Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕΑΠ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Alpha English Το ΠΕΑΠ πάει A’ Δημοτικού…
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
3 rd grade activities. CULTURAL AWARENESS Στην Γ ’ και Δ ’ Δημοτικού στα πλαίσια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας δίνεται έμφαση τόσο στην ανταλλαγή όσο.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Beta English Tο ΠΕΑΠ πάει και στη Β’ Δημοτικού…
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για τα Αγγλικά σε Μαθητές με.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Η πλατφόρμα Βασίλης Γαργανουράκης Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
To Teach Curricular Subjects
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία των γραμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού Magic book 2! Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού Μαρίνα Ματθαιουδάκη Επίκ. Καθηγήτρια, Α.Π.Θ.

Magic Book 2 Αποτέλεσμα ομαδικής συνεργασίας Σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών Γ’ δημοτικού των πιλοτικών σχολείων ΠΕΑΠ Βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία με το Magic Book 1

Magic Book 2 Το βιβλίο του μαθητή είναι έγχρωμο και μεγαλύτερης έκτασης από το ΜΒ1 (10 units) Kάθε ενότητα (unit) αποτελείται από 3 μαθήματα (lessons) Συνοδεύεται από: Βιβλίο εργασιών (Αctivity Book) Βιβλίο δασκάλου (Teacher’s book) DVD με το ηχητικό αρχείο Συμπληρωματικό υλικό το οποίο θα ‘ανεβαίνει’ σταδιακά στην ιστοσελίδα του ΠΕΑΠ (παιχνίδια, εικόνες από τις ιστορίες, artwork)

Η φιλοσοφία του βιβλίου (Ι) Παιδαγωγικός προσανατολισμός Παιδο-κεντρική Έμφαση στη διαδικασία της μάθησης στη σημασία των λέξεων, όχι στη δομή της γλώσσας Μάθηση μέσω ιστοριών

Η φιλοσοφία του βιβλίου (ΙΙ) Ανακαλυπτική Μάθηση (Bruner, 1964) Πολυαισθητηριακή προσέγγιση (Multi sensory approach) Στοιχεία της Θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης (Gardner, 1983): κατάλληλη για μαθητές με διαφορετικά στυλ μάθησης και νοημοσύνες, με διαφορετικό ρυθμό ανάπτυξης Ανακαλυπτική μάθηση: συσχέτισέ την με την επαγωγική προσέγγιση (inductive approach) Πολυαισθητηριακή προσέγγιση: όσο περισσότερες αισθήσεις εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης, τόσο περισσότερο διευκολύνονται οι μαθητές στην κατάκτηση της γνώσης Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία και λογική διαφορετικούς ατομικούς τρόπους μάθησης και στις πολλαπλές ευφυΐες των μαθητών.

Μεθοδολογία Εκλεκτική Προσέγγιση: συνδυασμός αρχών και τεχνικών από διάφορες διδακτικές μεθόδους Λεξική Προσέγγιση Ολική Σωματική Αντίδραση (T.P.R.) Δραστηριοκεντρική Μέθοδος Διαθεματική Προσέγγιση

Μάθηση μέσω ιστοριών: story based framework Κάθε ενότητα βασίζεται σε μια γνωστή ιστορία (π.χ. Τhe ant and the cricket, The emperor’s new clothes) ή σε γνωστούς ήρωες (πχ Captain Ηook, Pippi Longstocking, Δαίδαλος και Ίκαρος etc.) Kάθε ιστορία περιλαμβάνει ένα στοιχείο έκπληξης, παιχνιδιού, ανακάλυψης. Οι 4 χαρακτήρες του ΜΒ1 συνεχίζουν να εισαγάγουν τις ιστορίες μας και στο ΜΒ2 The use of well-known fairytales allows the teacher to expand on a story if s/he or the children wish to as children are already familiar with its plot. Also, the fairytale itself (e.g. Pinochhio) may inspire teachers and/or the class to make a whole project on it.

Sample stories

Γιατί έγινε επιλογή αυτού του πλαισίου? Οι ιστορίες είναι κατάλληλες για αυτή την ηλικία, αφού οι νεαροί μαθητές είναι εξοικειωμένοι με την αφήγηση ιστοριών στη μητρική τους γλώσσα Η αφήγηση ως τεχνική διδασκαλίας είναι κατάλληλη γι αυτή την ηλικία Η διδασκαλία μέσω ιστοριών μπορεί να συνδυαστεί αποτελεσματικά και να εμπλουτιστεί με χειροτεχνίες, παιχνίδια, μουσική και τραγούδια. Οι ιστορίες μας δίνουν τη δυνατότητα να προβάλλουμε τη σημασία και όχι τη δομή της γλώσσας

Λεξική Προσέγγιση Η διδασκαλία και απόκτηση λεξικών φράσεων επιτρέπει στους μαθητές να χρησιμοποιούν με ευχέρεια τη γλώσσα χωρίς να ανησυχούν για τη δομή (e.g. you’re right, don’t worry, what’s happening?) Πώς τις διδάσκουμε; Πάντοτε μέσα στο συγκείμενο και υπόρρητα (implicitly) Με εξάσκηση μέσω δραστηριοτήτων (όχι με μηχανιστική επανάληψη) Αποφεύγουμε τη ρητή διδασκαλία της γραμματικής Although translation into Greek seems to be the fastest and simplest way to teach these chunks, it is worth allowing learners the time to discover the meaning themselves. This is part of the discovery learning procedure learners are invited to follow through the book

Δραστηριοκεντρική Προσέγγιση

Διαθεματική Προσέγγιση Διαθεματική προσέγγιση: Σύνδεση με το βιβλίο Ιστορίας, Μελέτης Περιβάλλοντος, Maθηματικών της Γ΄ δημοτικού, (π.χ. Unit 8: Δαίδαλος και Ίκαρος , Unit 4: υγιεινή διατροφή, Unit 3: find the magic number) Αναφορά σε θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος (π.χ. προστασία περιβάλλοντος, δικαίωμα στη διαφορετικότητα)

Διδακτικό υλικό Ποικιλία ιστοριών διαφορετικής προέλευσης (παραμύθια ελληνικά και ξένα, μυθολογία, κλπ) Τραγούδια και chants για την εξάσκηση του ρυθμού Έμφαση στην προφορά και τον επιτονισμό

Άλλες δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή Δραστηριότητες καλλιέργειας και ανάπτυξης παρατηρητικότητας και οπτικής αντίληψης: π.χ. I spy tasks, find the differences tasks, κλπ.

Δραστηριότητες καλλιέργειας μνήμης

Δραστηριότητες καλλιέργειας επαγωγικών δεξιοτήτων - Grouping tasks, odd one out activities, κλπ.

Δραστηριότητες καλλιέργειας συντονισμού Λαβύρινθοι, κλπ

Άλλες παιγνιώδεις δραστηριότητες Chants Boardgames Code breaking activities

Magic Letterland Διδασκαλία της αλφαβήτου με μελοποιημένες ρίμες Διδασκαλία σε συγκείμενο Ανάπτυξη γραμματισμού Εμπέδωση γνώσης από τη Β΄ δημοτικού Εμπλουτισμός και ανακύκλωση λεξιλογίου Η σειρά παρουσίασης των γραμμάτων ακολουθεί τον προοδευτικό τρόπο γραφής των γραμμάτων: c,o,a & Nelson handwriting system Διδάσκουμε τους ήχους των γραμμάτων και όχι τα ονόματά τους (phonics approach): h - hare/hat

Magic Letterland Διάρκεια διδασκαλίας του Magic Letterland: Σεπτέμβριος μέχρι τέλη Οκτωβρίου 2 γράμματα σε κάθε μάθημα (περίπου 6 την εβδομάδα & επανάληψη)

Magic Letterland sample

Magic Letterland sample Activity book

Καινοτομίες του ΜΒ2 Ta κείμενα της κάθε ενότητας είναι γραμμένα σε ένα απαλό κίτρινο φόντο Έρευνες έχουν δείξει ότι το χρώμα αυτό μπορεί να υποστηρίξει την αναγνωστική ικανότητα μερικών δυσλεκτικών μαθητών (http://www.dyslexia-parent.com/mag46.html) Εναλλακτική αξιολόγηση (διαφορετική από το ΜΒ1) Xειροτεχνίες, κατασκευές και project Cut out templates

Εναλλακτική Αξιολόγηση Οι μαθητές αξιολογούν την ιστορία τα τραγούδια και τη μουσική τα παιχνίδια Στο τέλος της κάθε ενότητας, τους ζητάμε να καταγράψουν τις αγαπημένες τους λέξεις και φράσεις

Project Μεγάλη ποικιλία ανάλογα με το περιεχόμενο της κάθε ενότητας Create your own season book Use recyclable things to create your own litter monster Aboriginal art

Project sample

Art time Σχεδιασμός δραστηριοτήτων για εμπέδωση γλώσσας και περιεχομένου σε κάθε ενότητα Create your own clock! Draw and colour your magic box! What can you find? This is my family! Stick the pictures on the tree

Τι θα θέλατε να ρωτήσετε: Ορθογραφία θα κάνουμε; Γραμματική διδάσκουμε; Θα μεταφράζω τις λέξεις;

Ορθογραφία Αποθαρρύνουμε την ορθογραφία Εάν επιμένετε: 4-6 λέξεις ή 2-3 φράσεις το πολύ κάθε φορά. Αντί γι αυτό, προτείνουμε: ορθογραφία βαθμιαίας δυσκολίας με κενά σταυρόλεξα και sudoku βάλε τα γράμματα στη σωστή σειρά

Γραμματική; Η ρητή διδασκαλία της είναι εφικτή Η χρήση της όμως από τους μαθητές σε ρέοντα λόγο είναι ΑΔΥΝΑΤΗ Γι αυτό, διδάσκουμε τη γραμματική μέσα από τις φράσεις, τα τραγούδια, τις ρίμες

Μετάφραση; Σάιμν σεζ Ο Συμεών λέει Simon says

Εμείς θα θέλαμε να.. ενθαρρύνουμε τους καθηγητές να δημιουργήσουν το δικό τους συμπληρωματικό υλικό – παιχνίδια, πολυαισθητηριακές δραστηριότητες ΟΧΙ κανόνες γραμματικής και λίστες μεταφρασμένου λεξιλογίου (companion) Προτείνουμε συχνή ανακύκλωση λέξεων και φράσεων μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες

Πού θα βρείτε το ΜΒ2 Τα βιβλία του ΜΒ2 (μαθητή, δασκάλου και δραστηριοτήτων), τα τραγούδια και όλο το ηχητικό αρχείο, το συμπληρωματικό υλικό θα βρίσκονται σύντομα εδώ: http://rcel.enl.uoa.gr/peap

“Children remember how you made them feel, not what you taught them….”