ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση: πληθωρισμός, ΑΕΠ, ανεργία) Κοινωνικό-δημογραφικό / πολιτιστικό περιβάλλον (θεσμοί, τάσεις, πρότυπα) Τεχνολογικό περιβάλλον (καινοτομίες, τεχνολογική υποδομή, δαπάνες για έρευνα)
OPEN MODEL SYSTEM ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ανθρώπινοι πόροι Μη-ανθρώπινοι πόροι: φυσικοί, τεχνολογικοί, οικονομικοί επιχειρηματικό κλίμα ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: οικονομικό (ΑΕΠ, ανεργία) πολιτικό (νομοθεσία) κοινωνικό (αξίες, δημογραφικές τάσεις) τεχνολογικό(τεχνολογία αιχμής, καινοτομία, μεταφορά τεχνολογίας)
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 1) ΜΕΓΕΘΟΣ ΑΓΟΡΑΣ: (Δυνητική αγορά) Καταναλωτής: - Επιχείρηση: -Ενδιαφέρον κατανάλωσης - Δυνατότητα εξυπηρέτησης -Δυνατότητα κατανάλωσης - Δυνατότητα προσέγγισης -Εμπειρία κατανάλωσης -Δυνατότητα διανομής 2) ΔΟΜΗ ΑΓΟΡΑΣ: Βαθμός συγκέντρωσης αγοράς (αριθμός-μερίδιο επιχ.) Βαθμός συγκέντρωσης εκροών (μερίδιο 2-3 μεγάλων επιχειρήσεων στο σύνολο) Διαφοροποίηση προϊόντος Ευκολία πρόσβασης (νομικά εμπόδια-συγκριτικά πλεονεκτήματα-buyer loyalty)
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΘΕΩΡΙΑ MASLOW: 5 ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΑΓΚΩΝ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ: -κοινωνικές(αίσθημα ανήκειν, φιλία) -ασφάλειας (προστασία από απειλή, κίνδυνο) -φυσιολογικές (πείνα, δίψα, ύπνος κοκ) ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: - αυτοπραγμάτωση (αυτοανάπτυξη-αυτοσεβασμός) - σεβασμού, εκτίμησης (γόητρο, κύρος)