1 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 25/10/ 2011 Αναντιστοιχία δεξιοτήτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας Εμπειρογνώμονας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Δημήτριος Κοντός πρ. Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εργασίας
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
E-learning, b-learning: Τάσεις και Προοπτικές Ιωάννα Φεργαδιώτου.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ 2010 – 2011 Για το μάθημα της Γ’ Λυκείου: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Οικονομολόγος: Δέσποινα Αναστασάκη.
1 Επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση: "Ανασκόπηση, προτεραιότητες και προοπτικές.Το ΕΠΕΑΕΚ και οι Ευρωπαϊκές κατευθύνσεις" Ημέρες Σταδιοδρομίας, Γραφείο.
ECVET workshop - 23/10/2012 ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) “ Ο ΟΑΕΔ ως φορέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EX ANTE ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 4Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Παρουσίαση: Μιράντα Θεοδωροπούλου Ε.Υ.Σ.ΕΚΤ - Στέλεχος.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
Διανεμητικές επιπτώσεις της λιτότητας και της ύφεσης Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Θεόδωρος Μητράκος Τράπεζα της Ελλάδος Πάνος Τσακλόγλου
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
Στρατηγική «Ευρώπη 2020» ICT - θέσεις εργασίας - οικονομική ανάπτυξη - καθημερινότητα.
1 Η Θέση της Ελλάδας στη Διεθνή Αγορά Επενδύσεων Θεοδόσιος Β. Παλάσκας Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου και Διευθυντής Έρευνας ΙΟΒΕ Ίδρυμα Οικονομικών.
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Δρ Στυλιανός Μαυρομούστακος Εκτελεστικός Διευθυντής, Intercollege Λευκωσίας Αντιπρόεδρος EfVET Χτίζοντας Γέφυρες: Διασύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά.
Υπό της σπουδάστριας: ΑΜΠΡΑΖΗ ΜΑΡΙΑ
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Πηγές δεδομένων: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Πλήρης πρόσβαση στην Ετήσια έκθεση.
Τάσεις στην αγορά εργασίας Σταύρος Κατσούρας, σύμβουλος Απασχόλησης στο ΚΕΣΥΠ Βόλου Στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius Regio EDUCATION AND THE LABOUR.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/ /10/ 2011 Αναντιστοιχία δεξιοτήτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας Εμπειρογνώμονας, Cedefop Γ ΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

2 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Δομή παρουσίασης 1.Δεξιότητες: Το νόμισμα του 21 ου αιώνα. 2.Αναντιστοιχία προσόντων ή δεξιοτήτων. 3.Βελτιώνοντας την σύνδεση των νέων με την αγορά εργασίας μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης. Δομή παρουσίασης

3 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Ανοδική τάση για υψηλή εκπαίδευση Ενεργός πληθυσμός ανά επίπεδο εκπαίδευσης, EL & EΕ, Πηγή: Cedefop forecast model Προσφορά δεξιοτήτων

4 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Δεξιότητες: Το «νόμισμα» του 21 ου αιώνα Ανισότητες σε δεξιότητες Πηγή: PIACC field trial

5 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Οι 8 βασικές ικανότητες Ο ευέλικτος επαγγελματίας του 21 ου αιώνα Κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη Πρωτοβουλία και επιχειρηματικό- τητα Πολιτισμική συνείδηση και έκφραση Επικοινωνία σε ξένες γλώσσες Επικοινωνία στην μητρική γλώσσα Ψηφιακή ικανότητα Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και τεχνολογία Μεταγνωστικές ικανότητες Οι βασικές ικανότητες

6 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Δομή παρουσίασης 1.Δεξιότητες: Το νόμισμα του 21 ου αιώνα. 2.Αναντιστοιχία προσόντων ή δεξιοτήτων. 3.Βελτιώνοντας την σύνδεση των νέων με την αγορά εργασίας μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης. Δομή παρουσίασης

7 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Πόλωση και χαμηλή παραγωγικότητα? Ζήτηση για δεξιότητες στην Ελλάδα Τάσεις απασχόλησης ανά επάγγελμα, EL, & Source: Cedefop forecast model

8 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Αυξανόμενη αναντιστοιχία προσόντων; Αναντιστοιχία προσόντων σε περιόδο κρίσης Τάσεις απασχόλησης ανά επάγγελμα και επίπεδο εκπαίδευσης, EU & EL, Πηγή: Eurostat

9 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Πηγή: EULFS & EWCS (2010) Αναντιστοιχία προσόντων & δεξιότητων Αναντιστοιχία και σε προσόντα και σε δεξιότητες Αντιστοιχία τόσο σε προσόντα όσο και σε δεξιότητες Η αναντιστοιχία προσόντων δεν συνεπάγεται και αναντιστοιχία δεξιοτήτων Ποσοστό over-qualified vs. overskilled, ΕΕ27, 2010

10 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Αναντιστοιχία προσόντων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Πηγή: EULFS (2009) Αναντιστοιχία προσόντων  23% OQ  12% “σοβαρό” ΟQ  16% UQ

11 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Αναντιστοιχία προσόντων στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 2009 Πηγή: EULFS (2009) Αναντιστοιχία προσόντων Αναντιστοιχία προσόντων ανά πεδίο εκπαίδευσηςΑναντιστοιχία προσόντων ανά επάγγελμα

12 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Η αναντιστοιχία προσόντων είναι αποτέλεσμα ενός μείγματος πολιτικών Indicators of qualification mismatch, Υψηλή αναντιστοιχία στον Ευρωπαϊκό Νότο: 1)Χαμηλότερη επένδυση σε εκπαίδευση/κατάρτιση. 2)Χαμηλότερη επένδυση σε ενεργητικές πολιτικές. 3)Σκληρωτικές αγορές. 4)Υψηλή ανεργία των νέων. 5)Μη επαρκής δημιουργία θέσεων εργασίας υψηλής παραγωγικότητας. Πολιτικές για την αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας

13 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Ευρωπαϊκές πρακτικές προγνώσεων προσόντων σε περιφερειακό/τοπικό επίπεδο  Πολωνία: Περιφέρειες Podlasie και Malopolska  Ανάγκες εργοδοτών για δεξιότητες και ικανότητες  Πορεία/καριέρα νέων αποφοίτων  Αυστρία-Σλοβακία: Βιέννη – Μπρατισλάβα  Γερμανία: Βρέμη/περιφέρεια Rhine-Main (Frankfurt, Offenbach, Gross-Gerau)/Παρατηρητήριο περιφερειακής αγοράς εργασίας  «ποιοτικές» ή βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για μεγάλες επιχειρήσεις της περιφέρειας (1-2 χρόνια);  Μεσοπρόθεσμες προβλέψεις προσφοράς-ζήτησης απασχόλησης (5 χρόνια)  Ολλανδία (Limburg, Gelderland, Overijssel)  προβλέψεις απασχόλησης ανά επάγγελμα (127) και επίπεδο εκπαίδευσης (104)  Ρουμανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Γαλλία, Τσεχία, Φινλανδία κτλ. Πρόγνωση δεξιοτήτων στην Ευρώπη

14 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Μια νέα πρωτοβουλία o Στόχος: Καλύτερη σύνδεση της τοπικής προσφοράς και της ζήτησης δεξιοτήτων στον Δήμο Θεσσαλονίκης. o Ενέργειες: 1. Σύσταση επιτροπής αρμόδιων φορέων (εργοδότες, εργαζόμενοι, επιμελητήρια, φορείς εκπαίδευσης). 2. Στήριξη του Δήμου/ τεχνογνωσία του Cedefop. 3. Συνεργασίες με άλλους Ευρωπαϊκούς δήμους. 4. Καταγραφή φορέων σχετιζόμενοι με αρχική και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση. 5. Δημιουργία στατιστικού υποδείγματος πρόβλεψης των τοπικών αναγκών σε δεξιότητες. Πρόγνωση δεξιοτήτων στο Δήμο Θεσσαλονίκης

15 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Δομή παρουσίασης 1.Δεξιότητες: Το νόμισμα του 21 ου αιώνα. 2.Αναντιστοιχία προσόντων ή δεξιοτήτων. 3.Βελτιώνοντας την σύνδεση των νέων με την αγορά εργασίας μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης. Δομή παρουσίασης

16 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Έρευνα εργατικού δυναμικού 2009 ΑΗΜ “Η είσοδος των νέων στην αγορά εργασίας” EΕ27, Ελβετία και Ισλανδία Εξαιρείται η Νορβηγία και η Γερμανία και Ελβετία για ορισμένους δείκτες Απόφοιτοι δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης (ISCED 3 & 4) Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο στην αγορά εργασίας Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

17 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Σημαντικές διαφορές μεταξύ χωρών ως προς την κατεύθυνση των συστημάτων VET Κατεύθυνση και ποσοστό αποφοίτων VET (%, ηλικία 25-34) Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

18 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Η επαγγελματική κατάρτιση μας αφορά Οι περισσότεροι νέοι απόφοιτοι ISCED 3-4 στην ΕΕ (ηλικίας 25-34) έχουν επαγγελματική κατεύθυνση (VET) στις σπουδές τους (EU, 2009) EL: 46.5% : ΕΕ: 48% των νέων ήταν απόφοιτοι ISCED 3-4 το 2009 EL: 46% : EΕ: 72% εκ των οποίων έχουν επαγγελματική κατεύθυνση Αντιστοιχεί σε EL: 340k EΕ: 23 εκ νέους ηλικίας Cyprus Presidency Conference Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

19 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Τυπικές πορείες νέων ανθρώπων Απόφοιτοι με γενική κατεύθυνση τείνουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους Απόφοιτοι με επαγγελματική κατεύθυνση εισέρχονται στην αγορά εργασίας Πορείες για νέους απόφοιτους ηλικίας επίπεδο ISCED 3-4, EL & EΕ27, 2009 Cyprus Presidency Conference Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

20 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Θετικές επαγγελματικές προοπτικές για VET Οι νέοι απόφοιτοι με επαγγελματική κατεύθυνση είναι πιο πιθανό να έχουν στενότερη σχέση με την αγορά εργασίας Οι νέοι απόφοιτοι VET είναι πιο πιθανό να εργάζονται… …και λιγότερο πιθανό να είναι μη οικονομικά ενεργοί εν συγκρίσει με τους απόφοιτους GEN Cyprus Presidency Conference Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

21 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Ταχύτερη είσοδος των απόφοιτων VET στην εργασία Διάρκεια μεταξύ τέλος σπουδών και εύρεση της πρώτης σημαντικής εργασίας (>3 μηνών, ηλικία 25-29) Cyprus Presidency Conference Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

22 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Οι απόφοιτοι γενικής κατεύθυνσης περνούν μεγάλες περιόδους εκτός της αγοράς εργασίας Συνολική διάρκεια μη οικονομικά ενεργής απασχόλησης μετά το πέρας των σπουδών (ηλικία 25-29) Cyprus Presidency Conference Πηγή: Υπολογισμοί του Cedefop, Eurostat, EULFS 2009 Ad Hoc Module. Η επαγγελματική κατάρτιση ως διαβατήριο

23 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012 Συμπεράσματα Πρέπει να διασφαλίσουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης υψηλής ποιότητας  απαιτούμενες επαγγελματικές όσο και εγκάρσιες δεξιότητες; Ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης ως πυλώνας του εκπαιδευτικού συστήματος; Εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης δεξιοτήτων μέσω της περαιτέρω δημιουργίας καλύτερων και ποιοτικότερων θέσεων εργασίας; Ενεργή συμμετοχή των εργοδοτών στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, ιδιαίτερα για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες; Απαιτείται η πρόγνωση δεξιοτήτων και αναντιστοιχιών. Συμπεράσματα

24 Δρ. Κωνσταντίνος Πουλιάκας22/11/2012