1 Τελωνειακή Υπηρεσία Καθ΄ύλην αρμόδια για την πρόληψη και την καταστολή του λαθρεμπορίου στα εξωτερικά σύνορα και στο εσωτερικό της χώρας ΣΔΟΕ- Ειδικά τμήματα Ελέγχων Μεγάλα Τελωνεία- Τμήματα Παραποιημένων Πληροφοριών και Δίωξης Μικρά Τελωνεία- Ομάδες Δίωξης ΕΛ.ΥΤ – Ελεγκτικές Υπηρεσίες Τελωνείων
2 Έλεγχοι – Στόχευση Επιχειρησιακά σχέδια εκπονούνται ΚΥ Σ.Δ.Ο.Ε 33 η Δ/νση Ελέγχων Τελωνείων Πλαίσιο Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά της φοροδιαφυγής (Αρθ.1 Ν.3943/11)
3 Επιλογή Ελεγκτικών Στόχων Ανάγκη υλοποίησης της δημοσιονομικής πολιτικής Περιστολή παραεμπορίου και λαθρεμπορίου Ανθρώπινο δυναμικό (Τελωνεία-ΣΔΟΕ) Υπάρχοντα Μέσα Δίωξης Αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία (τρόποι-μέθοδοι παραβατών-λαθρεμπόρων) Επίτευξη στόχων προηγουμένων ετών Συνδρομή συνεργασία άλλων υπηρεσιών και φορέων
4 Επιλογή Ελεγκτικών Στόχων Κατά την διεθνή πρακτική οι τάσεις απάτης κυριαρχούν στην κατηγορία εμπορευμάτων με υψηλή φορολογική επιβάρυνση Σε χώρες που το νομοθετικό πλαίσιο και η λειτουργία των αρμόδιων Υπηρεσιών το επιτρέπει
5 Τύποι Λαθρεμπορίας που έχουν καταγραφεί Εισαγωγή υγρών καυσίμων με πλοία από εταιρείες διύλισης ή εμπορίας σε υποκείμενο χώρο – καταγραφή μικρότερης ποσότητας-ή- παρακράτηση κατά την παράδοση και παράνομη διακίνηση Διακίνηση Πετρελαίου Θέρμανσης και διάθεση σε άλλες χρήσεις Διακίνηση πετρελαίου ναυτιλίας με παρακράτηση μέρους της παραδοθείσας ποσότητας ή εικονικοί εφοδιασμοί πλοίων
6 Τύποι Λαθρεμπορίας που έχουν καταγραφεί Αποστολές υγρών καυσίμων σε γειτονικές χώρες (πχ Βουλγαρία) με μεγάλη απόκλιση στους συντελεστές ΕΦΚ Προσθήκη άλλων προϊόντων που δεν επιβαρύνονται ή έχουν μικρότερο ΕΦΚ (ανάμιξη με τολουόλη ή βενζόλη) Αποχρωματισμός και απόϊχνηθέτηση πετρελαίων ναυτιλίας και θέρμανσης Εικονικές εξαγωγές / αντικάτασταση με παράγωγα πετρελαίου (white spirit) ή νερό Παράνομη διάθεση καυσίμων από φορείς Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα
7 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Σύστημα Ανάλυσης Κινδύνου (DSS) – O.Π.Σ.Τ Πληροφοριακά Συστήματα – Διεθνείς και Κοινοτικές Βάσεις Δεδομένων Πλοία Δίωξης Λαθρεμπορίου Σύστημα Εντοπισμού Ελέγχου και Διαχείρισης Σκαφών (ΑΙS)
8 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Πληροφοριακό Σύστημα ELENXIS Διασύνδεση ελεγκτικών υπηρεσιών Υπ.Οικ Τελωνειακές- Φορολογικές-ΣΔΟΕ- Οικονομική Επιθεώρηση
9 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Επιχειρησιακό Σχέδιο Ελέγχων Στόχοι 1. Βελτίωση αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των ελέγχων 2. Αύξηση των εσόδων 3. Πάταξη δασμοφοροδιαφυγής, απάτης, λαθρεμπορίου Εφαρμόζεται από τις αρχές του 2011 Στοχευμένοι έλεγχοι σε τομείς σημαντικού φορολογικού ενδιαφέροντος
10 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Έλεγχοι στα Ενδοκοινοτικά Σύνορα Διαπιστώνεται αυξημένη παραβατικότητα Πχ Ελλάδα-Βουλγαρία Συντελεστής Ε.Φ.Κ με μεγάλη απόκλιση Κοινό κέντρο επαφής (Ιουν΄10)- συνεργασία μεταξύ των 2 χωρών- Τελωνεία /Αστυνομία Νέες διαβουλεύσεις για σύσταση τριμερούς κέντρου επαφής μεταξύ Ελλάδας- Βουλγαρίας-Τουρκίας
11 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Μέσα Δίωξης Ιδιαίτερη βαρύτητα στα χερσαία σύνορα Η Τελωνειακή Υπηρεσία έχει δρομολογήσει την ενίσχυση των μέσων δίωξης με 1. Εγκατάσταση ηλεκρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των βυτιοφόρων αυτοκινήτων αρχικά στους μεθοριακούς σταθμούς και ακολούθως στα Τελωνεία Πάτρας,Ηγουμ/τσας,Κακαβιάς, Ευζώνων και Κήπων 2. Εγκατάσταση και λειτουργία γεφυροπλαστιγγών για την επαλήθευση των δηλωθέντων στοιχείων στα παραστατικά εισαγωγών-εξαγωγών
12 Παρεμβάσεις στην αντιμετώπιση του Λαθρεμπορίου Νομοθετικό Πλαίσιο Ν4072/12 Βελτίωση συνθηκών διακίνησης και αποθήκευσης καυσίμων 1. Σύστημα εισροών-εκροών 2. Βυτιοφόρα με αναγραφή σημάτων εμπορίας καυσίμων 3. Τοποθέτηση μοριακών ιχνηθετών
13 Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) Η Υψηλή κατά κανόνα φορολόγηση έχει ως συνέπεια Υψηλή επικινδυνότητα για διάπραξη παραβάσεων Μη τήρηση διαδικασιών Επιδίωξη με δόλια μέσα αποφυγής της καταβολής των αναλογούντων φόρων
ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ Ε.Φ.Κ ΕΙΔΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ- ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ Συντελεστής ΕΦΚ σε €/Χιλιόλιτρο Ημερομηνία Μεταβολής MεταβολήΠοσοστιαία μεταβολή ΑπόΈως 302 € 1/1/200931/12/ € 1/1/20108/2/20100 € 0,00% 352 € 9/2/20103/3/ € 16,56% 382 € 4/3/20102/5/ € 8,52% 412 € 3/5/2010σήμερα30 € 7,85% ΕΙΔΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ- ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ Συντελεστής ΕΦΚ σε €/Χιλιόλιτρο Ημερομηνία Μεταβολής MεταβολήΠοσοστιαία μεταβολή ΑπόΈως 21 € 1/1/201130/6/ € 1/7/2011σήμερα39 € 185,71% ΕΙΔΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ- ΒΕΝΖΙΝΗ ΑΜΟΛΥΒΔΗ Συντελεστής ΕΦΚ σε €/Χιλιόλιτρο Ημερομηνία Μεταβολής MεταβολήΠοσοστιαία μεταβολή ΑπόΈως 359 € 1/1/200925/6/ € 26/6/20098/2/ € 14,21% 530 € 9/2/20103/3/ € 29,27% 610 € 4/3/20102/5/ € 15,09% 670 € 3/5/2010σήμερα60 € 9,84%
ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ Ε.Φ.Κ ΕΙΔΟΣ ΑΙΘΥΛΙΚΗ ΑΛΚΟΟΛΗ Συντελεστής ΕΦΚ σε € /100λιτρο Ημερομηνία Μεταβολής MεταβολήΠοσοστιαία μεταβολή ΑπόΈως € 5/2/ € 5/2/2098/1/ € 20,00% € 8/1/20103/3/ € 20,03% € 4/3/20102/5/ € 20,00% € 3/5/2010σήμερα 566 € 30,04%
ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΛΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Καταλογιστικές Πράξεις ΑΠΛΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Επιβληθέντα Πρόστιμα ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΕΣ Καταλογιστικές Πράξεις ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΕΣ Επιβληθέντα Πολλαπλά Τέλη Αναλογούντες Δασμοί & Λοιποί Φόροι € € € € € € € € € 2012 (α‘ εξαμ) € € € ΣΥΝΟΛΑ € € € A’
ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΛΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Καταλογιστικές Πράξεις ΑΠΛΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Επιβληθέντα Πρόστιμα ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΕΣ Καταλογιστικές Πράξεις ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΕΣ Επιβληθέντα Πολλαπλά Τέλη Αναλογούντες Δασμοί & Λοιποί Φόροι € € € € € € € € € 2012 (α'τριμ) € € € ΣΥΝΟΛΑ € € € B’
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΕ 3733 Πρόστιμα, Πολλαπλά & Πρόσθετα Τέλη Τελωνειακών Παραβάσεων Mεταβολή Ποσοστιαία μεταβολή € € €-34% € €118% 2012 (α'εξαμ) € ΣΥΝΟΛΑ €
ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΕτήσιοΕξαμήνουΜεταβολή (Ετήσιο)Μεταβολή (Ετήσιο) %Μεταβολή (Εξαμ)Μεταβολή (Εξαμ) % € € €7,79% € €8,79% € €8,36% € €-4,41% € €17,05% € € €-6,12% € €-6,49%
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΟΔΩΝ Ε.Φ.Κ ΟινοπνευματώδηΜεταβολήΑυτοκίνηταΜεταβολή € € € 8,859% € -1,921% € 5,183% € 0,523% € -1,123% € 11,386% € -0,186% € -15,456% € 12,082% € -43,586% € 31,149% € -47,583% € -1,021% € -59,479% 1ο εξάμηνο € -61,236% € -74,437% Ενεργειακά προιόντα ΜεταβολήΚαπνικάΜεταβολή € € € 10,176% € 1,476% € 8,823% € 7,265% € 7,962% € 7,088% € 28,411% € -2,460% € 4,775% € 2,325% € 33,115% € 13,704% € -10,219% € 5,335% 1ο εξάμηνο € -52,963% € -57,874%
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ (εκ. χ/ λίτρα) ( ο 5μηνο 2012 ) Βενζίνη (σε εκ. χ/λίτρα) Πετρέλαιο Κίνησης (σε εκ χ/ λίτρα) Πετρέλαιο Θέρμανσης (σε εκ. χ/λίτρα) Πετρέλαιο Ναυτιλίας (σε εκ. χ/λίτρα) ,74, ,13,54, ,33,73,90, ,83,43,30, ,433,3 1ο 5μηνο 20121,511,8
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΟΔΩΝ ΦΠΑ - ΕΦΚ (α'εξαμ)2012 (α΄'εξαμ) ΦΠΑ-ΠΕΤΡΕΛ/ΔΩΝ (1117&1157) € € € € € ΕΦΚ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ € € € € € ΣΥΝΟΛΟ € € € € €
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΟΔΩΝ ΕΦΚ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ & ΒΕΝΖΙΝΗΣ (α'εξαμ)2012 (α΄'εξαμ) ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΕΓΧ -Ε.Ε (1462) € € € € € ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ (1432) € €8.104 € € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ (1462, 1432) € € € € € ΕΦΚ DIES EGX -EE € € € € € ΕΦΚ DIES TΡ.Χ € € € € € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ DIES (1463, 1433) € € € € €
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΟΔΩΝ ΕΦΚ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ & ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΕΓΧ -Ε.Ε (1462) € € € € ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ (1432) € € € € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ (1462, 1432) € € € € ΕΦΚ DIES EGX -EE € € € € ΕΦΚ DIES TΡ.Χ € € € € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ DIES (1463, 1433) € € € € ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΕΓΧ -Ε.Ε (1462) € € € € ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ (1432) € € €8.104 € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ ΒΕΝΖΙΝΩΝ (1462, 1432) € € € € ΕΦΚ DIES EGX -EE € € € € ΕΦΚ DIES TΡ.Χ € € € € ΣΥΝΟΛΑ ΕΦΚ DIES (1463, 1433) € € € €
ΕΣΟΔΑ Φ.Π.Α - Ε.Φ. Κ / ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ 2011ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΦΠΑ-ΠΕΤΡΕΛ/ΔΩΝ € € ΦΠΑ-ΠΕΤΡΕΛ/ΔΩΝ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ € € ΦΠΑ ΠΕΤΡΕΛ/ΔΗ € € Ε.Φ.Κ ΥΓΡΑΕΡΙΩΝ ΕΓΧ.-ΕΕ € € Ε.Φ.Κ ΥΓΡΑΕΡΙΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ € € Ε.Φ.Κ ΥΓΡΑΕΡΙΩΝ € € Ε.Φ.Κ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΕΓΧ.-Ε.Ε € € Ε.Φ.Κ ΒΕΝΖΙΝΩΝ ΤΡ. ΧΩΡΩΝ8.104 € € Ε.Φ.Κ ΒΕΝΖΙΝΩΝ € € Ε.Φ.Κ - DIES EGX. - EE € € E.Φ.Κ - DIES TΡ.ΧΩΡΩΝ € € Ε.Φ.Κ DIESEL € € Ε.Φ.Κ -ΜΑΖ-ΛΠ.ΕΓΧ - ΕΕ € € Ε.Φ.Κ -ΜΑΖ Π.ΤΡ.ΧΩΡΩΝ € € Ε.Φ.Κ MAZ € € Ε.Φ.Κ - ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ € € Ε.Φ.Κ HΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ € € Ε.Φ.Κ - ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ € € Ε.Φ.Κ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ € € ΣΥΝΟΛΟ Φ.Π.Α € € ΣΥΝΟΛΟ Ε.Φ.Π € € ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ € €
35 Διαπιστώσεις Η αύξηση των συντελεστών Ε.Φ.Κ δεν συνεπάγεται αύξηση εσόδων Η αύξηση των φόρων αυξάνει την παραβατικότητα και μειώνει την κατανάλωση Κύριος όγκος απώλειας εσόδων οφείλεται στην παράνομη χρήση κυρίως πετρελαίου θέρμανσης, ναυτιλίας ως και άλλων ενεργειακών προϊόντων που χρησιμοποιούνται αντί του πετρελαίου κίνησης Αναποτελεσματικότητα ελέγχων – μεγάλο πεδίο εφαρμογής Οι απαλλαγές-επιστροφές Ε.Φ.Κ δεν διασφαλίζουν το στόχο για τον οποίο προβλέφθηκαν (καταστρατήγηση μέσω εικονικών πλαστών ή παραποιημένων τιμολογίων) Δυσχερής έλεγχος- Μεγάλο διοικητικό κόστος
36 Προτάσεις Θέσπιση τριών διαφορετικών συντελεστών Ε.Φ.Κ Πετρελαίου Μηδενικός συντελεστής για την ναυτιλία (κοινοτικό δίκαιο) Νέος-Ενιαίος συντελεστής 60 έως 100€/χιλτρο σε συνάρτηση με τις διεθνείς τιμές πετρελαίου για την θέρμανση και όλες τις παραγωγικές χρήσεις (γεωργία, βιομηχανία,βιοτεχνία, λατομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα, ξενοδοχεία κλπ) Υψηλός συντελεστής σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα για το πετρέλαιο κίνησης (Επιβατικά ΙΧ & ΔΧ, Φορτηγά για την μεταφορά εμπορευμάτων, σκάφη αναψυχής).
37 Προτάσεις Κατάργηση όλων των προβλεπόμενων επιστροφών Ε.Φ.Κ Πλήν αυτών που αφορούν στη ναυτιλία Επανεξέταση όλων των χορηγούμενων ατελειών Ε.Φ.Κ Εξιδικευμένες ατέλειες,κοινωνικά δεδομένα, σύνδεση με καθορισμένο ποσοστό δηλωθέντος Εισοδήματος.Έλεγχος και περιορισμός της κατάχρησης
38 Προτάσεις Αλλαγή των προβλεπομένων διοικητικών προστίμων και προσαυξήσεων Η επιβολή προστίμων θα πρέπει να είναι διαβαθμισμένη, προκαθορισμένη και ανάλογη με το είδος και την συχνότητα της παραβατικότητας. Η καταβολή προστίμων πρέπει υπό προυποθέσεις να είναι άμεση Προσφυγές στα Διοικητικά Δικαστήρια – χρονοβόρα τελεσιδικία
39 Θετικές συνέπειες των προτάσεων Σημαντική αύξηση των εσόδων του Δημοσίου λόγω μη δυνατότητας παραβατικών πράξεων Ενίσχυση των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας (χαμηλό κόστος παραγωγής) Έλεγχος της διακίνησης των υγρών καυσίμων με την ηλεκτρονική παρακολούθηση του συνόλου της παραγωγής των διυλιστηρίων Διασφάλιση δυνατότητας ελέγχων του πετρελαίου κίνησης καθώς αυτό θα χρησιμοποιείται μόνο από τα μέσα μεταφοράς (οδικοί άξονες). Οι έλεγχοι θα επικεντρωθούν αποκλειστικά στην παρακολούθηση της διακίνησης του πετρελαίου κίνησης
40 Θετικές συνέπειες των προτάσεων Μείωση Διοικητικού Κόστους λόγω κατάργησης χρονοβόρων διαδικασιών για τον έλεγχο των όρων που επιβάλλουν οι μερικές απαλλαγές από τον Ε.Φ.Κ (αγρότες, βιομηχανίες, ξενοδοχεία, νοσηλευτικά ιδρύματα κλπ).Κατάργηση δυνατότητας εξαπάτησης του συστήματος από τις ίδιες ομάδες. Αποδέσμευση σημαντικού αριθμού τελωνειακών υπαλλήλων οι οποίοι θα αξιοποιηθούν σε αποδοτικότερα για το δημόσιο συμφέρον ελεγκτικά καθήκοντα Αποτελεσματικότερη είσπραξη του φόρου σε κάθε περίπτωση παρατυπίας Εξασφάλιση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά πετρελαιοειδών
41 Συμπεράσματα Η αύξηση των εσόδων δεν πρέπει να βασίζεται μόνο στη λογική της αύξησης των φορολογικών συντελεστών Ο καθορισμός του ύψους του Ε.Φ.Κ άπτεται της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής όμως δεν θα πρέπει να παραγνωρίζονται οι κοινωνικές προεκτάσεις των αυξήσεων στους Ε.Φ.Κ Η αύξηση μόνο των συντελεστών Ε.Φ.Κ χωρίς παράλληλη διασφάλιση της σωστής και έγκαιρης είσπραξης των φόρων δεν συνεπάγεται ανάλογη αύξηση των εσόδων
42 Συμπεράσματα Για τον καθορισμό των συντελεστών πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν οι τιμές των εναλλακτικών ή συμπληρωματικών ενεργειακών προϊόντων (υγραέριο, φυσικό αέριο κλπ) ώστε να μην υπάρχει υπέρμετρη διαφοροποίηση. Είναι αναγκαίο πλέον να διαμορφωθεί μια νέα φορολογική πολιτική στο σύνολο των ενεργειακών προϊόντων λόγω και της διττής χρήσης τους.
43 Συμπεράσματα Αύξηση των συντελεστών Ε.Φ.Κ μπορεί να έχει και τα κάτωθι αρνητικά αποτελέσματα 1. Ισχυρότερο κίνητρο για την αύξηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου (μεγάλη συμμετοχή στη διαμόρφωση της λιανικής τιμής) 2. Μείωση κατανάλωσης λόγω αύξησης του κόστους και κατά συνέπεια της λιανικής τιμής πώλησης του τελικού προϊόντος
44 Συμπεράσματα Η εξίσωση πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης συνεπάγεται 1. Πρόσθετη επιβάρυνση των πολιτών 2. Διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος απαλλαγών και επιστροφών Ε.Φ.Κ 3. Καταστρατήγηση των διατάξεων περί επιστροφών μέσω πλαστών και εικονικών τιμολογίων 4. Δεν υφίσταται αξιόπιστο φορολογικό σύστημα για την αξιολόγηση των φορολογητέων αλλά πραγματικών εισοδημάτων – επιδοματική ενίσχυση
45 Ανθρώπινο Δυναμικό Κεντρικός άξονας στον οποίο πρέπει να κινηθεί η προσπάθεια αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής είναι ο ανθρώπινος παράγοντας που στελεχώνει τις διωκτικές αρχές όπως η Τελωνειακή Υπηρεσία Η ενίσχυση της Τελωνειακής Υπηρεσίας με νέους υπαλλήλους είναι αναγκαία για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της όπως στον ευαίσθητο χώρο των καυσίμων
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ Aρ.ΕργαζομένωνΜεταβολή % ,71% ,33% ,83% ,23% ,51% 1o τρίμηνο ,58% ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 41,19%
47 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Τριμπόνιας Δημήτρης Πρόεδρος Ο.Τ.Υ.Ε