Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Οι Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της Κρίσης: επιπτώσεις, κατανόηση, συλλογικές δράσεις Ιορδάνης Ψημμένο ς.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Αποδόσεις αιτίων.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Τσαχαλίδου Παναγιώτα Α.Ε.Μ.: 3223 ΠΤΔΕ Φλώρινας Στ’ Εξάμηνο Ακαδημαϊκό έτος:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Άξονες Συνέντευξης.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγική σχέση.
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Άξονες Σχολιασμού.
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Εκπαίδευση και μειονότητες
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η

Πώς θα μοίραζες μια πίτσα σε 6 μαθητές σου (3 αγόρια και 3 κορίτσια);

Κοινωνική Δικαιοσύνη  Η κουλτούρα ένταξης απαιτεί ισότητα αποτελέσματος παρά ισότητα πρόσβασης (Opfer, 2006).  Στόχος της κοινωνικής και εκπ/κής πολιτικής πρέπει να είναι η κοινωνική δικαιοσύνη με βάση την ‘ανακατανομή’ παρά τη διαδικασία.  Παροχή διαφοροποιημένων (εκπ/κών) ευκαιριών.

 Πολιτική της ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ αντί της πολιτικής της ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ  Διαφοροποιημένη μεταχείριση των ανθρώπων που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες με σκοπό να επιτύχουν τα ίδια αποτελέσματα με την πλειοψηφία. Κοινωνική αλλαγή

Παράγοντες Επίδρασης Κοινωνικό Περιβάλλον Εξέλιξη του ζητήματος Κοινω νική Δικαιο σύνη Πολιτική Κουλτούρα Προσωπικά Πιστεύω

Κοινωνική Επιλογή και Ανισότητα Μεταβιομηχανική Εποχή Λόγω της ανάπτυξης υψηλής τεχνολογίας επιβάλλεται η εξειδίκευση των εργατών. Ειδίκευση μέσα στο σχολείο, με βάση αξιοκρατικά κριτήρια. Το σχολείο έστω και αν πρέπει να είναι αξιοκρατικός θεσμός, δεν παύει να είναι επιλεκτικό και να προετοιμάζει τον καταμερισμό της κοινωνικής εργασίας (Φραγκουδάκη 1985, σ.156).

 Η κοινωνική ετερότητα-διαφορετικότητα προκαλεί καταμερισμό εργασίας και διαδραματίζει ρόλο κοινωνικής συντήρησης;; (Διαχωρισμός κοινωνικών στρωμάτων)  «Αρχή της αντιστοιχίας» ανάμεσα στο ρόλο του σχολείου και τις κοινωνικές σχέσεις εργασίας (Φραγκουδάκη 1985, σ.175).  Παρόλο που το σχολείο δεν αποβλέπει συνειδητά στον καταμερισμό εργασίας, αναλαμβάνει αυτό το ρόλο και επιπλέον διαπλάθει τους μαθητές με τέτοιο τρόπο ώστε να δεχτούν το οικονομικό σύστημα έτσι όπως έχει;;;

Σχολική Αξιολόγηση και Αναπαραγωγή Κοινωνικών Ανισοτήτων  Η αξιολόγηση ως μηχανισμός κοινωνικής επιλογής (π.χ. θέση στην κοινωνία της εργασίας).  Οι επιδόσεις του μαθητή και η εναρμόνισή του με τις ηθικές αξίες του σχολείου, προοικονομούν το ρόλο του μαθητή στην κοινωνία, τόσο ως πολίτη όσο και ως εργαζόμενου. ΚΡΙΤΙΚΗ;  Άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο, που έχουν λάβει διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης, δεν πρέπει να κριθούν με τα ίδια μέτρα και κριτήρια.

Εκδημοκρατισμός της Εκπ/σης  Πρέπει το σχολείο να προσφέρει «ισότιμη ή διαφοροποιημένη παροχή ευκαιριών μάθησης»; (Ματσαγγούρας, 2003, σ. 337);  Αρχή της ισότητας  όλοι οι μαθητές είναι ισότιμοι δέκτες του διδακτικού χρόνου, της προσοχής του εκπαιδευτικού και του διδακτικού υλικού.  «Η ομοιόμορφη και ίση αντιμετώπιση ανόμοιων συνιστά ύψιστη αδικία» (Ματσαγγούρας, 2003, σ.337). ή

 Ισότητα ή ανισότητα βάση της προτροπής και της ενθάρρυνσης που τυγχάνει ο/η μαθητής/ρια από το/την εκπαιδευτικό  Παροχή κινήτρων  «Η ιδέα που έχει το άτομο για τον εαυτόν του είναι δημιούργημα εκτίμησης των άλλων» και για τον παραπάνω λόγο «ο δάσκαλος αποτελεί το βασικό και κύριο αίτιο για την επίδοση ή μη του παιδιού στο σχολείο» (Τσιπλητάρης, 2000, σ. 119).

 Προσδοκίες δασκάλου για ένα μαθητή  Επίδοση μαθητή.  Στοιχεία που διαμορφώνουν τις προσμονές του δασκάλου: (α) κοινωνικο-οικονομικό status μαθητή, (β) φύλο, (γ) επιδόσεις μαθητή και (δ) στάση του δασκάλου, όπως αυτή βιώνεται από το μαθητή (Τσιπλητάρης 2000, σ.149).  «Διαφοροποιήσεις στη συχνότητα, το περιεχόμενο και το επίπεδο των ερωτήσεων, στο περιεχόμενο και τη μεθοδολογία του μαθήματος και στις προσδοκίες του εκπαιδευτικού, που οδηγούν στη διαφοροποίηση των ευκαιριών μάθησης» (Ματσαγγούρας 2003, σ.359).

Στερεότυπα στο Σχολείο  Ο δάσκαλος και οι μαθητές επηρεάζονται από «τις στερεότυπες αντιλήψεις που έχουν δημιουργηθεί με βάση τις παραδόσεις του πολιτισμού του ατόμου για τα μέλη μιας ομάδας στα οποία αποδίδονται ως σταθερές και αμετάβλητες ιδιότητες» (Τσιπλητάρης, 2000)  Θετικά ή αρνητικά στερεότυπα: εμπερικλείουν συναισθηματική φόρτιση (συμπάθειες ή αντιπάθειες)

Βιβλιογραφία Ματσαγγούρας, Η. Γ. (2003), Θεωρία της Διδασκαλίας. Η Προσωπική Θεωρία ως Πλαίσιο Στοχαστικο-κριτικής Ανάλυσης, Αθήνα: Gutenberg. Τσιπλητάρης, Α. (2000) Ψυχοκοινωνιολογία της Σχολικής τάξης, Αθήνα: Εκδ. Περιβολάκι.

Ευχαριστώ!