Μια περίεργη συζήτηση ανάμεσα σε τρεις διαφορετικούς ανθρώπους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΑΡΕΣΤΟ ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ
Advertisements

CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ταξιδεύοντας … με τον καλύτερο μου φίλο …
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Μυκηναϊκός πολιτισμός
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Μινωικός πολιτισμός.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Κοιτάξτε το κοντό παιδί, φοράει ένα χαζό καπέλο! ΧΑ ΤΙ ΑΣΤΕΊΟ! ΧΑ.
Κώστα νομίζω η μέρα δεν είναι καλή σήμερα. Κοίταξε τον ουρανό
Ήταν μια φορά σ' ένα δάσος τρία δέντρα.
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
ΛυΧΝΑΡΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΤΙΣΜΟ του ΧΩΡΟυ.
Εργασία από τους μαθητές της Δ΄ τάξης:
Η τέχνη και η γραφή.
Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Σε λίγες στιγμές από τώρα θα μπεις μέσα σ΄ έναν μαγικό κόσμο.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Αγαπημένο μου παιδί....
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Τα ΠΛΗΚΤΡΑ του πιανου Όταν το πιάνο εφευρέθηκε ως ένα μουσικό όργανο, είχε εντελώς διαφορετική όψη από ότι στις μέρες μας. Έβλεπες μόνον άσπρα πλήκτρα.
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Χρονολόγιο εμφάνισης της ελληνικής γραφής
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Πρόχειροι λογαριασμοί.
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Ο ΑΙΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΗΔΟΝΙ Παιδιά και μεγάλους!!! Μια ιστορία που
Αγαπημένο μου παιδί....
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
Ιερογλυφικά Γραμμική Α Γραμμική β
Ευσταθία Μπολιεράκη ε
Η Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
Δ2 Δανάη Διαμαντοπούλου.
Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Η Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια περίεργη συζήτηση ανάμεσα σε τρεις διαφορετικούς ανθρώπους

Το ταξίδι που είχαμε κάνει την προηγούμενη φορά πίσω στο χρόνο, μας άρεσε πολύ’ γι’ αυτό είπαμε να το επαναλάβουμε! Αυτή τη φορά όμως κάπου αλλού. Θέλαμε να δούμε πώς ήταν τα ταυροκαθάψια τότε. Αφού μπήκαμε στο χώρο όπου θα πραγματοποιούνταν η θρησκευτική τελετή, δίπλα μας κάθισαν τρεις διαφορετικές προσωπικότητες!

Ταξίδι στο χρόνο, 1600 π.Χ. Ακολουθεί ένας διάλογος ανάμεσα σε ένα σύγχρονο άνθρωπο, ένα Μινωίτη και ένα Μυκηναίο.

- Γεια σας! - Γεια σου, από πού ήρθες και ποιος είσαι; - Ήρθα από την Ελλάδα του 2011. Εσείς ποιοι είστε; - Εγώ είμαι από τη Μινωική Κρήτη. - Κι εγώ είμαι από τις Μυκήνες.

- Τι είναι αυτά που φοράς; - Και πώς είναι φτιαγμένα έτσι τα μαλλιά σου; Παράξενο είναι το ντύσιμό σου!! - Φοράω μία μπλούζα με διάφορα σχέδια, το παντελόνι που φοράω είναι τζιν και τα μαλλιά μου είναι φτιαγμένα έτσι, επειδή χρησιμοποίησα ζελέ για να τα φτιάξω. Εσείς τι φοράτε;

Φοράμε χιτώνα και μανδύα Φοράμε χιτώνα και μανδύα. Όταν ετοιμάζομαι για πόλεμο με την πανοπλία, το κράνος και την ασπίδα μου αισθάνομαι ασφαλής. - Εγώ, φοράω διάζωμα και στο κεφάλι μου ένα περίπλοκο κάλυμμα με φτερά. Οι γυναίκες μας, όπως βλέπεις, ντύνονται πιο τολμηρά και εντυπωσιακά. Να, πρόσεξε αυτή την ιέρεια με το περίτεχνο φόρεμα που αφήνει ακάλυπτα τα στήθη της. Κρατάει και από ένα φίδι στο κάθε της χέρι. Φροντίζουμε πολύ τα μαλλιά μας. Τα προτιμούμε μακριά με όμορφους βοστρύχους. Τι αστείο που είναι το χτένισμά σου! Κοντά μαλλιά με καρφάκια στη κορυφή!

- Μια φορά είχα πάει στις Μυκήνες και είχα δει τα «Κυκλώπεια τείχη» Είναι πελώρια!! Πώς κουβαλήσατε όλες αυτές τις πέτρες; Τόσο ψηλά είναι που, όπως τα κοιτούσα, κόντεψα να πέσω προς τα πίσω! Δεν τις κουβαλήσαμε εμείς. Τις έφεραν οι Κύκλωπες. - Επισκέφτηκα κι εγώ τις Μυκήνες και με εντυπωσίασε η Πύλη των λεόντων, το μέγαρο και οι θολωτοί τάφοι. Ήταν όλα πολύ όμορφα!

Σε ένα όραμά μου ‘ταξίδεψα’ στην Ελλάδα του 2011 και ‘είδα’ απίστευτα πράγματα! Είδα μεγάλους και πλατιούς δρόμους και ‘θηρία’ να κινούνται πάνω σε αυτούς. Είχαν καταπιεί ανθρώπους και όμως ήταν ζωντανοί! Επίσης, είδα πελώρια σπίτια και ένα τεράστιο πράγμα που έμοιαζε με μεταλλικό πουλί που πετούσε στον ουρανό. Τι κραυγή ήταν αυτή που έβγαζε! Με τρόμαξε πολύ!!

- Στους μεγάλους δρόμους που είδες, μετακινούνται τα αυτοκίνητα, τα οποία είναι μεταφορικά μέσα για τους ανθρώπους, όπως εσείς έχετε τα άρματα και τις άμαξες. Τα πελώρια σπίτια που είδες ονομάζονται πολυκατοικίες. Εκεί μένουν πολλοί άνθρωποι. Και αυτό το τεράστιο πράγμα που σου έμοιαζε με μεταλλικό πουλί ήταν αεροπλάνο. Μεταφέρει ανθρώπους από ένα μακρινό μέρος σε άλλο.

Ποια είναι τα έργα τέχνης στη Μινωική Κρήτη; - Αναπτύξαμε την κεραμική: τα ωραιότερα αγγεία μας είναι τα Καμαραϊκά, που οφείλουν την ονομασία τους στο Σπήλαιο των Καμαρών, όπου πρωτοβρέθηκαν. Άλλα πανέμορφα έργα τέχνης είναι τα ειδώλια, τα ρυτά με τη κεφαλή ταύρου και τα περίτεχνα κοσμήματά μας. Εσάς ποια είναι τα έργα τέχνης στις Μυκήνες;

Εμείς έχουμε διαφορετικά έργα τέχνης ,τα οποία είναι πολύ γνωστά Εμείς έχουμε διαφορετικά έργα τέχνης ,τα οποία είναι πολύ γνωστά! Είμαστε φημισμένοι για τους λακκοειδείς, θαλαμοειδείς και θολωτούς τάφους. Περίφημοι είναι: «ο θησαυρός του Ατρέα», ο οποίος θεωρήθηκε ως τάφος του Αγαμέμνονα, και ο τάφος της Κλυταιμνήστρας.

- Εσείς τι έργα έχετε να παρουσιάσετε; - Πάρα πολλά! Αλλά θα σταθώ σε κάποια τεχνολογικά επιτεύγματά μας: στον υπολογιστή, στην τηλεόραση, στο playstation και σε άλλα. - Τι είναι όλα αυτά; - Ο υπολογιστής είναι ένα μηχάνημα που μας δίνει πληροφορίες σχετικές με ό,τι θέλουμε , με τη βοήθεια του Διαδικτύου. Η τηλεόραση μας ενημερώνει για το τι γίνεται στον κόσμο και μας ψυχαγωγεί με διάφορα προγράμματα. Με το playstation μπορούμε να παίξουμε πολλά και διάφορα παιχνίδια μέσω της οθόνης της τηλεόρασης πατώντας τα κουμπιά του τηλεχειριστηρίου. - Πω, πω τι περίπλοκα πράγματα είναι αυτά!

- Περίπλοκα, ναι. Αυτά έχει η εξέλιξη - Περίπλοκα, ναι. Αυτά έχει η εξέλιξη. Εγώ θα θεωρούσα περίπλοκες τις γραφές σας. Δεν καταλαβαίνω γρι! Εσύ, Μινωίτη, έχεις τη Γραμμική Α. Δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί ακόμη και έτσι δυσκολευόμαστε να τη διαβάσουμε. Εσύ, Μυκηναίε, αν δεν υπήρχε ο Βέντρις να αποκαλύψει τα μυστικά της Γραμμικής Β, ακόμα θα παλεύαμε με τα σημεία της. Πάντως, τα σύμβολά σας πάνω στις πινακίδες σας είναι πιο όμορφα από τα γράμματά μας.

Πως είναι τα γράμματά σας, δηλαδή; - Το αλφάβητό μας προήλθε από το φοινικικό. Οι Φοίνικες, όμως, είχαν μόνο σύμφωνα, και εμείς πήραμε μερικά από αυτά και τα μετατρέψαμε σε φωνήεντα. Αλλά, ας σταματήσουμε τη συζήτηση εδώ, προς το παρόν. Ήρθα να απολαύσω τα ταυροκαθάψια. Ετοιμάζονται άντρες και γυναίκες, βλέπω. Μα τι κάνουν; Πιάνουν το ταύρο από τα κέρατα και με ένα ανάποδο άλμα βρίσκονται από πίσω του! Πολύ επικίνδυνο! Καμιά σχέση με τις ταυρομαχίες στην Ισπανία! Εδώ αντιμετωπίζετε με σεβασμό το ζώο, ενώ εκεί το ταπεινώνουν οι θρασύδειλοι! - Έτσι είναι, σεβόμαστε τη ζωή και την απολαμβάνουμε με ό,τι μας προσφέρει.

Οι μαθητές που εργάστηκαν: Ελεάνα Μπιράτση Εύα Μπαλάφα Θοδωρής Ντάκος Στέφανος Νίννης Γιώργος Κωστής Σταύρος Κουτσοτόλης Η υπεύθυνη καθηγήτρια (βοήθησε στο σενάριο): κ. Σταματία Σταμάτη

Σχολικό βιβλίο Ιστορίας Εγκυκλοπαίδεια Πηγές: Σχολικό βιβλίο Ιστορίας Εγκυκλοπαίδεια Βιβλία: Το Χρονικό της Ανθρωπότητας