις δύο μεταφράσεις προτιμάτε και γιατί ; Από τις δύο μεταφράσεις προτιμάμε την μετάφραση της Έλλης Λαμπρίδη. Η δεύτερη μετάφραση είναι πιο κοντά στην Νεοελληνική Γλώσσα, καθώς χρησιμοποιεί λέξεις που χρησιμοποιούμε και σήμερα. Επίσης, όλοι οι όροι της 2ης μετάφρασης είναι εύκολα αντιληπτοί από τους περισσότερους ανθρώπους της κοινωνίας μας.

Σε συμπεράσματα καταλήξαμε: Η Σικελική εκστρατεία πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Ο εμπνευστής της εκστρατείας, ο Αλκιβιάδης, ήταν απών.

Σε ποια συμπεράσματα καταλήξαμε; Η ολική καταστροφή προκλήθηκε, όταν έφτασαν οι σπαρτιατικές ενισχύσεις υπό τον Γύλιππο.   Οι στρατηγοί Δημοσθένης και Νικίας εκτελέστηκαν από τους Συρακούσιους. Ελάχιστοι Αθηναίοι επέστρεψαν στην Αθήνα.

Σχέση ύβρις -νέμεσις Ξεκίνησαν με σπουδαίο στόλο και μεγάλη στρατιωτική δύναμη Γεμάτοι αυτοπεποίθηση Μέσα σε κλίμα κυρίως ενθουσιασμού και χαράς και κατέληξαν στην πλήρη καταστροφή και στην ταπείνωση