Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 10 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Λουτράκι, 1 η Φεβρουαρίου 2004
Συνεργασία Περιγραφή του προγράμματος Στόχοι Υλοποίηση - Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Αξιολόγηση Παρούσα κατάσταση Μελλοντικά σχέδια Το πρόγραμμα ΕΥΔΟΞΟΣ Το έργο ΕΥΔΟΞΟΣ συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια του προγράμματος Preparatory and innovative actions - eLearning action plan – DG EAC/25/01
ΕΚΕΦΕ, «Δημόκριτος», Ελλάδα, Συντονιστής ΕΚΕΦΕ Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα, Ελλάδα Πανεπιστήμιο Αθηνών Πανεπιστήμιο Αθηνών University of Cadiz, Ισπανία University of Cadiz University of Cadiz Management Center Innsbruck, Αυστρία Management Center Innsbruck Management Center Innsbruck Ελληνογερμανική Αγωγή, Ελλάδα Ελληνογερμανική Αγωγή Ελληνογερμανική Αγωγή Δίκτυο 4 Σχολείων, από την Ελλάδα, Αυστρία, Ιταλία, Ισπανία Δίκτυο 4 Σχολείων Δίκτυο 4 Σχολείων Η Συνεργασία
Περιγραφή του προγράμματος Μεταφορά της αίθουσας διδασκαλίας σε ένα σύγχρονο επιστημονικό εργαστήριο όπως είναι το Εθνικό Αστεροσκοπείο της Εκπαίδευσης «ΕΥΔΟΞΟΣ». Ένα καινοτόμο παιδαγωγικό πλαίσιο για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες μέσα από την ερευνητική - πειραματική διαδικασία. Διαθεματική μελέτη και διδασκαλία της Αστρονομίας, της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Τεχνολογίας – Υπολογιστών.
Περιγραφή του προγράμματος Διαδικτυακά κατευθυνόμενα τηλεσκόπια Διαδικτυακή – Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Το Σχολικό Δίκτυο Ελλάδα Ισπανία Ιταλία Αυστρία Εύδοξος
Αστεροσκοπείο Εύδοξος
Διαδικτυακά τηλεσκόπια
Στόχοι του έργου Διασύνδεση της σχολικής τάξης με ένα ερευνητικό εργαστήριο Ανάπτυξη ενός νέου μαθησιακού περιβάλλοντος Ανάπτυξη ενός συστηματικού πλαισίου αξιολόγησης των παραπάνω καινοτομιών Ανάπτυξη παιδαγωγικού πλαισίου το οποίο επιτρέπει την εφαρμογή και αξιοποίηση του Διαδικτύου στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Υλοποίηση του έργου Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού Κατάρτιση εκπαιδευτικών Επαναλαμβανόμενοι κύκλοι εφαρμογής σε σχολικά περιβάλλοντα Επανασχεδιασμός παιδαγωγικής και τεχνολογικής προσέγγισης Διαρκής αξιολόγηση (ποιοτική και ποσοτική)
Ιστοσελίδα του Προγράμματος Ένα δικτυακό περιβάλλον φιλικό προς τους μαθητές – εκπαιδευτικούς Παρέχει τη δυνατότητα για: Αστρονομικές παρατηρήσεις Καταγραφή και ανάλυση δεδομένων Διάδοση - δημοσίευση των συμπερασμάτων Περιβάλλον Διεπιφάνειας Διαδικτυακά Μαθήματα
Εργαλείο Παρατήρησης Εργαλείο Παρατήρησης Εικονοθήκη Χώρος Επικοινωνίας Χώρος Επικοινωνίας Περιβάλλον Διεπιφάνειας
Διαδικτυακά Μαθήματα Οδηγίες Θεωρία Εργασίες Σχέδια Μαθημάτων Εργαλείο Παρατήρησης Αρχείο Εικόνων
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα: Να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν αστρονομικές παρατηρήσεις Να επεξεργαστούν τις εικόνες Να επικοινωνήσουν με την επιστημονική ομάδα και να την συμβουλευτούν Να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους Να συζητήσουν με τους μαθητές των άλλων σχολείων Να υλοποιήσουν παράλληλες δραστηριότητες
Οι Δακτύλιοι του Κρόνου
Ύψος Σεληνιακών Κρατήρων
Περιστροφή Ήλιου
Περιστροφή Αστεροειδών
Υλοποίηση Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων
Πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες Κατασκευή Μοντέλου Τηλεσκοπίου
Η αξιολόγηση του σχεδίου επικεντρώνεται σε τρεις άξονες: Αξιολόγηση της διαδικασίας μάθησης Διερεύνηση της βελτίωσης των επιδόσεων των μαθητών Αξιολόγηση του παιδαγωγικού πλαισίου Διερεύνηση του κατά πόσο η εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής και υπηρεσιών διαδικτύου συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας των Φ.Ε στους μαθητές Εθνογραφική έρευνα Συγκριτική έρευνα στις συμμετέχοντες χώρες Αξιολόγηση του Σχεδίου
ΠειραματικήΟμάδα TIMSS II ICT Ομάδα Ελέγχου TIMSS II ICT Post-test Pre-test Εφαρμογή
Παρούσα κατάσταση Test Run Final Run Μάρτιος – Ιούνιος 2003 Οκτώβριος – Μάρτιος ΄04 Επανασχεδιασμός των πρωτοτύπων Σεπτέμβριος 2003
Επόμενα Βήματα Δίκτυο Τηλεσκοπίων Σύνδεση με Τεχνολογικά Πάρκα Περισσότερα Σχολεία από την Ευρώπη
Ηλεκτρονική Διεύθυνση:
Περιβάλλον Διεπιφάνειας Περιβάλλον Διεπιφάνειας