Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Project.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας

Εποπτικά μέσα Διδασκαλίας Εποπτικό μέσο διδασκαλίας: οτιδήποτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας με σκοπό να αναβαθμίσει ποιοτικά τη διδασκαλία και να συνδράμει στην επίτευξη των αρχικών διδακτικών στόχων

Εποπτικά μέσα Διδασκαλίας μέσα μετάδοσης εκπαιδευτικών μηνυμάτων που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός προκειμένου να ενεργοποιήσει στο βέλτιστο βαθμό τους μαθητές, καθιστώντας παράλληλα πιο παραστατική και ενδιαφέρουσα τη διδασκαλία

Παραδείγματα εποπτικών μέσων Μαυροπίνακας, πίνακας μαρκαδόρων, διαδραστικός πίνακας, Η/Y, προβολέας (projector), χάρτες, εικόνες, προπλάσματα, μηχανές, διάφορα αντικείμενα προς επίδειξη, φύλλα διδασκαλίας κ.ά.

Πλεονεκτήματα χρήσης εποπτικών μέσων

Πλεονεκτήματα χρήσης εποπτικών μέσων Η διδασκαλία καθίσταται πιο παραστατική, προκαλώντας σύμπραξη αισθήσεων και νόησης στους μαθητές Η διδασκαλία αναβαθμίζεται ποιοτικά και καθίσταται πιο ενδιαφέρουσα (ιδιαίτερα σε δύσκολα μαθητικά ακροατήρια) Επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη αφομοίωση της διδακτέας ύλης

Παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση των μέσων διδασκαλίας

Παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση των μέσων διδασκαλίας Οι υπάρχουσες υλικοτεχνικές υποδομές της σχολικής μονάδας Το γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας Το μέγεθος και η χωροταξική διαρρύθμιση της σχολικής αίθουσας ο αριθμός των μαθητών

Ανθρωποκεντρική θεώρηση Τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας δεν αντικαθιστούν τον εκπαιδευτικό αλλά συμπληρώνουν το έργο του «Πάντων χρημάτων μέτρον εστίν άνθρωπος» (Πρωταγόρας)

Φύλλα Διδασκαλίας

Φύλλα Διδασκαλίας Έντυπα τα οποία προετοιμάζονται από τον εκπαιδευτικό και διανέμονται στους μαθητές προκειμένου να διευκολυνθεί η μαθησιακή διαδικασία Τα φύλλα διδασκαλίας προετοιμάζονται σε άμεση συνάρτηση με τους στόχους της διδασκαλίας

Χρησιμότητα Φύλλων διδασκαλίας Φύλλα Διδασκαλίας Χρησιμότητα Φύλλων διδασκαλίας Συμπληρώνουν τα επιμέρους στάδια διδασκαλίας λειτουργώντας επικουρικά στη συνολική πορεία της διδασκαλίας Συνηγορούν στην καλύτερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου Διευκολύνουν την επίτευξη των διδακτικών στόχων

2) Φύλλο Ελέγχου (αξιολόγησης) 3) Φύλλο Πληροφοριών Φύλλα Διδασκαλίας 1) Φύλλο Εφαρμογής 2) Φύλλο Ελέγχου (αξιολόγησης) 3) Φύλλο Πληροφοριών 4) Φύλλο Ανάθεσης Εργασίας

Φύλλο Εφαρμογής Το φύλλο εφαρμογής: συνοδεύει το αντίστοιχο στάδιο λειτουργώντας επικουρικά στην αποτελεσματικότερη αφομοίωση της διδακτέας ύλης Περιεχόμενο φύλλου εφαρμογής: άσκηση, επίλυση προβλήματος, μελέτη περίπτωσης, σταυρόλεξο, ακροστιχίδα, κατασκευή κ.ά.

Φύλλο Ελέγχου Το φύλλο ελέγχου: στοχεύει στην αξιολόγηση των μαθητών αλλά και της ίδιας της διδασκαλίας Ανατροφοδότηση: σε ποιο βαθμό επιτεύχθηκαν οι αρχικοί διδακτικοί στόχοι ; Τύποι ερωτήσεων: Σ-Λ, πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης, συμπλήρωσης κενών

Φύλλο Ελέγχου Προσοχή στη διατύπωση των ερωτήσεων Σαφείς ερωτήσεις που συνάδουν με τους στόχους του σχεδίου μαθήματος Να προβληματιστούν αλλά όχι να μπερδευτούν οι μαθητές

Διαφορές φύλλων εφαρμογής-ελέγχου Εφαρμογή Έλεγχος Το φύλλο το κρατάνε το φύλλο επιστρέφεται οι μαθητές στον εκπαιδευτικό Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αποστασιοποίηση είναι συμμετοχικός και επικουρικός

Φύλλο Ανάθεσης Εργασίας Σαφείς οδηγίες για την διεκπεραίωση μιας εργασίας, συνήθως κατ’ οίκον (homework) Ορίζεται πάντοτε χρόνος παράδοσης Εργασία που να συνάδει με την εκάστοτε διδακτική ενότητα και να συνδέεται με τους διδακτικούς στόχους Ρεαλιστικοί στόχοι

Φύλλο Πληροφοριών Συμπληρώνει το σχολικό βιβλίο Επισημαίνει τα βασικά σημεία μιας διδακτικής ενότητας Διευρύνει το περιεχόμενο του μαθήματος, εμπλουτίζοντας τη διδακτέα ύλη Παρέχει έναυσμα για περαιτέρω μελέτη

Λόγοι που καθιστούν χρήσιμο το φύλλο πληροφοριών Φύλλο Πληροφοριών Λόγοι που καθιστούν χρήσιμο το φύλλο πληροφοριών

Λόγοι που καθιστούν χρήσιμο το φύλλο πληροφοριών Φύλλο Πληροφοριών Λόγοι που καθιστούν χρήσιμο το φύλλο πληροφοριών Κάποια βιβλία είναι παλιά, με παρωχημένες, ξεπερασμένες και ανεπαρκείς πληροφορίες Κάποια βιβλία είναι κακογραμμένα και δυσνόητα, με «ξύλινη γλώσσα» που δυσχεραίνει τους μαθητές

Φύλλο Πληροφοριών Στην εποχή της γνώσης και στην κοινωνία της πληροφόρησης, ένα σχολικό εγχειρίδιο όσο πλήρες και αν είναι, πάντοτε χρειάζεται συμπλήρωση και γνωστική ανανέωση

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης G.G.Weaver - E.W.Bollinger, (2008). Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας, Εκδόσεις Μ. ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ Α. Ε.