Α ν α σ κ ό π η σ η της πρώτης δεκαετίας του προγράμματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Προγράμματα Σπουδών Προπτυχιακά – Μεταπτυχιακά – Διδασκαλείο Νηπιαγωγών.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρική Σχολή ΑΠΘ
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Μ.Κ.Ε.) του Α.Π.Θ. ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΤΡΙΔΟY Καθηγήτρια Μάνατζμεντ,
Τ ΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΘ «Μεταπτυχιακές Σπουδές & Έρευνα στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ» Ελένη Κ. Παλούρα, Καθηγήτρια Διευθύντρια ΜΠΣ «Φυσική & Τεχνολογία Υλικών»
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Εκδήλωση «Μεταπτυχιακά και Υποτροφίες: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο» Μιχαηλίδης Νικόλαος, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ: Χαρακτηριστικά – Eπαγγελματική Κατάσταση - Προοπτικές Ε. Γουλής Καθηγητής Κολλεγίου Ανατόλια Απόφοιτος ΠΠΒΑ
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
Μάϊος 2013 Π.Μ.Σ. Πληροφορικής.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μεταπτυχιακές προοπτικές φοιτητών ΤΕΙ Κρήτης Ημερίδα, 6/6/2013 ΤΕΙ Κρήτης Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Κρήτης.
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α ν α σ κ ό π η σ η της πρώτης δεκαετίας του προγράμματος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη” Α ν α σ κ ό π η σ η της πρώτης δεκαετίας του προγράμματος Π. Λατινόπουλος Διευθυντής Σπουδών ΠΜΣ-ΠΠΒΑ

Ενότητες της παρουσίασης Ενότητες της παρουσίασης Ιστορικό Δομή Λειτουργία Αξιολόγηση

Η χρονική πορεία του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ

Μεταπτυχιακές σπουδές στο ΤΠΜ Η οργάνωση συστηματικών μεταπτυχιακών σπουδών Το 1994 έτος έναρξης διαβούλευσης και συζητήσεων για: διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου και ερευνητικών πεδίων του ΤΠΜ νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες διασύνδεση βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας Ακαδημαϊκό έτος 1995-1996 ίδρυση και έναρξη λειτουργίας του προγράμματος που οδηγεί σε διδακτορικό δίπλωμα

Μεταπτυχιακές σπουδές στο ΤΠΜ Προβληματισμός και κίνητρα για νέα προγράμματα Συντονισμός και οργάνωση υφιστάμενων και νέων δράσεων από το ΤΠΜ Εκτίμηση δυνατοτήτων του ΤΠΜ Διαβούλευση με άλλα πανεπιστημιακά τμήματα και επαγγελματικούς φορείς Εναρμόνιση με άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα (εσωτερικού – εξωτερικού) Δυνατότητες – ευκαιρίες οικονομικής υποστήριξης (ΕΠΕΑΕΚ Ι)

Μεταπτυχιακές σπουδές στο ΤΠΜ Στόχοι των μεταπτυχιακών προγραμμάτων ειδίκευσης Οργάνωση και ανάπτυξη της εξειδικευμένης γνώσης Σύνδεση με επιστημονικά πεδία χρήσιμα για την τεχνολογική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας Εξειδίκευση νέων επιστημόνων Ακαδημαϊκό έτος 1998-1999 ίδρυση και έναρξη λειτουργίας των 2 πρώτων προγραμμάτων ειδίκευσης

Τα ΠΜΣ ειδίκευσης του ΤΠΜ-ΑΠΘ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού μνημεία Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διαχείριση Συστημάτων Μεταφορών Αντισεισμικός Σχεδιασμός Τεχνικών Έργων αντισεισμικό Διοίκηση και Διαχείριση Τεχνικών Έργων Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη περιβάλλον μεταφορές διαχείριση ύδατα 1998 1999 2000 2001 2003 2002 2004 2005 2006 2007 2008

10 χρόνια λειτουργίας του ΠΠΒΑ 9 σειρές αποφοίτων: 258 ειδικευμένοι νέοι επιστήμονες 168 Πολιτικοί Μηχανικοί 90 Μηχανικοί και Πτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων Μια πλήρης και υψηλού επιπέδου ομάδα διδασκόντων 30 Μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών 2 Μέλη ΔΕΠ άλλων ΑΕΙ 15 Προσκεκλημένοι ομιλητές

Τιμή και ευχαριστίες Τέσσερις ομότιμοι καθηγητές του ΤΠΜ και του ΠΠΒΑ Ελευθερία Κολοβέα-Παπαχρήστου (2004) Βύρων-Αλέξανδρος Παπαθανασίου (2005) Γεώργιος Τσώχος (2005) Ευάγγελος Πάτμιος (2006) Δύο καθηγητές άλλων πανεπιστημίων Γεώργιος Χατζηκωνσταντίνου, Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης Λόης Λαμπριανίδης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Μνήμη και ευγνωμοσύνη Η μεγάλη μας απώλεια … Νιόβη Χρυσομαλλίδου

Η δομή του προγράμματος

Η εκπαιδευτική αναγκαιότητα Βιώσιμη ανάπτυξη και εκπαίδευση Οι 3 πυλώνες της αειφορίας Ένα μοντέλο ανάπτυξης με πολλαπλούς στόχους αλλά και δυσκολίες εφαρμογής Ο ρόλος της εκπαίδευσης Ένα από τα πιο κρίσιμα και απαραίτητα εργαλεία για την υλοποίηση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης (τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης) περιβάλλον οικονομία κοινωνία βιωσιμότητα ρεαλισμός δικαιοσύνη ΑΕΙΦΟΡΙΑ

Περιβαλλοντική εκπαίδευση Αρχές και στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Να επιτύχουν την οικολογική επιμόρφωση Να διαμορφώσουν ενεργούς πολίτες με πλήρη ενστερνισμό αξιών και συνείδηση των κοινωνικών τους ευθυνών Να εφαρμόσουν την ολιστική προσέγγιση στην περιβαλλοντική εκπαίδευση Να αντισταθούν στην αποδοχή της τεχνολογίας ως του μοναδικού τρόπου επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων Να επανασχεδιάσουν τα προγράμματα σπουδών ενισχύοντας την έννοια της διεπιστημονικότητας Η διαδικασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης : μια πρόκληση για τους εκπαιδευτές

Η εκπαίδευση μέσω του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ Προσανατολισμός και ειδικοί στόχοι του προγράμματος Εξειδίκευση με επαγγελματική κατεύθυνση Απόκτηση υψηλού επιπέδου τεχνολογικών γνώσεων Ανάλυση - αντίληψη των αρχών της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης Εξοικείωση με το θεσμικό πλαίσιο και τα σύγχρονα μεγάλα προβλήματα Απόκτηση ικανότητας ελέγχου του περιβάλλοντος και διατύπωσης προτάσεων για την προστασία του Προώθηση θετικής στάσης και συμπεριφοράς απέναντι στο περιβάλλον

Η εκπαίδευση μέσω του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ Τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος Ετήσια διάρκεια σπουδών Εισάγονται πολιτικοί μηχανικοί αλλά και πτυχιούχοι ειδικοτήτων και κλάδων θετικής κατεύθυνσης (30 συνολικά) Δύο διδακτικά εξάμηνα με υποχρέωση παρακολούθησης 10 συνολικά μαθημάτων Εκπόνηση διπλωματικής εργασίας στη διάρκεια του θερινού τριμήνου Απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης από το ΤΠΜ του ΑΠΘ στην “Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη”

Το πρόγραμμα σπουδών Τα μαθήματα του χειμερινού εξαμήνου Ευρύτερου περιεχομένου και γενικότερων εφαρμογών Υποχρεωτική παρακολούθηση απ’ όλους τους φοιτητές Κωδικός Τίτλος Μαθήματος ΠΠΒΑ.1 Αποτίμηση και διαχείριση του περιβάλλοντος ΠΠΒΑ.2 Οικονομική των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος ΠΠΒΑ.3 Ανάλυση αποφάσεων και επικινδυνότητας ΠΠΒΑ.4 Απόκτηση, επεξεργασία και διαχείριση περιβαλλοντικών δεδομένων ΠΠΒΑ.4α Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών ΠΠΒΑ.4β Φωτογραμμετρικές, τηλεπισκοπικές και γεωπληροφοριακές μέθοδοι και συστήματα ΠΠΒΑ.4Γ Στατιστικές μέθοδοι και τεχνικές

Το πρόγραμμα σπουδών Τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου Εξειδικευμένου περιεχομένου Περισσότερο πρακτικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης Καλύπτουν ευρύ φάσμα επιστημονικών αντικειμένων Προσανατολισμένα στην επιστήμη του πολιτικού μηχανικού Ελεύθερης επιλογής Υποχρέωση επιτυχούς παρακολούθησης 5 μαθημάτων Επιπλέον υποχρεωτική παρακολούθηση του σεμιναριακού χαρακτήρα μαθήματος “Εισαγωγή στην ερευνητική μεθοδολογία”

Το πρόγραμμα σπουδών Τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου Κωδικός Τίτλος Μαθήματος ΠΠΒΑ.5 Βιώσιμη διαχείριση υδατικών πόρων ΠΠΒΑ.6 Προστασία και εξυγίανση των υπόγειων νερών ΠΠΒΑ.7 Διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων ΠΠΒΑ.8 Μεταφορές – Συγκοινωνιακή πολιτική και περιβάλλον ΠΠΒΑ.9 Εισαγωγή στην ερευνητική μεθοδολογία ΠΠΒΑ.10 Πολεοδομία – Χωροταξία και βιώσιμη ανάπτυξη ΠΠΒΑ.11 Προστασία και βιώσιμη ανάπτυξη παράκτιων ζωνών ΠΠΒΑ.12 Προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος ΠΠΒΑ.13 Διαχείριση φυσικών κινδύνων ΠΠΒΑ.14 Γεωτεχνική περιβάλλοντος ΠΠΒΑ.15 Περιβαλλοντική και ενεργειακή θεώρηση κτιριακών κατασκευών

Το πρόγραμμα σπουδών Μαθήματα ομοιογενοποίησης 4 εντατικά μαθήματα διάρκειας έως και 9 εβδομάδων που διδάσκονται με την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου Υποχρεωτικής παρακολούθησης από τους μη Πολιτικούς Μηχανικούς μεταπτυχιακούς φοιτητές του προγράμματος Στόχοι: Ο εμπλουτισμός και η ομοιογενοποίηση των γνώσεων σε συγκεκριμένα επιστημονικά ζητήματα (βασικό υπόβαθρο των γνώσεων σχετικών μαθημάτων του προγράμματος) Η εξοικείωση με τα υπόψη επιστημονικά πεδία για τη διευκόλυνση επιλογής των μαθημάτων του εαρινού εξαμήνου

Το πρόγραμμα σπουδών Οι διπλωματικές εργασίες Ατομικού τύπου Διάρκεια εκπόνησης τουλάχιστον τριών μηνών Υψηλού βαθμού σημαντικότητας (25% του βαθμού διπλώματος) Πολυκριτιριακή αξιολόγηση – βαθμολόγηση Δημόσια παρουσίαση

Η λειτουργία του προγράμματος

Το θεσμικό πλαίσιο του ΠΠΒΑ Ρύθμιση όλων των θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας Υπουργικές αποφάσεις ΦΕΚ 739 / 1998 ΦΕΚ 1769/2004 ΦΕΚ 540/2007 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ΓΣΕΣ-ΤΠΜ 1998 ΓΣΕΣ-ΤΠΜ 2007

Οι διδάσκοντες του προγράμματος 27 μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Μία διεπιστημονική ομάδα με σημαντική εκπαιδευτική και ερευνητική εμπειρία 15 Πολιτ. Μηχ. 6 Τοπογρ. Μηχ. 3 Αρχιτέκτονες 1 Χημ. Μηχ. 1 Χημικός 1 Γεωλόγος

Διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών Πολύτιμη μεταφορά γνώσης και εμπειρίας

Διοικητική υποστήριξη Γραμματεία Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Πλήρως μηχανογραφημένο σύστημα Πολύπλευρη εξυπηρέτηση μεταπτυχιακών φοιτητών Παρακολούθηση σταδιοδρομίας αποφοίτων

Οικονομική υποστήριξη Από την έναρξη μέχρι σήμερα Σημαντική χρηματοδότηση από τα ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ Συμπληρωματική χρηματοδότηση από το ΤΠΜ Υποστήριξη από το ΤΠΜ στο άμεσο μέλλον

Υποδομές: αίθουσα διδασκαλίας Αποκλειστική για το πρόγραμμα με σύγχρονο εξοπλισμό

Υποδομές: νησίδες Η/Υ Δύο πλήρως εξοπλισμένοι χώροι άσκησης και μελέτης Εκπαιδευτική νησίδα Η/Υ του Τμήματος ΠΜ πολλαπλές χρήσεις Νησίδα Η/Υ του Εργαστηρίου Γεωδαισίας εκπαίδευση και άσκηση σε ΓΣΠ

Υποδομές: βιβλιοθήκες Οι φοιτητές έχουν πλήρη πρόσβαση Στην κεντρική βιβλιοθήκη του ΑΠΘ Στη βιβλιοθήκη του Τμήματος ΠΜ ειδική συλλογή βιβλίων του ΠΠΒΑ πλήρης συλλογή διπλωματικών εργασιών του ΠΠΒΑ

Εκπαίδευση: εργασίες πεδίου Η γνώση για το περιβάλλον δεν αποκτάται μόνο θεωρητικά Θέματα και ασκήσεις στο πλαίσιο των επιμέρους μαθημάτων Εκπόνηση διπλωματικών εργασιών πρακτικού περιεχομένου

Εκπαίδευση: επισκέψεις - εκδρομές Μια δημιουργική και ευχάριστη δραστηριότητα

Εκπαίδευση: ατομικές δραστηριότητες “Σχολείο του Δάσους” – WWF Ελλάς – Σεμινάριο στη Δαδιά

Εκπαίδευση: φοιτητικές πρωτοβουλίες Το ιστολόγιο (blog) των φοιτητών Μια δημιουργική πρωτοβουλία των φετινών φοιτητών Χώρος συζήτησης και αλληλο- ενημέρωσης για επιστημονικά και κοινωνικά ζητήματα Αντανακλά την περιβαλλοντική ευαισθητοποίησή τους Δείχνει την άνετη προσαρμογή τους στη σύγχρονη τεχνολογία http://ppva07.blogspot.com

Η εξοικείωση με την έρευνα Το μάθημα “Εισαγωγή στην ερευνητική μεθοδολογία” Συνδιδασκαλία με υποψήφιους διδάκτορες Σεμιναριακού χαρακτήρα Εκπαιδευτικοί στόχοι: γνώση σχεδιασμού και διεξαγωγής έρευνας αναγνώριση κανόνων ηθικής και δεοντολογίας ανάπτυξη ειδικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων

Διπλωματικές εργασίες Διατήρηση υψηλού επιπέδου ποιότητας Συστηματική καθοδήγηση πριν και κατά την εκπόνηση Συχνό αποτέλεσμα οι δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων ή περιοδικά Πλήρες αρχείο περιλήψεων στην ιστοσελίδα του προγράμματος Πλήρες αρχείο κειμένων (έντυπη μορφή) στη βιβλιοθήκη του ΤΠΜ Από το 2007 αρχείο κειμένων (ηλεκτρονική μορφή) στην κεντρική βιβλιοθήκη του ΑΠΘ

Αποφοιτήσεις – απονομή διπλωμάτων Η ώρα της επιβράβευσης Τελετή αποφοίτησης για όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΤΠΜ Απονομή μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης Βράβευση πρώτου/ης στη βαθμολογία

Προβολή – δημοσιοποίηση του ΠΠΒΑ Μέσα και ενέργειες Ιστοσελίδα Οδηγός Σπουδών Ενημερωτικό φυλλάδιο Άρθρα, ανακοινώσεις και παρουσιάσεις σε έντυπα, συνέδρια, ημερίδες και στα ΜΜΕ

Η ιστοσελίδα του ΠΜΣ Ελληνική και αγγλική έκδοση Διαρκώς εμπλουτιζόμενη και επίκαιρη Σημαντική πηγή πληροφόρησης για κάθε ενδιαφερόμενο http://ppva.civil.auth.gr

Η ιστοσελίδα του ΠΜΣ

Οι αξιολογήσεις του προγράμματος

Το πλέγμα των αξιολογήσεων Στόχοι των αξιολογήσεων Δημιουργία και λειτουργία δομών ποιοτικού ελέγχου και βελτίωσης του προγράμματος Αποτίμηση της ολικής ποιότητάς του Παρακολούθηση της σταδιοδρομίας των αποφοίτων του προγράμματος Εκτίμηση του ενδιαφέροντος των φορέων απασχόλησης για εξειδικευμένους νέους επιστήμονες Σχεδιασμός και εφαρμογή παρεμβάσεων και βελτιωτικών δράσεων στο πρόγραμμα

Το πλέγμα των αξιολογήσεων Τύποι αξιολογήσεων Εσωτερική αξιολόγηση Ερωτηματολόγια φοιτητών Ερωτηματολόγια διδασκόντων Ερωτηματολόγια αποφοίτων Εξωτερική αξιολόγηση Αξιολογητές άλλων ιδρυμάτων Ερωτηματολόγιο αποφοίτων Ερωτηματολόγιο εργοδοτών

Το πλέγμα των αξιολογήσεων Ερωτηματολόγιο εργοδοτών Χρονοδιάγραμμα των αξιολογήσεων Ερωτηματολόγιο διδασκόντων Ερωτηματολόγιο αποφοίτων Ερωτηματολόγιο αποφοίτων Εξωτερικοί αξιολογητές Εξωτερικοί αξιολογητές Εξωτερικοί αξιολογητές Ερωτηματολόγιο φοιτητών Ερωτηματολόγιο φοιτητών Ερωτηματολόγιο φοιτητών 1998 1999 2000 2001 2003 2002 2004 2005 2006 2007 2008

Αντί επιλόγου … Για την εκπαίδευση: Για το περιβάλλον: “Εκπαίδευση (παιδεία) είναι ό,τι απομείνει όταν θα έχουμε ξεχάσει όλα όσα διδαχτήκαμε” George Savile, 1st Marquess of Halifax (1633-1695) Άγγλος πολιτικός και συγγραφέας Για το περιβάλλον: “Η ανθρωπότητα δεν προσδιορίζεται απ’ όσα δημιουργεί, αλλά απ’ όσα επιλέγει να μην καταστρέψει” Edward Osborn Wilson (1929-) Αμερικανός εντομολόγος και βιολόγος