Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Μια αφορμή για προβληματισμό
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Επιστημολογική Επάρκεια
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό

literacy Αλφαβητισμός Γραμματισμός: ευρύτερη έναντι του αλφαβητισμού Εγγραμματισμός : ενισχυμένη έναντι του γραμματισμού

εγγραμματισμός Ορίζεται μέσα από τη γλώσσα, η οποία είναι ένα σύστημα κοινωνικής σημειωτικής μέσα από το οποίο ο άνθρωπος νοηματοδοτεί την εμπειρία του

Είδη Εγγραμματισμού 1 Αλφαβητικός εγγραμματισμός Λειτουργικός εγγραμματισμός Γλωσσικός εγγραμματισμός Σχολικός εγγραμματισμός Κριτικός εγγραμματισμός κριτικός Αλφαβητικός: κατανόηση γραπτού λόγου Λειτουργικός: κατασκευή από κοινού με το κείμενο, του νοήματος Σχολικός: να γράφουν και να διαβάζουν διαφορετικά είδη σχολικών κειμένων, και μέσα από την αποκωδικοποίηση, ερμηνεία και κριτική ανάλυση αυτών καθώς και την παραγωγή κειμένων, να οικοδομούν τη γνώση Κριτικός: είναι η μορφή διδασκαλίας και μάθησης που εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα κείμενα, αναδεικνύει τους στόχους των κειμένων και εμπλέκει ενεργά τους μαθητές. σχολικός γλωσσικός λειτουργικός αλφαβητικός

Αλφαβητικός, Λειτουργικός, Γλωσσικός Σχολικός, Κριτικός εγγραμματισμός Είδη Εγγραμματισμού 2 φυσικές επιστήμες πληροφορική Είδη εγγραμματισμού ιστορία άλλα Γνωστικά αντικείμενα Αλφαβητικός: κατανόηση γραπτού λόγου Λειτουργικός: κατασκευή από κοινού με το κείμενο, του νοήματος Σχολικός: να γράφουν και να διαβάζουν διαφορετικά είδη σχολικών κειμένων, και μέσα από την αποκωδικοποίηση, ερμηνεία και κριτική ανάλυση αυτών καθώς και την παραγωγή κειμένων, να οικοδομούν τη γνώση Κριτικός: είναι η μορφή διδασκαλίας και μάθησης που εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα κείμενα, αναδεικνύει τους στόχους των κειμένων και εμπλέκει ενεργά τους μαθητές. Αλφαβητικός, Λειτουργικός, Γλωσσικός Σχολικός, Κριτικός εγγραμματισμός

Παιδαγωγικές σχολές <-> επιστημονικός εγγραμματισμός Εκδοχές του Επιστημονικού Εγγραμματισμού ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ: προτάσσεται η επιστημονική γνώση στο αναλυτικό πρόγραμμα. Με αυτή οδηγηθήκαμε στην αποξένωση των μαθητών από τις φυσικές επιστήμες, λόγω του υψηλού βαθμού αφαίρεσης και της μαθηματικοποιημένης εκδοχής της γνώσης ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: το κριτήριο επιλογής είναι η κοινωνική χρησιμότητα των διδασκομένων. Τυγχάνει ευρείας αποδοχής, εντούτοις ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποταχθεί η επιστημονική γνώση στην αγορά εργασίας. “using science, not doing science is the core of scientific literacy” ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ: η επιστημονική γνώση αποτελεί θεμέλιο μιας ανθρωπιστικής παιδείας. Τα αναλυτικά προγράμματα περιέχουν ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία, ώστε να γίνει κατανοητό ότι η επιστήμη είναι μια κοινωνική κατασκευή με κοινωνικές προεκτάσεις.

Διαστάσεις του Επιστημονικού Εγγραμματισμού Γνωσιακή Διάσταση Κειμενική Διάσταση Στοχαστικο- κριτική Διάσταση Εννοιολογική Γνώση (Conceptual Knowledge) Εννοιολογική Γνώση (Conceptual Knowledge) Α. Ερωτήματα Επιστήμης Β. Έννοιες Επιστήμης Γ. Αρχές και Γενικεύσεις Ανάλυση Τυπικότητας Ανάλυση Τυπικότητας Λεξιλόγιο, Όροι, Σύμβολα, Γραφήματα, Τύποι, Πίνακες, Ονοματοποίηση, Υποτακτική Σύνταξη, Παθητική Φωνή, κ.ά Επιστημονικός Στοχασμός Α. φύση της γνώσης Β. Κοινωνικές ορίζουσες της γνώσης Γ. μεθοδολογία επιστήμης Δ. οργάνωση γνωσιακού περιεχομένου Ε. επαναδιατύπωση νοημάτων κειμένου ΣΤ. εναλλακτικοί τρόποι νοηματοδότησης και ερμηνεία κειμένου Ζ. Διδακτική λειτουργικότητα κειμένου Η. μαθησιακή λειτουργικότητα κειμένου Επιστημονικός Στοχασμός Ανάλυση Γλωσσικής Συνοχής Επαναλήψεις, αντωνυμικές αναφορές, αντικαταστάσεις, χρήσεις συνωνυμίας, υπερωνυμίας, κ.ά Ανάλυση Γλωσσικής Συνοχής Πραγματολογική Γνώση (Factual Knowledge) Κριτική του Τρόπου Αναπαράστασης Επιστημονικής Γνώσης Διαδικαστική Γνώση (Procedural Knowledge) Διαδικαστική Γνώση (Procedural Knowledge) Α. ΜεθοδολΠραγματολογική Γνώση (Factual Knowledge) Α. Κατανόηση Β. Συσχέτιση με εμπειρίες Γ. Αρχές και Γενικεύσεις ογικές δεξιότητες Β. Συλλογιστικές διαδικασίες Γ. συλλογικές διαδικασίες Δ. Τεχνολογικές εφαρμογές Ανάλυση Νοηματικής Συνεκτικότητας Ανάλυση Νοηματικής Συνεκτικότητας Σκοπός και τύπος του κειμένου Δομικά στοιχεία Προτυπική Δομή Άξονας Συσχέτισης Ηθική Διάσταση Επιστημονικών θεμάτων Τεχνολογική Γνώση Τεχνολογική Γνώση Α. Κατανόηση Τεχνολογικών Εφαρμογών Β. Δεξιότητες Εφαρμογών Δηλαδή μικρομάθημα γλώσσας σε όλα τα επίπεδα Κοινωνική Ευθύνη Ατόμων και Ομάδων

Ποια πόρτα να χτυπήσω; (1) Όλες οι προσεγγίσεις, μοντέλα, στρατηγικές και μέθοδοι είναι κατάλληλα Εξαρτάται από: το παιδαγωγικό πλαίσιο, τον εκπαιδευτικό, τους στόχους διδασκαλίας, τη φύση του αντικειμένου, τους μαθητές και τα χαρακτηριστικά της τάξης

Ποια πόρτα να χτυπήσω; (2) Για τις Φυσικές Επιστήμες: Χατζηγεωργίου: στρατηγικές άμεσης και εμπεδωτικής μάθησης του προκαταβολικού οργανωτή, της καθοδηγούμενης διερεύνησης και της επικοδομητικής προσέγγισης Σέρογλου: θέατρο, αντιπαράθεση επιχειρημάτων, παιχνίδι ρόλων, δημιουεργία αφίσας, μελέτη και ανάλυση κειμένων φιλοσοφίας, ποίησης, λογοτεχνίας, συζήτηση άρθρων τρέχουσας επικαιρότητας, στήσιμο ιστοσελίδας αλλά και εργασία σε ομάδες, κυκλικό εργαστήριο, κ.ά

Πόσο εγγράμματος είμαι; Είναι ο εγγραμματισμός ένα κριτήριο με βάση το οποίο διχοτομείται ο κόσμος σε εγγράμματους και όχι; Κλίμακα Bybee (1997) Επιστημονικά αγγράμματος Ονοματικός Επιστημονικός Εγγραμματισμός Λειτουργικός Επιστημονικός Εγγραμματισμός Εννοιολογικός Επιστημονικός Εγγραμματισμός Πολλαπλών διαστάσεων Επιστημονικός Εγγραμματισμός