11. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΩΣ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΙ. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Προετοιμασία της κατασκευής
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Πολυτεχνείο Κρήτης, Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης1 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ Η αρμοδιότητα αυτή του τμήματος ανθρωπίνων πόρων.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Λειτουργίες διοίκησης
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
Η αναλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας.
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Λειτουργίες διοίκησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

11. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΩΣ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΙ. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ Πρόταση Kotter για καλύτερα αποτελέσματα στις προσπάθειες μετασχηματισμού: 1. Δημιουργία ατμόσφαιρας επείγοντος 2.Δημιουργία μιας δυνατής ηγετικής ομάδας 3.Δημιουργία οράματος 4.Γνωστοποίηση του οράματος 5.Ενδυνάμωση οράματος με περιορισμό εμποδίων, αλλαγές δομών, ενθάρρυνση νέων ιδεών 6.Σχεδιασμός για δημιουργία βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων, βελτιώσεις, αμοιβή σε αυτούς που συμβάλλουν στις βελτιώσεις 7.Εδραίωση των βελτιώσεων και παραγωγή – δημιουργία περισσοτέρων αλλαγών 8.Θεσμοθέτηση των νέων προγραμμάτων

ΙΙΙ. Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ – ΑΛΛΑΓΗ Ή ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ (Α.Furnham) Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν διάφορες στρατηγικές, οι οποίες έχουν διαφορετικά αποτελέσματα: Η συναδελφική στρατηγική (fellowship strategy) H πολιτική στρατηγική (political strategy) Η οικονομική στρατηγική (economic strategy) Η ακαδημαική στρατηγική (academic strategy) Η μηχανική στρατηγική (engineering strategy) Η στρατιωτική στρατηγική (military strategy) Η συγκρουσιακή στρατηγική (confrontetional strategy) Μια ακατάλληλη στρατηγική μπορεί να οδηγήσει σε χειρότερα αποτελέσματα από την αιτία που την προκάλεσε.

IV. ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Η στρατηγική πρέπει να έχει πέντε διακεκριμένες ιδιότητες (Steiner, Miner, Gray) Να είναι επίκαιρη και να βασίζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία. Να είναι κατανοητή και σαφής. Να είναι εύρωστη και να αντέχει στις μεταβολές περιβάλλοντος και δεδομένων. Να είναι πραγματοποιήσιμη. Να είναι περιβεβλημένη με την απαραίτητη δύναμη και εξουσία για να μπορεί να πραγματοποιηθεί. Με βάση τις ιδιότητες αυτές εξετάζεται η ποιότητα της στρατηγικής κατά τακτά χρονικά διαστήματα από το διοικητικό συμβούλιο, τον διευθύνοντα σύμβουλο, την ηγετική ομάδα της επιχείρησης και τα στελέχη της.

Έλεγχος του συστήματος στρατηγικού προγραμματισμού Στις μεγάλες επιχειρήσεις συνηθίζεται ο έλεγχος της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας με τη χρήση ενός εκτεταμένου ερωτηματολογίου. Το εγχειρίδιο του στρατηγικού προγραμματισμού Σε πολλές επιχειρήσεις υπάρχει οδηγός δημιουργίας στρατηγικών προγραμμάτων ο οποίος κατά διαστήματα ανανεώνεται.

Αρχή 1η: Ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν είναι πάντα στρατηγικός. Είναι συνήθως τελετουργικός, αφαιρετικός, ελιτίστικος ενώ πρέπει να είναι αναζητητικός, επεκτατικός, επινοητικός. Αρχή 2η: Η στρατηγική πρέπει να έχει ανατρεπτική. διάσταση.Αναζητήστε τα είκοσι μεγαλύτερα ζητήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της επιχείρησης. Αρχή 3η: Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Αρχή 4η: Επαναστάτες υπάρχουν σε όλες τις εταιρείες. Αρχή 5η: Το πρόβλημα δεν είναι η αλλαγή αλλά η εμπλοκή σε αυτήν. Αρχή 6η: Η στρατηγική διαδικασία πρέπει να είναι δημοκρατική. Αρχή 7η: Ο καθένας μπορεί να έχει στρατηγική δράση. Αρχή 8η: Η προοπτική ισοδυναμεί με το ρόλο της Αναγέννησης. Αρχή 9η: Το τέλος δε φαίνεται από την αρχή. V. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΩΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

VI. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Τα στρατηγικά προγράμματα της επιχείρησης στην εποχή του Internet κερδίζουν σε χρόνο, ποιότητα και περιεχόμενο.Η χρήση του διαδικτύου περιορίζει τα ενδιάμεσα στάδια και τα ενδιάμεσα πρόσωπα (disintermediation). Αρκεί τα πληροφοριακά συστήματα και η δικτύωση να είναι προτεραιότητα της διοίκησης και των ηγετικών στελεχών της επιχείρησης. «Πληροφοριακοί περιορισμοί» του επιχειρησιακού πλούτου της εποχής μας: 1. Παράδοση αυστηρού ελέγχου της πληροφορίας στις περισσότερες επιχειρήσεις 2.«Μυωπία» της αποτελεσματικότητας, της καλής εκτέλεσης των προγραμμάτων, τεράστιος όγκος στοιχείων, δύσκολα αξιοποιήσιμος 3. Σε περιόδους δυσκολιών και κρίσεων η ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών μεγαλώνει, γεγονός που δεν ωφελεί την επιχείρηση αν δεν υπάρξουν αλλαγές που βελτιώνουν την κατάσταση 4.Οι πληροφορίες που συλλέγονται από τις επιχειρήσεις έχουν εσωτερικό προσανατολισμό.

12.ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ I.ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η Στρατηγική διοίκηση έχει τεράστια έκταση διότι καλύπτει το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων και σχετίζεται με οικονομικές, κοινωνικές και τεχνολογικές εξελίξεις.Οι εργαζόμενοι και τα στελέχη των επιχειρήσεων είναι υποχρεωμένοι να έχουν διαρκή επικοινωνία και γνώση των αλλαγών που πραγματοποιούνται με ταχύτητα. Η στρατηγική διοίκηση καλύπτει μερικώς και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Έχει ανάγκες από αναφορές σε ευρύτερα συστήματα αρχών και κανόνων βάσει των οποίων οικοδομούνται οι συλλογισμοί αντιμετώπισης ζητημάτων

Όχι συνταγές! Η ευρύτερη αυτή αντίληψη στρατηγικής διοίκησης αξιοποιεί τις μέχρι σήμερα εμπειρίες: Μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου πολέμου οι επιστημονικές προβλέψεις για το μέλλον του κόσμου είχαν εξέχουσα θέση στα στρατηγικά σχέδια των μεγάλων επιχειρήσεων μέχρι που τα κατά καιρούς γεγονότα διέψευσαν τις προσδοκίες πολλών στρατηγικών αναλυτών (πετρελαϊκές κρίσεις’70). Ακολούθησε μια άλλη περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας οι μεγάλες επιχειρήσεις υποκατέστησαν τα μοντέλα των επιστημονικών προβλέψεων με τεχνικές που υπαγόρευαν τρόπους και μεθόδους επιρροής του μέλλοντος με σκοπό τα πιθανά οφέλη να αποβούν υπέρ των καλύτερα προετοιμασμένων (κατάρρευση των καθεστώτων των ανατολικών χωρών, πόλεμος στον Περσικό κόλπο, ΗΠΑ ). Η εποχή μας επιβάλλει νέους τρόπους ανάλυσης και σύνθεσης προβλημάτων.

Mη γραμμικά δυναμικά συστήματα «Το όριο του χάους είναι εκεί όπου η τάξη μετατρέπεται σε πολυπλοκότητα» (Μπάτραμ 2000).Έχουν καταγραφεί τέσσερις κλάσεις συμπεριφοράς, οι οποίες προέρχονται από μελέτες στα μη γραμμικά δυναμικά συστήματα: σταθερότητα, τάξη, πολυπλοκότητα, χάος Η επιχειρηματική συμπεριφορά μπορεί να βρει πολλές απαντήσεις από την εμπειρία που καταγράφεται στα δυναμικά συστήματα γιατί και η επιχείρηση είναι ένα δυναμικό σύστημα.

ΙΙ. ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ (Strategy Safari, Mintzberg, Ahlstrand, Lampel, Financial times 1999) Δέκα σχολές σκέψεις στα ζητήματα στρατηγικής: Η σχολή των σχεδίων (design school) Η σχολή του σχεδιασμού (planning school) Η σχολή της τοποθέτησης της επιχείρησης (positioning school) Η επιχειρηματική σχολή (entrepreneurial school) Η σχολή της αναγνώρισης (cognitive school) Η σχολή της μάθησης ( learning school) Η σχολή της δύναμης (power school) Η σχολή της κουλτούρας (culture school) Η σχολή του περιβάλλοντος (environmental school) Η σχολή της διαμόρφωσης (configuration school)

Τυπικός και άτυπος προγραμματισμός Από μελέτες και έρευνες σε επιχειρήσεις επιβεβαιώθηκε η βελτίωση των αποτελεσμάτων τους μετά την εισαγωγή διαδικασιών τυπικού προγραμματισμού. ΙΙΙ. Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα τα ζητήματα ποιότητας της ηγεσίας (leadership) και των εργαζομένων αναδεικνύονται σε ζητήματα με μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν είναι όμως καθόλου εύκολο να προσδιοριστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ηγεσίας της επιχείρησης αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο κάθε ηγεσία αντιμετωπίζει τα ζητήματα και ο βαθμός συμμετοχής της ευρείας πλειοψηφίας των εργαζομένων. Επικοινωνείτε, επικοινωνείτε, επικοινωνείτε !!!