ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης
Οι ακρογωνιαίοι λίθοι του ελληνικού τουρισμού ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ: Οι ακρογωνιαίοι λίθοι του ελληνικού τουρισμού Νίκος Σκουλάς
ΚΟΙΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ Η παγκόσμια οικονομική κρίση που πλήττει περισσότερο την Ελλάδα Φτάσαμε στο χείλος της χρεοκοπίας Βαθειά ύφεση, μείωση ανταγωνιστικότητας Μηχανισμός στήριξης και επιτήρησης
Η επιβίωση και η ανάπτυξή μας εξαρτάται απολύτως από το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε.
ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ: η διαδικασία απόκτησης και πιστοποίησης προσόντων (γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων) και η διαδικασία μάθησης - τυπική, μη τυπική και άτυπη (γενική και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, δια βίου μάθηση και ανώτατη εκπαίδευση) κατά τρόπο που εξασφαλίζει αντικειμενικότητα, συγκρισιμότητα και κυρίως πρόσβαση στην απασχόληση
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Είναι η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης της Ελλάδας και, σίγουρα, της Κρήτης. Βρίσκεται σε αλληλεξάρτηση με: την παραγωγή (προϊόντα και άλλες υπηρεσίες), τον πολιτισμό και το περιβάλλον. που αποτελούν ένα ενιαίο παραγωγικό σύμπλεγμα με καταλυτική επίδραση στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μιας μακροπρόθεσμης και δυναμικής πολιτικής που θα στοχεύει στην αναβάθμιση και στην τοποθέτηση τού τουριστικού μας προϊόντος στην κορυφή της παγκόσμιας τουριστικής ζήτησης.
ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Η συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου, η μείωση της διαπραγματευτικής μας ικανότητας (στάσιμες ή μειούμενες τιμές , αύξηση των «all inclusive») η υποβάθμιση του οικονομικού και κοινωνικού προφίλ του μέσου τουρίστα υπαγορεύουν την εκ βάθρων επανεκτίμηση της κατάστασης
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΟΜΙΚΗ Δεν παράγουμε αρκετά, δεν εξάγουμε αρκετά, δεν εκπαιδεύουμε αρκετά, δεν κάνουμε αρκετή έρευνα, ενώ ξοδεύουμε από τα δανεικά.
στον θεματικό – εναλλακτικό τουρισμό. EΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Μετάβαση από τον μαζικό, παραθεριστικό τουρισμό της παραλίας, στον θεματικό – εναλλακτικό τουρισμό.
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Κρήτης ως ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ.
η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, Η τουριστική ανάπτυξη και η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της σύγχρονης πολιτιστικής παραγωγής, αποτελούν στόχους που όχι μόνο δεν αποκλείονται αμοιβαίως αλλά αντιθέτως, δρουν συμπληρωματικά και αλληλοενισχύονται.
ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Αξιοποίηση των πολιτιστικών και φυσικών πόρων προς όφελος του τουρισμού: α) το φυσικό περιβάλλον, β) το πολιτιστικό απόθεμα και γ) τα τοπικά προϊόντα σε αρμονικό συνδυασμό με την κρητική κουζίνα και το κρητικό διατροφικό πρότυπο.
Το τουριστικό μέλλον και η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η ανταγωνιστικότητα της Κρήτης και της Ελλάδας πρέπει να βασιστούν σε μια εμπλουτισμένη και ποιοτικά αναβαθμισμένη προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών.
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ Χρειαζόμαστε καλά εκπαιδευμένα και καταρτισμένα στελέχη και υπαλλήλους που θα διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες και εμπειρίες.
ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Προσφέρει μόνο τεχνικές δεξιότητες Δυσκολία προσέλκυσης φιλόδοξων σπουδαστών Απώλεια αποφοίτων λόγω των συνθηκών Οδήγησε στο φαινόμενο των ανειδίκευτων, εποχιακών υπαλλήλων
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δεν υπάρχει προπτυχιακό πρόγραμμα τουριστικών σπουδών. Ενώ τα κρατικά πανεπιστήμια παράγουν στρατιές ανέργων, στον τουρισμό υπάρχει έλλειψη στελεχών πανεπιστημιακού επιπέδου Οι νέοι καταφεύγουν στο εξωτερικό, πληρώνοντας ακριβά, αμφιβόλου αντικρίσματος πτυχία
Η ΚΡΙΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΩΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑ και μας υποχρεώνει να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο μας και τη στάση μας έναντι του πλέον αξιόλογου πόρου που διαθέτουμε, των ανθρώπων που στελεχώνουν τις επιχειρήσεις μας και τη δημόσια διοίκηση και που πάνω τους θα πρέπει να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια επιβίωσης και ανάπτυξής μας.
και δη στην εξειδικευμένη γνώση. Βρισκόμαστε ήδη σε μια νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων που βασίζεται στη γνώση και δη στην εξειδικευμένη γνώση.
της τεχνολογικής εξέλιξης. Το συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εντοπίζεται πια στην ορθή αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων και της τεχνολογικής εξέλιξης.
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων μας προσφέρει αυτή την ευκαιρία. Ας το αγκαλιάσουμε
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης