Τι είναι η βιόσφαιρα Πώς επηρεάζουν οι φυσικοί παράγοντες την κατανομή των φυτών και των ζώων στην επιφάνεια της Γης. Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλεξία -Ιωάννα -Γιώργος Ε2’ ΤΑΞΗ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ
ΦιλανδIα Μαρία Ιωσήφ.
Τα Τροπικά Δάση Φίλιππος Παλαιολόγος.
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ …σε δράση Προτεινόμενες λεζάντες: 1). Η ατμόσφαιρα περιβάλλει τη γη. 2). Ένας ανήσυχος πλανήτης. 3). Ο Γαλάζιος πλανήτης. Λέξη κλειδί.
54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ E1
Γ1.2 Η κατανομή των ανθρώπων στη Γη
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΤΖΑΒΕΛΑ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ ΜΠΟΥΖΗ
H βλάστηση της Ευρώπης.
Φυσικό περιβάλλον Βιόσφαιρα.
Ζώνες βλάστησης.
Τροπική ζώνη.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Πεδιάδες, βοσκοτόπια, έρημοι του πλανήτη
Μεσογειακή Βλάστηση.
Βόρεια Αμερική.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Σχ
Φυσικό περιβάλλον: Βιόσφαιρα
Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΔΑΣΗ.
ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Σαβάνες Σαβάνες.
ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΑΝΝΑ.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΚΑΖΜΙΡΑ ΤΡΕΤΣΙΑΚ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΣΤΕΡΗΣ Σχολικό έτος Γ / ΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ Καθηγητής : Κατσοπρινάκης Σταύρος.
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι θα μελετήσουμε σ’ αυτή την ενότητα (Α) Βασικές έννοιες. Έννοιες που συνδέονται.
Κεφ. 34 Το φυσικό περιβάλλον και η θέση της Ασίας ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Συναντούνται στη ζώνη που βρίσκεται μεταξύ του γεωγραφικού πλάτους των 10 μοιρών στο νότιο ημισφαίριο και του γεωγραφικού πλάτους των 25 μοιρών στο βόρειο.
Το κλίμα της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Η κατανομή των Ηπείρων και των Ωκεανών Ωκεανοί και θάλασσες Ούρδας Ιωάννης
ΖΩΑ ΣΠΟΝΔΥΛΩΤΑ Τα ζώα που έχουν σπονδυλική στήλη και σκελετό ονομάζονται σπονδυλωτά. Τα σπονδυλωτά ταξινομούνται σε πέντε υποκατηγορίες: τα ψάρια, τα αμφίβια,
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Κατεύθυνση Τεχνολογιών Φυσικού Περιβάλλοντος.
Κεφ. 11 Ζώνες βλάστησης..
Κεφάλαιο 11 Ζώνες βλάστησης. Βλάστηση Βλάστηση είναι ο τρόπος ανάπτυξης των φυτών μιας περιοχής. Σε κάθε περιοχή της Γης η βλάστηση δεν είναι η ίδια.
Ζώα της άγριας φύσης. ● Παρότι δεν βλέπουμε γύρω μας ζώα και φυτά της άγριας φύσης,αυτό δε σημαίνει ότι δεν μας αφορά η προστασία τους. ● Η εξαφάνιση.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
ΦΥΛΛΟΒΟΛΑ ΔΑΣΗ ΕΥΗ-ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΣΟΝΙΛΑ ΤΖΕΧΑΛΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Μεσογειακη βλαστηση Μάθημα Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
Ανταρκτική: Η παγωμένη ήπειρος
Η Υδρόγειος Ήπειροι και Ωκεανοί.
Έτσι έχουμε Ψυχρό κλίμα Εύκρατο κλίμα Τροπικό κλίμα Εύκρατο κλίμα
Το κλίμα.
ΤΣΑΚΑΛΙ Στέλλα – Εμμανουήλ Δ2.
Η ΖΩΝΗ ΤΟΥ ΣΑΧΕΛ Η έρημος αποτελεί γεωλογικό σχηματισμό ή περιοχή η οποία δέχεται πολύ λίγες βροχοπτώσεις (υετούς). Ως έρημοι ορίζονται: περιοχές που δέχονται.
Ζώα της Ζούγκλας! Τα Ζώα είναι πολυκύτταροι, ευκαρυωτικοί οργανισμοί που αποτελούν το βασίλειο των Ζώων. Ο σωματότυπός τους σταθεροποιείται όταν αναπτύσσονται,
Η ζωή στα τροπικά δάση Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
ΖΟΥΓΚΛΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΕΛΟΥΧΑΚΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ,
Η ζωή στα τροπικά δάση
ΤΟΥΝΔΡΑ Τι ξέρετε για αυτή?.
Τα οικοσυστήματα.
ΕΡΗΜΟΣ Χριστοδουλάκη Άννα Κορνιλάκης Νίκος Μπαντουβέρης Σταύρος
6o Δ Σ Πετρούπολης.
Οι κλιματικές ζώνες της Γης
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Οικοσυστήματα Οικοσύστημα είναι το σύνολο:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 19, 24 Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης
ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Κεφάλαιο 20 Η ζωή στην έρημο.
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Παράγοντες που επηρεάζουν το ΚΛΙΜΑ της Ευρώπης
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis. Σε ποιες περιοχές χωρίζεται η Ασία; Ποιες είναι οι δύο μεγάλες οροσειρές της Ασίας; Ποιοι είναι οι πιο.
Γεωγραφία Γ΄ Ενότητα.
Χάρτης κατανομής βλάστησης στη γη
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι η βιόσφαιρα Πώς επηρεάζουν οι φυσικοί παράγοντες την κατανομή των φυτών και των ζώων στην επιφάνεια της Γης. Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά οικοσυστήματα και πού αναπτύσσονται. Γιατί είναι σημαντική η διατήρηση της φυσικής ισορροπίας στην επιφάνεια του πλανήτη. Ποιον ρόλο μπορεί να παίξει ο άνθρωπος στη διατήρηση της ισορροπίας του περιβάλλοντος.

Β 5.1 Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών Σε κάθε γωνιά της Γης τα ζώα και τα φυτά δεν υπάρχουν απλώς δίπλα δίπλα. Στην πραγματικότητα εξαρτώνται άμεσα το ένα από το άλλο και από το ανόργανο περιβάλλον που τα φιλοξενεί. Έτσι, δημιουργούνται πολύπλοκα συστήματα, τα οποία ονομάζονται οικοσυστήματα. Για παράδειγμα, με κριτήριο τον χώρο στον οποίο αναπτύσσονται, τα οικοσυστήματα ταξινομούνται σε χερσαία (της ξηράς) και υδατικά (της θάλασσας, του γλυκού νερού κτλ.). Μια άλλη ταξινόμηση μπορεί να βασιστεί στο είδος των φυτών (βλάστηση). Έτσι, με βάση το παραπάνω κριτήριο, ταξινομούνται σε οικοσυστήματα των βροχερών δασών, της τάιγκας, μεσογειακά κτλ Τα οικοσυστήματα που αναπτύσσονται σε περιοχές με παρόμοιες φυσικές συνθήκες είναι επόμενο να παρουσιάζουν κάποιες ομοιότητες, οι οποίες μας βοηθούν να τα ταξινομούμε σε ομάδες. Κάθε οικοσύστημα που υπάρχει στη Γη είναι μοναδικό, δηλαδή έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα.

Β 5.1 Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών Ποια ζώα θα μπορούσες να συναντήσεις στον Ισημερινό και ποια στους πόλους; Το κλίμα, για παράδειγμα, είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τη γεωγραφική κατανομή των οργανισμών.

Β 5.1 Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών Οι οργανισμοί που ζουν σε καθεμία από αυτές τις περιοχές είναι προσαρμοσμένοι στο συγκεκριμένο περιβάλλον, έχουν δηλαδή αναπτύξει κατάλληλους μηχανισμούς προσαρμογής. Οι θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια της Γης διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Αλλού επικρατούν ήπιες θερμοκρασίες, αλλού πολύ υψηλές και αλλού πολύ χαμηλές.

Το υψόμετρο επηρεάζει τη γεωγραφική κατανομή των φυτών και των ζώων. Β 5.1 Η γεωγραφική κατανομή των οργανισμών Κατά τη γνώμη σου ποια ζώα θα μπορούσαν να ζήσουν σε πολύ μεγάλο υψόμετρο; Ξέρεις τέτοια ζώα; Το υψόμετρο επηρεάζει τη γεωγραφική κατανομή των φυτών και των ζώων.

Β 5.1 Άνθρωποι και οικοσυστήματα Στον Καναδά οι καλλιεργητές περιόρισαν δραστικά τους λύκους που αποδεκάτιζαν τα κοπάδια τους. Το αποτέλεσμα όμως ήταν ότι οι πληθυσμοί των ελαφιών και των «καριμπού» (των ταράνδων) αυξήθηκαν καταστρέφοντας τη βλάστηση. Μακροπρόθεσμα αυτό μείωσε τη δυνατότητα της γης να θρέψει ζώα. Πώς αξιολογείς την παρέμβαση του ανθρώπου; Έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα; Αιτιολόγησε την απάντηση σου. Β 5.1 Άνθρωποι και οικοσυστήματα Ο άνθρωπος έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το οποίο τον διαφοροποιεί από όλους τους άλλους οργανισμούς: είναι το μοναδικό είδος που μπορεί να «ζήσει παντού», ακόμη και σε πολύ δύσκολα περιβάλλοντα, προσαρμόζοντας το περιβάλλον στις δικές του ανάγκες, αλλάζοντας δηλαδή τον χώρο γύρω του. Ωστόσο, αυτή ακριβώς η συμπεριφορά του ανθρώπου είναι η κύρια αιτία των οικολογικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος. Όταν οι αλλαγές που προκαλούν οι άνθρωποι ξεπερνούν τα όρια ισορροπίας των φυσικών οικοσυστημάτων, τότε αυτά υποβαθμίζονται.

Β 5.1 Άνθρωποι και οικοσυστήματα Προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο, οι οποίοι κάνουν οργανωμένες καταδύσεις, προκειμένου να δουν τα κοράλλια και να γνωρίσουν την άγρια ζωή. Θεωρείς ότι αυτή η τάση βοηθά τη διατήρηση της άγριας ζωής στη συγκεκριμένη περιοχή ή προκαλεί καταστροφές; Αιτιολόγησε την απάντηση σου. Το κοραλλιογενές φράγμα στην Αυστραλία είναι μία από τις πιο δημοφιλείς περιοχές του πλανήτη.

Β 5.1 Άνθρωποι και οικοσυστήματα Οι λύκοι ζούσαν κάποτε στα περισσότερα δάση της Ευρώπης και της Αμερικής. Πρόσφατα οι λύκοι έχουν επανεισαχθεί σε μερικές πολύ απομακρυσμένες περιοχές (π.χ. στο πάρκο Γελοουστόουν των Η.Π.Α.). Ποια προβλήματα θα μπορούσε να προκαλέσει η επανεισαγωγή λύκων σε κατοικημένες περιοχές στις οποίες αυτοί ζούσαν στο παρελθόν;

«Τι είναι ο άνθρωπος χωρίς τα φυτά και τα ζώα; Αν εξαφανίζονταν όλα, ο άνθρωπος θα πέθαινε από μεγάλη πνευματική ερημιά. Ό,τι συμβεί στα φυτά και στα ζώα θα συμβεί σύντομα και στον άνθρωπο. Ξέρουμε τουλάχιστον αυτό: η Γη δεν ανήκει στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος ανήκει στη Γη. Κι ακόμα πως εμείς δε δημιουργήσαμε τον ιστό της ζωής, αλλά αποτελούμε μόνο μία ίνα μέσα σ' αυτόν. Αν προκαλέσουμε κάποια καταστροφή στον ιστό, οι συνέπειες θα επιβαρύνουν εμάς τους ίδιους». Απάντηση του αρχηγού των Ινδιάνων του Σιάτλ το 1854 στον Φράνκ Κιν Πιρς, πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Διάβασε το κείμενο στην αρχή του κεφαλαίου. Κοινή πεποίθηση των Ινδιάνων της Αμερικής, πριν φθάσουν οι Ευρωπαίοι εκεί, ήταν ότι ο άνθρωπος πρέπει να ακολουθεί και να σέβεται τους κανόνες της φύσης. Κατά τη γνώμη σου, ο τρόπος ζωής που επέβαλε ο σύγχρονος τεχνικός πολιτισμός προσεγγίζει ή απομακρύνεται από αυτή την κατεύθυνση; Τι νομίζεις ότι μπορεί να γίνει;

Β 5.1 Τροπικά δάση - Ζούγκλα Ζώα: πίθηκοι, φίδια και πολλά είδη εντόμων και αραχνών. Δε συναντάμε συνήθως μεγάλα σαρκοφάγα, αν εξαιρέσουμε τηντίγρη στην Ασία, τη λεοπάρδαλη στην Αφρική και τον ιαγουάρο και το πούμα στην Αμερική. Φυτά: τα δέντρα είναι τοποθετημένα σε ορόφους, ανάλογα με την ανάγκη τους για φως.

Ζώα: φίδια, χαμαιλέοντες, χελώνες, αλεπούδες κ.α Β 5.1 ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΒΛΑΣΤΗΣΗ Ζώα: φίδια, χαμαιλέοντες, χελώνες, αλεπούδες κ.α Φυτά: φρύγανα, οξιές , βελανιδιές , μακκία

Β 5.1 ΕΥΚΡΑΤΑ ΦΥΛΛΟΒΟΛΑ ΔΑΣΗ Φυτά: σφενδάμια, βελανιδιές, καστανιές και πολλά αγριολούλουδα. Ζώα: ελάφια, σκίουροι, αρκούδες, λύκοι, αλεπούδες κ.ά.

Φυτά: βρύα και λειχήνες. Β 5.1 ΤΟΥΝΤΡΑ Ζώα: μεγαλόσωμα ζώα όπως οι τάρανδοι ή καριμπού, οι λύκοι, η αλεπού της Αρκτικής, η λευκή αρκούδα, αλλά και μικρόσωμα όπως τα τρωκτικά. Φυτά: βρύα και λειχήνες.

Φυτά: δεν υπάρχει βλάστηση. Β 5.1 ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ Ζώα: φώκιες και πολλά είδη πουλιών (πιγκουίνοι, πετρέλοι κ.ά.) Φυτά: δεν υπάρχει βλάστηση.

Σχηματίζουν μεγάλες αποικίες με μορφή κοραλλιογενών βράχων Β 5.1 ΚΟΡΑΛΛΙΑ Σχηματίζουν μεγάλες αποικίες με μορφή κοραλλιογενών βράχων

Φυτά: απουσία δέντρων, το χορτάρι είναι μέτριο έως χαμηλό. Β 5.1 ΣΤΕΠΕΣ Ζώα: φυτοφάγα όπως οι βίσονες, τα άγρια άλογα, οι αντιλόπες και σαρκοφάγα όπως οι λύκοι, τα κογιότ, οι αλεπούδες και τα τρωκτικά Φυτά: απουσία δέντρων, το χορτάρι είναι μέτριο έως χαμηλό.

Β 5.1 ΕΡΗΜΟΙ Φυτά: ανθεκτικά στην ξηρασία, είτε επειδή έχουν βαθιές ρίζες είτε επειδή μπορούν να αξιοποιήσουν και την παραμικρή υγρασία για να βλαστήσουν. Ζώα: θηλαστικά, ερπετά, σπάνια είδη αμφιβίων, έντομα, αράχνες κ.ά. Οάσεις με πλούσια βλάστηση στη Σαχάρα.

Β 5.1 ΣΑΒΑΝΕΣ Ζώα: φυτοφάγα όπως γαζέλες, αντιλόπες, ελέφαντες, ζέβρες, ρινόκεροι και σαρκοφάγα όπως λιοντάρια (Αφρική), τίγρεις (Ασία), πούμα (Αμερική). Μια μορφή ξερής σαβάνας είναι οι «πάμπας» της Νότιας Αμερικής. Συστάδες δέντρων (ακακίες στην Αφρική και ευκάλυπτοι στην Αυστραλία). Φυτά: το χορτάρι είναι πολύ ψηλό (έως 2 μ.) ή πολύ χαμηλό, ανάλογα με τις βροχές που πέφτουν σε κάθε περιοχή.

Β 5.1 Άνθρωποι και οικοσυστήματα Ποια διαφορετικά οικοσυστήματα περιγράφονται στον χάρτη; Σε ποιες περιοχές του πλανήτη συναντάμε τις λιγότερες και σε ποιες τις περισσότερες βροχοπτώσεις; Τι είδους βλάστηση συναντάμε σ' αυτές τις περιοχές; των τροπικών δασών –σκ λαδί χρώμα των εύκρατων φυλλοβόλων δένδρων –πράσινο χρώμα της τούντρας – μοβ χρώμα της Ανταρκτικής – γκρί χρώμα των κοραλλιών – κόκκινο χρώμα της μεσογειακής βλάστησης – σκ μουσταρδί χρώμα της στέπας – λαδί χρώμα των ερήμων - μουσταρδί χρώμα της σαβάνας – αν πράσινο χρώμα Συναντάμε τις περισσότερες βροχοπτώσεις σε παραθαλάσσιες περιοχές και κοντά στον Ισημερινό με τροπική βλάστηση Συναντάμε τις λιγότερες βροχοπτώσεις Β & Ν της Αφρικής, Κ & ΝΔ Ασία, ΚΔ Αυστραλία και Δτ Β και Ν Αμερικής με βλάστηση της ερήμου Ποια περιοχή βλάστησης επικρατεί στην Ευρώπη; Συναντάμε μια ανάλογη περιοχή στη Βόρεια Αμερική; Γιατί η τούντρα χαρακτηρίζεται από πολλούς ως «παγωμένη έρημος»; Ποια κοινά χαρακτηριστικά της με την έρημο δικαιολογούν αυτόν τον χαρακτηρισμό; Συναντάμε στην Ευρώπη τη βλάστηση των εύκρατων φυλλοβόλων δασών παρόμοια και στη Β Αμερική στα Α & Δ παράλια της Στη Ν Ευρώπη συναντάμε τη μεσογειακή βλάστηση παρόμοια και στα Δ της Αμερικής Ποια από τα ακόλουθα οικοσυστήματα δεν απαντούν στον Ισημερινό; Η τούντρα, τα τροπικά δάση, οι σαβάνες, τα φυλλοβόλα δάση; Μελέτησε τον χάρτη... Με βάση τις περιγραφές του υπομνήματος, αλλά και των θεματικών χαρτών των βροχοπτώσεων και των κλιματικών τύπων που είναι στις 44-45 και 84-85 σελίδες του βιβλίου σου, προσπάθησε να απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν: Γιατί τα λιοντάρια και γενικά τα μεγαλόσωμα αρπακτικά δε ζουν στη ζούγκλα; Σε ποιες περιοχές του πλανήτη συναντάμε τροπικά δάση; Ποια οικοσυστήματα είναι δυνατόν να συναντήσουμε πάνω από τις 60° βόρειο γεωγραφικό πλάτος; Στην τούντρα έχει λίγες βροχοπτώσεις και κλίμα πολύ ψυχρό όπως και την έρημο με τη διαφορά ότι στην έρημο την ημέρα κάνει πολλή ζέστη Γιατί στις σαβάνες συναντάμε πολλά φυτοφάγα ζώα; Στην πυκνή βλάστηση της ζούγκλας δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα για να κυνηγήσουν το θήραμα τους Στον Ισημερινό δεν συναντάμε οικοσυστήματα τούντρας και φυλλοβόλων δασών Συναντάμε τροπικά δάση Κ Αφρική & Μαδαγασκάρη, Κ Αμερική, Ν Αμερική, Α Ασία Συναντάμε οικοσυστήματα Ανταρκτικής,τούντρας και στέπας Στην σαβάνα υπάρχει άφθονη βλάστηση με πολύ ψηλό χορτάρι

ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ