Α΄. Παιδαγωγική Φιλοσοφία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Επιμορφωτικό σεμινάριο Ελκυστικό περιβάλλον μάθησης της Χειροσφαίρισης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τρίτη 12 Μαρτίου, ώρα 12:00 Αθλητικό και Πολιτιστικό.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ημερίδα επιμόρφωσης Φιλολόγων στις Νέες Τεχνολογίες Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων ΠΕ12 Λ. Ψαρράς Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών: Εκπόνηση ιστοσελίδας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Τεμπρίδου Αντιόπη Ελένη Σχ. Σύμβουλος Π.Ε.
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Λειτουργία ιστοσελίδας και Βάσης Δεδομένων Αποφοίτων του Ι.Ε.Κ. Περιστερίου Ματθέ Παναγιώτα-Ισμήνη Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19 M.Sc. Προηγμένα Συστήματα.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Επιμορφωτικό -Βιωματικοσεμινάριο Η χειροσφαίριση στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Τρίτη 16 Δεκεμβρίου2014, ώρα 12:00 3ο Δημοτικό Σχολείο Υμηττού ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Αρχές διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης: Θεσμικό πλαίσιο, εκπαιδευτική δομή και ιεραρχία Κουμπούρη Ειρήνη Εκπαιδευτικός ΠΕ70 M.Ed, Υπ.Δρ. Παν/μίου.
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Χορευτικό ταξίδι στο χρόνο και στον τόπο: από το βορρά στο νότο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α΄. Παιδαγωγική Φιλοσοφία Ο παιδαγωγικός ρόλος του εκπ@ιδευτικού στη διδακτική διαδικασία και οι Νέες Τεχνολογίες Α΄. Παιδαγωγική Φιλοσοφία Η αναζήτηση του χαρισματικού «καλού παιδα-γωγού» εκπαιδευτικού (α΄50ετία 20ου αιώνα) Η στροφή προς τον αποτελεσματικό παιδαγωγό εκπαιδευτικό και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών (β΄50ετία 20ου αιώνα-αρχές 21ου αιώνα)

1. Η σαφήνεια [Σοφόν το σαφές, Ευρ. Ορέστ. 397] Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών 1. Η σαφήνεια [Σοφόν το σαφές, Ευρ. Ορέστ. 397] Ανακοίνωση στους μαθητές των στόχων μαθήματος Χρήση παραδειγμάτων στη διδασκαλία Πραγματοποίηση ανακεφαλαιώσεων Παροχή οδηγιών στους μαθητές για τις ασκήσεις τους (ως e-tutor εξ αποστάσεως με σύγχρονα εργαλεία ηλεκτρονικής εκπαίδευσης )

Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών 2. Η ποικιλία Χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας [e-learning : εκπαιδευτικά λογισμικά (http://pi-schools.gr), internet, διαδραστικοί πίνακες, εκπαιδευτική τηλεόραση:http://www.edutv.gr)] Ενθουσιώδης διδασκαλία Επαγωγικές ερωτήσεις Σεβαστές οι θέσεις και οι ιδέες των μαθητών Επιβράβευση των προσπαθειών των μαθητών Ενθάρρυνση αυτενέργειας μαθητών

4. Η παρακίνηση των μαθητών για μάθηση Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών 3. Ο προσανατολισμός στο διδακτικό έργο (αποφυγή παρεκβάσεων) 4. Η παρακίνηση των μαθητών για μάθηση

5. Η οργάνωση της επιτυχούς διδασκαλίας Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών 5. Η οργάνωση της επιτυχούς διδασκαλίας Διευθέτηση περιεχομένου μιας μαθησιακής ενότητας σε αλληλοσυνδεόμενες ωριαίες διδασκαλίες Διαίρεση μαθησιακής ύλης σε αφομοιώσιμες ενότητες Οργάνωση τάξης στην ομαδοσυνεργατική μάθηση Καθιέρωση περιοδικών ανακεφαλαιώσεων Παροχή άμεσης ανατροφοδότησης (feed back) Δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος στην τάξη

Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών Νομότυπη διαχείριση των προβλημάτων διαγωγής των μαθητών (Π.Δ.104/1979, άρθρα 26-28, Υπουργική Απόφαση υπ΄αρ. Γ2/4094/23-9 1986: Κανονισμός Λειτουργίας Μαθητικών Κοινοτήτων, Ν.2690/1999, άρθρο 6 :Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας) 7. Συνεργασία με συναδέλφους (και με άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας)

Β΄. Γνωρίσματα του αποτελεσματικού παιδαγωγού εκπαιδευτικού και χρήστη των Νέων Τεχνολογιών 8. Συνεργασία με τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών 9. Συνεργασία με μέλη των Οργάνων Κοινωνικού Ελέγχου Επιμόρφωση-Αυτοεπιμόρφωση Δια βίου μάθηση [Γηράσκω δ΄ αιεί πολλά διδασκόμενος, Λεξικό Σουίδα 2002, Θύραθεν Εκδόσεις, Θεσσαλονίκη, σ.274]

Γ΄.Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος Η δομή της Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων Π.Ι., ΚΕΕ, ΟΕΕΚ ΚΥΣΔΕ ΟΕΔΒ, ΟΣΚ κ.ά. ΝΠΔΔ/ΝΠΙΔ

Διεύθυνση Εκπαίδευσης Γραφεία Εκπαίδευσης Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Γ΄. Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Τμήματα (Επιστ.-Παιδαγ., Διοικ.-Οικ.) Περιφερειακής Διεύθυνσης ΑΠΥΣΔΕ Νομαρχία Διεύθυνση Εκπαίδευσης Γραφεία Εκπαίδευσης Γραφείο Σχολικών Συμβούλων ΠΥΣΔΕ

Διευθυντής - Υποδιευθυντής Σύλλογος Διδασκόντων Συμβούλιο Τάξης Γ΄. Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Διευθυντής - Υποδιευθυντής Σύλλογος Διδασκόντων Συμβούλιο Τάξης Καθηγητής Τάξης Διοικητικό Προσωπικό Δικαιώματα και υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών (Σύνταγμα,Ν.1566/1985,Υπουργική Απόφαση υπ'αρ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/16-10-2002,Ν.3528/2007)

Γ΄. Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος Λειτουργία του Σχολείου Δ/βάθμιας Εκπ/σης Σχολικό και διδακτικό έτος Αναλυτικό Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΔΕΠΠΣ- ΑΠΣ) Υπηρεσιακά Βιβλία και Έντυπα Σχολείου Φοίτηση και διαγωγή μαθητών Πρόοδος και αξιολόγηση μαθητών Εκδρομές, περίπατοι, πολιτιστικές εκδηλώσεις Μαθητικές Κοινότητες

Γ΄. Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος Όργανα κοινωνικού ελέγχου της σχολικής ζωής Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) Συμβούλιο Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΔΕ) Συμβούλιο Ειδικής Αγωγής (ΣΕΑ) Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας (ΝΕΠ) Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) Σχολικό (Διοικητικό) Συμβούλιο Σχολική (Οικονομική) Επιτροπή Σχολικός Σύλλογος Γονέων (Δημοτική Ένωση Συλλόγων Γονέων, Νομαρχιακή Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων, Πανελλήνια Συνομοσπονδία Συλλόγων Γονέων)

Παναγιώτης Νταβαρίνος Σας ευχαριστώ ! Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ02 http://users.att.sch.gr/panta1947 pntavarinos@yahoo.gr

Στο Δάσκαλο του Κωστή Παλαμά Στο Δάσκαλο του Κωστή Παλαμά Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές! Κι ό,τι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου, μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου! Κτίσ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ! Κι αν λίγη δύναμη μες στο κορμί σου μένει, μην κουρασθείς. Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη. Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθιά, Ο πόλεμος να μην μπορεί να τα γκρεμίσει. Σκάψε βαθιά. Τι κι αν πολλοί σ' έχουν λησμονήσει; Θα θυμηθούν κάποτε κι αυτοί τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη, Υπομονή! Κτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!